چگونه مشکل بخاری برقی را حل کنیم؟

مقدمه

چگونه یک بخاری برقی را عیب یابی کنیم و بخاری های برقی چگونه خراب می شوند؟ در این روزها که سرما کمی شدیدتر شده، مردم هم به فکر روشن کردن بخاری خود هستند. همانطور که می دانید بخاری ها انواع مختلفی دارند و هر کدام کارایی و مصرف متفاوتی دارند. یکی از انواع بخاری ها که محبوبیت زیادی نیز دارند، بخاری های برقی هستند که بسیار کارآمد هستند. بخاری های برقی همانطور که از نامشان پیداست با برق کار می کنند و المان های داخل آن با برق گرم می شوند و گرما به بیرون منتقل می شود. این بخاری ها اغلب برای فضاهای کوچک بسیار مفید هستند و فضاهای کوچک مانند اتاق خواب را به خوبی گرم می کنند.

گاهی اوقات، این بخاری ها ممکن است با مشکلات و نقص هایی روبرو شوند که عملکرد آنها را بی اثر می کند. در شرایط اقتصادی که قیمت وسایل گرمایشی و سرمایشی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، باید مراقب پرده ها و وسایل گرمایشی خود باشید تا هزینه زیادی برای تعمیر یا خرید مجدد خرج نکنید. اما اگر با هر مشکلی مواجه شدید می توانید آن را به راحتی حل کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع تعمیر بخاری برقی در اختیار شما قرار دهیم.

اجزای بخاری برقی

برای تعمیر صحیح بخاری برقی، قبل از انجام آن باید اجزای آن را بشناسید. ساختار و اجزای هر بخاری برقی متفاوت است، اما قطعاتی هستند که در تمامی بخاری های برقی استفاده می شود. در ادامه به معرفی این قسمت ها می پردازیم.

فن : این قسمت در اکثر بخاری های برقی وجود دارد و بعید است در آنها استفاده نشود. برخی از مدل های بخاری دارای فن هستند که گرمای تولید شده از المنت را به محیط منتقل می کند. بخاری فن دار برفاب مدل QH-2200 دارای این قسمت می باشد.

ترموستات: این قطعه یکی از اصلی ترین قطعات مورد استفاده در اکثر بخاری های برقی می باشد. از ترموستات در داخل بخاری ها استفاده می شود. این قطعه قابلیت گرم کردن المنت ها را تا دمای دلخواه شما دارد و همچنین از ترموستات برای ایمنی المنت ها استفاده می شود.

کلید: می توان گفت این قطعه در تمامی بخاری های برقی برای روشن و خاموش شدن و تنظیم دمای بخاری برقی استفاده می شود. برخی از بخاری ها دارای چندین سوئیچ هستند که برای حالت های مختلف گرمایش طراحی شده اند

بدنه: بدنه نیز جزء ضروری بخاری های برقی است و در دو نوع فلزی و پلاستیکی تولید می شود

سیم کشی: برای دسترسی به المنت های برق و راه اندازی کلید، سیم کشی در داخل بخاری برقی انجام می شود و همه چیز به یکدیگر متصل می شود.

بخاری های برقی را دور بریزید

عیب یابی بخاری برقی کار آسانی است و هرکسی می تواند آن را انجام دهد. اما زمانی که اطلاعات زیادی در مورد بخاری برقی ندارید، ممکن است حل مشکلات برای شما دشوار باشد. زمانی که اطلاعات کافی در مورد بخاری برقی ندارید، می توانید به سایر قطعات کاملا سالم آسیب بزنید و هزینه را به سمت خود افزایش دهید. بنابراین اگر بخاری برقی شما خراب شد بهتر است به تعمیرکار مراجعه کنید.

خطا: بخاری برقی روشن نیست

زمانی که با این مشکل مواجه می شوید باید قطعات و اجزای زیادی را بررسی کنید، زیرا دلایل زیادی برای کار نکردن بخاری برقی وجود دارد، با پیگیری مشکلات بخاری برقی می توانید علت و نحوه بهبود را پیدا کنید. این مشکل برای همه وسایل الکترونیکی ممکن است رخ دهد، اما این مراحل برای همه وسایل الکترونیکی نیست و هر دستگاه الکترونیکی مراحل عیب یابی خاص خود را دارد.

علت: برق در پریز نیست یا برق ضعیف است

در صورت عدم وجود پریز برق، باید از سالم بودن 4 نقطه اطمینان حاصل کنید.

چگونه مشکل بخاری برقی را حل کنیم؟

با توجه به اینکه بخاری های برقی اغلب با سیم به یک وسیله برقی متصل می شوند، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید پریز است، باید بدانید که آیا برق در آن وجود دارد یا خیر. . برای این کار می توانید از فاز متر استفاده کنید. همچنین بد بودن برق می تواند یکی دیگر از دلایل فروش نشدن بخاری های برقی باشد. المنت های گرمایش الکتریکی برای گرمایش به برق ثابت و بدون وقفه نیاز دارند. بنابراین توصیه می شود در صورت آسیب دیدن فروشگاه نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

علت: مشکل در دو شاخه یا سیم اتصال است

این علت در بخاری های برقی بسیار نادر است و به ندرت اتفاق می افتد.

روش عیب یابی آتش سوزی داغ

همانطور که می دانید اکثر بخاری های برقی دارای دو شاخه هستند و این دو شاخه به پریز می روند تا با دو فلز بالای دوشاخه برق دریافت کنند. بنابراین، هنگامی که دو شاخه از این نوع به پریز فشار داده می شوند، ممکن است مشکلات ایجاد شود. برای اطلاع از سالم بودن دو شاخه، باید ورودی برق دستگاه را جدا کرده و دو سیم جدا از آن را وصل کنید.

سپس با تنظیم اهم متر روی (R*1) می توانید ببینید که آیا مسیر برق باز است یا خیر. اگر دوشاخه و سیم برق سالم باشند، چون با قطع ورودی دستگاه مدار بسته ایجاد شده است، سوزن نزدیک به صفر نشان داده می شود. اگر سوزن اهم متر روی علامت بی نهایت متوقف شود، مسیر باز است، یعنی دوشاخه یا سیم برق پاره شده است.

برای رفع این مشکل باید سیم برق را با سیم جدید تعویض کنید. توجه داشته باشید که اگر سیم برق قوی است، 2 دوشاخه متصل به سیم برق را تعویض کنید. در مدل بخاری برقی فن دار QH-3000 سعی شده است تا بهترین سیم کشی و کابل ها را به این محصول تعبیه کنیم.

دلیل: فاز یا صفر از ترمینال جدا شده یا به قسمت دیگری از مدار متصل شده است

این مشکل در وسایل برقی نیز بسیار رایج است و معمولاً زمانی رخ می دهد که بخاری برقی بیش از حد کار کند.

روش عیب یابی بخاری برقی

برای شروع، باید محافظ آهن را از بخاری بردارید و عناصر را بردارید. سپس به آرامی ورق بازتابنده را از بدنه جدا کنید. اگر سیم قطع شده یا قطع شده است، سعی کنید آن را به جای خود وصل کنید. سپس تست کنید که بخاری روشن می شود یا نه. اگر بخاری شروع به کار نکرد، دوباره همین روند را طی کنید و اتصالات را به درستی بررسی کنید.

علت: پاتوژن

این مشکل در بخاری های برقی بسیار رایج است و به راحتی برطرف می شود.

روش های عیب یابی

تنها راه حل این مشکل تعویض اقلام است. اگر وسایل را به خوبی نگهداری نکنید، ممکن است بشکنند و بسوزند.

نکاتی برای نگهداری از بخاری برقی

از وسایل الکتریکی برای مدت طولانی استفاده نکنید

از شستن یا تمیز کردن بدنه بخاری برقی با پارچه مرطوب یا قرار دادن آن در آب داغ خودداری کنید.

اگر یک اتصال بدنه در دستگاه خود مشاهده کردید، دستگاه را جدا کنید، اتصال را پیدا کنید و آن را تعمیر کنید. سعی کنید زمانی که دستگاه به بدن شما متصل است از آن استفاده نکنید

اگر کابل آسیب دید، فورا آن را تعویض کنید

هرگز دوشاخه بخاری برقی را به جای دیگری وصل نکنید، به عنوان مثال. یک قطعه T الکتریکی یا اتصال مشابه، زیرا ولتاژ آنها با یکدیگر برابر نیست.

قبل از اتصال دوشاخه بخاری برقی به پریز برق، مطمئن شوید که سیم استفاده شده در ریل ها طول مناسبی برای انتقال دارد.

در صورت مشاهده دود از بخاری یا بوی سوختن لاستیک از دستگاه، فورا آن را بردارید و سیم کشی و اتصالات را بررسی کنید.

در مدارهای گرمایش الکتریکی بهتر است برای هر عنصر کلیدهای مستقل تعبیه شود. به طور کلی، اتصال دو یا چند المنت به یک کلید ضروری نیست و اگر مدار گرمایش الکتریکی شما از قبل وجود داشته باشد، به راحتی می توانید با تعویض کلید مدار جدید و مطمئن تری داشته باشید.

برای خرید بخاری برقی حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت بخاری مطمئن باشید.