چرا باید از کلاه کاسکت استفاده کنیم؟

از آن جایی که موتور سیکلت ها سرعت بالایی دارند و فاقد لوازم و تجهیزات حفاظتی از راکب در هنگام تصادف هستند، استفاده از کلاه کاسکت برای حفاظت از سر و صورت موتور سوار بیش از هر چیز دیگری اهمیت پیدا می کند. استفاده از کلاه کاسکت سالانه جان میلیونها نفر را در سراسر جهان از مرگ نجات می دهد. طبق آماری که وجود دارد استفاده از کلاه کاسکت می تواند در تصادفات موتورسیکلت، خطر مرگ را تا ۵۰ درصد و صدمات و خسارت های جدی و جبران ناپذیر را تا ۸۰ درصد کاهش دهد. با این توصیفات استفاده از کلاه کاسکت حکم فرشته نجات را برای راکب موتور و سرنشینان آن دارد.

 

 

استفاده نکردن از کلاه کاسکت چه هزینه هایی در بر دارد؟

افراد زیادی هستند که علاوه بر امکان جابجایی با موتورسیکلت، از این وسیله نقلیه به عنوان ابزار شغلی استفاده می کنند. استفاده همه گیر مردم از پیک های موتوری به منظور جابه جایی کالاها و خدمات باعث شده تا موتور سیکلت به یک وسیله ی شغلی و امرار معاش برای گروهی از افراد در بیاید. استفاده نکردن از کلاه کاسکت برای این افراد علاوه بر صدمات جانی که می تواند به همراه داشته باشد، دارای هزینه های دیگری نیز هست؛ از جمله جریمه های قانونی و یا هدایت موتورسیکلت به پارکینگ به دلیل استفاده نکردن از کلاه کاسکت. این امر ضرر و زیانی مادی است مخصوصا برای افرادی که موتور سیکلت وسیله شغلی شان هست. همچنین عدم استفاده از کلاه کاسکت در صورت بروز حادثه می تواند پوشش بیمه ای شما را به خطر بیندازد حتی اگر طرف مقابل مقصر شناخته شود. در صورت بروز حادثه، صدمات شدید می تواند هزینه های گزافی را به دنبال داشته باشد البته استفاده از کلاه کاسکت می‌تواند علاوه بر حفظ جان از هزینه های گزاف درمان نیز بکاهد.

مزایای استفاده از کلاه کاسکت چیست؟

مناسب و استفاده از آن در هنگام حرکت با موتور سیکلت، علاوه بر حفاظت های ایمنی، مزایای دیگری نیز دارد.

کاهش سر و صدای باد

استفاده از کلاه کاسکت می‌تواند نویز باد برخوردی به سر و صورت را کاهش داده و باعث بهبود شنوایی در هنگام رانندگی با موتورسیکلت شود. این کاهش سر و صدای باد موجب می‌شود تا شنوایی ما بهبود پیدا کند و صدای محیط اطراف را بهتر متوجه شویم. همچنین در هنگام زمستان و هوای سرد، استفاده از کلاه کاسکت بسیار لذت بخش است. در مناطقی نیز که گرمای شدید وجود دارد، پوشیدن کلاه کاسکت از آفتاب سوختگی پوست صورت جلوگیری می کند.

بهبود دید در هنگام رانندگی

استفاده از کلاه کاسکت در هنگام رانندگی با موتورسیکلت، باعث بهبود دید موتور سوار از جاده و محیط پیرامون آن می شود. همچنین کلاه کاسکت از برخورد حشرات، گرد و خاک، گیاهان و شاخه های درختان به صورت جلوگیری کرده و مانع از آسیب های احتمالی آنها به صورت میشود. برخی از کلاه کاسکت ها به عینک دودی مجهز هستند و از آسیب به چشمان راکب موتورسیکلت، توسط نور شدید خورشید محافظت می کنند.

محافظت در برابر آب و هوای متغیر

در هنگام بروز باران، برف یا ایجاد طوفان، استفاده از کلاه کاسکت بسیار به حفاظت چشمان و چهره موتور سوار کمک می کند. کلاه کاسکت در هنگام این شرایط آب و هوایی می‌تواند ایجاد صحنه های خطرناک و تصادف را برای موتور سوار تا درصد بالایی کاهش دهد. به این منظور جهت خرید انواع ، و انواع کلاه کاسکت ارزان با رنگ و سبک های مختلف و با قیمتی مناسب به سایت ایران موتور مراجعه نمایید.