پارتیشن اداری چیست‌؟

 

پارتیشن اداری، وسیله ای است که از آن برای بهینه سازی محیط های اداری استفاده می شود. همانطور که می دانید بالا بردن راندمان کار و استفاده بهینه از فضا در دکوراسیون داخلی بسیار حائر اهمیت می باشد. در حال حاضر اهمیت این مباحث در طراحی داخلی دکوراسیون محیط های اداری، اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. زیرا استفاده بهینه از فضا در محیط های اداری از اهمیت بیشتری نسبت به منازل مسکونی دارد. ما در این مقاله به بررسی پارتیشن اداری و تمامی نکات مرتبط با آن خواهیم پرداخت. در نتیجه برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات و مزیت استفاده از ان ها، تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با انواع پارتیشن اداری

شما می توانید پارتیشن های اداری را بر اساس معیار های مختلفی تقسیم بندی کنید. به عنوان مثال امروزه این تجهیزات را بر اساس تعداد جداره های آن ها به دو دسته پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره تقسیم بندی می کنند. اما امروزه معیار های بهتر و قابل توجه تری نیز برای این تقسیم بندی وجود دارد. یکی از اصولی ترین و بهترین معیار برای تقسیم بندی این محصولات، دسته بندی بر اساس متریال به کار رفته درون ان ها می باشد. به این ترتیب شما می توانید این تجهیزات به انواع پارتیشن شیشه ای، پارتیشن چوبی، پارتیشن اداری آلومینیومی، پارتیشن های ساخته شده از ام دی اف و … تقسیم بندی کنید. دقت داشته باشد که در حال حاضر اغلب پارتیشن های اداری موجود در بازار ار تلفیق چند نوع متریال مختلف ساخته می شوند.

لازم به ذکر است که متریال به کار رفته در یک پارتیشن اداری می توانید بر روی کاربرد آن، زیبای محیط، طول عمر محصول و … تاثیر قابل توجهی داشته باشد. در نتیجه در زمان انتخاب پارتیشن های مورد نیاز خود، توجه ویژه ای به متریال به کار رفته در ان ها داشته باشید.

مزیت استفاده از پارتیشن اداری

در این بخش از مقاله به بررسی مزیت های استفاده از پارتیشن اداری می پردازیم. در نتیجه اگر می خواهید بدانید که استفاده از این تجهیزات چه ویژگی ها و قابلیت هایی را برای شما به ارمغان می آورند، تا انتهای این بخش، همراه ما باشید

  ایجاد اتاق های مختلف

همانطور که می دانید یک ساختمان یا محیط اداری از بخش های مختلفی تشکیل شده است. بخش های مختلفیک محیط اداری دارای وظایف مخصوص به خود می باشند. به همین دلیل این بخش ها باید از یکدیگر جدا باشند. در حال حاضر برای جدا کردن فضا محیط محل کار خود می توانید از پارتیشن اداری استفاده کرده یا به سراغ روش های سنتی مثل ساخت دیوار و … بروید. استفاده از پارتیشن اداری نه تنها کم هزینه تر می باشد، بلکه در کوتاه ترین زمان ممکن نصب و آماده بهره برداری می شود.

  جداسازی بخش ورودی

پارتیشن اداری نه تنها برای ساخت اتاق بلکه برای ایجاد فضا های ورودی نیز کاربرد دارد. شما می توانید با کمک این  تجهیزات یک طراحی بسیار زیبا و بی نقص داشته باشید و محیط کار خود را به بهترین شکل ممکن طراحی نمایید. این تجهیزات می توانند نظم خاصی به درب های ورودی بخش های مختلف محل کار یا اداره شما بدهند.

  پنهان کردن عیب های ساختمان

ستون های اضافی موجود در محیط، دیوار های کج و طراحی نامناسب، مشکلاتی بسیار رایج و آزاد دهنده در اغلب محیط های اداری می باشند. این ایرادات تاثیر بسیار چشمگیری بر روی زیبایی محیط می گذارند و تمام جلوه دکوراسیون داخل اداره را تحت تاثیر قرار می دهند. شما می توانید با کمک پارتیشن اداری به سراغ رفع این ایرادات و پنهان کردن آن ها بروید. امروزه پارتیشن های اداری را با سایز و ابعاد مختلفی تولید می کنند. به همین دلیل شما می توانید از تجهیزات در بخش های مختلف محل کار خود استفاده نمایید.

  جلوگیری از ورود صدای اضافی به محیط

برخورداری از آرامش در محل کار، یک نکته بسیار مهم و قابل توجه می باشد. امروزه اغلب اداره ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی با شلوغی و ازدحام جمعیت رو به رو هستند. این ازدحام جمعیت و حتی صدا محیط بیرون می تواند تاثیر منفی بر روی عملکرد کارکنان اداره داشته باشد. در حال حاضر شما می توانید از پارتیشن اداری برای از بین بردن این صدا های استفاده نمایید. امروزه برخی از این تجهیزات را به گونه ای طراحی می کنند که بتوانند از ورود صدای اطراف به محیط کاری جلوگیری کنند.

  تنوع

یکی دیگر از مزیت های استفاده از پارتیشن اداری، تنوع بالای این محصولات می باشد. همانطور که می دانید هنگام استفاده از روش های قدیمی مثل ساخت دیوار و … شما نمی توانید از طرح و رنگ های مختلفی استفاده کنید. به علاوه متریال مصرفی شما هم بسیار محدود می باشد. اما هنگام استفاده از یک پارتیشن اداری با هیچکدام از محدودیت های فوق رو به رو نخواهید شد. شما می توانید پارتیشن اداری مورد نیاز خود را با توجه به سلیقه خود انتخاب نمایید. امروزه اغلب این تجهیزات با رنگ بندی های متنوع، جنس های متنوع و طرح و نقش های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. به طوری که شما می توانید برای ساخت دکوراسیون اداری مدرن، دکوراسیون اداری لوکس و … از آنها استفاده کنید.

قیمت

قیمت یک پارتیشن اداری وابسته به عوامل گوناگون و متنوعی می باشد. برخی از فاکتور های موجود تاثیر بسیار چشمگیری بر روی قیمت نهایی این محصولات می گذارند و میزان تاثیر گذاری برخی دیگر بسیار اندک می باشد. از سری مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت پارتیشن اداری می توان به متریال به کار رفته در پارتیشن، دوجداره یا تک جداره بودن آن، نوسان قیمت ارز ( بر روی محصولات وارداتی )، کیفیت ساخت، برند تولید کننده و … اشاره کرد.  پارتیشن اداری پرچین پارتیشن، یکی از بهترین گزینه های فعلی موجود در بازار است که از کیفیت ساخت، قیمت و … مناسبی برخوردار می باشد.

در انتها امیدواریم اطلاعات مناسبی در زمینه این تجهیزات مهم و کاربردی به دست آورده باشید.