وزیر بهداشت: افزایش دانشجوی پزشکی از نظر کمیت و کیفیت بی‌سابقه بوده است

وزیر بهداشت: افزایش دانشجوی پزشکی از نظر کمیت و کیفیت بی‌سابقه بوده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رشدی که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در آموزش علوم پزشکی به دست آمده بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم دانشجوی نمونه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گسترش دانشگاه علوم پزشکی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ما امروزه قویترین حوزه سلامت منطقه را به اقرار سازمان بهداشت جهانی داریم و این زیرساخت‌ها یعنی اساتید برجسته،امکانات تخصصی آزمایشگاهی و امکاناتی که در مراکز درمانی و بهداشتی داریم باعث شده که ما بتوانیم که دانشجویان بسیار توانمندی را در کشور تربیت بکنیم.

وی با اشاره به تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری گفت: قطعاً این‌ دانشجویان سرمایه‌های آینده کشور هستند و ما به آن امید هستیم که بتوانیم در کشور در حوزه‌های مختلف و به ویژه در حوزه سلامت کاملاً به خودکفایی برسیم.

عین الهی ادامه داد: همانطور که امروزه در حوزه دارو به بالای ۹۰ درصد و در حوزه تجهیزات به ۴۰ درصد خودکفایی رسیده ایم.

وزیر بهداشت در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه پزشکی گفت: دانشجویان پزشکی سالانه ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد، دوره تخصصی ۶۵ درصد و دوره فوق تخصصی ۵۰ درصد، دوره‌های فلوشیپ که به عنوان تکمیلی تخصصی منظور می‌شود ۲۵ درصد افزایش یافته است.  در طول تاریخ انقلاب این دوره ۳ ساله دولت حضرت آیت الله رئیسی رشد نظر کمی و کیفی در آموزش علوم پزشکی بی سابقه بوده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما در حوزه‌های مختلف توانستیم گسترش خوبی انجام بدهیم، در حوزه بهداشت تا به امروز نزدیک به ۳۸۰۰ مرکز بهداشتی را افتتاح کردیم،از خانه‌های بهداشت مراکز جامع حدود ۱۸ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد که برخی را خود شهید دکتر رئیسی افتتاح کردند، حدود ۳۸۰ دستگاه تجهیزات پزشکی پیشرفته مثل ام آر آی و سیتی اسکن و شتاب دهنده ها در کشور افتتاح شد.

وی افزود: در حوزه جوانی جمعیت، در حوزه گسترش مراکز درمان ناباروری ما هم در سطح دو و هم در سطح سه مراکزی را حتی برای بار اول در کشور در همه استان‌ها ایجاد کردیم، در علوم دانشگاه‌ها و آموزش ما بسیاری از دانشگاه‌ها به تجهیزات تخصصی مربوط به آزمایشگاه‌ها و آموزش تکمیل شدند.