میزان مصرف کربن اکتیو در ایران

محیط مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید کربن اکتیو

برای راه اندازی خط تولید کربن اکتیو در وهله اول به محیطی مسقف به متراژ حداقل ۳۵۰ تا ۵۰۰ متر مربع نیاز هست که مجهز به برق ۳۲ الی ۵۰ آمپر و گاز حداقل کنتور ۴۰G  باشد و سپس نوبت به تجهیزات مربوطه میرسد که در این مقاله به معرفی و توضیح مختصر در مورد هرکدام از دستگاه ها می پردازیم :

تجهیزات مربوط به تولید کربن اکتیو

کوره دوار:

کربن اکتیو جاکوبی: این کوره دارای بدنه فلزی می باشد که با دینام ۵/۵ اسب بخار و با ظرفیت تولید ۲۴ ساعته و بصورت مستمر تا حجم ۱۰ تن مواد را داراست .

مدت پخت مواد در این کوره به عدد یدی ، دانسیته و سختی محصول طبق آنالیز آزمایشگاهی بستگی دارد. ( درمورد عدد یدی و دانستیه و سختی در مقاله های پیشین توضیح داده شده است )

سرند طبقاتی :

این دستگاه دارای ۵ طبقه جهت دانه بندی می باشد و با توان ویبراتوری یک تن فعالیت میکند . ازاین دستگاه برای جداسازی محصول با دانه بندی متفاوت نسبت به نوع سفارش محصول استفاده می شود .

آسیاب والسی(نورد) :

این دستگاه سخت کاری شده تا مقاوم در برابر هر گونه ضربه احتمالی باشد و همچنین دارای دو دینام است .  این آسیاب توانایی خرد کردن قطعات بزرگ به قطعات ریز طبق استاندار دلخواه را برای ما مهیا میکند.

آسیاب گلوله ای :

جنس بدنه آن از فولاد ضخیم است دارای دینام و گیربکس میباشد. گلوله های فولادی آن جهت آسیاب کردن مواد به صورت سایشی و به اندازه دلخواه به کار می آیند.

شن گیر(فن و سیگلون) :

متشکل از دو ویبراتور، مکنده ، سیگلون و با لوله کشی کامل می باشد . که جهت جداسازی شن و دیگر مواد زائد از مواد اصلی و خالص سازی مواد به کار میرود .

لوله نسوز استیل :

این لوله ها در مقابل حرارت تا ۱۸۰۰ سانتی گراد مقاوم هستند . و از آنها جهت بخار دهی یا گاز CO2 داخل کوره برای انجام عمل اکتیواسیون با میزان آنالیز دلخواه استفاده می شود.

تابلو توزیع مرکزی(برق) :

تابلو برق مادر می باشد که تمامی ماشین آلات به صورت مکانیکی با کلیدهای جداگانه میتوانند شروع به فعالیت کنند.

مشعل:

این مشعل با سایز بزرگ وظیفه حرارت دهی به داخل کوره را بر عهده دارد.

وان تخلیه و شارژ کوره :

جنس این دستگاه از فلز مقاوم در برابر حررات می باشد . و جهت شارژکوره های اکتیو و تخلیه محصول نهایی مورد  استفاده قرار میگیرد .

دیگ بخار :

این دستگاه جهت بخار دهی به داخل کوره اکتیو برای باز شدن منافذ محصول میباشد .

همچنین تجهیزات آزمایشگاهی جهت نمونه برداری و آنالیز محصول به صورت میدانی در تمام لحظات تولید استفاده می شود .

اصلی ترین خاصیت کربن دارا بودن منافذ ریز آن است . که ماده ای متخلخل می باشد و در از بین بردن مواد شیمیایی و آلی و آلودگی های محیط کاربرد دارد بنابراین تولید آن از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است .

کربن اکتیو دارای شبکه ای متخلخل و میکروسکوپی است که باعث شده مساحت آن به نسبت حجم آن بسیار زیادتر باشد .  برای ساخت این ماده از مواد گوناگونی مانند زغال سنگ ، زغال چوب ، پوست نارگیل ، پوست گردو  و… میتوان بهره مند شد .

تولید کربن به دلیل ویژگی های جذبی ، کاتالیستی و الکترو شیمیایی بسیار مهم است .

اکثر کربن اکتیوی که در صنایع سایشی استفاده می شود از پوست نارگیل ساخته شده است برای صنایع غیر سایشی نیز میتوان از پوست بادام ، هسته زرد آلو ، هسته هلو ، هسته گیلاس  استفاده کرد . کربن تولیدشده از این مواد دارای منافذ بسیار ریزی هستند و بیشتر از آن در جداسازی مواد آلی رقیق در آب استفاده می شود .

مزایای راه اندازی خط تولید کربن اکتیو :

تا اینجا در مورد راه اندازی خط تولید کربن اکتیو  و دستگاه  ها و تجهیزات آن صحبت کردیم نوبتی هم که باشد نوبت به مزایای راه اندازی این خط تولید میرسد. اینکه اصلا یک سرمایه گذار با چه هدفی باید در این زمینه فعالیت کند.

کربن اکتیو همان گونه که گفتیم در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. بسیاری از صنایع هستند که از کربن اکتیو در آنها به عنوان یک ماده اساسی استفاده می شود . بنابراین تولید این ماده و راه اندازی خط تولید آن علاوه بر اشتغال زایی می تواند به رشد دیگر صنایع وابسته نیز کمک کند.

بنابراین برای تهیه کردن این مواد مبلغ بالایی ارز از کشور خارج می شود که اگر همان میزان هزینه در داخل کشور صرف تولید داخلی شود باعث افزایش حجم تولید می شود و هم  صنایع وابسته به سهولت می توانند تولیدات خود را عرضه کنند و بیشتر به کیفیت محصول که مهمترین شاخصه برای یک صنعت میباشد بپردازند.

قطعا جنس با کیفیت مناسب و قابل قبول می تواند هم در بازارهای داخلی و هم در بازار های خارجی جایگاه با ثباتی برای خود داشته باشد . راه اندازی خط تولید کربن اکتیو این فرصت را فراهم میکند تا دانش آموخته های کشورمان نیز بتوانند به کمک علمی که دارند برای استقلال و اقتصاد ایران با دستی باز و خیالی آسوده تلاش کنند .

شرکت ابر زغال ایرانیان به عنوان تولید کننده خط تولید کربن اکتیو آماده هر گونه پاسخگویی به سوالات شما عزیزان  می باشد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید

فروشگاه مهام

فروشگاه مهام پالایش با هدف تامین تجهیزات صنعت تصفیه آب در کنار تجربه درخشان ۲۰ ساله خود مجموعه شروع به فعالیت کرد.به علت تعهد نسبت به اعتماد مشتریان به مجموعه مهام پالایش توانست، کالاهای مورد نیاز در صنعت تصفیه آب و فاضلاب صنعتی را با بالاترین کیفیت روز دنیا و ایران در اختیار مشتریان مجموعه قراردهد.