نرم افزار فروش و بازاریابی

در دنیای امروزی با استفاده از ابزارها و نرم افزارهای گوناگون در جهت سهولت و افزایش سرعت فعالیت‌های سازمانی اهمیت ویژه ای می شود و در برابر رقابت ها در بین شرکت های مختلف آن قسمت از شرکت هایی که از نرم افزار های بازاریابی و فروش استفاده می کنند شانس بالاتری، برای رسیدن به موفقیت خواهند داشت. باید بدانید بهترین نرم افزارهای بازاریابی و فروش چه ویژگی هایی دارند.

 طبق بررسی های انجام شده حدود بیش از ۵۰ درصد از کسب و کارهایی که از نرم افزارهای بازاریابی و فروش در کسب و کار خود استفاده می کند پیشرفت و رشد چشمگیری داشته اند. نرم افزارهای بازاریابی و فروش به شرکت ها این امکان را می دهند تا فرایند های مهم خود مانند فروش و تبلیغات را کاملا خودکار و به بهترین نحو انجام دهند.

 نرم افزارهای فروش

نرم افزارهای فروش و بازاریابی بیشتر به عنوان نرم افزارهای فروشگاهی در فروشگاه ها قابل استفاده می باشد و در کسب و کارها به عنوان یک نرم افزار حسابداری نام برده می شوند در واقع استفاده از نرم افزار فروش سبب خواهد شد فروش محصولات به آسانی و سرعت هر چه بیشتر انجام شود. این نرم افزار ها توانایی انجام کلیه مراحل فروش مانند تولید فاکتور و پیش فاکتور، تایید سفارش و تحویل کالا را خواهد داشت علاوه بر این با استفاده از این نرم افزار توانایی ایجاد گزارش های گوناگون از روند فروش، میزان سود آگاه شویم.

کاربرد نرم افزار فروش: این نرم افزار توانایی های گوناگونی دارد که به شرح زیر می باشد.

  • طبقه بندی مشتریان و ایجاد صفحه های شخصی برای هر فرد
  • تشخیص فروشگاه ها و انبار های مختلف در هر سیستم
  • تولید فاکتور و پیش فاکتور
  • موجودی گرفتن از محصولات
  • اطلاع رسانی اتوماتیک به مشتریان
  • مدیریت هزینه ها و گرفتن مطالبات
  • قابلیت ترکیب شدن با انواع نرم افزارهای فروشگاهی و حسابرسی
  • توانایی شناسایی کانال های متفاوت توزیع

اگر یک سیستم فروش به درستی پیاده سازی شود، شرکت، سرپرست فروش، فروشندگان و مشتریان از مدیریت فروش سود خواهند کرد. مدیریت فروش، مدیر فروش که وظیفه برنامه‌ریزی و نظارت بر برنامه‌های فروش را دارد این امکان را می‌ دهد تا شرکت خود را برای رسیدن به اهداف پیشرو کمک رسانی کند. فروشندگان و کارکنان رابط بین مشتری و محصول بوده و مدیریت فروش به آنها این کمک را خواهد کرد تا خدمات بهتری را به مشتریان در روش های حضوری و غیر حضوری ارائه دهند و به موفقیت های هرچه بیشتر برسند ،علاوه بر آن به مشتری این امکان را می دهد تا یک خرید راحت و پرسود داشته باشد.

نرم افزار های بازاریابی

این نرم افزار ها بخشی از نرم افزارCRM  می باشند که تعدادی از شرکت ها به دلیل نداشتن دسترسی به نرم‌افزارهای CRM سیستم های بازاریابی برای کسب و کار خود استفاده می کنند. نرم افزار های بازاریابی با اتوماتیک کردن فعالیت های بازاریابی مانند شناسایی مشتریان بالقوه، طبقه بندی مشتریان، مدیریت تبلیغات علاوه بر افزایش سرعت در این مراحل برای جلوگیری از اشتباهات رایج و درنهایت سبب افزایش عملکرد و بهبود کسب و کار خواهد شد.

کاربردهای استفاده از نرم افزار های بازاریابی به شرح زیر می باشد

  • اتوماتیک سازی فرایند بازاریابی و تبلیغات
  • برگزاری مجموعه های بازاریابی و مدیریت آنها
  • ارسال سریع پیامک، ایمیل، فکس برای مشتریان و در کوتاه ترین زمان ممکن
  • پیگیری روش های کانالی و روشهای بازاریابی
  • استفاده از پرونده های اطلاعاتی مشتریان

یک سیستم اطلاعات بازاریابی مطلوب سیستمی خواهد بود، که بین داده‌های مورد نیاز مدیران با سایر اطلاعاتی که جمع آوری آن عمل ممکن است از سوی دیگر تعادل سازی کند. برای رسیدن به داده ها و اطلاعات مورد نیاز مدیران و کارشناسان یک شرکت با انجام مذاکره با آنها باید کار را آغاز کند تا به موفقیت برسد.

ویژگی های گوناگونی برای خرید یک نرم افزار فروش و بازاریابی مطلوب وجود خواهد داشت که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

  • سهولت در فرایند پیاده سازی پاسخگویی به نیازهای اصلی سازمان
  • هزینه  و پشتیبانی مناسب
  • داشتن تعداد نا محدودی از امکانات در سیستم
  • سرعت بالا در انجام فرآیندها

 بهترین روش برای انتخاب یک نرم افزار سازمانی مانند نرم افزار های فروش ، بازاریابی، انبار داری، حسابداری و سیستم های تجاری مانند نرم افزار CRM استفاده از دموی آنها می باشد که به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. انواع نرم افزارهای بازاریابی و فروش به صورت رایگان و با تنوع بالا در بازار ایران مشاهده می شود که در انواع سیستم های عامل اندروید و آیفون، سیستم های ویندوزی و تحت وب قابل انجام خواهد بود. نکته ویژه این است که بعضی از نرم افزارهای رایگان دارای محدودیت هایی از جمله محدودیت زمان، محدودیت صدور، محدودیت کاربر خواهند بود پس قبل از خرید و استفاده از نرم افزارها اطلاعات کافی در ارتباط با آنها به دست آورده و از نسخه های آزمایشی موجود استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

 تفاوت نرم افزار های فروش و نرم افزارهای بازاریابی با نرم افزار CRM

سیستم های فروش وظیفه مدیریت و سهولت در فرآیندهای فروش در شرکت را دارد، نرم‌افزارهای بازاریابی توانایی انجام فرآیندهای تبلیغاتی و جذب مشتری را خواهد داد. اما انجام سایر فرآیندهای سازمانی توسط نرم‌افزار CRM انجام خواهد شد. نرم افزار هایCRM در واقع سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری می باشند که تمام فعالیت های کاری و فرآیند های سازمانی را مدیریت می کند.

این نرم افزار علاوه بر اینکه در جهت مدیریت خرید و فروش، مدیریت بازاریابی و تبلیغات فعال می باشد پیش زمینه های متنوع دیگری در زمینه مدیریت پیگیری ها، یادآوری مشتریان، مدیریت تماس ها،  گزارش نویسی، تجزیه اطلاعات، خدمات پس از فروش، تشکیل و مدیریت باشگاه وفاداری مشتریان، تجارت الکترونیک، فعالیت های اداری، مدیریت فرایندهای کاری و فرم ساز خواهد بود.

بسیاری از شرکت‌های دنیا به جای استفاده از چندین نرم افزار مختلف در سازمان خود ترجیح می دهند با خرید نرم افزار CRM رکاما به عنوان یک نرم افزار جامع و کامل استفاده کنند که همه این قابلیت ها را در خود دارند و می‌تواند با سازمان ها ادغام شود استفاده از این نرم افزار سبب بهینه سازی و توسعه بهره وری و عملکرد سازمان خواهد شد.