کاربرد های استفاده از تلویزیون در محیط اداری

کاربرد های استفاده از تلوزیون در محیط اداری

شرکت ها و دفاتر هر چند وقت یکبار از تلویزیون برای پخش ویدیو های آموزشی و حتی پخش اخبار مربوط به شرکت استفاده می کنند اما شاید فکر کنید که مگر بیش تر از این موارد هم می توان از تلوزیون در محل کار استفاده کرد؟ جواب صد رد صد بله است با ما همراه باشید تا روش های استفاده از تلوزیون در محیط اداری را مرور کنیم.

چرا نباید از تمام پتانسیل یک تلوزیون خوب استفاده نکرد روش های زیادی برای استفاده از تلوزیون در محل کار وجود دارد به خصوص در محل کار مثلا می توانید از تلوزیون به عنوان یک نمایش دهنده دیجیتال استفاده کنید یا اینکه منوی خدمات و یا محصولات را در آن نمایش دهید و موارد دیگر که بیشتر به آن اشاره خواهد شد.

  1. نمایش آثار هنری دیجیتال

هیچ چیز مانند یک اثر هنری زیبا برای زنده کردن یک محل کار وجود ندارد. حتی اگر در دفتری کار می کنید که مشتریان از آن بازدید نمی کنند، آثار هنری به فضای شرکت شما رنگ و روح تازه ای می بخشد و فضای کار شما را جذاب تر می کند.

شاید به دلیل آسیب دیدن دیوار برای نصب تابلو یا بوم نقاشی نتوانید به محیط کار خود جلوه زیبایی را ببخشید اما با نصب تلوزیون این مشکل را ندارید و از آن می توانید برای نمایش دادن گالری از آثار هنری استفاده کنید تا فضای کار شما هرگز خسته کننده و دلگیر نباشد.

  1. از آن به عنوان تابلوی بولتن دیجیتال استفاده کنید

یکی دیگر از روش های استفاده از تلوزیون در محیط اداری تبدیل آن به یک تابلوی اعلانات دیجیتال است تا بتوانید ایده ها، افکار متفرقه و بروز رسانی های پروژه خود را بر روی صفحه نمایش به اشتراک بگذارید. شاید بخواهید تولد یکی از کارمندان را تبریک بگویید ایده جالبی است که متن تبریک را بر روی صفحه تلوزیون نمایش دهید. وقتی صحبت از جشن ها شد، کارمندان شما از اینکه به خاطر موفقیت هایشان شناخته می شوند، قدردانی می کنند. ابراز قدردانی از عملکرد یک کارگر باعث می شود آنها احساس ارزشمندی کنند، که برای ایجاد یک فرهنگ مثبت شرکت ضروری است.

در طول جلسه کسی را با دیگری مقایسه نکنید تا فرد مقابل ناراحت شود. درعوض، به کارمندان به‌خاطر کاری که از طریق نمایشگر به خوبی انجام داده‌اند تبریک بگویید (و جشن تولد، عروسی و نوزادان تازه متولد شده را تبریک بگویید) تا روحیه کلیه کارمندان تقویت شود.

  1. آسان تر شدن ارتباطات داخلی

تصور کنید لازم است همه افراد در کسب و کارتان از یک اطلاعیه مهم مطلع شوند. شما یک ایمیل به کل شرکت ارسال می کنید و یک جلسه را فرا می خوانید، اما یک نفر به ناچار پیام را از دست می دهد. حالا تصور کنید که حضور این شخص در جلسه شما چقدر ضروری و مهم است یکی دیگر از روش های استفاده از تلوزیون در محیط اداری استفاده از آن برای اطلاع رسانی است.

  1. نمایش داشبورد شرکت

یکی دیگر از کاربرد های تلوزیون در محیط اداری داده ها مایه حیات یک شرکت هستند. کل نیروی کار شما باید در مورد داده‌هایی که وارد و خارج می‌شوند، مانند معیارهای فروش، تعامل مشتری آنلاین، تجزیه و تحلیل ریسک و به ‌روزرسانی‌های وضعیت زنجیره تامین را بدانند. اگر افراد با مجموعه داده‌های متفاوتی کار کنند، کار هر کسی ممکن است به هدر برود. این امکان وجود دارد که اطلاعات دقیق را به صورت جداگانه برای کارکنان خود منتشر کنید. با این حال، تأثیر نگاه کردن به داده ها در یک صفحه نمایش بزرگ متمرکز بسیار مهم تر و کاربردی تر از استفاده از یک صفحه نمایش کوچک یا مانیتور است.

در نظر بگیرید که یک تلویزیون بزرگ – یا حتی یک دیوار کامل از صفحه تلویزیون – را در جایی قرار دهید تا همه کارمندان ببینند. از این صفحه‌ها برای نمایش داشبورد شرکتی که KPI و سایر داده‌های ضروری را نشان می‌دهد، استفاده کنید. دسترسی آسان به این اطلاعات به کارکنان کمک می کند تا وظایف خود را انجام دهند و کار خود را با سایر کارمندان هماهنگ کنند. نمایش پیشرفت شرکت شما به سمت اهدافش به شناسایی مشکلات، پیگیری موفقیت ها و ایجاد انگیزه برای همه افراد درگیر کمک می کند.

  1. بازاریابی برای مشتریان در محل

بسته به نوع کسب و کار شما، برخی از مشتریان با دانستن اینکه دقیقاً چه می خواهند به سراغ شما می آیند. مردم ممکن است وارد فروشگاه‌ های خرده ‌فروشی پر پیچ و خم شوند و متقاعد شوند که چیزهایی را بخرند که در زمان ورود قصد خرید آن را نداشته ‌اند، اما از سوی دیگر، بانک‌ها برای تبلیغات محصولات و خدمات دیگر خود با مشکل مواجه می‌شوند، زیرا مشتریان معمولاً برای یک هدف خاص وارد می‌شوند.

برای غلبه بر این مانع، اتحادیه اعتباری کارمندان ایالت واشنگتن صفحه‌های تلویزیون را با نرم‌افزار ساینیج دیجیتال اجرا کرد تا خدمات اضافی خود را برای بازدیدکنندگان در محل عرضه کند. هنوز هم می‌تواند از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین استفاده کند، اما اکنون WSECU فرصت‌های بیشتری برای دسترسی به مشتریان خود در زمانی که اهمیت دارد، به نمایش می گذارد.

  1. بازدید کنندگان را به روشی جدید درگیر کنید

صفحه نمایش تلویزیون می تواند تجربه مشتریان شما را تقویت کند. از گرافیک های چشم نواز گرفته تا ویدیوهای آموزنده، حال و هوای مدرنی که استفاده از تلوزیون در محیط اداری به وجود می آورد توجه مشتریان را به خود جلب می کند و همین موضوع باعث تاثیر بیشتر فضا بر روی مشتریان می شود.

One Holiday Inn در لس آنجلس از تلویزیون برای پذیرایی از مهمانان با پیام‌های گرم استفاده می‌کند و در حین ورود مهمانان را از جاذبه‌ های محلی مطلع می کند. همین صفحه‌ ها همچنین پست‌های رسانه‌های اجتماعی بازدیدکنندگان قبلی و فعلی را نشان می‌دهند. با تابلوهای دیجیتال، این Holiday Inn روند ورود خود را ساده می ‌کند و نمایش‌های بصری همه آنچه را که می‌توانند ببینند و انجام دهند را به مهمانان ارائه می‌دهد.

  1. یک سیستم هشدار اضطراری را پیاده سازی کنید

یک زنگ هشدار به مردم هنگام وقوع یک موقعیت اضطراری هشدار می دهد، اما به آنها نمی گوید دقیقا چه کاری انجام دهند. آیا باید ساختمان را تخلیه کنند؟ پناه گرفتن؟ به جای دیگری نقل مکان کنیم؟ صفحه نمایش های تلویزیونی که به صورت استراتژیک در اطراف کسب و کار شما قرار گرفته اند می توانند به کارمندان و مشتریان اطلاع دهند که در مواقع اضطراری چه کاری باید انجام دهند . به عنوان مثال، اگر در یک منطقه طوفان‌خیز زندگی می‌کنید، صفحه‌های علامت دیجیتال می‌توانند مردم را به سمت امن‌ترین مناطق ساختمان هدایت کنند.

هنگامی که بحرانی اتفاق نمی افتد، تلویزیون ها هنوز ابزار ایمنی مفیدی هستند. کارخانه های تولیدی، سایت های ساخت و ساز، تکنسین های خدمات خودرو، شرکت های جوشکاری و سایر مشاغل خطرناک می توانند از آنها برای انتقال اطلاعات حیاتی ایمنی در همه زمان ها استفاده کنند. اگرچه کارگران باید پروتکل های ایمنی اولیه را بیاموزند، تقویت مداوم هرگز ضرری ندارد.

در این مقاله از سعی کردیم تا به کاربرد استفاده از تلوزیون در محیط اداری اشاره کنیم و همچنین به 7 روش استفاده از تلوزیون در محیط اداری اشاره شد لطفا نظراتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

تلویزیون‌ها تنها لوازم ضروری خانه‌های ما نیستند؛ بلکه کسب‌وکارها نیز به طرق مختلف به آنها نیاز دارند. صرف نظر از صنعتی که در آن فعال هستید؛ یک تلویزیون می‌تواند طیف وسیعی از مزایا را برای کسب‌وکار، مشتریان، مهمانان و کارمندان شما داشته باشد. همچنین تلویزیون‌ها ابزاری عالی برای اطلاع‌رسانی و سرگرمی هستند.

به همین دلیل است که معمولا در لابی‌ها، اتاق‌های انتظار، اتاق‌های استراحت کارکنان، سالن‌های خدمات و بسیاری از مناطق دیگر دفتر کار یک تلویزیون وجود دارد. در واقع بسته به اینکه دقیقا چه چیزی را می‌خواهید روی صفحه تلویزیون نصب شده در هر نقطه از دفتر کارتان پخش کنید؛ می‌توانید از آن برای دستیابی به اهداف مختلفی استفاده کنید.

به‌طور معمول بسیاری از کسب‌وکارها از تلویزیون صرفا برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌کنند. در واقع از این طریق برند، محصولات و خدمات خود را معرفی می‌کنند. با این وجود این تنها یک کاربرد استفاده از تلویزیون در محیط اداری است. اگر شما نیز کنجکاو هستید تا با مهم‌ترین کاربردهای تلویزیون در این زمینه آشنا شوید؛ با این مقاله مختصر همراه ما باشید.

کاربرد های استفاده از تلویزیون در فضای اداری

سرگرم کردن مشتریان

اگر کسب‌وکاری دارید که در آن مشتریان باید دقایق زیادی را برای دریافت خدمات شما منتظر بمانند؛ این احتمال وجود دارد که در خود فضایی راحت و مناسب را به عنوان اتاق انتظار در نظر گرفته باشید. این فضا به ویژه در مطب پزشکان، وکلا، دندان‌پزشکان و سایر متخصصان بیشتر دیده می‌شود. در چنین فضایی وجود یک تلویزیون می‌تواند سطح سرگرم‌کنندگی فضا را تا حد زیادی بالا ببرد.

این کار تجربه انتظار کشیدن را برای مشتریان آسان‌تر کرده و به‌طور کلی رضایت بیشتری از دریافت خدمات شما خواهند داشت. از سویی می‌توان ویدیوها و تصاویر مناسبی را با اهداف مشخصی به نمایش درآورد. به عنوان مثال در مطب پزشکان، می‌توان با پخش تصاویر آرامش‌بخش، به بهبود شرایط ذهنی بیماران و کاهش استرس آنها کمک کرد. این بدان معنی است که محتوای نمایش داده شده در تلویزیون اتاق انتظار می‌تواند بر افزایش راحتی و صبر مشتری شما تاثیر بگذارد.

البته رعایت الزاماتی در این زمینه بسیار مهم است. به عنوان مثال طبیعتا در یک اتاق انتظار شلوغ، پخش صدای تلویزیون انتخاب مناسبی نیست. بنابراین شما باید بتوانید از طریق تصاویر با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. در این شرایط استفاده از تصاویر و ویدئوهای صامت و همچنین بهره بردن از زیرنویس، می‌تواند تا حدود زیادی کارساز باشد.

یک ابزار بازاریابی

به غیر از سرگرمی، همان‌طور که گفتیم تلویزیون‌ها یک ابزار بازاریابی عالی برای اغلب مکان‌های تجاری هستند. این مزیت به ویژه در رستوران‌ها، کافه‌ها، کافی شاپ‌ها و سایر مراکز مشابه بیشتر دیده می‌شود. به عنوان مثال بسیاری از طرفداران ورزش‌هایی مانند فوتبال، والیبال، کشتی و… از تماشای بازی مورد علاقه خود در هنگام استفاده از خدمات شما لذت می‌برند.

بنابراین همین ویژگی ساده می‌تواند منجر به جذب مشتریان بیشتری شود. این بدان معنی است که برای رقابتی‌تر بودن و جذب هرچه بیشتر مشتریان در محل خود، داشتن چندین تلویزیون با توانایی پخش زنده مسابقات ورزشی، می‌تواند یک مزیت بزرگ برای کسب‌وکار شما باشد. از طرفی این یک راه عالی برای جذب و حفظ مشتریان دائمی است. علاوه بر این همان‌طور که قبلا ذکر شد؛ برخی از مشاغل مانند بانک‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از صفحه نمایش تلویزیون برای نمایش برخی از محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند.

اطلاع‌رسانی به کارکنان و روابط عمومی

البته این ویژگی بیشتر در دفاتر اداری بزرگ کاربرد دارد. در این دفاتر وجود صفحه نمایش‌های بزرگ در بخش‌های مختلف، می‌تواند ابزاری عالی برای انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی به کارکنان و سایر ذی‌نفعان باشد. در واقع این تلویزیون‌ها در کنار پوشش موضوعات داخلی مختلف، می‌توانند به عنوان ابزاری کمکی به ارائه اطلاعات به مشتریان و سایر ذی‌نفعان نیز بپردازند. به عنوان مثال این صفحات می‌توانند وضعیت اتاق‌های جلسه را در یک دفتر کار اعلام کنند؛ و یا برنامه‌های درون سازمانی را معرفی نمایند. از سویی ساده‌ترین مثال برای اطلاع‌رسانی به مشتریان، اعلام نوبت و نمایش شماره و… است؛ که از این طریق می‌توان به بخش خدمات مشتریان و اتاق انتظار نظم و سرعت بیشتری بخشید.

تجهیز اتاق سرگرمی و سایر فضاهای جانبی

امروزه فراهم کردن فضاهایی برای استراحت موقت، سرگرم شدن و تخلیه ذهن از فشارهای کاری و حتی ورزش و بازی، در طراحی دکوراسیون  صندلی  اداری شرکت‌های مدرن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین داشتن تلویزیون در یک اتاق بازی می‌تواند فرصتی برای انجام بازی‌های ویدئویی، تماشای ویدئوهای کوتاه و یا گوش دادن به اخبار وقایع روزمره باشد.

همین ویژگی‌ها در باشگاه‌های ورزشی و باشگاه‌های کوچک درون سازمانی نیز وجود دارد. در واقع با قرار دادن یک یا چند تلویزیون در باشگاه، می‌توانید با پخش ویدئوهای مناسب، شور و شوق فعالیت بیشتر را در مخاطب خود ایجاد کنید. همچنین این تلویزیون‌ها می‌توانند منبع مناسبی برای پخش ویدئوهای آموزشی ورزشی باشند.

نمایش انواع داده در جلسات و سایر فضاها

یکی دیگر از کاربردهای تلویزیون در محیط اداری، استفاده از آن برای نمایش ارائه‌های مختلف در اتاق کنفرانس است. اگرچه این کار را می‌توان به کمک ویدئو پروژکتور نیز انجام داد؛ اما استفاده از تلویزیون‌های صفحه تخت در بسیاری از فضاها کاربردی‌تر است. همچنین نمایش داده‌ها تنها مختص به اتاق جلسات نیست.

در بعضی از کسب‌وکارها اطلاع‌رسانی درباره داده‌های مختلف شرکت یا داده‌های مرتبط با شرکت، در دپارتمان‌های مختلف بسیار مهم است. به عنوان مثال در دفاتر آی‌تی و اتاق تیم‌های فنی، وجود یک تلویزیون بزرگ برای نمایش وضعیت سرور، می‌تواند دیدگاه خوبی به همه اعضای تیم در مورد شرایط کار کردن سرویس‌های آنلاین مختلف بدهد. در مثال دیگر، از این شیوه می‌تواند در کسب‌وکارهای مرتبط با بورس و… برای نمایش آخرین قیمت‌ها، تغییرات و نمودارها استفاده کرد.

وجود چنین تلویزیون‌هایی در فضاهای مختلف شرکت کمک می‌کند تا کارکنان با دریافت اطلاعات از یک مبع ثابت و به صورت هماهنگ با یک‌دیگر به پیشبرد امور بپردازند. از سویی در این شرایط برخی فعالیت‌های کاری با سرعت و دقت بیشتری انجام می‌شود. به عبارت دیگر داده‌ها رگ حیاتی یک شرکت هستند. بنابراین نیروی کار شما باید در مورد داده‌های ورودی و خروجی، مانند معیارهای فروش، تعامل با مشتری، تجزیه و تحلیل ریسک، وضعیت زنجیره تامین و… اطلاعات مناسبی را به صورت برخط در اختیار داشته باشد.

البته این امکان وجود دارد که اطلاعات دقیق را به صورت جداگانه نیز برای کارکنان خود منتشر کنید. با این حال تاثیر نگاه کردن به داده‌ها در یک صفحه نمایش بزرگ متمرکز، بسیار بیشتر از استفاده از یک صفحه نمایش کوچک است. به‌طور خلاصه، داشتن یک یا چند تلویزیون در دکوراسیون اداری، که به صورت استراتژیک در مناطق مختلف دفتر کار شما نصب شده باشند؛ می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد. بهبود تجربه مشتری، افزایش ارتباط کارکنان، اطلاع رسانی بهتر، بازاریابی، حفظ مشتری و ارتقای تصویر برند شما از جمله این مزایا است.برای تماس با ما در youtube.com همراه باشید و برای طراحی و ایده پردازی از  pinterest.comاستقاده کنید.