چرا گوگل پلی بروزرسانی نمیشه؟

شاید شما هم با مشکل درست کار نکردن گوگل پلی مواجه شده باشید. شاید اولین کاری که برای رفع این مشکل انجام می دهید بررسی تنظیمات Google Play باشد. بد نیست بدانید که خطاهایی که در گوگل پلی رخ می دهد با استفاده از پنج راه حل قابل حل است. در این مقاله راه حل هایی برای مشکلات رایج گوگل پلی برای شما آورده ایم. با ما در اپ ناب همراه باشید.

نکات عیب‌یابی عمومی برای Google Play

به طور کلی می توان چهار راه حل اساسی برای مشکلات موجود در گوگل پلی معرفی کرد. البته شما به همه روش ها نیاز ندارید و ممکن است با برداشتن اولین قدم مشکل خود را برای همیشه حل کنید.

اگر بخواهیم روش های ذکر شده را به اختصار مرور کنیم، می توانیم به ترتیب زیر به آنها اشاره کنیم:

برنامه را ببندید و سپس کش یا کش را پاک کنید.

از اتصال شبکه تلفن همراه به Wi-Fi برای اینترنت جابجا شوید.

آپدیت Google Play را حذف نصب کنید و دوباره به‌روزرسانی کنید.

یک حساب کاربری جدید جیمیل باز کنید.

دستگاه خود را در گوگل ثبت کنید.

با انجام مراحل زیر، اکثر مشکلات مربوط به فروشگاه Google Play قابل حل است. با این حال، برخی از مشکلات ممکن است نیاز به راه حل های اضافی مانند بازنشانی کارخانه ای داشته باشند.

چه چیزی باعث شکست گوگل پلی با تغییر اندروید شد؟

ابتدا به یاد داشته باشید که این دلیل مربوط به دستگاه های روت شده یا دستگاه هایی با استفاده از رام های سفارشی نیست. این فرآیندها فایل های سیستم اندروید را تغییر می دهند و بنابراین متغیرهای زیادی را برای شناسایی معرفی می کنند. همه تغییرات ذکر شده ممکن است مانع از کار کردن Google Play شوند.

به عنوان مثال، گاهی اوقات نصب یک کاستوم رام یا بازیابی از پشتیبان با استفاده از ریکاوری کاستوم از کارکرد فروشگاه جلوگیری می کند. توصیه می کنیم از Titanium Backup یا یک روش پشتیبان گیری مشابه برای بازیابی برنامه ها و داده ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که دلایل زیادی برای نصب کاستوم رام وجود دارد. متأسفانه در صورت وجود مشکل، حل مشکل نیازمند مهارت و مراحل دیگری است.

دلایل کار نکردن گوگل پلی چیست؟

همانطور که گفته شد، دلایل زیادی برای شکست گوگل پلی بعد از دانلود گوگل پلی برای اندروید وجود دارد. به عنوان مثال عدم آپدیت گوگل پلی برای مدت طولانی یا آپدیت ناقص و تغییرات ناگهانی در سیستم عامل اندروید را می توان یکی از دلایل اصلی کرش و توقف گوگل پلی دانست که سیستم استراحتی از وی خواهد داشت. نوشیدنی

1: کش و پاک کننده داده را متوقف کنید

فروشگاه Google Play به فرآیندهای دیگری متکی است که به صورت بی صدا در پس زمینه اجرا می شوند. تمیز کردن Google Play بهتر است با استفاده از خدمات Google Play و Google Service Framework انجام شود. در حالی که قصد دارید ویژگی فوق الذکر را بررسی کنید، ما نگاهی به به روز رسانی خدمات Google Play انداخته ایم. برای انجام این کار شما نیاز به دسترسی به تنظیمات Google Play دارید، این نکته قابل تامل است.

همچنین در صورت نیاز و تمایل کاربران، می توانید داده های مدیریت دانلود را حذف کنید. پس از تمیز کردن، دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید و سپس نصب یا به روز رسانی را بررسی و ارزیابی کنید. ممکن است از شما بخواهد که مدارک خود را وارد کنید. ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید. سپس به Applications رفته و تب All را پیدا کنید.

در این بخش باید Google Play Store را انتخاب کنید. برای توقف اجرای برنامه باید گزینه Force Stop را فشار دهید. سپس برای دریافت گزینه های بیشتر باید بر روی گزینه Storage کلیک کنید. در صفحه جدیدی که ظاهر می شود، باید روی گزینه “Clear Cache” کلیک کنید تا داده های مکان حذف شود و شرایط برای حل مشکل بررسی شود.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باید Data Recovery را در نظر بگیرید. البته بهتر است این کار را انجام دهید تا کش به طور کامل پاک شود، اما در بیشتر موارد، برنامه به حالت اولیه خود برمی گردد. این بدان معنی است که شما باید وارد شوید و تنظیمات برگزیده را مجدداً پیکربندی کنید.

اگر فرآیند ذکر شده نمی تواند مشکل گوگل پلی را حل کند، باید مراحل ذکر شده را برای فریمورک گوگل پلی و دانلود منیجر تکرار کنید. توجه داشته باشید که باید در نماد سه نقطه ای که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد، گزینه All apps را انتخاب کرده و گزینه Show system را تغییر دهید تا دو ورودی آخر را مشاهده کنید.

2: از شبکه Wi-Fi به جای شبکه تلفن همراه استفاده کنید

باید بدانید که اگر از اتصال اینترنتی غیرقابل اعتماد استفاده می کنید، بسیاری از برنامه ها نصب نمی شوند، که می تواند یک مشکل رایج در شبکه های تلفن همراه باشد. برای جابجایی از داده تلفن همراه به Wi-Fi، بهتر است با دو انگشت از بالای صفحه به پایین بکشید تا Settings در سریع‌ترین زمان ممکن باز شود. اکنون، روی نماد Wi-Fi ضربه بزنید و نگه دارید تا تنظیمات باز شود. در این بخش می توانید لیستی از شبکه های نزدیک را پیدا کنید. اگر یک شبکه وای فای امن و خوب در نزدیکی خود پیدا نکردید، بهتر است تا بازگشت به شبکه خانگی خود صبر کنید. مشکل را نیز می توان معکوس کرد. هنگامی که برای نصب برنامه از طریق Wi-Fi مشکل دارید، بهتر است وارد داده تلفن همراه خود شوید و مراحل را دوباره امتحان کنید. اگر در حل مشکل مشکل دارید، مشکل را در شبکه خود پیدا کنید. بد نیست بدانید که استفاده از VPN های مختلف می تواند هنگام دانلود گوگل پلی مشکل ایجاد کند، توصیه می کنیم آنها را خاموش کنید.

3: Google Play را حذف و دوباره نصب کنید

می‌توانید Google Play را از یک دستگاه اندرویدی روت شده حذف و دوباره نصب کنید، اما می‌توانید همان مرحله عیب‌یابی را در دستگاه‌های روت نشده نیز انجام دهید. برای انجام این کار، تنظیمات را باز کنید و “همه برنامه ها” را در قسمت “برنامه ها و اعلان ها” انتخاب کنید.

در مرحله بعد، باید Google Play را از لیست مورد نظر انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که ظاهر می شود، باید روی کلید منو که به صورت سه نقطه ظاهر می شود ضربه بزنید و گزینه حذف آپدیت (Uninstall Update) را انتخاب کنید. با این کار می توانید نسخه اصلی اپلیکیشن گوگل پلی را بازیابی کنید.

پس از انجام این کار می توانید آخرین نسخه گوگل پلی را به دو صورت آپدیت کنید. یکی از آنها این است که به سادگی Play Store را باز کنید و تنظیمات را از منوی کشویی سمت چپ انتخاب کنید. در این بخش، به پایین اسکرول کنید و روی ورودی نسخه فروشگاه Google Play ضربه بزنید تا وجود به‌روزرسانی را بررسی کنید.

4: اکانت گوگل خود را به روز کنید

تازه‌سازی (حذف و افزودن مجدد) حساب گوگل کار سختی نیست. با انجام این کار کلیه داده‌هایی که به حساب گوگل همگام‌سازی شده‌اند به صورت خودکار از دستگاه حذف خواهند شد؛ این مورد می‌تواند شامل پیام‌ها، تصاویر، مخاطبین و سایر موارد باشد.

ابتدا به Settings رفته و در قسمت Account اکانت گوگل خود را انتخاب کنید. اگر حساب های زیادی دارید، بهتر است همه آنها را حذف کنید.

می توانید حساب خود را از منوی جزئیات اضافه کنید. بد نیست این کار را انجام دهید و پس از افزودن مجدد حساب، گوشی خود را ریستارت کنید.

گوگل پلی مشکلات را حل می کند

یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای تشخیص مشکلات گوگل پلی Error Codes and Fixes است که یک مرجع کامل به حساب می آید. این برنامه حاوی کدهای خطای اندروید و گوگل پلی است. یکی از نکات منفی این برنامه می تواند نمایش مداوم تبلیغات باشد. فراموش نکنید که اگر همه روش ها برای حل مشکل گوگل پلی با شکست مواجه شدند، می توانید از اپلیکیشن آمازون یا F-Droid به عنوان یک جایگزین کاربردی استفاده کنید که در مقایسه با گوگل پلی مشکلات کمتری را برای کاربران به همراه خواهد داشت. بد نیست بدانید که به روز رسانی گوگل پلی یکی از اصلی ترین دلایل و راه های حل مشکل خواهد بود. به‌روزرسانی ناقص یا ناقص Google Play می‌تواند منجر به مشکلات زیادی شود که حتی عیب‌یاب‌ها نیز نمی‌توانند آن‌ها را تشخیص دهند.