معرفی ورزش های آبی برای تابستان در شهرهای ایران!

علاقه به ورزش‌های آبی در سال‌های اخیر افزایش یافته است به‌طوری که بسیاری از هیجان‌انگیزترین ورزش‌های آبی امروز، دارای مسابقات و مراسم‌های متنوع و شاد می‌باشد.در این مقاله مسافر سلام تعدادی از ورزش‌های آبی که در کشورمان صورت می‌گیرد را برایتان معرفی می‌کند.ورزش های آبی درون آب، روی آب یا زیر آب انجام می‌شوند.گروه گردشگری و مشاوره سفر مسافر سلام آماده رزرو هتل های شمال و جنوب ایران برای ایجاد لحظاتی شاد و پر از هیجان با تفریحات و ورزش های آبی می‌باشد. جهت مشاوره و های ساحلی ایران به لینک ضمیمه شده مراجعه نمایید.

سواحل دریا خزر و خلیج نیلگون همیشه فارس بستر مناسبی برای ورزش های آبی در ایران می‌باشد.شنا و غواصی، قایقرانی، جت اسکی، اسکی روی آب، ، پاراسل، شاتل، ماهیگیری و غیره از ورزش های آبی می‌باشد که بیشتر در ایران رواج دارد.این ورزش های آبی تفریحاتی سالم، همراه با فعالیت، تحرک، ماجراجویی و شادی هستند.

هم نیاز به تمرکز ذهنی دارند و هم نیاز به فعالیت بدنی دارند تا شما را به اشکال مختلف در آب حرکت دهند.شنا و قایقرانی از ورزش های اصلی آبی می‌باشند و اکثر ورزش های آبی دیگر که زیر مجموعه این ورزش‌ها هستند، از عرصه ورزشی خارج شده و بیشتر وارد وادی تفریحی شده‌اند.هیجان این ورزش های آبی باعث شده است تا مردم عادی هم متمایل به استفاده از این تجهیزات گردشگری شوند.

جزیره کیش

سواحل دریا خزر و خلیج فارس مکان‌های مناسبی برای تفریحات و ورزش های آبی به شمار می‌روند.سواحل دریا خزر در فصل گرما مکانی مناسب برای تفریحات و ورزش های آبی می‌باشد و سواحل خلیج فارس در فصل سرما بستر مناسب این تفریحات را فراهم می‌کنند.

از سواحلی می‌باشد که قطب قوی برای ورزش های آبی و تفریحات دریایی به‌شمار می‌رود.ساحل ماسه‌ای کیش که از جنس مرجان بوده و زیر نور خورشید درخششی نقره فام را به نمایش می‌گذارد، پدیده‌ای بی‌همتا در جهان می‌باشد.وجود این مرجان‌ها باعث تصفیه و شفافیت آب دریا شده و شما می‌توانید کف دریا را از سطح ببینید.وسعت ساحل جزیره کیش بسیار زیاد است به‌طوری که در دنیا کمتر ساحلی را می‌توان یافت که به اندازه ساحل کیش قابل استفاده گردشگران و مسافران باشد. تفریحات و ورزش های آبی به علت تازگی و وارداتی بودن تجهیزات این ورزش ها جزو تفریحات گران قیمت به‌شمار می‌روند.

از جمله تفریحات و ورزش های آبی که در جزیره کیش برگزار می‌شود موارد زیر می‌باشد:

  • شنا و غواصی
  • قایقرانی با قایق‌های پدالی
  • قایقرانی با قایق‌های تندرو
  • قایقرانی با قایق‌های بادبانی کاتامارون
  • جت اسکی
  • شاتل و بانانا
  • چتر پاراسل
  • اسکی روی آب با قایق
  • اسکی روی آب با کابل برقی
  • ماهیگیری

در اینجا به تشریح چند نوع از تفریحات و ورزش های آبی که بیشتر مورد استقبال گردشگران جزیره کیش قرار می‌گیرد پرداخته‌ایم.امیدواریم از مطالعه آن‌ها لذت ببرید.

Introduction of water sports for summer in Iranian cities!

غواصی

یکی از بکرترین مناطق خلیج فارس جزیره زیبا کیش بوده که از نظر محیط زیست طبیعی می‌باشد.ریف‌های مرجانی شرق جزیره، غنی‌ترین و زیباترین مناطق و مساعدترین سایت‌های غواصی کشورمان را بوجود آورده‌اند.سواحل کیش در تمام طول سال پذیرای علاقه‌مندان به ورزش های آبی هیجان‌انگیز غواصی می‌باشد.وجود سایت‌های کم عمق و مراکز آموزشی و تفریحی غواصی، جزیره کیش را به قطب غواصی کشور تبدیل کرده است.در جدول زیر سایت‌های این جزیره که برای غواصی مناسب می‌باشند را برایتان معرفی کرده‌ایم.

استخر خرمشاد

استخر خرمشاد یک استخر تفریحی است که در خیابان جنت آباد جنوبی تهران واقع شده است. این استخر برای تمام سنین مناسب است و دارای امکانات مختلفی از جمله استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سونای خشک و بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، اتاق ماساژ و بوفه است.

جدول

غواصی در آب‌های ساحلی کیش
سایت‌های غواصی توضیحات
بیگ کورال و ژوراسیک پارک منطقه‌ای مملو از انواع مرجان‌ها، آبزیان دریایی و صخره‌های زیرآبی بسیار زیبا واقع در شرق جزیره.
ساترن کرک معروف به شکاف جنوبی که بعلت دوری از منطقه کمتر مورد بازدید قرار می‌گیرد.
این شکاف در 3 مایلی جنوب جزیره واقع شده است و حدود 22 متر عمق دارد.
کشتی داما کشتی باربری سنگالی که در فاصله 4 مایلی از جزیره در عمق 33 متری به پهلو راست خود آرمیده و امکان غواصی در کشتی‌های غرق شده را برایتان فراهم می‌کند.
کلبه هور این سایت با بستری صخره ای در غربی‌ترین دماغه جزیره واقع شده است که از جاذبه‌های آن غاری است که در ساحل جنوبی آن به طول 5 متر به هنگام مد کامل نمایان شده و عبور از آن لذت بخش است.
کشتی بونانی سایتی که کمتر مورد توجه غواصان قرار می‌گیرد اما نباید لذت دیدن پروانه‌های کشتی که در عمق 8 متری قرار گرفته‌اند را از دست داد.
وجود اکسید آهن باعث سرخ فام شدن شن‌های اطراف کشتی شده است.
سایت سمبارون زیباترین لحظات غواصی خود را مابین جزیره کیش و هندورابی در عمق 10 الی 12 متری برای دیدن تپه زیرآبی و آبزیان زیبا این منطقه بگذرانید.

فلای بورد، ورزش های آبی

معلق ماندن روی سطح دریا را با فلای بورد تجربه کنید. این وسیله مهیج از طریق اتصال به جت اسکی و با پمپاژ و فشار آب می‌تواند امکان انجام حرکات نمایشی و مانور روی آب را به شما بدهد.با این وسیله جذاب می‌توانید تا ارتفاع 12 متر بالای سطح آب آزادنه پرواز کنید و با شیرجه زدن به داخل آب و بیرون آمدن، نمایش‌های چشم‌گیری را خلق کنید.

تمام این حرکات را از طریق نیرو محرکه‌ای که جت اسکی به فلای بورد منتقل می‌کند می‌توانید انجام دهید.این نیرو محرکه به وسیله شیلنگ 18 متری به نازل‌های زیر تخته فلای برد منتقل شده و شما می‌توانید این نیرو را به میل خود کنترل نمایید.شناور فلای بورد باعث اطمینان بیشتر شما در استفاده از این وسیله هیجان‌انگیز می‌شود.جت اسکی در تمام طول مدتی که شما روی آب معلق باشید همراهتان خواهد بود و به هر طرف که شما حرکت کنید به دنبالتان کشیده می‌شود.

پاراسل، ورزش های آبی

چتربازی بر فراز دریای نیلگون خلج فارس، یکی از تفریحات لذت‌بخش به‌خصوص برای جوانان می‌باشد.چتربازی یا همان پاراسل به شما این فرصت را می‌دهد تا از آسمان، نمایی زیبا از جزیره کیش و سواحل چشم‌نواز آن را مشاهده کنید و در اوج هیجان، حس آرامشی بی‌نظیر را در آسمان آبی و روی آب‌های زلال و زیبا خلیج فارس تجربه کنید.برای این تجربه شگفت‌انگیز کافیست که بر چتر پاراسل سوار شوید و قایقی که پاراسل به آن متصل است شما را به سرعت بکشد تا اوج بگیرید.
این تجربه لذت بخش را از دست ندهید.

شاتل، ورزش های آبی

از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز جزیره کیش، شاتل می‌باشد. شاتل، بانانا یا خفاش سواری، همان تیوپ سواری بر روی آب می‌باشد.
تیوپ‌های بادی که به وسیله قایق‌های تندرو روی سطح آب به سرعت کشیده می‌شوند و شما را در اوج هیجان به لذتی وصف‌ناشدنی می‌رسانند.

هزینه این تفریح وتفریحات آبی برای من با خاطرات کودکی‌ام از سفر به شمال گره خورده است. زمانی که اواخر شهریور (برای فرار از هوای شرجی و گرما) یکی از شهرهای ساحلی شمال را به عنوان مقصد انتخاب می‌کردیم و در راه وقتی بوی دریا به مشامم می‌خورد و خط آبی دریا را بعد از مدت‌ها از پنجره ماشین می‌دیدم، غم نزدیک شدن بازگشایی مدرسه از دلم بیرون می‌رفت. وقتی هم به اقامتگاه می‌رسیدیم، فقط به پدر و مادرم برای گذاشتن وسایل مهلت می‌دادم و باید سریع به ساحل می‌رفتیم.

هر بار هم که وارد دریا می‌شدم و مشغول محک‌زدن توانایی نگه‌داشتن نفسم زیر آب یا مهارت‌هایی که در کلاس شنا یاد گرفته بودم می‌شدم، با مشاهده اولین قایق موتوری به ساحل می‌دویدم و از خانواده می‌خواستم که ما هم سریع‌تر قایق کرایه کنیم و دوردست‌های دریا را ببینیم. البته در آن زمان تفریحات دریایی فقط به همین شنا و قایق‌سواری محدود می‌شد و خبری از شاتل، جت اسکی، فلای بورد و … نبود.حال که تفریحات آبی در ایران غنی و به‌روز شده و دیگر به غیر از تابستان می‌شود در زمستان (در شهرهای جنوبی) هم آن‌ها را تجربه کرد، وقت آن رسیده که با انواع و اقسام این تفریحات آشنا شوید و سفرتان به شهرهای ساحلی را متفاوت کنید. این مقاله هر آنچه باید در این مورد بدانید را در اختیارتان می‌گذارد.

استخر آبسار اصفهان

استخر آبسار اصفهان یک مجموعه ورزشی تفریحی بزرگ است که در شهر اصفهان واقع شده است. این مجموعه دارای امکانات مختلفی از جمله استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سونای خشک و بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، سالن بدنسازی، سالن ماساژ، رستوران و کافی شاپ است.

پارک آبی آب و تاب قم

پارک آبی آب و تاب قم (Ab o Tab) در سال 1396 در شهر قم افتتاح شد. این پارک آبی با مساحت 12000 متر مربع و با ظرفیت 3000 نفر، یکی از بزرگترین پارک های آبی ایران است.

امکانات پارک آبی آب و تاب قم:

  • استخر موج
  • استخر بزرگسالان
  • استخر کودکان
  • سرسره های آبی
  • سونای خشک و بخار
  • جکوزی
  • حوضچه آب سرد
  • سالن بدنسازی
  • سالن ماساژ
  • رستوران
  • کافی شاپ
  • پارکینگ