چه مقدار سرامیک برای پوشش خودروی من لازم است؟

سرامیک بدنه خودرو نوعی پوشش رنگ بدنه اتوموبیل می باشد که علاوه بر زیبایی و درخشندگی، موجب افزایش مقاومت رنگ خودرو در برابر عوامل آسیب زا میشود

جنس نانو سرامیک بدنه خودرو از چیست؟

به نقل از کارشناسان استارلوکس نانو سرامیک خودرو، نوعی ماده پلیمری است که به صورت مایع می باشد. این پلیمر پس از پخش شدن به روی رنگ بدنه خودرو، با آن پیوند شیمیایی و مکانیکی برقرار نموده و همچون محافظی قوی عمل می کند. انعطاف پذیری در عین سختی بالا یکی از خصوصیات اصلی پوشش های سرامیکی است که می تواند همچون شیشه محکم و مقاوم باشد. کوارتز و پوشش های هیبریدی برخی از مواد تشکیل دهنده سرامیک بدنه خودرو می باشند.

 مزایای سرامیک بدنه خودرو چیست؟

مهم ترین مزیت استفاده از سرامیک خودرو محافظت از رنگ بدنه اتومبیل شما در برابر خط و خش های سطحی است. استفاده از این پوشش می تواند خاصیت ضد خش بودن رنگ خودرو شما را تا 50 درصد بیشتر بهبود بخشد. جلوگیری از آسیب های وارده از سوی پرتوهای خورشیدی همچون اشعه فرابنفش دیگر مزیتی است که می توان برای پوشش سرامیک بدنه نام برد. این پوشش رنگ بدنه ماشینتان را از فرسایش در طول زمان و آفتاب سوختگی محافظت خواهد کرد.

یکی دیگر از مشکلات عدیده صاحبان اتومبیل ها، رد فضولات پرندگان و آلودگی پس از باران های فصلی است. سرامیک بدنه در خودرو قادر است این مشکلات را نیز به خوبی پشت سر گذاشته و تمیزی را برایتان به ارمغان آورد. البته باید بدانید این فناوری مانعی برای گرد و غبار نیست اما به کمک آن می توان تنها با یک سطل آب به راحتی هر گونه دوده و غبار را از سطح ماشین زدود. حتما می دانید که باران در شهرهای بزرگ و آلوده اغلب اسیدی است. این باران اسیدی می تواند در دراز مدت رنگ خودرو شما را از بین ببرد، اما پوشش نانو سرامیک همچون قهرمان قدرتمند مانع از بروز چنین مشکلاتی خواهد شد.

زیبایی بحث دیگری است که سرامیک بدنه خودرو برایتان به همراه دارد. این پوشش درخشندگی و شفافیت فوق العاده ای به خودرو می دهد که با هیچ واکس و پولیش دیگری قابل مقایسه نیست.

هر محصولی در کنار مزایای متعددی که به همراه می آورد، ممکن است معایبی نیز در پی داشته باشد. برخی از این موارد را در زیر آورده ایم:

– هزینه سرامیک بدنه ماشین اغلب بالا است. ضمن این که برخی خودرو های خاص برای استفاده از پوشش سرامیک باید مبلغ بیشتری نیز بپردازند.

– زمان بر بودن روند سرامیک نمودن ماشین نیز گاهی افراد را از انجام این کار باز می دارد. زیرا برای پوشش تمام سطح بدنه خودرو به نانو سرامیک باید زمانی در حدود 3 یا 4 روز صرف نمود.

– سرامیک ماشین نمی تواند اتومبیل شما را به طور 100 درصد از هر گونه خراشی محافظت کند. این محصول در برابر خط و خش های ناشی از اشیاء بسیار تیز و ضربات محکم مقاوم نیست. اگر محافظت از بدنه خودرو اولویت شماست توصیه می کنیم از ppf ها کمک بگیرید.

– طول عمر نانو سرامیک در شرایط آب و هوایی مختلف می تواند تغییر کند. به طور مثال در محیط هایی با آب و هوای بسیار گرم و خشک، روکش سرامیکی خودرو به سرعت از بین می رود. همچنین در شهرهای پر باران نظیر شمال کشورمان استفاده از این فناوری نتایج فوق العاده ای به همراه ندارد.

 چرا بدنه خودرو را سرامیک کنیم؟

آیا تا به حال بدنه خودرو خود را واکس یا پولیش زده اید؟ هر چند وقت یک بار مجبور به تکرار آن هستید تا همچنان زیبا و درخشنده باقی بماند؟ درست است؛ پس از هر بار شستشوی ماشین لازم است مجددا آن را واکس بزنید. این کار علاوه بر صرف هزینه تکراری، زمان زیادی را نیز از شما می گیرد. اما نانو سرامیک بدنه شما را از انجام کارهای تکراری و خسته کننده رها می سازد.

پیشرفت فزاینده تکنولوژی در سال های اخیر، مبحثی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. سرامیک خودرو نیز یکی از همین پیشرفت های جذاب است که علاوه بر ایجاد ظاهری شفاف و فریبنده برای اتومبیلتان، ماندگاری بالایی دارد و شما را تا مدت از از دغدغه واکس زدن خودرو راحت می کند. هنوز هم به استفاده از این پوشش زیبا و براق تشویق نشده اید؟ توصیه می کنیم عکس زیر که تفاوت استفاده و عدم استفاده از نانو سرامیک بر روی بدنه خودرو را نشان می دهد، به دقت نگاه کنید!

  سرامیک ماشین دارای چه مدل هایی است؟

پوشش سرامیک بدنه ماشین یکی از فناوری های جالب توجه در صنعت اتومبیل می باشد. این پوشش دارای انواع مختلفی است که هر یک ویژگی های مخصوص به خود را دارد. سه مورد از مهم ترین مدل های سرامیک خودرو عبارتند از سرامیک پلیمری، سرامیک کوارتزی و سرامیک هیبریدی. در ادامه هر یک از این مدل ها را شرح خواهیم داد.

پوشش سرامیک بدنه پلیمری انتخابی مناسب برای مقاوم کردن بدنه خودرو در شهرهایی با بارندگی نسبتا بالا است. زیرا مهم ترین مزیت این مدل سرامیک بدنه اتومبیل ایجاد پیوندهای قوی با رنگ بدنه خودرو است. به طوری که گویی بخشی از سطح رویی بدنه ماشین است. ماندگاری سرامیک پلیمری بالا است و به راحتی از بدنه خودرو پاک نمی شود.

سرامیک های کوارتزی مناسب ترین مدل برای محافظت بدنه خودرو از خط و خش می باشند. این پوشش سرامیک بدنه خودرو مقاومت بالایی در برابر خراش های سطحی دارد و ماندگاری مناسبی نیز در طول زمان ارائه می دهد.

سرامیک هیبریدی جدیدترین و بهترین نوع پوشش سرامیکی است که از ترکیب دو مدل سرامیک پلیمری و کوارتزی تولید شده است. به همین دلیل تمام ویژگی های دو مدل نام برده را دارد و برترین پوشش بدنه خودرویی است که تاکنون عرضه شده است. پوشش ایجاد شده توسط سرامیک بدنه هیبریدی به روی سطح خودرو همچون لایه ای سخت و مقاوم است که اجازه آسیب رساندن به رنگ اتومبیل را به عوامل آسیب زا نمی دهد.

 چگونه بدنه ماشین را سرامیکی کنیم؟ (آموزش سرامیک خودرو )

اگر قصد دارید از پوشش سرامیک برای بدنه خودرو خود استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم با آموزش سرامیک خودرو رادار همراه شوید تا به خوبی با مراحل کار آشنا شوید.

جهت روکش کردن رنگ بدنه ماشین با نانو سرامیک لازم است ابتدا سطح رویی اتومبیل را طبق مراحل زیر با دقت و صرف زمان زیاد آماده کنید. صبر و حوصله در انجام این کار از الزامات اولیه می باشد. روند سرامیک بدنه خودرو به صورت زیر است:

1- پیش از هر اقدامی لازم است تمام سطح خودرو را به کمک شوینده مناسب، تمیز نموده و تمام آلودگی ها را از آن بزدایید. پیشنهاد می‌کنیم به کارواش‌های حرفه‌ای مراجعه نموده و بخواهید سطح ماشین را به دقت بشویند.

2- حال زمان رفع عیوب ظاهری خودرو است. این کار به زیبا شدن هر چه بیشتر سرامیک خودرو کمک می کند. ابتدا باید تمام خط و خش ها، فرو رفتگی و دیگر ایراداتی از این قبیل را شناسایی کنید. سپس به کمک یک ضخامت سنج، ضخامت بدنه را در تمام بخش ها اندازه گیری نمایید.

3- تمام قسمت های حساس خودرو اعم از آینه ها، شیشه ها و … را به کمک چسب مخصوص بپوشانید تا در حین کار کثیف نشوند.

4- اکنون زمان پولیش زدن سطح بدنه اتومبیل است. با این کار تمام خط و خش ها را از بین می برید. صرف دقت در این مرحله بسیار مهم است، زیرا هر چه بهتر پولیش بزنید، سرامیک بدنه یکدست تر و زیباتر خواهد شد.

5- پولیش زدن خودرو در جهت رفع خط و خش های بدنه است. اما ممکن است باز هم خراش های ریزی باقی بمانند که با چشم قابل دیدن نیست، اما پس از زدن سرامیک بدنه ماشین به وضوح نمایان می شوند. بنا بر این باید به کمک یک چراغ قوه خورشیدی تمام خودرو را بررسی نمود تا اگر خط و خشی مشاهده کردید، مجدد آن را پولیش بزنید.

6- حال زمان استفاده از مواد سیلیکونی فرا می رسد. این مواد کمک می کند سطح رویی بدنه کاملا صیقلی و صاف شود تا جلوه سرامیک بدنه بیش از پیش گردد. این مرحله آخرین بخش از روند آماده سازی بدنه اتومبیل است.

7- در آخرین مرحله باید اقدام به روکش کردن سطح خودرو با استفاده از نانو سرامیک نمایید. توجه کنید هر چه از مواد مرغوب تری برای این کار استفاده کنید، نتیجه نهایی زیباتر و مقاوم تر خواهد بود. در نهایت شما یک خودرو لوکس، شفاف و درخشان خواهید داشت که در مقابل عوامل آسیب زننده به رنگ بدنه مقاوم می باشد.

درست است که آموزش سرامیک بدنه خودرو به نظر آسان می آید اما این کار نیاز به صرف زمان و دقت بالایی دارد و کوچکترین بی دقتی می تواند در پایان نتیجه نامناسبی به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه ما بر این است که برای استفاده از فناوری پوشش سرامیکی از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

  مقدار سرامیک لازم برای پوشش بدنه خودرو چقدر است؟

تعیین مقدار سرامیک لازم برای پوشش بدنه خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین عامل موثر مدل ماشین است. زیرا خودروهای مختلف، ابعاد متفاوتی داشته و از این رو حجم پوشش سرامیکی مورد نیازشان با یکدیگر متفاوت است. عامل دوم تعداد لایه‌هایی است که برای پوشاندن بدنه به کار می‌برید. هر چه لایه‌های بیشتری از سرامیک بدنه به روی رنگ خودرو استفاده کنید، قطعا به حجم بیشتری از پوشش سرامیکی نیاز خواهید داشت.

 ماندگاری سرامیک خودرو چقدر است؟

حتما از خود می پرسید اگر خودرو خود را به سرامیک بدنه ماشین مجهز کنید، تا چه زمانی برایتان ماندگار خواهد بود؟در واقع به عنوان پاسخ باید بگوییم اغلب کارشناسان معتقدند سرامیک بدنه خودرو از رنگ بدنه مقاومت بیشتری دارد و با توجه به نحوه نگهداری شما می تواند در حدود یک سال از خودرو شما محافظت کند. البته اگر به خوبی از آن نگهداری کنید و در شهرهایی با شرایط آب و هوایی معتدل زندگی می کنید، عمر مفید نانو سرامیک می تواند بیشتر هم شود. جالب است بدانید رقیب پوشش نانو سرامیکی، یعنی تیتانیوم گرانیت می‌تواند ماندگاری‌ای در حدود 3 تا 10 سال داشته باشد که این اختلاف زمان بستگی به میزان مراقبت و نحوه نگهداری شما از خودرو دارد.

 زمان طلایی استفاده از پوشش نانو سرامیک خودرو!

استفاده از سرامیک خودرو محدود به زمان خاصی نیست اما اگر قصد روکش کردن اتومبیلتان با این پوشش سرامیکی را دارید، پیشنهاد می کنیم پیش از شروع فصل زمستان آن را اجرا کنید. همان طور که می دانید با آغاز سرد شدن هوا پدیده وارونگی رخ می دهد که در اثر آن باران های اسیدی شروع به باریدن می کنند. این باران ها قاتل اصلی رنگ بدنه خودرو شما هستند و می توانند به راحتی موجب خوردگی رنگ اتومبیل شوند. بنابراین زمان طلایی برای انجام سرامیک بدنه خودرو پیش از شروع فصل زمستان و سرد شدن هوا است.