نحوه تشخیص کیفیت بطری آب معدنی

به نظر شما یک آب معدنی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ چگونه آب معدنی خوب را از آب بد تشخیص دهیم؟ امروزه استفاده از آب معدنی به عنوان آب آشامیدنی سالم و مغذی جایگاهی برای خود در سبد غذایی خانواده ها باز کرده است. بسیاری از مردم برای اطمینان از سلامت آبی که می نوشند، آب لوله کشی را با آب معدنی جایگزین کرده اند. به همین دلیل انتخاب و خرید آب معدنی استاندارد بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.
آب های معدنی از چشمه های طبیعی و طی فرآیندهای خاصی به دست می آیند. این آب ها حاوی املاح خاصی هستند که می توانند نیاز بدن به مواد معدنی ضروری را برطرف کنند. آب های طبیعی موجود علاوه بر املاح مفید، دارای املاح مضر نیز هستند. املاح لازم با استفاده از تکنیک های خاصی حذف می شوند تا در نهایت آب را ضد عفونی و تمیز کنند.
اما آب معدنی حاصل از این فرآیند چگونه سالم خواهد بود؟ چگونه یک آب معدنی خوب برای نوشیدن انتخاب کنیم؟ در این مقاله با بررسی ویژگی های یک آب معدنی خوب و سالم به شما کمک می کنیم تا بهترین آب معدنی آشامیدنی را برای مصرف روزانه خود انتخاب و خریداری کنید.

املاح و مواد معدنی موجود در آب

به طور کلی آب اگر دارای املاح معدنی خاص باشد، معدنی محسوب می شود. لازم به ذکر است که در آب معدنی خوب این املاح به طور طبیعی وجود دارد. به عبارت دیگر نمی توان مواد معدنی را به صورت مصنوعی و آزمایشگاهی به آب اضافه کرد و آب معدنی سالم تولید کرد، علاوه بر این، انواع آب معدنی با برندهای مختلف در بازار وجود دارد، آب های معدنی حاوی مواد معدنی ضروری بدن هستند. ; . به همین دلیل نوشیدن آب معدنی برای حفظ سلامتی توصیه می شود.

منیزیم، سدیم، سولفات، کلسیم و آهن از مهم ترین مواد معدنی موجود در آب معدنی هستند. مقدار هر یک از این مواد در ترکیب آب خاصیت و کاربرد خاصی به آن می بخشد. به عنوان مثال آب معدنی با منیزیم برای کاهش کلسترول خون و آب معدنی حاوی آهن برای افراد مبتلا به کمبود آهن و کم خونی استفاده می شود. آب معدنی یا آب سالم به دلیل شباهت به خصوصیات و طعم آب معدنی طعم و ویژگی های منحصر به فردی دارد. آب، می توانید مقاله او را بخوانید تا به خوبی آن را بدانید. حال سوال این است که آیا تمام املاح و مواد موجود در آب معدنی مفید و ضروری است؟ آیا می توان بدون گذراندن فرآیندهای معمول و مستقیماً از دل طبیعت از آب معدنی استفاده کرد؟

چگونه آب معدنی را ضد عفونی کنیم!!!

برخلاف تصور اکثر مردم.آب معدنی تمام ترکیبات و املاح مفید را ندارد. اگرچه بسیاری از مواد معدنی مفید مانند منیزیم، سدیم، کلسیم و غیره. باعث شده آب معدنی خاصیت درمانی داشته باشد، برخی از مواد مانند نیترات ها و فلزات سنگین به عنوان ترکیبات سمی آب شناخته می شوند. به جز نیترات ها و فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و غیره، وجود باکتری ها و آلودگی های محیطی باعث آلودگی آب شده و سلامت شما را تهدید می کند. بنابراین لازم است قبل از مصرف به برند آب معدنی توجه کرد و از آب معدنی با مواد سالم استفاده کرد.
روش های زیادی برای ضدعفونی و کرم زدایی آب معدنی وجود دارد. برخی از شرکت ها از کلر یا درصد خاصی از مواد شیمیایی خاص برای حذف آلودگی آب آشامیدنی استفاده می کنند. به غیر از این روش های دیگری برای ضدعفونی آب معدنی عبارتند از:

• فیلتراسیون
• اصلاح
• تابش اسمزی
• پرتو های فرابنفش
لازم به ذکر است که ضدعفونی آب باعث حذف موادی مانند سرب، نیترات، کادمیوم و جیوه می شود. بنابراین اگر از آب معدنی بهداشتی استفاده می کنید; می توانید از سلامتی خود مطمئن باشید.
بسیاری از مردم فکر می کنند که جوشاندن آب ناخالصی های آن را از بین می برد.به همین دلیل برای ضدعفونی کردن آب، آن را قبل از مصرف می‌جوشانند، اما بهتر است بدانید که جوشاندن آن یا حتی تصفیه آن در منزل، قادر به ضدعفونی کامل آب و مناسب کردن آن برای نوشیدن نیست. گندزدایی و ضدعفونی آب یکی از مهمترین مراحل تهیه آب معدنی است. اهمیت این مرحله به حدی است که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تفاوت آب معدنی خوب و بد به روش تصفیه و ضدعفونی آن بستگی دارد. برخی از افراد روش دکلره ویتامین C را امتحان می کنند که مزایا و خطرات خاص خود را دارد. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که یک آب معدنی خوب چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توان آنها را شناخت؟

یک آب معدنی سالم و خوب چه ویژگی هایی دارد؟

آب مهمترین نوشیدنی است که هر فرد برای زنده ماندن به آن نیاز دارد. بسیاری از مردم فکر می کنند که لازم نیست در خرید آب معدنی به چیز خاصی توجه کنید. بنابراین وقتی وارد اولین سوپرمارکت می شوند و اولین بطری آب معدنی را می بینند، بدون توجه به برند، تاریخ انقضا، شرایط نگهداری و … اقدام به خرید می کنند.نمی دانند با این خرید چه مشکلات و بیماری هایی برای خود و خانواده شان می خرند. اگر در هنگام خرید آب معدنی توجه کافی نداشته اید. باید بگوییم زمان انتخاب و تهیه بهترین آب آشامیدنی با توجه به مشخصات آب معدنی سالم و استاندارد فرا رسیده است. در زیر به این سوال متداول پاسخ خواهیم داد: یک آب معدنی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 روی بطری یک برچسب وجود دارد.
هرگز آب معدنی بدون مارک نخرید! وجود برچسب روی بطری آب معدنی سلامت آن را تا حد زیادی تضمین می کند. در واقع داشتن برچسب یکی از نشانه های آب معدنی خوب است.
برچسب آب معدنی حاوی اطلاعات مهم و ترکیبات اصلی آب است. نام تجاری، آدرس کارخانه، مقدار هر ماده معدنی، مقدار کل مواد جامد محلول در آب یا TDS آب، تاریخ انقضا، تاریخ تولید و غیره. اینها برخی از مهمترین اطلاعات ذکر شده در برچسب آب معدنی هستند.

با مطالعه اطلاعات روی برچسب می توانید آب معدنی مناسب را انتخاب کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که با توجه به برچسب باید به آن توجه کرد این است که روی بطری حتماً عبارت «آب معدنی» درج شود.زیرا در بسیاری از موارد می توانید به جای آب معدنی آب آشامیدنی تهیه کنید.
لازم به یادآوری است که آب آشامیدنی فاقد املاح معدنی است و گاهاً همان آب شهری است که به صورت بطری عرضه می شود. بنابراین توصیه می شود قبل از خرید اطلاعات روی برچسب بطری آب را بررسی کنید و مطمئن شوید آبی که خریداری می کنید آب معدنی است و آب آشامیدنی نیست. اگر تفاوت بین آب آشامیدنی و آب معدنی را نمی دانید، مقاله بیایید آب معدنی بنوشیم را بخوانید یا آب آشامیدنی به شما کمک می کند، خیلی ها کمک می کنند.

– آب بندی و بسته بندی مناسب آب معدنی.
نکته مهم دیگر برای تشخیص آب معدنی خوب از آب سالم، بسته بندی آن است. باید توجه داشته باشید که بطری آب معدنی آب بندی شده است یا خیر. رنگ و ظاهر بطری چیست؟ از چه ماده ای ساخته شده است؟ اگر ظاهر بطری آب معدنی همان طور بود که احساس می کردید، بطری ها قبلا استفاده شده اند یا درب بطری از قبل باز شده و مهر و موم نشده است. از خرید آن آب معدنی خودداری کنید.
به طور کلی بطری های آب معدنی موجود در بازار از پلاستیک ساخته می شوند. بطری های پلاستیکی به دلیل ماهیت پلیمری خود، در صورت استفاده مجدد و حرارت دادن و سرد شدن بیش از حد سرطان زا هستند.بنابراین، این بطری ها نباید بارها و بارها استفاده شوند.
بنابراین پلمپ نبودن بطری آب معدنی نشان از استاندارد و سالم نبودن این آب دارد. در حالی که یک ظرف با کیفیت در مورد کیفیت آب معدنی تا حد زیادی به شما اطمینان می دهد.

– دارای مجوز استاندارد
یکی از مهم ترین نکاتی که در تشخیص آب معدنی خوب از آب بد باید به آن توجه کنید. داشتن گواهینامه و نشان سلامت استاندارد است. شرکت های تولید کننده آب معدنی باید دارای مجوز از وزارت بهداشت باشند. همچنین داشتن برند استاندارد برای تمامی محصولات غذایی ضروری است. بنابراین اگر آب معدنی که در دست دارید دارای مارک استاندارد و مجوز بهداشتی باشد. می توان گفت آب سالم و بهداشتی است.

– وجود تاریخ تولید و انقضای آب معدنی.
آیا هنگام خرید آب معدنی به تاریخ تولید و انقضا آن توجه می کنید؟ اول از همه باید بدانید که این اشتباه است که فکر کنید آب تاریخ انقضا ندارد. جالب است بدانید داشتن تاریخ انقضا و تولید یکی از راه های خوب تشخیص آب معدنی خوب و استاندارد است.
به طور کلی تاریخ انقضای آب معدنی در کشور ما یک سال است.اما بهتر است آب معدنی پس از تولید در اسرع وقت مصرف شود.
درست است که آب معدنی معمولا به سرعت در فروشگاه ها به فروش می رسد و بیشتر بطری های موجود در فروشگاه ها به تازگی تولید می شوند. اما این موضوع به این معنی نیست که به تاریخ تولید آب معدنی توجه نکنید.
توصیه ما به شما این است که به تاریخ تولید و انقضای آب معدنی توجه کنید و از خرید آب معدنی تاریخ مصرف گذشته خودداری کنید. همچنین توجه داشته باشید که اگر این اطلاعات روی بطری آب معدنی درج نشده است، نباید آن را خریداری کنید.

شفافیت آب معدنی و عدم وجود ذرات معلق
آب معدنی خوب شفاف و روشن به نظر می رسد و حاوی رسوب نیست. باید گفت وجود مواد معلق در آب کیفیت نامطلوب آن را نشان می دهد. آب های معدنی به طور طبیعی حاوی مواد معدنی هستند. اما این مواد در آب محلول هستند و با چشم دیده نمی شوند. بنابراین، اگر بطری آبی که قصد خرید آن را دارید؛ ذرات معلق داشت، بدانید آب معدنی مورد نظر کیفیت خوبی ندارد. همچنین کدورت و شفاف نبودن آب نیز نشان دهنده ناسالم بودن آن است.

– شرایط نگهداری آب معدنی
بهترین آب معدنی جهان اگر در شرایط نامناسب نگهداری شود.کیفیت و سلامت خود را از دست خواهد داد.
شرایط نگهداری آب معدنی در حفظ سلامت آن بسیار موثر است. شاید فکر کنید که آب معدنی نیاز به نگهداری خاصی ندارد. اما بهتر است بدانید مهم ترین عامل سرطان زا بودن یک بطری آب معدنی نگهداری نامناسب آن است. بطری های آب معدنی در اثر تابش مستقیم نور خورشید، مواد سرطان زایی به نام مونومر را آزاد می کنند. همچنین اگر این بطری ها را در فریزر بگذارید سرطان زا می شوند. به همین دلیل توصیه می شود در هنگام خرید هر نوع آب آشامیدنی به نحوه نگهداری آن در محل عرضه آن توجه کنید.
بنابراین می توان گفت که آب معدنی خوب را نباید در معرض نور خورشید قرار داد یا منجمد کرد. لازم به ذکر است که قرار دادن آب معدنی در سایه و در جای خنک بهترین راه برای نگهداری آن است.

نتیجه
دانستن اینکه کدام آب معدنی مفید و کدام مضر است برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. آب اصلی ترین مایع مورد نیاز بدن است. به همین دلیل سلامت و کیفیت آن بسیار مهم است. آب های معدنی دارای املاح مفید و مضر هستند. برای از بین بردن مواد سمی و آلاینده های آب معدنی، آن را ضد عفونی می کنند.توجه به این نکته ضروری است که آب جوش نمی تواند تمام مواد مضر خود را از بین ببرد. علاوه بر روش کرم زدایی، عوامل دیگری نیز آب معدنی خوب را از بد متمایز می کند. برخی از مهم ترین ویژگی های یک آب معدنی سالم و خوب عبارتند از:

• روی بطری آب معدنی برچسب مشخصات داشته باشید.
• کیفیت بسته بندی و آب بندی بطری.
• دارای مجوز بهداشت و برند استاندارد.
• درج تاریخ تولید و انقضا بر روی برچسب آب معدنی.
• شفافیت آب معدنی و عدم وجود مواد معلق در آن.
• شرایط نگهداری مناسب آب معدنی در محل عرضه (در سایه).