کاهش حدود ۴۰ درصدی درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی

آوای البرز / چهارمحال ، بختیاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت گفت: در گذشته از محل درآمدهای خصوصی دانشگاه های علوم پزشکی به ادارات فرهنگ وام می پرداختند اما در شرایط بیماری کرونا ، درآمد خصوصی 40٪ کاهش یافت.

سیما سادات لری در جلسه 7 فوریه با تشکل های دانشجویی در علوم پزشکی شارکورد با اشاره به اینکه مقابله با بیماری عروق بیماری کرونا قلب یک مسئله پیچیده است اظهار داشت: علاوه بر بحث های علمی ، کرونا نیاز به یک مدیر دانشگاه را برای مداخله نشان داده است. در یک رابطه اجتماعی برای مقابله با آن. این نیز یک بیماری عفونی است.

معاون وزیر فرهنگ در مورد کمبود بودجه برای امور رفاهی و فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: صندوق رفاه دانشجویان در گذشته نقش چندانی نداشته است اما با رویکردهای جدید سرانه بودجه فرهنگی و دانشجویی افزایش یافته است و مشاوره

وی با بیان اینکه بودجه بهزیستی بسیار کمتر از بودجه فرهنگی است گفت: “در این شرایط باید دست افرادی را ببوسید که فعالیت های فرهنگی انجام می دهند ، نه فقط یادگیری دانش آموزان ، بلکه دانش آموزان چند وجهی و حوزه های فرهنگی ، پژوهشی و آموزشی.

لاری نوشت: “در گذشته از درآمد خصوصی دانشگاه های علوم پزشکی به بخش فرهنگی اعتبار می دادند ، اما در شرایط تاخیر عروقی 40٪ درآمد شخصی کاهش یافت ، اما ما در تلاش هستیم بودجه بخش فرهنگی دانشگاه ها را تأمین کنیم. . “

معاون وزیر فرهنگ با اشاره به کمبود خوابگاه متاهل در دانشگاه های علوم پزشکی افزود: فقط 800 واحد خوابگاه دانشجویی متاهل در کشور وجود دارد که شرایط مورد نظر برآورده نمی شود اما در حال حاضر خوابگاه ها در اولویت دانشجویان مجرد قرار دارند زیرا خانواده ها ترجیح داده می شوند. “آنها اجازه می دهند فرزندشان در خوابگاه بماند ، اما ما سعی می کنیم از طریق وام های سپرده ای برای وام های ازدواج وام های خانه بدهیم.

وی درباره مخالفت با صدور مجوز برای تشکیل اتحادیه های دانشجویی توضیح داد: فضای تشکل های دانشجویی نباید یک قطبی باشد ، باید تناقض آرا وجود داشته باشد تا شاهد شور و نشاط سیاسی در فضای دانشجویی باشیم و اکنون دانشجویان مشتاق سابق باید مجوزها را تسهیل کنند. .

لاری گفت: “افزایش حقوق دانشجویان و کارورزان یکی از نیازهای دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی است. حقوق این گروه 50٪ در سال جاری افزایش یافته است اما روند پرداخت کمی کند شده است اما روند کار شتاب بیشتری می گیرد.”

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت نشریات دانشجویی گفت: “برخی از نشریات دانشجویی اتلاف بودجه بود ، بنابراین تصمیم گرفته شد که انتشارات رتبه بندی شود و انتشارات ارزشمند و بی معنی حذف شود. قوانین رتبه بندی سیستم انتشارات روشن است ، اما گاهی اوقات سیستم ها کاستی هایی دارند.

وی در پایان با اشاره به ورود 20 هزار دوز واکسن روسی به کشور گفت: “اکنون مشخص نیست که این واکسن ها تا چه اندازه ایمن هستند و آیا واکسن ها در سراسر دنیا دارای مجوز اضطراری هستند یا خیر. واکسن ایرانی در بهار سال آینده تولید خواهد شد. “

انتهای پیام