پاك كردن شوره و سفیدك روی كاشی و سرامیك

تمیز کردن کاشی و سرامیک

مخلوط یک پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه جوش‌شیرین و یک دوم پیمانه سرکه در یک سطل آب داغ نیز فرمول دیگری برای تمیز کردن سطح دیوارهای رنگ روغنی و یا کاشی و سرامیک است.

پاک کردن لکّه مداد رنگی
لکّه‌های مداد رنگی بچه‌ها روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیردندان پاک کنید.
پاک کردن لکّه مداد شمعی یا مداد آرایشی
بهترین کار برای پاک کردن این لکّه‌ها استفاده از روغن بچه یا شیر پاک کن است. برای این منظور با پنبه آغشته به شیرپاک کن یا روغن بچه به محل لک بمالید.
لکّه شمع بر روی کاغذ دیواری
ابتدا پارافین را با قراردادن یخ بر روی آن جدا کرده و پس از کندن توسط جسمی تیز، لکّه و چربی باقی مانده را با روش اتو و کاغذ مومی و یا دستمال حوله‌ای از بین ببرید. کاغذ و یا دستمال را بر روی لکّه قرار داده و اتوی گرم را بر روی آن بگذارید. سپس کاغذ و یا دستمال را جا به جا کرده تا برای دفعات بعبرای همه ی ما تمیز کردن کاشی و سرامیک کار سختی است. مخصوصا شست و شوی سرامیک آشپرخانه که باید مرتب شسته شود. حالا تصور کنید که وقت و هزینه و انرژی زیادی گذاشته اید. اما باز هم کاشی ها و سرامیک ها رنگ گرفته هستند و سفیدک و شوره ها خودنمایی می کنند! اما راه راحت و بی دردسر چیست؟ میخواهید سرامیک های براق داشته باشید؟همه چیزی که میخواهید اینجاست. همه راه حل ها را بررسی کردیم و بهترین راه را معرفی کردیم.

خب اولین راهی که برای تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک و کاشی به ذهن همه ما میرسد، خریدن مواد شیمیایی و شوینده قوی است. اما همه ین راه رو امتحان کرده ایم. گاهی گاز های شیمیایی و بوی تند شوینده ها ،سردرد و سرگیجه و سوزش گلو و… ایجاد می کنند. و نکته ناامید کننده این است که گاهی این مواد ، کاشی ها و سرامیک ها و مخصوصا دوغاب را خراب می کنند. و حتما باید با شناخت جنس سرامیک ها ، شوینده را تهیه کنید. تا خسارتی به سنگ ها نزنید.

از یک تکه لیمو ترش برای تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک استفاده کنید

اولین روش خانگی برای شستن شوره و سفیدك روی کاشی و سرامیک استفاده از لیمو ترش است. یک تکه لیمو ترش را روی کاشی و سرامیک بمالید. می توانید از دستمال آغشته به سرکه هم استفاده کنید. لیمو و سرکه اسیدی هستند و شوره های روی سرامیک را حذف می کنید.

 از واکس اتومبیل استفاده کنید!

واكس اتومبیل هم تمیزكننده خوبی برای كاشی است. این روش هم شیمیایی است. پس حتما توجه کنید که قبل از شروع کار این روش را تست کنید. ابتدا واکس را در گوشه ای دور از دید روی سطح مورد نظر امتحان کنید. اگر واکس با نوع کاشی یا سرامیک شما سازگار بود کار را شروع کنید. واکس را روی سطح مورد نظر بمالید. پیش از خشك شدن با دستمال نرم مالش دهید. سپس آن را از روی سطح پاک نمایید.

خودتان محلول شوینده بسازید!

مخلوط یك پیمانه آمونیاك، یك چهارم پیمانه جوش شیرین و یك دوم پیمانه سركه در یك سطل آب داغ. این مخلوط فرمول دیگری برای تمیز كردن سطح دیوارهای رنگ روغنی یا  کاشی و سرامیک است.

قبل از این که از این روش برای تمیز کردن شوره و سفیدک کاشی و سرامیک و سرامیک استفاده کنید نکته زیر را رعایت کنید.

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از هر ماده شوینده ای . چه خانگی و چه موادی که از بیرون تهیه کرده اید. از تماس این مواد با چشم ها ، دست و … و جلوگیری کنید. همچنین تنفس گاز های خارج شده از آن خودداری نمایید.

پیشنهاد نویسنده: احتمالا به دیدن مطلب زیر هم علاقه دارید!

برق انداختن سرامیک با 6 محلول معجزه آسا. روی عکس بالا کلیک کنید…

فرچه شویی را امتحان کنید-حذف قطعی شوره های سرامیک

بهترین راه برای تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک، فرچه شویی است. اگر میخواهید سرامیک و کاشی بی نقصی داشته باشید ، فرچه شویی کنید. فرچه شویی شوره های قدیمی هم از بین میبرد. سرامیک ها را براق و آینه ای می کند. همه ی مراکز فرچه شویی هم انجام میدهند. حتی اگر شکستگی در سنگ پله و کاشی باشد میتوان با رزین تعمیر کرد.

در فرچه شویی با دستگاه مخصوص سرامیک شسته می شود. که روش قطعی تمیز کردن شوره و سفیدک سرامیک است. حتی می توانید سطح را ضدآب کنید تا شست و شو و هزینه های آن را تا 70 درصد کم کنید. اگر تا به حال به فرچه شویی فکر نکرده بودید و به دنبال اطلاعات بیشتر هستید،  از بخش تماس بگیرید. و رایگان مشاوره بگیرید. شماره ها در هر یک از ساعات شبانه روز فعال هستند.

تجربه شما چیست؟

اگر شما هم تجربه ای دارید برای ما بنویسید تا بقیه هم از تجربه شما استفاده کنند.

آیا شما این روش ها را امتحان کردید؟ کدام موثر تر بود؟

آبا روش بهتری میشناسید؟

ارسال نظر نیازی به ایمیل ندارد پس راحت نظر دهید.

دی همان محل جذب لکّه، به طور مجدد بر روی لکّه قرار نگیرد.
تمیز کننده دیوار
برای تمیز کردن دیوارهای رنگ شده ی منزل، ترکیب نصف پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه سرکه سفید و یک چهارم پیمانه جوش‌شیرین در یک سطل آب‌گرم را امتحان کنید (منظور دیوارهایی با رنگ پلاستیک یا رنگ روغن است). این تمیز کننده ارزان و قوی ،دیوارها را تمیز و براق خواهد کرد.
پاک کردن شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک
شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک را می‌توان با مالش دادن یک تکه لیموترش یا دستمال آغشته به سرکه روی سطح مورد نظر از بین ببرید.
تمیز کننده کاشی
واکس اتومبیل تمیزکننده خوبی برای کاشی است. آن را به کار گیرید و پیش از خشک شدن با دستمال نرم مالش دهید.
تمیز کردن دیوار آجری