چرا قهوه ساز اب میده؟

دستگاه اسپرسوساز یکی از کارآمدترین تجهیزات کافی شاپ است که امکان تهیه قهوه سریع و با کیفیت را به شما می دهد. با این حال، گاهی اوقات مشکلاتی مانند پاشیدن قهوه از دستگاه و آب از زیر قهوه ساز و اسپرسوساز ممکن است رخ دهد. این مشکلات نه تنها بر تجربه لذت بخش نوشیدن یک فنجان اسپرسو تأثیر می گذارد، بلکه می تواند نشانه ای از نیاز به تعمیر دستگاه خود باشد. در این مقاله نگاهی دقیق به علل آب دادن به دستگاه اسپرسوساز و راهکارهای موثر برای رفع آنها خواهیم داشت تا بتوانید با اطمینان بیشتری از دستگاه اسپرسو ساز و قهوه ساز خود استفاده کنید و از هر فنجان قهوه نهایت لذت را ببرید.

چرا آب از دستگاه اسپرسوساز می چکد؟

دلایل مختلفی برای خروج آب از دستگاه اسپرسوساز و پاشیدن قهوه از دستگاه وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره می کنیم.

1. شکستن یک عنصر.

از کاربردی ترین وسایل مورد استفاده در کافی شاپ ها می توان به انواع یخچال های صنعتی از جمله یخچال های مینی هتلی اشاره کرد و از مهم ترین آن ها می توان به اسپرسوساز اشاره کرد. قطعه کوچکی در این اسپرسوساز وجود دارد که عنصر نام دارد. این عنصر معمولاً در دستگاه های کوچک برای ذخیره سازی و گرمایش آب نصب می شود. اما در دستگاه های بزرگتر عنصر دیگری برای تولید بخار در داخل دستگاه قرار می گیرد. پس از مدتی استفاده از دستگاه، ممکن است رسوب آهک و رسوب در آن جمع شود. بنابراین علت آب موجود در دستگاه اسپرسوساز ممکن است ترک خوردگی عنصر باشد.
تعمیرات قهوه ساز بوش خود را با سرویس بوش انجام دهید.

2. تجزیه تجهیزات شستشو.

یکی از دلایل آب در قهوه ساز، خوردگی ماشین لباسشویی است. با پوسیدگی مهر و موم پایین مخزن دستگاه، آب از دستگاه خارج می شود. در این مرحله بهترین کاری که می توانید برای عیب یابی دستگاه انجام دهید این است: بنابراین، دستگاه را با آب پر کنید و مدتی صبر کنید تا ببینید آیا آب از دستگاه نشت می کند یا خیر؟ اگر پاسخ شما مثبت است، باتری خورده یا آسیب دیده است. اگر علت نشت آب از دستگاه پوسیدگی است، باید کیسه جدید را تعویض کنید. تجمع بیش از حد شن و ماسه می تواند باعث آسیب به حلقه ها و لوله های تجهیزات شود.

3. نازل پارکینگ کار نمی کند

دستگاه های اسپرسوساز دارای یک محفظه کوچک هستند که مقدار آب لازم برای تهیه قهوه در آن ریخته می شود. دستگاه های دارای نازل بخار می توانند این آب را به بخار تبدیل کنند. در حین استفاده از دستگاه ممکن است مشکلاتی در سر بخار ایجاد شود و این ممکن است باعث اختلال در عملکرد دستگاه شود. یکی از مواردی که می تواند باعث این گرفتگی ها شود نشت آب از قسمت سر بخار دستگاه است. این نشتی می تواند فشار آب و بخار دستگاه را کاهش داده و در نهایت بر کیفیت قهوه دم شده تأثیر بگذارد.

اگر مشخص شد که دستگاه قهوه‌ساز تجاری شما نشتی دارد یا نازل بخار به درستی کار نمی‌کند، باید در اسرع وقت آن را تعمیر کنید یا در صورت لزوم نازل را با یک دستگاه جدید تعویض کنید. این کار از آسیب دیدن سایر قسمت های دستگاه جلوگیری می کند و عمر دستگاه را حفظ می کند. علاوه بر این، برای جلوگیری از این مشکل، شیر نازل و لوله دستگاه را حداقل گاهی تمیز کنید تا باقیمانده آب یا قهوه از بین برود. این رفتار عملکرد دستگاه را بهینه نگه می دارد و احتمال بروز مشکل در نازل بخار را کاهش می دهد.

4. پورت فیلتر روی دستگاه ضد آب نیست

در دستگاه اسپرسوساز، قبل از استخراج عصاره، ذرات قهوه باید در داخل محفظه فشرده شوند. به همین دلیل ابزاری به نام پورتا فیلتر، دسته ای که مخصوص این عملیات است در این دستگاه ها قرار داده شد. داخل درگاه فیلتر یک ماشین لباسشویی قرار دارد که به گونه ای طراحی شده است که در محفظه آن قرار می گیرد. فیلترهای پورتا ضد آب هستند. اما اگر مهر و موم پوسیده شود، این قسمت خاصیت ضدآب خود را از دست می دهد. اگر این مشکل به زودی متوجه نشد، احتمال نشت آب از دستگاه وجود دارد.

5. مخزن آب اسپرسوساز ترک خورده

در دستگاه اسپرسوساز، آب یکی از مواد اصلی و مهم است. برای آب دادن به دستگاه از ظرفی استفاده می شود که معمولاً پلاستیکی است. استفاده از این دستگاه می تواند مشکلاتی مانند نشت آب را به همراه داشته باشد و یکی از مشکلات رایج قهوه سازها ترک خوردن ظرف است. اگر با نشت آب از دستگاه مواجه شدید، باید سریعا اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام دهید.

یکی از راه حل های اصلی برای جلوگیری از این مشکل عدم استفاده از ماشین ظرفشویی برای شستشوی مخزن دستگاه است. زیرا آب داخل ماشین ظرفشویی دمای نسبتا بالایی دارد و قرار دادن مخزن اسپرسوساز داخل آن باعث آسیب می شود. علاوه بر این، در صورت وجود ترک در ظرف دستگاه، باید سریعا آن را تعویض کنید. این ویژگی از نشت آب جلوگیری می کند و بهترین عملکرد دستگاه را حفظ می کند. با رعایت این نکات می توانید بیشترین بهره را از دستگاه اسپرسوساز خود ببرید و مشکلات ناشی از نشت آب را کاهش دهید.

6. شلنگ دستگاه اسپرسوساز شکست

در دستگاه اسپرسوساز قطعه ای ساختاری به نام پمپ وجود دارد که وظیفه آن پمپاژ آب با فشار بیش از 18 بار است در واقع وجود این پمپ نشان دهنده ویژگی خاص دستگاه است. همچنین شیلنگ هایی به هم وصل شده اند که به دلیل فشار زیاد و خروج آب از محل اتصال ممکن است بشکنند. رسوبات آهکی نیز می توانند از تخلیه آب از دستگاه جلوگیری کنند.

7. خرابی دریچه دو طرفه خروجی قهوه ساز قهوه ساز و بخار

برخی از دستگاه های اسپرسوساز دارای شیر دو طرفه هستند که به شما امکان می دهد بین حالت قهوه و بخار انتخاب کنید. همچنین، فرصتی برای توزیع در امتداد محور موقعیت وجود دارد.

8. آسیب تایر در اطراف سر موتور

دستگاه های اسپرسوساز معمولاً دارای بخشی به نام گروه سر لاستیکی هستند. هنگامی که آب از گروه نشت می کند، نشان دهنده خرابی لاستیک است. اگر لاستیک پاره یا کشیده شود، ناحیه ای در اطراف گروه ایجاد می شود که باعث نشت آب می شود. در صورت آسیب دیدن لاستیک گروه سر بهتر است در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.