کاهش ۹۰ درصدی تقاضای کیف در آستانه بازگشایی مدارس

رئیس اتحادیه تهران سراجان گفت: تقاضای حمایت از صادرات کیسه در اتحادیه بیش از 90 درصد کاهش یافته است.

سید محمود موسوی در گفت وگو با آوای البرز ، اظهار داشت: طی دو سال گذشته ، با توقف سفرهای زیارتی ، عروسی و مهمانی ها و گسترش آموزش مجازی ، این کلاس آسیب های قابل توجهی را متحمل شده است. مواردی مانند کیف و چمدان زنان نیز کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش چشمگیر نرخ ارز خاطرنشان کرد: در نتیجه همه این شرایط بسیاری از اعضای گروه گروهبان ورشکست شدند و دولت به هیچ وجه از ما حمایت نکرد. به عنوان مثال ، در بخش مالیاتی ، دسته های تحت تأثیر نه تنها حذف نشدند ، بلکه مالیات نیز افزایش یافت.

رئیس اتحادیه سراجان در مورد افزایش قیمت کیف مدارس در سال جاری گفت: با توجه به کاهش تولید ، قیمت نسبت به دو سال قبل اندکی افزایش داشته است.

وی بیشتر به تصمیمات ستاد ملی کرونا انتقاد کرد: “اکنون که واکسن در مقیاس وسیع رسیده است ، ستاد کرونا مدتی را برای بازگشایی مدارس اعلام می کند تا مغازه داران و خریداران در تنگنا قرار گیرند ، اما این تصمیمات تا آخرین روز سال تحصیلی اعلام نخواهد شد.

سال گذشته ، تولید در دست ما باقی ماند

موسوی با اشاره به تخریب نامشخص واحدهای صنفی گفت: سال گذشته وزیر آموزش و پرورش سراجان ضربه سختی به اتحادیه زد؛ دلیل آن این بود که اعلام شد مدارس از 6 سپتامبر باز هستند ، اما این افتتاح لغو شد و کالاهای تولیدی در دست تولیدکنندگان باقی ماند.

وی همچنین اعلام کرد که بیش از 90 درصد تقاضا برای این کلاس کاهش می یابد: اگر تقاضا بین 10 تا 20 درصد وجود داشت ، با تصمیمات اشتباه ستاد ملی کرونا از بین می رفت.

رئیس اتحادیه سراجان در تهران در پاسخ به سkedالی در مورد حجم صادرات در این صنف و وضعیت قاچاق ، گفت: مقدار کمی کیف زنانه به عراق صادر می شود اما برای افزایش آن به حمایت دولت نیاز داریم. در مورد قاچاق ، افزایش نرخ ارز ، قاچاق را غیر مالی کرده است. از طرفی کیفیت کیف های ایرانی به ویژه در زمینه کیف های چرمی با کالاهای خارجی از جمله ایتالیایی همتراز است و نسبت به کالاهای چینی برتری دارد.

حضور شهروندان در صنف کیف ممنوع است!

وی در پایان به حضور گسترده “شهروندان غیرقانونی” در صنف سراجان اشاره کرد: این صنف شغلی آسیب پذیر محسوب می شود و حضور شهروندان در آن ممنوع است. بنابراین ، تصمیم گرفته شد با همکاری اتاق اصناف و پلیس محلی از حضور آنها جلوگیری شود.

انتهای پیام