معرفی انواع دستگاه خط بسته بندی گلاب

 

عرقیجات در کشور ما در صنایع مختلفی مانند پزشکی، آشپزی و حتی عطر سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ پس به دلیل استفاده طیف گسترده‌ای از مردم از این عرقیجات، باید بسته بندی مناسبی برای آن‌ها صورت بگیرد. در این مقاله به بررسی دستگاه بسته بندی عرقیجات گیاهی و نحوه پر کردن آن‌ها می‌پردازیم.

ماشین سازی خدری

عرقیجات در کشور ما در صنایع مختلفی مانند پزشکی، آشپزی و حتی عطر سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ پس به دلیل استفاده طیف گسترده‌ای از مردم از این عرقیجات، باید بسته بندی مناسبی برای آن‌ها صورت بگیرد. در این مقاله به بررسی دستگاه بسته بندی عرقیجات گیاهی و نحوه پر کردن آن‌ها می‌پردازیم.

دستگاه بسته بندی عرقیجات گیاهی باید از استانداردهای خاصی برخوردار باشد تا به خوبی مراحل تولید و تقطیر عرق‌های گیاهی را پشت سر بگذارد و سپس این عرقیجات گیاهی را با کیفیت خوب بسته بندی کند.

خرید دستگاه بسته بندی عرقیجات

از آن جا که رفته رفته افراد بیشتری به طب سنتی و استفاده از عرقیجات گیاهی روی می‌آورند، افراد باهوش زیادی به تولید و بسته بندی این مواد مشغول شده‌اند. به همین دلیل تقاضا و خرید دستگاه بسته بندی عرقیجات گیاهی بسیار افزایش پیدا کرده است. خریداران این دستگاه‌ها می‌توانند با قیمت بسیار مناسبی آن‌ها را به که در زمینه فروش انواع ماشین آلات صنعتی فعالیت می‌کند، سفارش دهند یا خریداری کنند.

دستگاه پرکن عرقیجات گیاهی

دستگاه‌ پرکن عرقیجات قادر است همه ظروف را اعم از پت، بطری، شیشه و دیگر ظروف را در ابعاد و اندازه‌های گوناگون از عرقیجات گیاهی پر کند. این دستگاه‎‌ از انواع دستگاه پرکن مایعات رقیق است، زیرا عرقیجات نیز بر پایه از آب هستند.

انواع دستگاه پرکن عرقیجات 

این دستگاه‌ها در سه نوع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک ساخته می‌شوند.

در دستگاه‌های دستی اپراتور باید دقت زیادی داشته باشد، به دلیل این که کار تمام کار دستگاه بر عهده اپراتور است.

در دستگاه‌های نیمه اتوماتیک هنگامی که ظرف در زیر نازل دستگاه قرار می‌گیرد اپراتور پدال آن را فشار می‌دهد تا مواد و عرقیجات به داخل ظرف تخلیه شوند. نازل این دستگاه‌ها طبق برنامه‌ای که به آن‌ها داده شده پس از ریختن مقدار مواد تعیین شده بسته می‌شود.

دستگاه‌های تمام اتوماتیک نیازی به دخالت اپراتور ندارند و تنها کافی است برنامه‌ای در سیستم آن‌ها تنظیم شود. این دستگاه‌ها طبق تنظیمات تعیین شده کار خود انجام می‌دهند و ظروف را پر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دستگاه پرکن مایعات رقیق

این دستگاه‌ها برای پر کردن مایعات رقیق همچون آب، عرقیجات، آبمیوه، دوغ، شیر، سرکه و موادی از این قبیل به کار می‌روند. عملکرد این دستگاه‌ها به وسیله فشار باد است که توسط هوای زیاد عملیات پر کردن ظروف را انجام می‌دهد. ظرفیت مخزن این دستگاه نیز 200 لیتر است.

اجزای کاربردی دستگاه پرکن مایعات رقیق

نازل

نازل پرکن در مایعات رقیق به دلیل این که در تماس با مواد است باید از جنس استیل 316 ضد زنگ باشد.

نوار نقاله

نوار نقاله در دستگاه پرکن مایعات رقیق برای انتقال مایعات در ابعاد گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تجهیزات قابل سفارش نوار نقاله:

  •  تنظیم ارتفاع با پمپ برقی
  •  نور افکن برای روشنایی دستگاه
  •  شمارنده هوشمند
  •  سیستم بارکد خوانگلاب از جمله چاشنی‌های خوراکی است که همیشه در هر خانه‌ای یافت می‌شود. این ماده غذایی مایع به دلیل قابلیت بالایی که در آلوده شدن دارد از الزامات سختگیرانه‌ای برای بسته بندی برخوردار است. لذا طبیعی است که دستگاه های بسته بندی کننده گلاب نیز از الزامات بهداشتی پیچیده‌ای برخوردار باشند. به همین دلیل شرکت خدمات صنعتی کاروپک در ادامه این مقاله قصد دارد تا شما را با انواع دستگاه های پرکن گلاب آشنا کند. لذا پیش از هر گونه اقدام در جهت انتخاب، ثبت سفارش و خرید دستگاه پرکن گلاب، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

جهت استعلام قیمت دستگاه بسته بندی گلاب، خرید و یا کسب مشاوره رایگان با ما تماس حاصل نمایید.

دستگاه پرکن گلاب چیست؟

دستگاه پرکن گلاب دستگاهی است از خانواده که برای پر کردن گلاب در انواع ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته به طور کلی از این دستگاه می‌توان برای پر کردن مایعات دیگر مثل انواع عرقیات نیز استفاده کرد. این دستگاه دارای ابعاد و مدل‌های گوناگون می باشد.

ویژگی های فنی دستگاه پرکن گلاب

  • سازه اصلی از جنس قوطی آهن 40´40
  • روکش استیل ضد زنگ یا PVC
  • سامانه دکل پنوماتیک
  • دارای مخزن ۱۵۰ لیتری استیل ضد زنگ یا PVC
  • نوار نقاله به طول سه متر
  • تابلو برق از جنس پلی استر
  • دارای سیستم PLC
  • دارای نازل‌های استیل با حجم ۲۵۰ تا ۲۰۰۰ سی سی
  • بالاترین ظرفیت تا ۲۰۰۰ لیتر در ساعت
  • دارای سنسور فوتوالکتریک ویژۀ ظروف شفاف
  • دستگاه‌های برقی مکانیکی و پنوماتیکی از برندهای معتبر
  • دارای مخازن و نازل‌های قابل شستشو
  • امکان پر کردن بطری‌ها تا زمان خالی شدن کامل مخازن
  • مخازن، نازل‌ها، نوار نقاله و پوشش خارجی همه از استیل ضد زنگ یا PVC

مقالات مرتبط:

مزیت های دستگاه پرکن گلاب

  • در نظر گرفته شدن کلیۀ دستورالعمل‌های بهداشتی مورد نظر مراجع بهداشتی کشور
  • اشغال کم‌ترین نیروی انسانی به دلیل اتوماتیک بودن (هزینۀ کم نیروی انسانی)
  • سرعت عمل (راندمان) بالا برای پر کردن و بسته بندی گلاب
  • پشتوانۀ خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور

اتوماسیون دستگاه پرکن گلاب

دستگاه پرکن گلاب به لحاظ میزان نیاز به اپراتور، به سه دسته اصلی تقسیم می‌شود:

  1. دستگاه پرکن گلاب به روش دستی (این دستگاه با فشار دادن پدال و قرار دادن ظرف در زیر خروجی نازل عمل می‌کند)
  2. دستگاه پرکن گلاب به صورت نیمه اتوماتیک (برای قرار دادن ظرف در زیر نازل به اپراتور نیاز است و سایر عملیات پر کردن به صورت کاملاً اتومات انجام می‌شود)
  3. دستگاه پرکن گلاب به روش تمام خودکار (وظیفۀ پر کردن ظروف گلاب کاملاً به صورت خودکار انجام می‌شود و نیاز به اپراتور ندارد)

کاربردهای دستگاه پرکن گلاب

گروهی از مواد غذایی جنبۀ فصلی دارند و در مواقعی از سال می توان برای تولید و بسته بندی آنها اقدام کرد. از سوی دیگر، بنا به دلایل اقتصادی لازم است که دستگاه به صورت پیوسته فعالیت داشته باشد تا از توجیه اقتصادی کافی برخوردار باشد. لذا از یک سری محصولات جایگزین برای بسته بندی استفاده می شود. البته باید به گرید غذایی بودن بسته بندی‌ها توجه کافی شود.

با این تفاسیر، دستگاه های پرکن گلاب می‌توانند در این موارد مورد استفاده قرار گیرند:

  1. پر کردن مواد غذایی پودری و گرانولی
  2. پر کردن مواد نیمه مایع مثل انواع ژله، و سُس
  3. پر کردن رُب گوجه فرنگی
  4. پر کردن انواع مواد غذایی حیوانی
  5. پر کردن مایعات گازدار

مقالات مرتبط:

کارکرد دستگاه های پرکن گلاب

معمولاً دستگاه‌های پرکن گلاب بر پایه نوع مکانیزمی که در آنها به کار رفته است، دارای یک سری تفاوت‌های فنی با یکدیگر هستند. چنان‌چه کمیت تولید شما نسبتاً بالا باشد، شما مجبور به استفاده از دستگاه‌هایی هستید که بر اساس مکانیزم فشار کار می‌کنند. این دستگاه‌ها دارای پمپ و مخزن هستند. مناسب‌ترین وسیله برای پر کردن مایعات گوناگون، استفاده از دستگاه پمپ پیستونی است؛ چون به وسیله سوپاپ هایی که دارند، می‌توانند به صورت اتوماتیک باز و بسته شوند و مایع را از مخزن به داخل ظروف هدایت کنند.

انواع دستگاه های پرکن گلاب به لحاظ مکانیزم پر کردن

  • دستگاه پرکن مایعات به روش فشاری
  • دستگاه پرکن مایعات به روش پیستونی
  • دستگاه پرکن مایعات به روش پمپی
  • دستگاه پرکن مایعات به صورت اسپری

مکانیزم خاص دستگاه پرکن گلاب

گلاب و کلیه مواد غذایی مایع که به صورت روان وارد بطری می‌شوند، نیاز به اعمال فشار و استفاده از دستگاه پمپ ندارند و می‌توانند تنها به کمک نیروی وزن خود وارد ظروف شوند. بنابراین دستگاه‌های پرکن گلاب تنها به وسیله نیروی وزن کار می‌کنند. به همین دلیل این دستگاه‌ها جزء ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین دستگاه های بسته بندی مایعات به حساب می‌آیند.

دستگاه پرکن خطی گلاب

معمولاً دستگاه های پرکن خطی می‌توانند برای بسته بندی مایعات روان و سبک که از غلظت بالایی برخوردار هستند، استفاده شوند. ابتدا اپراتور ظروف را بر روی نوار نقاله قرار می دهد و ظروف پس از هدایت به زیر سر نازل، یکی یکی پر می‌شوند و پس از بسته شدن درب، اپراتور آنها را از روی نوار نقاله به داخل کارتن بسته بندی هدایت می‌کند. دستگاه‌های پرکن خطی گلاب به صورت زیر طبقه بندی، طراحی و ساخته می‌شوند:

  1. دستگاه‌های پرکن خطی سیلندر پیستونی
  2. دستگاه‌های پرکن گرانشی
  3. دستگاه‌های پرکن توزین دار

دستگاه های پرکن روتاری گلاب

سیستم های روتاری به این ترتیب طراحی شده‌اند که می‌تواند کار بستن درب ظروف را نیز با دقت بالا و خطای کم انجام دهند. این سیستم ها قدرت عملیاتی بالایی دارند و کار طراحی و تولید آنها به سادگی صورت می پذیرد. این دستگاه ها استهلاک کمی دارند و سیستم درب گذار آنها به طور هم‌زمان با پرکردن عمل می‌کند. جالب است بدانید که امکان اتصال بخش ورودی و خروجی سیستم ها به ریل افقی نیز وجود دارد.

مقالات مرتبط:

قیمت دستگاه پرکن گلاب

دستگاه‌های پرکن گلاب با توجه به مکانیزم به کار رفته در آنها و وارداتی یا داخلی بودن قطعات به کار رفته در آنها و همچنین ظرفیت پر کردن ظروف مختلف و سایر مشخصات فنی مورد نظر مشتری، از گستردگی زیادی برخوردارند. که به صورت تخصصی در زمینه پرکردن گلاب مورد استفاده قرار می گیرد، بر اساس قابلیت و ماهیت آن تعیین می شود که می توانید.

شما می توانید با شماره های قرار داده شده در داخل مقاله تماس حاصل نمایید و استعلام قیمت فروش هریک از ماشین آلات را از کارشناسان داشته باشید. در ضمن می توانید از بخش مشاوره رایگان خرید استفاده کنید و با اطلاعات تخصصی کارشناسان بهترین دستگا را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید.

سخن پایانی

به شما کارآفرین یا سرمایه گذار گرامی که قصد خرید، نصب، راه اندازی و توسعۀ کارگاه گلاب گیری و بسته بندی گلاب یا هر مادۀ غذایی مایع دیگری را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که اطلاعات فنی مربوط به کسب و کار خود را با تیم فنی و بازرگانی شرکت رادان ماشین قرار دهید و یک سیستم بهینۀ بسته بندی گلاب را به فضای کارگاهی خود اضافه کنید و از خدمات پس از فروش در سراسر کشور برخوردار شوید.