پوست صاف و شفاف با پک شیر نارگیل

برای برطرف کردن اسکارهای آکنه روش های مختلفی وجود دارد. این اسکارها می تواند با تزریق مزوژل، مزو و ژل ها  برطرف بشود.یا اینکه از روش های گیاهی استفاده کنیم .

مشاهده عناوین اخبار کلیک جهت پنهان سازی
1 نکاتی که رعایت آن‌ها منجر به شفافیت و درخشانی پوست می‌شود.

بدون شک پوست خوب و شفاف یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فاکتورهایی به حساب می‌آید که بر زیبایی تاثیر دارد و یکی از اصلی‌ترین رکن‌های زیبایی نیز شناخته می‌شود. چنین موضوعی به انجام برخی کارها و استفاده از برخی ماسک‌ها نیاز دارد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با برخی از شیوه‌ های داشتن پوست شفاف آشنا کنیم تا با انجام آن‌ها زیبایی خود را دو چندان کنید. پس اگر به دنبال پوست شفاف و درخشان هستید، ادامه متن را از دست ندهید.

نکاتی که رعایت آن‌ها منجر به شفافیت و درخشانی پوست می‌شود.

رعایت برخی از اصول و نکات سبب می‌شود که پوست شما شفاف دیده شود و بر زیبایی شما بیفزاید. توجه داشته باشید که رعایت و انجام نکات، امکان دارد زمانی را از شما بگیرد، اما اگر پوستتان برایتان مهم است، توصیه می‌شود زمانی را برای چنین موضوعی در نظر بگیرید.

  1. صورت خود را بشویید

یکی از شیوه‌ های داشتن پوست شفاف را می‌توان شستشو صورت در نظر گرفت. توصیه می‌شود صورت خود را دو بار در روز با استفاده از شوینده مناسب پوست خود بشویید تا ذرات آلودگی از روی پوست شما به طور کامل زدوده شوند.

  1. به مقدار کافی آب بنوشید

نوشیدن آب نیز یکی دیگر از شیوه ‌های داشتن پوست شفاف به حساب می‌آید. 75% بدن انسان را آب تشکیل داده است و از همین جهت هر چه شما آب بیشتری بنوشید، پوست شفاف‌تری خواهید داشت، چرا که میزان آب مصرفی شما وظیفه آب‌رسانی پوست را انجام می‌دهد که هر چه این موضوع بهتر صورت گیرد، پوست شما شفاف و درخشان‌تر خواهد شد.

  1. مصرف ویتامین A و E را فراموش نکنید

ویتامین‌های نام برده شده تاثیر بسزایی بر پوست شما دارند؛ برای مثال هویج یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین A به حساب می‌آید که می‌تواند روند پیر شدن پوست شما را به تاخیر بیندازد یا منابع ویتامین E نیز می‌توانند سبب شفافیت پوست شما شوند؛ بنابراین از هیچ یک از ویتامین‌های نام برده شده غافل نشوید.

  1. از تماس دست‌هایتان به صورتتان خودداری کنید

از تماس مداوم دست‌ها به صورت خود بپرهیزید، چرا که با انجام چنین کاری شما میزان آلودگی و چربی زیادی را به پوست وارد می‌کنید و این موضوع سبب می‌شود که پوست شما شفافیت و زیبایی خود را از دست دهد. همچنین توصیه می‌شود موهای سر خود را از صورتتان دور نگه‌دارید، چرا که روغن موهای شما سبب ایجاد لکه بر روی پوست صورت می‌شود.

اگر شما به تمام مواردی که نام بردیم توجه کنید، می‌توانید از پوست خود بهترین محافظت را داشته باشید و از ایجاد هر گونه مشکل جلوگیری کنید؛ اما در کنار این موارد، استفاده از برخی ماسک‌های گیاهی نیز به شما کمک می‌کنند تا پوست شفاف و درخشان‌تری داشته باشید.

  1. ماسک آب برنج را فراموش نکنید

بدون شک از مزیت‌هایی که برنج برای پوست و مو به همراه دارد، آگاه هستید، اما یکی از شیوه‌ های داشتن پوست شفاف را نیز می‌توان مربوط به این محصول در نظر گرفت. شما می‌توانید با استفاده از موادی چون برنج، آب، شیر، گلاب، عسل و کپسول ویتامین ای برای خود یک ماسک صورت تهیه کنید که مناسب برای شفاف کردن پوست صورت شما است.

برای تهیه چنین ماسکی، شما باید برنج و کمی آب را بر روی شعله کم گاز قرار دهید و اجازه دهید که برنج کمی نرم شود؛ سپس برنج نرم شده را با یک قاشق غذاخوری از شیر گرم و عسل ترکیب کنید و سپس ماده‌ی داخل کپسول ویتامین ای را نیز به آن اضافه کنید. همچنین توصیه می‌شود چند قطره گلاب نیز به این ترکیب اضافه کنید تا تاثیر مطلوب‌تری به دست آورید.

سپس مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و آن را با استفاده از یک برس بر روی صورت خود بزنید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بر روی صورت شما بماند. پیشنهاد می‌شود این ماسک را هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا تاثیر آن را ببینید.

  1. از روغن نارگیل غافل نشوید

استفاده از روغن نارگیل نیز از شیوه ‌های داشتن پوست شفاف به حساب می‌آید؛ به طوری که می‌توانید چند قطره روغن را بر روی پوست صورت خود بریزید و سپس پوست خود را ماساژ دهید. توصیه ما به شما این است که صورت خود را 30 ثانیه با استفاده از این روغن ماساژ دهید و سپس با استفاده از یک حوله گرم صورت خود را بپوشانید.

این کار سبب می‌شود منافذ پوست شما کاملا باز شود و تمام ناخالصی‌هایی که برای پوست وجود داشته از پوست خارج شوند. پس از 20 تا 30 ثانیه حوله را از روی صورت خود بردارید، اما پوستتان را نشویید و اجازه دهید روغن نارگیل روی پوست شما بماند تا نرمی، لطافت و شفاف شدن را به پوست ببخشد.

  1. برای تقویت و سلامت پوست از آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا خواص درمانی دارد و ممکن است رشد سلول های جدید را تحریک کند. همچنین بدون گرفتگی منافذ پوست را آرام و مرطوب می کند. استفاده از آلوئه ورا بعد از اینکه هر روز صورت خود را شستید ، ممکن است درخشش سالمی به پوست شما بخشد. حساسیت به آلوئه ورا ممکن است باشد. ابتدا آن را با مالیدن مقدار کمی بر بازو تست کنید و اگر در طی 24 ساعت هیچ واکنشی مشاهده نشود ، باید از آن استفاده کنید.

  1. زمان دوش خود را کوتاه کنید

بخار و گرما می توانند منافذ پوست را باز کرده و به شما در خلاص شدن از سموم کمک کنند. اما جاری شدن آب داغ بر روی پوست شما بیش از چند دقیقه در یک بار می تواند چربی را از پوست شما دور کند و پوست را خسته و کسل کننده نشان دهد. سعی کنید میزان تماس پوست خود با آب بسیار گرم را به حداقل برسانید. همچنین ممکن است برای بهبود گردش خون در نظر داشته باشید که درجه حرارت قسمت بعدی از دوش خود را کاهش دهید ، که این امر ممکن است ظاهر شما را خوش رنگ و جوان تر کند.

  1. پروبیوتیک مصرف کنید

مکمل های پروبیوتیک ممکن است:

  • سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید
  • هضم خود را بهبود ببخشید
  • نفخ و التهاب را در دستگاه گوارش کاهش دهید
  1. از دود سیگار خودداری کنید

وقتی پوست خود را در معرض دود سیگار قرار می دهید ، صورت خود را با انواع سموم شیمیایی می پوشانید. این استرس اکسیداتیو را در سلولهای پوستی شما افزایش می دهد و منجر به مرگ پوست قبل از پیری می شود.

  1. سرکه سیب را نیز فراموش نکنید

اگر شما پوستی دارید که مستعد جوش و آکنه است و به سبب این موضوع لک‌های گوناگونی بر روی پوستتان ایجاد می‌شود و از زیبایی و شفاف بودن پوستتان می‌کاهد، ما به شما استفاده از سرکه سیب را پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید مقدار معینی از سرکه سیب را با مقداری آب ترکیب کنید و آن را با استفاده از پنبه یا نوک انگشتان به صورت خود بزنید. البته لازم به ذکر است که امکان دارد پوست شما بعد از استفاده از این ترکیب خشک شود؛ از همین جهت باید از نرم و مرطوب‌کننده استفاده کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

  1. معجزه ماسک عسل و لیمو

ترکیب عسل و لیمو را می‌توان یک ضدعفونی‌کننده قوی در نظر گرفت که تاثیر بالایی بر شفافیت پوست دارد؛ چرا که سبب از بین رفتن سلول و پوست‌های مرده پوست می‌شود. شما می‌توانید برای درست کردن یک ماسک با این دو ماده، از دو قاشق عسل و یک قاشق لیمو تازه استفاده کنید. ترکیب به دست آمده را بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به طور کامل خشک شود و پس از آنکه این اتفاق افتاد، صورت خود را با آب گرم بشویید. توصیه می‌شود این ماسک را یک روز در میان استفاده کنید و تاثیر آن را مشاهده کنید.

  1. ماسک زردچوبه و ماست

زردچوبه با داشتن خواص ضدباکتری، از ادویه هایی است که می توانید از آن در ماسک های خود استفاده کنید. زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث روشن شدن پوست می شود. این ماده دارای کورکومین است که یک ماده ضد التهابی است و به از بین بردن ورم صورت نیز کمک می کند. زردچوبه رادیکالهای آزاد که به پوست آسیب می زنند را از بین می برد و باعث افزایش تولید کلاژن میشود که پوست را جوان و شاداب کرده و باعث جوان سازی پوست می شود.

نحوه استفاده از زردچوبه

حدود نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک فنجان آرد گرم مخلوط کنید. به اندازه کافی شیر یا آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا یک خمیر صاف ایجاد شود. حالا، چند قطره گلاب اضافه کنید و دوباره آن را مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس ، با آب خنک بشویید.

ماسک‌های طبیعی و روغن‌های گیاهی گوناگون دیگری نیز وجود دارند که از شیوه‌ های داشتن پوست شفاف به حساب می‌آیند؛ اما در این مقاله ما به برخی از آن‌ها اشاره داشتیم. شما می‌توانید با انجام اصول اولیه مراقبت‌های پوستی و استفاده از ماسک‌های اشارداشتن پوستی صاف و شفاف با بهترین ماسک های طبیعی

زیبایی و شفافیت پوست مهم ترین اصل زیبایی خانم ها است و ما همه تمایل به داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص داریم، اما بسیاری از آلودگی ها و عوامل دیگر باعث کدر شدن و یا پیر شدن پوست می شود در این بخش از سلامت پوست و موی چند ماسک و راه حل ساده میتواند شما را به برساند.

در این مقاله، ما راهنمایی هایی را به شما می دهیم تا بتوانید در خانه آنها را انجام دهید اما این ها همه چیز درباره پک های پوستی نیستند ما در نمناک همچنین سعی کرده ایم که با معرفی برخی خاص و سایر اصول مراقبت، که اغلب نادیده گرفته می شوند، زیبایی را به پوستتان برگردانیم.

ماسک های گیاهی و خانگی عالی برای داشتن پوست صاف و شفاف 

یک فنجان چای سبز خنک شده، 2 قاشق و نصف قاشق را با هم ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید

یک قاشق غذا خوری جوی دوسر پخته و له شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی صورت دهید.اجازه دهید خشک شود و سپس بعد از 20 دقیقه با آب یرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید

نکته:اگر پوست حساسی دارید بهتر است آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید

بهترین ماسک های خانگی برای داشتن پوست صاف و شفاف

  1. پک و لیمو بینظیر برایپوست صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری آب ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید ، تا زمانی که یک خمیر به دست آید.سپس به مدت 5 دقیقه آن راروی پوست خود اسکراب کنید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب سرد بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید

یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق غذا خوری را با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

ماسک های گیاهی مختص پوست صاف و شفاف

مقداری خشک شده و یک قاشق غذا خوری ماست تازه را تهیه کنید. ابتدا پوست ها را آسیاب کنید و بعد با ماست ترکیب کنید.سپس ماسک بدست آمده را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ این درمان را قبل از حمام انجام دهید

یک قاشق غذا خوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری آبلیمو را ترکیب کنید و به صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید.

چگونگی داشتن پوست صاف و شفاف

یک قاشق چای خور ی شیر، یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب کنید ،پوستتان را تمیز کنید و بعد این مخلوط را روی آن بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید

2 تا 3 قاشق چای خوری شیر تازه و سرد و مقداری زعفران را با هم ترکیب کنید. اجازه دهید که به مدت 3 تا 4 ساعت بماند و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با شستشو دهید.

ترفندهای بینظیر برای داشتن پوست صاف و شفاف

یک قاشق چای خوری از این خاک و یک قاشق چای خوری پاپایا را به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید

مقداری خمیر تهیه کنید و آن را بر روی پوست خود اعمال کنید ، اجازه دهید که به مدت 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید ؛ بهتر است که این درمان را 2 بار در روز تکرار کنید.

پوست صاف و شفاف با ایده های ناب

مقداری پوست لیمو و مقداری شیر خام را تهیه کنید ؛ ابتدا پوست لیمو را در مقابل آفتاب خشک کنید و بعد پودرش کنید سپس با شیر مخلوط کنید.این ترکیب را روی پوست اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید و فورا و بلافاصله از یک تونر خنک کننده استفاده نمایید

یک قاشق غذا خوری عسل را تهیه کنید و با نوک انگشتان تمیز به آرامی روی پوست خود اعمال کنید.اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید و در نهایت با یک حوله تمیز و نرم صورتتان را خشک کنید.

راز داشتن پوستی صاف و شفاف

4 تا 5 قطره عسل را روی یک تکه لیمو بریزید و سپس برای چند دقیقه روی صورت بمالید و بلافاصله با آب سرد شستشو دهید

ترکیبی از روغن زیتون و نمک دریایی را به میزان 2 به 1 تهیه کنید.آن را روی صورت خود اسکراب کنید و برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید.این درمان بسیار تاثیر گذار و ارزان است و از لوسیون ها و اسکراب های شیمیای و گران نتیجه بهتری دارد، سلول های مرده پوست را از بین میبرد و پوست درخشان تر به نطر میرسد.

معجزه داشتن پوست صاف و شفاف

ابتدا شیر را از درون آن استخراج کنید و بعد آن را روی تمام صورت ، حتی لب های خود اعمال کنید. این میتواند یکی از بهترین پک های طبیعی برای مراقبت از پوست باشد

تکه ای پنبه را درون شیر جوشیده شده بخیسانید سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد از چندین ساعت با آب سرد شست شو دهید.

ماسک های فوق العاده برای پوست صاف و شفاف

یک قاشق غذا خوری ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو و یک فنجان پر ، ماست را با هم ترکیب کنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید

چندین قطره ، روغن را روی پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

ماسک میوه برای پوست صاف و شفاف

نارنج هم یکی از اعضای لیست دارندگان ویتامین سی است که برای داشتن پوست زیبا می توان استفاده کرد به این روش که آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید و به آن یک تا دو قاشق چای خوری اضافه کنید و خوب هم زده و روی پوست بمالید. این ماسک باید 15 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را به صورت نازک حلقه حلقه کنید و حلقه ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید و اجازه دهید 30دقیقه روی پوست صورتتان بماند ؛ بعد از زمان مشخص شده حلقه های لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید.

چگونه پوستمان را صاف و شفاف کنیم؟

دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر خوب مخلوط کنید تا مخلوط یکنواختی درست شود. حالا باید قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با آب و ملایمی بشویید و بعد از آن مخلوط را روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت از حالت ماساژ دادن نیز استفاده کنید و بعد از 20 دقیقه ماسک را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد کامل بشویید.

نکات اضافی برای داشتن پوستی روشن:

رژیم غذایی سالم:

در کنار درمان های خانگی موثر، عوامل دیگری برای داشتن پوستی روشن نیز باید رعایت شود که مهمترین آنها رژیم غذایتان میباشد. بدون دریافت مواد مغذی درست، نمیتوانید پوستتان را از آسیب های ممکن دور نگه دارید.

شما میتوانید ،میوه های سرشار از که شامل آنتی اکسیدان میباشند را بخورید. در این میان چربی های سالم ، پروتئین ها و سبزیحات سبز را در حد تعادل فراموش نکنید ؛ همه این مواد مغذی برای داشتنی پوستی روشن تاثیر گذار است

آب زیادی بنوشید:

برای داشتن پوستی روشن و سالم روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

کارهایی که برای داشتن پوستی صاف و شفاف باید انجام دهیم؟

خوب بخوابید:

اگر نخوابید، تاثیراتش روی صورت شما مشخص است ،شما خسته و ملتهب به نظر میرسید ؛ در طول شبانه روز حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید

ورزش کنید:

شما باید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن و فعال بودن ، حتی میتواند مشکلاتی مانند را نیز درمان کند

لایه برداری کنید:

بدون لایه برداری کردن نمیتوانید از شر سلول های مرده و یا حتی چربی بیش از حد پوست خلاص شوید.یکی از بهترین لایه بردار های خانگی استفاده از جوی دو سر میباشد.

پوستی صاف و شفاف با اسکراب های خانگی

حتما قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید:

این کار برای کمک به نفس کشیدن پوستتان بسیار مهم است.این کار را حتما هر شب ، حتی در صورت خستگی مفرط فراموش نکنید

اسکراب های خانگی برای پوست های چرب:

روغن زیتون یکی از بهترین پاک کننده ها برای آرایش صورت و چشم است.شما همچنین میتوانید از روغن کرچک نیز استفاده کنید. زیرا به خاطر خواص آنتی باکتریایی که دارد برای پوست فوق العاده است. شما همچنین میتوانید ترکیبی از روغن کرچک، زیتون،جوجوبا و را تهیه کنید و از آن برای روشن شدن پوست و رفع چین و چروک ها استفاده بنمایید.

یک فنجان روغن زیتون و روغن کرچک را ترکیب کنید، روی پوستتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید

غذا های سرشار از ویتامین مصرف کنید و غذا های سرشار از ویتامین EوC را در رژیم روزانه خود بگنجانید.(به خزیبایی و شفافیت پوست مهم‌ترین اصل زیبایی خانم هاست و ما همه تمایل به داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص داریم، اما بسیاری از آلودگیا و عوامل دیگه باعث کدر شدن و یا پیر شدن پوست می‌شن. در این بخش از سلامت پوست و مو چند ماسک و راه حل ساده میتونه شما رو به پوست صاف و شفاف برسونه.

در این مقاله، ما راهنماییایی رو به شما می‌دیم تا بتونید تو خونه اونا رو انجام دهید همچنین سعی کرده‌ایم که با معرفی برخی مواد غذایی خاص و سایر اصول مراقبت، که اغلب نادیده گرفته می‌شن، زیبایی رو به پوستتون برگردونیم.

ماسکای گیاهی و خونگی عالی برا داشتن پوست صاف و شفاف

یک فنجان چای سبز خنک شده، 2 قاشق آرد برنج و نصف قاشق عسل رو با هم ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید.

یه قاشق غذاخوری جوی دوسر پخته و له شده و یه قاشق غذاخوری آبلیمو رو با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی صورت ماساژ دهید اجازه دهید خشک شه و سپس بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. این درمان را قبل از رفتن به حموم انجام دهید.

نکته: اگه پوست حساسی دارید بهتره آبلیمو رو با کمی آب رقیق کنید.

یک قاشق غذاخوری آب ، یک قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری زرد چوبه و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید ، تا زمانی که یک خمیر به دست آید.سپس به مدت 5 دقیقه آن راروی پوست خود اسکراب کنید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب سرد بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

این درمان رو قبل از رفتن به حموم انجام دهید.

یه قاشق غذاخوری زردچوبه و یه قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی رو با هم ترکیب کنید و روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید. این درمان رو قبل از حموم انجام دهید.

مقداری پوست پرتقال خشک شده و یه قاشق غذاخوری ماست تازه رو تهیه کنید. ابتدا پوست ها رو آسیاب کنید و بعد با ماست ترکیب کنید. سپس ماسک بدست آمده رو روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید؛ این درمان رو قبل از حموم انجام دهید.

یه قاشق غذاخوری ماست تازه و یک قاشق چای‌خوری آبلیمو رو ترکیب کنید و به صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید. طبق روال این درمان رو هم قبل از حموم انجام دهید.

یه قاشق چای‌خوری شیر، یه قاشق چای‌خوری آبلیمو و یه قاشق چای‌خوری عسل رو با هم ترکیب کنید، پوستتونو تمیز کنید و بعد این مخلوط رو روی اون بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید؛ طبق روال این درمان رو هم قبل از حموم انجام دهید.

2 تا 3 قاشق چای‌خوری شیر تازه و سرد و مقداری زعفران رو با هم ترکیب کنید. اجازه دهید که به مدت 3 تا 4 ساعت بماند و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

  1. پوست صاف و شفاف با پک پاپایا و نوعی خاک رس

یه قاشق چای‌خوری از این خاک و یه قاشق چای‌خوری پاپایا رو به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

مقداری خمیر سیب‌زمینی تهیه کنید و اونو رو پوست خود اعمال کنید، اجازه دهید که به مدت 20 دقیقه بمونه و سپس اونو با آب شستشو دهید؛ بهتره این درمان رو 2 بار در روز تکرار کنید.

مقداری پوست لیمو و مقداری شیر خام رو تهیه کنید؛ ابتدا پوست لیمو رو در مقابل آفتاب خشک کنید و بعد پودرش کنید سپس با شیر مخلوط کنید. این ترکیب رو روی پوست اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید و فورا و بلافاصله از یه تونر خنک کننده استفاده نمایید.

یه قاشق غذاخوری عسل تهیه کنید و با نوک انگشتان تمیز به آرامی روی پوست خود اعمال کنید. اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه بمونه و سپس با آب گرم شستشو دهید و در نهایت با یه حوله تمیز و نرم صورتتون رو خشک کنید.

4 تا 5 قطره عسل رو روی یه تکه لیمو بریزید و سپس برا چند دقیقه رو صورت بمالید و بلافاصله با آب سرد شستشو دهید.

ترکیبی از روغن زیتون و نمک دریایی رو به میزان 2 به 1 تهیه کنید. اونو رو صورت خود اسکراب کنید و برا چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید. این درمان بسیار تاثیرگذار و ارزونه و از لوسیون‌ها و اسکراب‌های شیمیای و گران قیمت نتیجه بهتری داره، سلول‌های مرده پوست رو از بین میبره و پوست درخشان تر به نطر میرسه.

ابتدا شیر نارگیل رو از درون اون استخراج کنید و بعد اونو رو تمام صورت ، حتی لب‌های خود اعمال کنید. این میتونه یکی از بهترین پک‌های طبیعی برا مراقبت از پوست باشه.

تکه‌ای پنبه رو درون شیر جوشیده شده بخیسانید و اونو رو پوست خود بمالید و بعد از چندین ساعت با آب سرد شستشو دهید.

یه قاشق غذاخوری آب پرتقال، یه قاشق غذاخوری آبلیمو و یه فنجان پر، ماست رو با هم ترکیب کنید و رو پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید.

چندین قطره روغن کرچک رو رو پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

نارنج هم یکی از اعضای لیست دارندگان ویتامین سی است که برا داشتن پوست زیبا می‌توان استفاده کرد به این روش که آب یه عدد نارنج تازه رو داخل لیوان بریزید و به اون یک تا دو قاشق چای‌خوری گلاب اضافه کنید و خوب هم زده و رو پوست بمالید. این ماسک باید 15 دقیقه رو صورت بمونه و سپس اونو با آب ولرم بشویید.

یه لیموترش بزرگ یا دوعدد لیموی شیرازی رو به صورت نازک حلقه حلقه کنید و حلقه‌ها رو روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید و اجازه دهید 30دقیقه روی پوست صورتتان بمونه؛ بعد از زمان مشخص شده حلقه‌های لیموترش رو برداشته و پوست صورت رو با آب سرد بشویید.

دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر اونو با نصف لیوان شیر خوب مخلوط کنید تا مخلوط یکنواختی درست شه. حالا باید قبل از استفاده از ماسک صورت خود رو با آب و صابون ملایمی بشویید و بعد از اون، مخلوط رو روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت از حالت ماساژ دادن نیز استفاده کنید و بعد از 20 دقیقه ماسک رو از رو پوست برداشته و صورت رو با آب ولرم رو به سرد، کامل بشویید.

نکات اضافی برای داشتن پوستی روشن:

در کنار درمان‌های خونگی موثر، عوامل دیگری برای داشتن پوستی روشن نیز باید رعایت بشه که مهمترین اونا رژیم غذایتونه. بدون دریافت مواد مغذی درست، نمیتونید پوستتونو از آسیبای ممکن دور نگه دارید.

شما میتونید میوه‌های سرشار از ویتامین C  که شامل آنتی اکسیدان می‌باشن رو بخورید. در این میان چربی‌های سالم، پروتئین‌ها و سبزیحات سبز رو در حد تعادل فراموش نکنید؛ همه این مواد مغذی برا داشتنی پوستی روشن تاثیرگذارند.

برا داشتن پوستی روشن و سالم روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

خوب بخوابید اگه کم بخوابید، تاثیراتش رو صورت شما مشخصه، شما خسته و ملتهب به نظر میرسید؛ در طول شبانه روز حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید.

ورزش کنید: شما باید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن و فعال بودن ، حتی میتونه مشکلاتی مانند آکنه رو نیز درمان کنه.

لایه‌برداری کنید: بدون لایه‌برداری نمی‌تونید از شر سلول‌های مرده و خشکی پوست یا حتی چربی بیش از حد پوست خلاص شید. یکی از بهترین لایه‌بردارای خونگی استفاده از جوی دو سر هستش.

حتما قبل از خواب آرایشتتونو پاک کنید: این کار برا کمک به نفس کشیدن پوستتون بسیار مهمه. این کاو حتما هر شب، حتی در صورت خستگی مفرط فراموش نکنید.

اسکراب های خونگی برای پوست های چرب: روغن زیتون یکی از بهترین پاک‌کننده‌ها برا آرایش صورت و چشمه. شما همچنین میتونید از روغن کرچک نیز استفاده کنید. زیرا به خاطر خواص آنتی باکتریایی که داره برا پوست فوق‌العاده‌ست. شما همچنین میتونید ترکیبی از روغن کرچک، زیتون، جوجوبا و آووکادو رو تهیه کنید و از اون برا روشن شدن پوست و رفع چین و چروک‌ها استفاده نمایید.

یه فنجان روغن زیتون و روغن کرچک رو ترکیب کنید، رو پوستتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید.

غذاهای سرشار از ویتامین مصرف کنید و غذاهای سرشار از ویتامین  EوC  رو تو رژیم روزانه خود بگنجانید (به خصوص تو وعده ناهار) ویتامین C به طور طبیعی به روشن شدن پوست کمک میکنه.

صوص در وعده ناهارخاصیت شیر برای پوست برهیچکس پوشیده نیست. از جمله این که به نرم شدن پوست خشک و خشن، پاکسازی عمیق منافذ، کنترل چربی و لایه برداری ملایم کمک می کند. از زمان های قدیم از شیر در درمان های زیبایی استفاده می شده است. کلئوپاترا، شاهزاده مصری برای دستیابی به پوستی نرم و زیبا، اغلب اوقات در وان حاوی شیر دراز می کشید. از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، به آموزش انواع ماسک شیر برای پوست بپردازیم. با ما همراه باشید.

خواص انواع ماسک شیر گاو برای پوست صورت

اگر به دنبال بهترین درمان خانگی برای حفظ رطوبت و درخشندگی پوست خود هستید، انواع ماسک شیر را امتحان کنید. اسید لاکتیک یکی از AHA های طبیعی (آلفا هیدروکسی اسید) موجود در شیر است که به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند. همچنین، یک مطالعه نشان داد که مصرف 12 درصد اسید لاکتیک به طور موضعی می تواند به بهبود ظاهر پوست و کاهش خطوط و چین و چروک کمک کند. علاوه بر این پوست را محکم و صاف می کند. شیر اثر لایه برداری ملایمی نیز دارد. استفاده از آن بر روی صورت شما می تواند نتایج بسیار موفقیت آمیزی در پی داشته باشد.

ماسک صورت با شیر و آووکادو

آووکادو و شیر یک ماسک صورت فوق العاده مغذی را تشکیل می دهند. این ترکیب مخصوصا برای افرادی که پوست خشک و کدر دارند بسیار شگفت انگیز است. اسید لاکتیک موجود در شیر به تجزیه سلول های مرده پوست کمک می کند و همچنین پوست را قادر می سازد تا به سرعت بازسازی شود. آووکادو پوست را آبرسانی می کند، چربی را کاهش می دهد و پوست شما را فوق العاده شاداب و جوان می کند. در مقاله دیگری را هم توضیح داده ایم. بهترین ویژگی این ماسک این است که برای انواع پوست مناسب است.

برای تهیه ماسک شیر و آووکادو به یک چهارم آووکادو و یک قاشق غذاخوری شیر نیاز دارید. ابتدا آووکادو را کاملا له کنید. سپس شیر را به آن اضافه کنید تا خمیر یکدستی به وجود بیاید. ترکیب به دست آمده را روی صورت تمیز خود قرار دهید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود. اجازه دهید ماسک حدود ۱۵ دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. سپس می توانید با آب ولرم صورت تان را آبکشی کنید.

ماسک شیر و بلغور جوی دو سر

یکی دیگر از انواع ماسک شیر ترکیب با بلغور است که در لایه برداری پوست بسیار موثر واقع می شود. ترکیب شیر، بلغور جوی دو سر و عسل باعث می شود تا علاوه بر لایه برداری و پاکسازی، پوست آبرسانی هم بشود. عسل یک لایه بردار و مرطوب کننده ملایم است. علاوه بر این، عسل طبیعی از خاصیت آنتی باکتریال نیز برخوردار است و باعث می شود پوست شفاف و باطراوت شود. بلغور جو دو سر بافت ملایمی دارد که ماساژ آن روی پوست باعث سایش اندک آن و لایه برداری می شود. این کار به از بین بردن سلول های مرده پوست و سبوم اضافی کمک زیادی می کند.

برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری بلغور جوی دو سر آسیاب شده نیاز خواهید داشت. همه مواد را در یک کاسه ترکیب کنید تا خمیر نسبتا غلیظی به دست بیاید. مخلوط به دست آمده را روی پوست صورت تمیز خود قرار دهید و ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه، صورت تان را با آب سرد آبکشی کنید.

طرز تهیه ماسک شیر برای لک صورت 

انواع ماسک شیر برای بهبود و درمان آکنه موثر هستند. این ترکیب به تدریج آکنه شما را برطرف کرده و هیچ ردی از آن روی پوست تان باقی نخواهد گذاشت. زردچوبه یکی از مواد در دسترس موجود در آشپزخانه است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. همچنین، خاصیت ضد پیری و و چین و چروک را نیز دارد. در کنار همه این فواید، آب لیمو ترش طبیعی یک قابض طبیعی است که در مبارزه با جوش و آکنه مفید واقع می شود.

برای تهیه ماسک فوق به یک قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق چایخوری زردچوبه و نصف قاشق چایخوری آب لیمو ترش طبیعی نیاز خواهید داشت. تمام مواد را در یک کاسه ترکیب کنید تا خمیر یکدست و غلیظی به دست آید. ترکیب به دست آمده را روی پوست تمیز ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس صورت تان را آبکشی کنید و از یک شوینده صورت ملایم استفاده کنید.

انواع ماسک شیر برای لایه برداری صورت

شیر نه تنها در درخشان و مرطوب کردن پوست صورت موثر است، بلکه ترکیب آن با برخی مواد طبیعی منجر به لایه برداری پوست نیز می شود. یکی از این مواد، قهوه است. حتما تا حالا از ترکیب شیر و قهوه نوشیده اید و طعم لذیذ آن را تجربه کرده اید. اکنون زمان آن است که این ترکیب فوق العاده را برای لایه برداری روی پوست خود به کار ببرید.

روش کار تهیه این ماسک روشن کننده صورت با شیر به این صورت است که از دانه های قهوه که درشت آسیاب شده اند، همراه با یک قاشق غذاخوری شیر استفاده کنید. شیر باعث می شود تا دانه های آسیاب شده قهوه کمی نرم تر شود و آسیبی هر چند جزئی به پوست وارد نکند. ترکیب به دست آمده را روی پوست تمیز خود قرار دهید و به صورت دایره ای ماساژ دهید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه این ماسک روی صورت تان بماند تا خشک شود. سپس با آب ولرم آبکشی کنید. دانه های قهوه به خوبی منافذ باز پوست تان را لایه برداری می کند و تمام پسماندهای آرایشی، سلول های مرده و سبوم اضافی را از بین می برد.

انواع ماسک شیر برای پوست چرب و از بین بردن جوش صورت

از انواع ماسک شیر می توان برای کاهش یا کنترل آکنه استفاده کرد. انواع مختلفی از دستور العمل ها برای انواع پوست و شدت مختلف آکنه موجود است. شیر به تنهایی دارای خواص متعددی است که مجموعه ای از فواید درمانی و زیبایی را ارائه می دهد. اسید لاکتیک موجود در شیر می تواند خارش پوست را کاهش دهد. شیر به دلیل داشتن چربی می تواند پوست را مرطوب کند و همچنین پوست شما را سفت می کند.

به منظور تاثیرگذاری بیشتر انواع ماسک شیر برای جوش صورت توصیه می شود ابتدا دوش آب گرم بگیرید تا منافذ پوست شما باز شود. سپس یک و نیم فنجان شکر قهوه ای را با ۳ قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل با هم مخلوط کنید. با استفاده از نوک انگشتان، به آرامی ماسک را با حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید تا شکر قهوه ای پوست شما را لایه برداری کند. علاوه بر این، می توانید برای افزایش خواص لایه برداری، 2 قاشق غذاخوری بلغور جوی دو سر به ترکیب فوق اضافه کنید.

عسل موجود در این ماسک دارای ویژگی های آنتی باکتریال است که می تواند باکتری های ایجاد کننده آکنه را کاهش دهد. استفاده از شیر بدون چربی یا شیر دو درصد باعث کاهش چربی ماسک و کاهش احساس چربی پوست بعد از درمان می شود.

طرز تهیه یکی دیگر از انواع ماسک شیر برای درمان آکنه این است که از شیر بز استفاده کنید. به این صورت که ۶ قاشق غذاخوری شیر بز را با یک قاشق غذاخوری عسل، ۵ قاشق غذاخوری آرد برنج و یک قاشق چایخوری روغن جوجوبا ترکیب کنید. این مواد را در یک کاسه قابل گرم شدن در مایکروویو ترکیب کنید. چون باید به صورت گرم روی پوست قرار دهید. این ماسک فاقد گلوتن است و همان طور که در گفتیم، به ویژه برای پوست های خشک کارایی زیادی دارد.

اگر شیر بز در دسترس نداشتید می توانید از شیر گاو نیز استفاده کنید. شیر گاو نیز پوست اطراف نواحی آکنه را خشک نمی کند و منجر به خارش و تشدید آکنه نمی شود. همچنین، از اسیدهای آلفا هیدروکسی تشکیل شده که ضد باکتری بوده و قادر به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه است.

ماسک صورت شیر برای نرم و شاداب کردن پوست

انواع ماسک شیر به تنهایی در نرم و مرطوب کردن پوست موثر است؛ اما شما با اضافه کردن دو ماده در دسترس می توانید این خاصیت را چند برابر کنید. این دو ماده تخم مرغ و عصاره نارگیل هستند. تخم مرغ باعث تغذیه و شفافیت پوست می شود. نارگیل نیز حاوی روغن طبیعی است که استفاده از آن باعث نرم و براق شدن طبیعی پوست می شود.

روش کار به این صورت است که یک عدد تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید. کمی نارگیل تازه را رنده کرده و به کاسه اضافه کنید. سپس یک قاشق غذاخوری شیر به ترکیب خود اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید و با کمک یک پد تمیز روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. سپس با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک صورت باشیر برای تغذیه پوست صورت

برای این که پوست شما همیشه در همه شرایط بدرخشد، به این ترکیب جادویی نیاز پیدا خواهید کرد. نصف یک عدد موز را همراه با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را با بلندر خوب ترکیب کنید تا خمیر یکدست و نرمی به دست بیاید. سپس به پشت دراز بکشید و با کمک یک براش تمیز ماسک به دست آمده را روی پوست تان بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوست بماند تا خوب جذب پوست شود. سپس صورت تان را با آب سرد آبکشی کنید.

درست کردن ماسک شیر برای از بین بردن پف و سیاهی دور چشم

پف و سیاهی دور چشم از جمله مشکلاتی هستند که بسیاری از افراد با آن ها مواجه هستند. سیب زمینی یکی از موارد تاثیرگذار در است. انواع ماسک شیر نیز باعث روشن و درخشان شدن سیاهی دور پلک می شود. از ترکیب این دو ماده می توانید از شر تیرگی و برجستگی دور پلک خود رهایی یابید. برای این کار باید یک برش از سیب زمینی را رنده کنید و یک قاشق غذاخوری شیر به آن اضافه کنید. به پشت دراز بکشید و مخلوط به دست آمده را روی دور تا دور پلک خود قرار دهید. ۱۰ دقیقه به همان حال بمانید تا مواد جذب پوست شوند. سپس ابتدا ترکیب را با دستمال از روی پلک بردارید و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

هشدار در مورد انواع ماسک شیر برای صورت!

انواع ماسک های شیر برای صورت که در خانه تهیه می شوند بسیار مفید هستند؛ زیرا حاوی مواد طبیعی و بدون مواد نگهدارنده هستند. علاوه بر این، می توانید از مواد ارگانیک برای اطمینان از افزایش تاثیرپذیری انواع ماسک شیر استفاده کنید. با این حال، اگر ماسک حاوی موادی است که قبلاً به آنها واکنش آلرژیک داشته اید، نباید از آن ترکیب استفاده کنید. شما می توانید با تست ماسک مورد نظر در پشت دست خود، حساسیت به آن را آزمایش کنید. پوست پشت دست شما شبیه پوست صورت است و با قرار دادن ماسک روی این ناحیه می توانید متوجه شوید نسبت به مواد موجود در آن حساسیت دارید یا خیر.

انواع ماسک شیر خواص بسیاری در سلامت و طراوت پوست صورت دارند. شما می توانید انواع ماسک شیر را با جو یا قهوه ترکیب کنید تا پوست لایه برداری شود. یا می توانید با عسل ترکیب کنید تا پوست شفاف و درخشان شود. ترکیب شیر با سیب زمینی موجب کاهش تیرگی و پف دور چشم می شود و ده ها خاصیت دیگر که در این مطلب به آنها اشاره کردیم و امیدواریم از مطالعه آن نهایت استفاده را برده باشید.

در ادامه مطلب قصد داریم به رایج ترین سوالات در مورد انواع ماسک شیر پاسخ دهیم.


خواص ماسک شیر و زردچوبه چیست؟

از ماسک شیر و زردچوبه می توان برای درمان جوش و آکنه استفاده کرد. زردچوبه دارای خاصیت ضد التهاب و آنتی اکسیدان است که در از بین بردن جوش مفید واقع می شود. اگر به ترکیب فوق کمی آب لیمو ترش طبیعی نیز اضافه کنید، تاثیر زیادی در از بین بردن جوش خواهد داشت.

فواید ماسک شیر گاو چیست؟

شیر گاو از اسیدهای آلفا هیدروکسی تشکیل شده که ضد باکتری بوده و قادر به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه است. همچنین مقادیری چربی در خود دارد که پوست را مرطوب و جوان می کند.

خواص ماسک شیر برای مو چیست؟

از ماسک شیر برای مو نیز می توان استفاده کرد. با این کار پوست سر مغذی شده و رشد مو بهبود می یابد. علاوه بر این، چربی موجود در شیر منجر به افزایش رطوبت و شادابی ساقه موها می شود.

آیا ماسک شیر برای چاقی صورت موثر است؟

از ترکیب ماسک شیر برای چاقی صورت نیز می توان استفاده کرد. شیر حاوی مقادیری پروتئین، چربی و سایر مواد مغذی است که استفاده از آن باعث چاقی صورت شده و پوست را شاداب و درخشان می کند.

) ویتامین C به طور طبیعی به روشن شدن پوست کمک میکند.

ه شده، پوست شفاف و درخشانی داشته باشید.

 

حمیدرضا عبدی

اولویت فعالیت های ژوابکس بر پایه تحقیق و توسعه و تولید فرآورده های بر پایه هیالورونیک اسید است و محصولات خلاقانه تخصصی ای را به پزشکان جهت تامین نیازهای بیماران مطابق با مقررات اروپا و ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.