نکاتی که هنگام خرید پارچه لینن به درد شما بخورد!

پارچه لینن این روزها طرفداران پروپاقرص زیادی در سرتاسر دنیا داشته و اغلب بانوان و آقایان شیک‌پوش با استفاده از آن، لباس‌های بی‌نظیری دوخته و بر تن می‌کنند که جذابیت ظاهری آن‌ها را دوچندان می‌سازد. اصلی‌ترین متریال استفاده شده در تولید لینن، پشم و پنبه است که به واسطه این دو مواد، در نهایت یک پارچه نرم و لطیف به دست می‌آید. این قماشِ جذاب، در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید شده و دست خریداران آن، در دوخت انواع شومیز، بلوز، شلوار و… کاملا باز می‌باشد؛ حتی امروزه شاهد انواع مدل مانتو با پارچه لینن در فروشگاه‌های سرتاسر کشور هستیم که به دلیل تنوع بالا، بسیاری از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. پس اگر در حال حاضر شما هم مقداری از این پارچه دوست داشتنی را دارید، شاید برایتان سوال باشد که حالا با لینن چی بدوزیم؟! اگر اینطور است، تا پایان این مطلب همراه ما باشید، تا پاسخ پرسش مذکور را بیابیم.

مشاهده عناوین اخبار کلیک جهت پنهان سازی
1 دامن لینن، بهترین انتخاب برای روزهای گرم تابستانی

دامن لینن، بهترین انتخاب برای روزهای گرم تابستانی

این لباس زیبا یکی از پرکاربردترین پوشیدنی‌های زنانه است که از قدیم‌الایام تا به امروز در میان خانم‌های باسلیقه و شیک‌پوش، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. دامن‌های لینن، به دلیل برخورداری از بافت نرم و خنک؛ برای روزهای گرم تابستانی یک انتخاب ایده‌آل محسوب می‌شوند. با استفاده از این پارچه زیبا می‌توانید یک دامن خوش فرم و بهاره برای خود بدوزید و در روزهای گرم تابستان، از خنکی و سبکی این پارچه نهایت لذت را ببرید. با استفاده از این پارچه می‌توانید انواع دامن بلند، کوتاه، چین دار و حتی شلوار دامنی بدوزید و به کمک پارچه‌های خامه دوزی، طرحی زیبا و جذاب بر روی آن خلق نمایید.

مدل مانتو با پارچه لینن، مخصوص تمام فصل‌ها

یکی از بهترین روش‌ها برای دوخت انواع مدل مانتو با پارچه لینن این است که چند مدل پارچه را با هم ترکیب کرده و یک مانتو ترکیبی زیبا بدوزید. به طور مثال شما می‌توانید با ترکیب پارچه لینن ساده و طرحدار، یک مانتو ترکیبی زیبا و چشم نواز طراحی کنید. حتی در این سبک می‌توان از پارچه‌های راه راه لینن هم کمک گرفت. ایده ما برای شما عزیزان این است که دور آستین‌ها، یقه و جیب‌های مانتو را با پارچه راه راه لینن طراحی کرده و برای سایر قسمت‌ها از پارچه ساده یا ترکیبی استفاده کنید. ضمنا اگر دوست داشتید می‌توانید از متریال‌های خامه دوزی هم برای جذابیت بیشتر کار خود بهره بگیرید. در سال‌های اخیر انواع مدل مانتو عروسکی با پارچه لینن بسیار ترند شده و از فروش قابل توجهی برخوردار می‌باشند. بر روی سبک مذکور هم با استفاده از پارچه‌های خامه دوزی طرح‌های سنتی (بلوچ) بی‌بدیلی کار شده و ارزش کار را دوچندان نموده است.

ست بلوز و شلوار لینن؛ انتخابی ایده‌آل برای استایل خانگی

به نظر شما با لینن چی بدوزیم؟! چی بهتر از یک ست بلوز و شلوار..! پیشنهاد ما به شما این است که با استفاده از این پارچه‌های جذاب و دوست داشتنی، یک ست بلوز شلوار راحت و خانگی برای خود دست و پا کنید و با استفاده از رنگ‌های شاد و پارچه‌های راه راه، استایلی جذاب برای خود رقم بزنید.

اغلب خانم‌ها میل بر این دارند که از پارچه‌های تیره رنگ برای دوخت لباس استفاده کنند، این کار چندان غلط نبوده، اما همیشه هم درست نیست. درواقع بهتر است اغلب برای دوخت لباس‌های خانگی، از رنگ‌های شاد و روحبخش بهره بگیرید و برای لباس‌های بیرون هم بسته به شرایط، تا حد ممکن از رنگ‌های دلباز و مفرح استفاده کنید. این کار سبب می‌شود تا همیشه روحیه‌ای سرزنده داشته و خوشحال‌تر به نظر برسید.

به طور مثال با استفاده از پارچه لینن کالباسی و سایر رنگ‌های پاستلی، می‌توانید یک بلوز دکمه‌دار و یک شلوار گشاد و راحتی برای خود دوخته و تیپ خاص و چشم‌نوازی برای خود به ارمغان آورید.

ست بلوزهای ترکیبی ساده و راه راه؛ یک استایل شیک و مدرن

پس از معرفی انواع لباس راحتی و مدل مانتو با پارچه لینن، نوبتِ ست بلوزهای ترکیبی پرطرفدار است تا سلیقه شما را به چالش کشیده و ببینیم تا چه حد می‌توانید در برابر این جذابِ دوست داشتنی مقاومت کنید. این ایده برای اغلب کسانی که مثل شما به دنبال یک فکر ناب برای دوخت پارچه‌شان بودند، به انتخاب تبدیل شده است. پس توصیه می‌کنیم که شما هم از این مدل محبوب غافل نشوید. برای دوخت این لباس، نیاز به دو یا چند پارچه لینن با طرح و رنگ‌های مختلف خواهید داشت. یکی از روش‌ها این است که یک پارچه ساده و یک پارچه لینن راه راه خریداری نمایید. ضمنا رنگ این دو هم باید طوری باشد که اصول هارمونی رنگ رعایت شده و با یکدیگر تناسب داشته باشند. به طور مثال می‌توانید قسمت بالای لباس را با لینن تک رنگ طوسی دوخته و شلوارتان را با لینن راه راه طراحی نمایید. ضمنا اگر آستین‌ها دکمه دار بوده، پایین شلوار به صورت پاکتی باشد و یقه پیراهن را هم مدل گرد بدوزید، بدون شک یک ست بی‌نظیر خواهید داشت. شما می‌توانید این لباس زیبا را با یک کتانی آل استار سفید ست کرده و یک تیپ فوق‌العاده جذاب و مدرن خلق نمایید.

شال‌های لینن، طرح‌دار و چشم‌نواز

یکی دیگر از ایده‌های دوخت پارچه لینن، طراحی شال است. این پارچه‌های نخی و نرم، بسیار خوش حالت بوده و ماندگاری خوبی بر روی سر دارند. همچنین به دلیل اینکه از بافت مرغوب و لطیفی برخوردار می‌باشند، سبب تنفس پذیری موها شده و از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری می‌کنند. در ضمن شما می‌توانید این محصول بی‌نظیر را در روزهای بهاری و تابستانی، با لباس‌های مختلف خود ست کرده و یک استایل شیک و جذاب برای خود به وجود آورید. همچنین ایده دوخت ترکیبی شال هم سبب خلق طرح‌های فوق‌العاده زیبا خواهد شد. به‌طور مثال شما می‌توانید با استفاده از چند مدل پارچه لینن، بخش میانی شال را رنگ ساده بدوزید و دو طرف آن را با استفاده از پارچه‌های طرحدار لینن تزئین نمایید. استفاده از خامه دوزی هم ایده خاص و منحصربفردی در این باره خواهد بود.

شلوارهای رنگی رنگی لینن را از دست ندهید!

با آمدن فصل بهار و تابستان، طبیعت جان تازه‌ای گرفته و همه جا پر از رنگ‌های شاد و متنوع می‌شود؛ از این‌رو ما انسان‌ها هم به استفاده از رنگ‌های روشن و دلباز در استایل خود ترغیب می‌شویم. به همین بهانه رنگ‌های زیبایی که پارچه‌های لینن دارند، آن‌ها رابه یک گزینه مناسب برای دوخت انواع لباس بهار و تابستانه بدل می‌سازد. البته این تنها دلیل نیست! بلکه وجود لطافت و نرمی در بافت آن و حس خنکی که به پوست القا می‌کند هم سبب می‌شود تا به عنوان بهترین متریال برای دوخت لباس‌های خنک در نظر گرفته شود. یکی از پوشیدنی‌های پرطرفدار که با استفاده از این پارچه دوخته می‌شود، شلوار رنگی رنگی است. این شلوار به صورت فیت و با کمر کشی دوخته می‌شود. همچنین با استفاده از دو جیب اریب و پاچه‌های پاکتی تزئین می‌گردد. شما می‌توانید این مدل شلوار را با استفاده از یک پیراهن سفید و کتانی و کفش کرمی یا سفید ست نمایید.

مدل مانتو شومیزی با پارچه لینن؛ جذاب و پرطرفدار

مانتو شومیزی مدتی است که در دسته لباس‌های زنانه ترند قرار گرفته و توجه بسیاری از بانوان را به سمت خود جلب کرده است. معمولا مانتو شومیزی با لینن‌های راه راه دوخته شده و یقه آن هم به صورت هفتگی و انگلیسی طراحی می‌شود. در ضمن رنگ طوسی این لباس جذابیت خاص دیگری دارد که سبب شده فروش آن از باقی رنگ‌های این مدل، بیشتر باشد. مانتو شومیزی معمولا با آستین‌های بلند دوخته شده و در دو مدل جلو باز و جلو بسته طراحی می‌شود. یکی از زیبایی‌های این مدل مانتو با پارچه لینن در کوتاهی و تنخوری شیک آن است. ضمنا در اغلب طرح‌ها، پشت آن بلندتر از بخش جلویی بوده و کناره‌ها هم به صورت هفتی برش می‌خورد. شما می‌توانید این لباس زیبا را با یک شلوار مام فیت جذاب ست کنید.

مطلب تکمیل کننده:

“پارچه مناسب دوخت مانتو شومیزی کدامند؟”

کت‌های کوتاه و ترند لینن، مناسب مهمانی‌های دوستانه و رسمی

به نظر می‌رسد پس از انواع مدل مانتو با پارچه لینن، بلیزر یا کت‌های این متریال، بیشترین محبوبیت را در بین بانوان خوش سلیقه داشته‌اند. این کت‌ها معمولا به صورت کوتاه دوخته شده و با استفاده از یک شلوار مناسب، می‌توان استایل کژوال بی‌نظیری را برای خود رقم زد. ضمنا شما می‌توانید با این تیپ به مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی بروید، یا خود را برای حضور در مجالس رسمی آماده کنید. این کت قابل ست شدن با شلوار هم رنگ خود بوده و حتی می‌توانید هر رنگ از این کت را با یک شلوار مشکی مَچ کنید. اگر راجع به جنس شلواری که با این کت می‌پوشید سردرگم هستید، باید بگوییم که می‌توانید آن را با هر مدل شلوار پارچه‌‌ای و جین ست نمایید.

مطلب تکمیل کننده:

“نکاتی که هنگام لینن به درد شما بخورد! + راهنمای خرید پارچه لینن”

جمع‌بندی

در این مطلب با انواع شومیز، شلوار، بلوز و مدل مانتو با پارچه لینن آشنا شدیم و به خوبی دانستیم که با لینن چی بدوزیم؟! حال نوبت آن است تا شما هم از بین طرح‌های ارائه شده، یک یا چند مدل را انتخاب کرده و یک استایل شیک و بی‌نظیر برای فصل تابستان و بهار خود رقم بزنید. ضمنا به خاطر داشته باشید که این پارچه می‌تواند شما را از گرمای بی‌امان روزهای تابستان در امان نگه دارد و خنکی و سبکی دل‌انگیزی را برایتان به ارمغان آورد. امیدواریم شما هم مثل ما نهایت لذت را از مطالعه این مطلب برده و پاسخ سوالات خود را یافته باشید. این حال اگر باز هم سوالی راجع به این موضوع دارید، حتما در بخش‌های نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تکد خبر : ۱۳۵۰۸۴۱ ۱۴۰۲/۰۲/۰۳ ۱۱:۲۹:۵۳

لینن پارچه ای بسیار راحت است و در بین سنین مختلف بسیار طرفدار دارد درحالی که با شستن و نگه داری اصولی پارچه لینن میتوان عمر لباس ها را افزایش داد.

به گزارش ایلنا، لباس های لینن را می توان با دست یا با ماشین لباسشویی شست و یا از طریق خشک شویی تمیز کرد، این لباس ها را نیز هنگامی که مرطوب هستند با اتوی داغ اتوکشی کنید. در این قسمت قصد داریم تا در مورد نگهداری از لباس های لینن صحبت کنیم. لینن ها ، لباس هایی هستند که در مقایسه با جنس ها و پارچه های متنوع دیگر، نگهداری راحت تری دارند. حال برای این که متوجه شوید که چگونه عمر این جنس از لباس ها را افزایش دهید، در این مقاله با ما همراه باشید. پارچه لینن جزو پرطرفدارترین پارچه های تابستانه است.

چگونگی شستن لینن ها

لینن ها را هم می توان با دست و هم با ماشین لباسشویی شست. هر دوی این روش برای این جنس پارچه ها مفید است و آسیبی را به لباس وارد نمی کند. البته که کیفیت مواد شوینده و خود پارچه نیز مهم است.

ماشین لباسشویی

  1. لباس های لینن رنگی را از مشکی ها و سفیدها جدا کنید. برای بهترین نتیجه، آن ها را جداگانه شستشو دهید.
  2. شستشو را با انجام دهید :دمای مناسب آب تقریبا باید کمتر از 40 درجه سانتیگراد و یا 104 درجه فارنهایت باشد. دماهای بالا ممکن است که باعث چروک شدن لباس شود و پارچه را تا 10 درصد تضعیف کند.
  3. از سیکل ملایم ماشین استفاده کند و بیش از حد ماشین را روی دور تند قرار ندهید.
  4. از یک شوینده ملایم با فرمولاسیون مخصوص پارچه های لطیف استفاده کنید و سفید کننده نزنید.

شستشو با دست

  1. یک ظرف را پر از آب ولرم کنید و تقریبا یک قاشق غذاخوری شوینده معمولی در آن بریزید.
  2. لباس لینن را در این آب ولرم آغشته کنید و اجازه دهید که ده دقیقه در آن خیس بخورد.
  3. به آرامی با دستتان لباس را چنگ بزنید . بیش از حد آن را فشار ندهید و یا نپیچانید زیرا ممکن است که روی پارچه خط بیافتد.
  4. حال آب نی لباس را بگیرید و آن را با آب خالی آب بکشید . این کار را تا جایی تکرار کنید تا تمام مواد شوینده از بین برود و سپس آن را آویزان کنید.

چگونه لایه های لباس لینن را بشوییم ؟

راهکارهای زیادی برای شستن لایه های لباس لینن وجود دارد. در این مورد باید چند نکته مهم را به ذهن بسپارید. اول این که لباس ها را درون ماشین لباسشویی بیاندازید ، به این صورت که تمام دکمه ها و زیپ ها را ببندید ، گره ها را باز کنید و سپس مطمئن شوید که فضای ماشین لباسشویی برای همه لباس ها کافی است و پروسه شستشو در آن راحت انجام می شود و سعی کنید که آیتم های سنگین را با حوله و پارچه کتان را با لباس لینن همراه نکنید.

به این علت که لباس های لینن کمی ساختار پیچیده تر با جزئیات بیشتری دارند ، به همین دلیل باید بیشتر از آن ها مراقبت کنیم . در نتیجه توجه ما در هنگام شستن آن ها باید چندین برابر باشد. یکی از چیزهایی که باید از آن دوری کنید ، این است که قسمت های تاخوردگی لباس را مثل یقه مراقبت کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدگی قسمت های حساسی مثل یقه و آستین ، لباس های کمتری را با لینن همراه کنید تا فضا برای آن باز باشد.

از بین بردن لکه ها از روی لباس لینن

قانون اول این است که در سریع ترین زمان ممکن اقدام به پاک کردن لکه ها کنید. اگر لباس شما کثیف ، روغنی ، چرب و یا دارای هر لکه دیگری است ، می تواند به سرعت آن را به خود جذب کند و از بین بردن آن بعد از گذشت زمان ممکن نیست زیرا به خورد فیبر و تار و پود لباس می رود.

اگر لکه کوچک و کم است ، می توانید لباس را درون آب ولرم و ماده شوینده و یا آب و کف فرو ببرید. اگر دیدید که لکه ها هنوز سر جای خود باقی ماندند ، می توانید کمی صابون را روی لکه ها دهید. بعضی از لکه ها ضخیم تر و سخت تر هستند و باید از با چند قطره برای پاک کردنشان استفاده کرد.

چگونگی خشک کردن لباس لینن

خشک کردن لینن روشی است که کاملا به سلیقه شما بستگی دارد اما باید به قوانین پایه ای آن پایبند باشید. آیتم های قبل از شستن لباس لینن را می توان با دمای پایین خشک کرد.

بهتر است که لباس ها را زمانی که مرطوب هستند ، در داخل خشک کن نگه دارید و سپس آن را آویزان کنید. خشک شدن در معرض هوا یک گزینه عالی است که می تواند الکتریسیته را ذخیره کند و نرمی و لطافت لباس لینن را افزایش دهید و همچنین می توانید با کشیدن یک حوله و اتو روی این لباس اقدام به خشک کردن سریع کنید.

استفاده از سفید کننده برای لباس های لینن

استفاده از سفید کننده ایده خوبی برای لباس های لینن نیست. سفیدکننده و شوینده ها می توانند باعث روشن شدن لباس شوند اما فیبر آن را ضعیف می کنند و می توانند رنگ اصلی آن ها را از بین ببرد. اگر با لکه ای در لباس مواجه شده اید ، بهتر است که مراحل قبل را که بالاتر توضیح دادیم ، در پیش بگیرید و از سفیدکننده ها صرف نظر کنید.

استفاده از نرم کننده برای لباس های لینن

طبیعتا لباس های لینن بعد از هر بار شستشو نرم تر می شوند و این نرم شدگی در یک جایی به حداکثر خود می رسد. نرم کننده های مایع یا هر نوع دیگری باعث تضعیف فیبر لینن می شود و جاذب بودن و خواص نگهداری رطوبت را در آن ها از بین می برد.

اتو کردن لباس های لینن

فیبرهای طبیعی مانند لینن به شدت چروک می شوند و تا می خورند. باید با این موضوع کنار بیایید اما اگر می خواهید که این لباس ها را پرس کنید ، باید از یک اتو با داغی متوسط و همراه با رطوبت استفاده کنید که این رطوبت می تواند از اتو و یا از یک حوله مرطوب باشد.

جمع کردن لباس های لینن و نگهداری از آن ها

قبل از تا کردن و قرار دادن لباس های لینن در کمد و یا کشو مطمئن شوید که این لباس ها کاملا خشک شده اند. فیبرهای طبیعی مانند لینن نیاز دارند که نفس بکشند و بنابراین بهترین راه این است که آن ها را در یک مکان خشک ، خنک و مطبوع قرار دهید و از نور مستقیم خورشید دور کنید. از قرار دادن این لباس ها در کیسه پلاستیکی خودداری کنید. همه لباس های لینن را به یکباره داخل ماشین لباسشویی نیاندازید و مقداری را نگه دارید تا بتوانید از آن ها استفاده کنید . این کار باعث می شود که تعداد دفعات شستشوی لباس لینن کمتر شود و عمر آن ها بیشتر شود.

بیشتر بخوانید : youtube

هنگام شستشوی لباس لینن باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همیشه قبل از شستشو برچسب روی لباس لینن را با دقت مطالعه کنید و نسبت به اخطارها و دستورالعمل های آن بی تفاوت نباشید. به این دلیل که :

  • لباس های لینن با رنگ های متفاوت یکسان عمل نمی کنند و باید بدانیم که از چه موادی برای هرکدام از آن ها استفاده کنیم. بعضی از انواع آن ها نیز نیازمند مراقبت ویژه ای هستند که هیچ کس جز خود تولید کننده لباس به آن واقف نیست.
  • اگرچه که می توانید تمام انواع لباس های لینن اعم از تونیک ها ، شلوارها ، دامن ، پیراهن و تیشرت ها را به یکباره داخل ماشین لباسشویی بیاندازید اما بهتر است که به نوع لباس ، مدل و خشک کردن آن ها فکر کنید. نادیده گرفتن و ناآگاه بودن نسبت به این مسائل می تواند آسیب جبران ناپذیری را به لباس وارد کند.
  • لباس های لینن با کیفیت پایین را نباید مانند لینن های باکیفیت شست. پس بهتر است که برای مقرون به صرفه بودن از دستفروش ها خریداری نکنید تا بعدا با مشکلاتی در آن ها مواجه نشوید.
  • کلام آخر این که توجه نکردن به دستورالعمل ها و قوانین مربوط به شستشوی لباس لینن می تواند منجر به چروک شدن مداوم لباس و نازک شدن پارچه شود.

منبع: چاره دان

ا پایان همراه ما بودید، سپاسگزاریم.