چند دقیقه بعد از آبرسان مرطوب کننده بزنیم؟

پیش از این درباره تشخیص، شناخت و صحبت کرده‌ایم. این بار ۵ توصیه مهم متخصصین را برای نحوه استفاده صحیح از آبرسان لایت سیمپل و مرطوب کننده بیان کرده‌ایم تا بتوانید به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنید. اما قبل از هر چیز دانستن تفاوت کرم آن‌ها الزامی است.

After a few minutes, apply moisturizer

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

  • کرم آبرسان با استفاده از هیدراتیو‌های طبیعی و یا شیمیایی، آب مورد نیاز پوست را به آن می‌رساند.
  • با تشکیل لایه‌ای محافظ (عموما بر پایه روغن) از تبخیر آب موجود در پوست جلوگیری می‌کند.
  •  آبرسان، آب بیشتری را به پوست رسانده، اما مثل مرطوب کننده از پوست شما محافظت نمی‌کند.

نحوه استفاده از کرم آبرسان

این دو کرم نقش مکمل یکدیگر را دارند، بعضی از کرم‌های دست و صورت می‌توانند همزمان آبرسان و مرطوب کننده باشند.

برای استفاده صحیح از این دو کرم بهتر است موارد توصیه شده زیر را رعایت کنید:

استفاده از آبرسان قبل از مرطوب کننده

  • همیشه نوبت استفاده از کرم آبرسان قبل از مرطوب کننده است.

زیرا اگر روی مرطوب کننده استفاده شود، لایه محافظ تشکیل شده توسط مرطوب کننده، اجازه نفوذ آن به پوست را نخواهد داد.

  • در آرایش نیز آبرسان می‌تواند در مراحل اولیه به جای پرایمر مورد استفاده قرار گیرد.

دوست همه پوست‌ها ؛ استفاده از مرطوب کننده

  • استفاده از مرطوب کننده صبح و شب برای پوست‌های خشک ضروری است. حتی پوست‌های چرب و مستعد جوش نیز، نیاز به مرطوب کننده دارند.
  • اگر غدد چربی پوست سیگنال کمبود چربی و یا آب را دریافت کنند، شروع به ترشح چربی بیشتر می‌کنند.
  • استفاده از باعث خواهد شد، تا منافذ پوست باز شده و ترشح چربی نیز کنترل شود.
  • همچنین تشکیل لایه محافظ روی پوست، از نفوذ میکروب‌ها و باکتری‌ها به منافذ آن جلوگیری خواهد کرد.

خرید محصولات فاقد الکل

الکل چربی پوست را از بین می‌برد و باعث آسیب زدن به آن می‌شود.  پس از خرید محصولاتی که در ترکیب خود الکل دارند، خودداری کنید. این مورد به ویژه برای دارندگان پوست‎‌های خشک و حساس باید رعایت شود.

استفاده از کرم‌ ها در زمستان و پاییز

در زمستان و پاییز استفاده از این دو کرم یک باید است. زیرا پوست آب بیشتری را از دست می‌دهد.سرما پوست را خشک می‌کند و خشکی باعث از بین رفتن چربی‌ها می‌شود. پس برای حفظ سلامت پوست بهتر است از آبرسان و سپس مرطوب کننده استفاده کنید در مناطق خشک و گرم، استفاده از این کرم‌ها اهمیت بیشتری دارد. زیرا گرما و خشکی این محیط‌ها باعث از بین رفتن آب بین سلولی خواهد شد.

استفاده از کرم دست و صورت بعد از استحمام

بعد از شستشو صورت یا استحمام، حتما از کرم دست و صورت استفاده کنید. استحمام یا شستشو باعث برداشته شدن لایه‌های چربی از پوست و خشک شدن آن می‌گردد. بنابراین پوست نیاز بیشتری به آبرسانی و مرطوب شدن دارد.

کرم دست و صورت شون

شون با سه کرم دست و صورت بادام، آووکادو، بابونه و یک و کرم آبرسان آلوئه ورا در بازار مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها حضور دارد. در کرم‌های دست و صورت شون، از مواد طبیعی برای تضمین سلامتی پوست شما استفاده شده است.

بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان

بهترین زمان استفاده از ، صبح‌ها پس از شستشوی صورت و تمیز کردن آرایش با شوینده‌ها است. اما در صورت نیاز می‌توانید از آن در هر زمانی از روز استفاده کنید.

سن استفاده از کرم آبرسان

بهتر است آبرسان را از ۲۵ سالگی شروع کنید. مگر اینکه پزشک زودتر آن را برای شما تجویز کند.

آیا استفاده از کرم آبرسان باعث جوش می‌شود؟

استفاده از کرم آبرسان باعث ایجاد جوش نمی‌شود، برای پوست های چرب و مختلط باید آبرسانی را انتخاب کنید که ویژه پوست شما باشد.

روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

بهتر است از کرم آبرسان روزی دوبار ،صبح‌ها و شب‌ها روی پوست تمیز و خشک استفاده شود.

استفاده از کرم مرطوب کننده قبل از خواب

شب‌ها سلول‌های پوستی شروع به بازسازی خود می‌کنند و بنابراین پوست بیشتر از همیشه برای بازسازی خود به آب نیاز دارد. بنابراین استفاده از کرم مرطوب کننده یا کرم شب قبل از خواب شما را زیباتر کرده و پوست شما را سالم‌تر می‌کند.

استفاده از کرم مرطوب کننده برای مو

برای مرطوب کردن مو، حتما از مرطوب کننده‌های ویژه مو یا ماسک مو استفاده کنید.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟

اگر مشکل از دست رفتن رطوبت پوست را دارید و میزان چربی پوست تان پایین می باشد، کرم مرطوب کننده با حفظ رطوبت پوست و تولید چربی به رفع مشکل تان کمک می کند. اگر میزان رطوبت پوست تان کم شده، کرم آبرسان، با رطوبت رسانی عمیق، خشکی پوست تان را درمان می کند. برای اینکه کاملا متوجه تفاوت آبرسان و مرطوب کننده شوید و انتخاب تان صد در صد درست باشد، در ادامه با لوندی همراه باشید تا به صورت کامل شرح دهیم‌.

ممکن است برای تان پیش آمده باشد که بعد خرید یک کرم آبرسان و استفاده از آن برای رفع خشکی شدید پوست، به این نتیجه رسیده باشید که این محصول بی کیفیت است و مشکلی از من حل نکرد! این ظاهر قضیه بود، یعنی واقعا کرم بی کیفیت بود یا به دلیل اینکه تفاوت آبرسان و مرطوب کننده را نمی دانستید، انتخاب تان اشتباه بود؟ یا اینکه علت خشکی پوست تان را بررسی نکردید؟ پاسخ به این دو سوال، منجر به درمان و انتخاب صحیح تان می شود، در واقع به طور کلی نمی توان گفت که هر پوست خشکی با آبرسان یا مرطوب کننده درمان می شود، باید علت خشکی را بفهمیم. مثلا کم شدن رطوبت پوست یا کاهش میزان چربی آن، دو مشکل متفاوتی هستند که به یک صورت درمان نمی شوند.

کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم مرطوب کننده سالیان سال می باشد که در بازار جا گیر شده و حجم فروش فوق العاده زیادی دارد. این کرم وظیفه جلوگیری از، از دست رفتن رطوبت پوست را دارد، در واقع پوششی محافظتی روی پوست ایجاد می کند و به حفظ آن می پردازد‌. از دست رفتن رطوبت پوست، مشکلی هست که بسیاری از انسان ها با آن درگیر هستند، از این رو ایجاد یک پوشش محافظتی روی پوست با کرم مرطوب کننده، این مشکل را رفع می کند.

وظیفه اصلی دیگر آن کمک به افزایش میزان چربی در پوست می باشد که نرمی و لطافت را به همراه می آورد‌ و یکی از تفاوت های آبرسان و مرطوب کننده هست. این دو ویژگی برای درمان خشکی پوستی که به خاطر کاهش میزان چربی پوست ایجاد شده نیز، کمک می کند. برای تشخیص آن نیز به حالت پوست تان توجه کنید، اگر حالت ورق و پوسته شدن دارد یعنی چربی طبیعی پوست کاهش یافته است.

راهنمای خرید صحیح کرم مرطوب کننده

شما باید به این فکر کنید که چه انتظاری از یک کرم مرطوب کننده دارید. مثلا انتظار دارید علاوه بر اینکه مشکل خشکی پوست تان را رفع نمود، از پوست تان در برابر اشعه مضر خورشید نیز مراقبت کند. در این صورت هنگام خرید، باید دنبال کرمی باشید که این دو ویژگی را خود گنجانده باشد.

کرم های مرطوب کننده در بازار موجود می باشند که هر کدام ویژگی های مخصوص خود را دارند. مثلا :

  • محافظت در برابر آلودگی و اشعه مضر خورشید
  • نرم کنندگی
  • ضد پیری و پژمردگی
  • التیام بخشی و بهبود جراحت
  • کلاژن سازی
  • بهبود حالت کشسانی
  • بهبود التهاب

کرم مرطوب کننده پوست خشک و چرب

اگر پوست تان خشک است، باید هنگام خرید توجه داشته باشید که کرمی را انتخاب کنید که حاوی عصاره هایی مثل آووکادو و آلوئه ورا باشد و باعث افزایش میزان چربی پوست تان شود تا خشکی پوست تان بهبود یابد‌. اگر پوست چربی دارید، کاملا برعکس نوع پوستی خشک هستید، باید از کرمی استفاده کنید که موجب افزایش چربی پوست تان نشود. امروزه روز امکان انتخاب لوازم آرایشی بهداشتی مختص نوع پوست تان هست‌. برای درک بهتر اهمیت آن با مثال توضیح می دهیم.

این امکان فوق العاده باعث می شود که مثلا اگر یک نفر پوست چربی دارد کرم مرطوب کننده مختص این نوع پوست را بخرد تا شاهد نتیجه گیری بهتری باشد. چون پوست چرب نیاز به تولید چربی کمتری در پوست خود دارد و در مقابل فردی که پوست خشکی دارد، نیاز به افزایش تولید میزان چربی در پوستش دارد. اکنون تصور کنید که فرد با پوست چرب به اشتباه کرم مناسب پوست خشک را بگیرد، این اشتباه باعث افزایش تولید چربی پوست و مستعد آکنه شدن و بسیاری عوارض دیگر می شود و برعکس ولی در صورت انتخاب درست، به سلامت پوستش کمک درخشانی می کند. از طرفی اگر به هر دلیلی علاقه ای به خرید کرم متناسب با پوست تان را ندارید، می توانید از کرمی که مناسب برای تمام انواع پوستی می باشد استفاده کنید.

ترکیبات مهم کرم مرطوب کننده

  • آلوئه ورا
  • روغن نارگیل
  • روغن بادام
  • آووکادو
  • ویتامین e
  • روغن شی باتر
  • موم زنبور عسل