لیوان‌ها و ظروف مخصوص نوشیدنی

آن‌قدر متنوع هستند که موقع خرید ممکن است، متعجب شوید که هرکدام چه کاربردی دارند. این تنوع در پایین‌ترین سطح را در دودسته مخصوص نوشیدنی‌های گرم و مخصوص نوشیدنی‌های گرم قرار می‌دهد. هر دسته ظروف مخصوص به خود را دارد.

در فصل تابستان با افزایش دمای هوا تمایل به استفاده از نوشیدنی‌های سرد افزایش پیدا می‌کند. این نوشیدنی‌ها چه در منزل و چه در کافه‌ها سرو می‌شوند. لیست را در این مقاله آورده‌ایم. هر خانم‌های خانه‌دار یا کافه من‌ها را بسته به نوع نوشیدنی و کاربرد ویژه آن استفاده می‌کنند.

. این لیوان‌ها در اندازه‌ها و اشکال مختلف هستند و بسته به شکلی که دارند، کاربردشان متفاوت است. در ادامه لیستی از این را معرفی می‌کنیم.

لیوانی است با پایه‌بلند و بخش کاسه‌ای باریک. این گازدار است. پایه نگه‌داری این گیلاس را در دست راحت‌تر می‌کند، از طرفی هم این گیلاس‌ها با ظاهر باریک و زیبا در تعدادبالابه‌راحتی داخل سینی جا می‌گیرند تا حملشان در مهمانی‌ها راحت‌تر باشد

این لیوان با قدبلند و سادگی زیبایش برای نوشیدنی‌های ساده و شفاف و همین‌طور گازدار استفاده می‌شود. این لیوان معمولاً برای نوشیدنی‌هایی مانند آبجو کاربرد دارد.

تنوع بالای دارند، در میان ظروف گلس جام‌ها از قدیمی‌ترین نوع گیلاس‌ها هستند. این ظروف هم مانند گیلاس شامپاین پایه‌های بلند دارند اما بخش کاسه بزرگ‌تر و پهن‌تر است و به‌نوعی مخصوص نوشیدنی‌های با حجم بالا است. این از جنس‌های مختلفی تهیه می‌شود انواعی مانند سرامیک، سنگ، چوب یا شیشه؛ اما نوع شیشه‌ای آن این روزها رواج بیشتری دارد.

کوکتل یکی از انواع نوشیدنی‌های معروف و سرد است. برای نوشیدن آن ظرف مخصوصی در نظر گرفته‌شده است. ویژگی خاص این نوشیدنی این است که همراه با یخ سرو می‌شود، به همین علت با پایه‌بلند است تا گرمای دست را به نوشیدنی منتقل نکند. بخش کاسه‌ای لیوان به شکل مخروطی است.

این لیوان که دارای ظرفیت بالایی است برای نوشیدنی‌های با مخلوط یخ مناسب است. حجم نوشیدنی در این ظرف 20 اونس است. پایه‌ای بسیار کوتاه و بخش کاسه‌ای بسیار بلند.

این لیوان در میان ظرفیت کمتری دارد، ظرفیت این لیوان 1 تا 3 اونس است. از طرفی نوشیدنی لیکونر یک نوشیدنی بسیار سنگین است که میزان کمتری از آن در هر وعده نوشیده می‌شود. پایه آن به نسبت کمی بلندتر از هوریکین یا گیلاس طوفان است.

یک گیلاس بلند با کاسه پلکانی و پایه‌ای بلند است. این گیلاس با طراحی خاصی که دارد یخ را همراه نوشیدنی نگه‌داری می‌کند و برای نوشیدنی مارگاریتا استفاده می‌شود.

پیلزنر یک لیوان از سری است که پایین‌تنه آن باریک و با حرکت به ­سمت بالا به‌تدریج بازتر می‌شود. این لیوان مخصوص نوشیدنی‌هایی مانند آبجو است.

در میان این ظرف همان‌طور که از نامش هم پیداست ظرفیت بالایی دارد. این کاسه برای نگهداری نوشیدنی‌های با ترکیب یخ کاربرد دارد. در کنار آن معمولاً از لیوان‌های کوچک برای سرو استفاده می‌شود.

لیوانی شیشه‌ای با قدکوتاه و دیواره‌های ضخیم که معمولاً قابلیت نگهداری یخ را برای مدت‌زمان طولانی دارد. نام دیگر این ظرف Old-Fashioned است.

آن‌قدر تنوع دارند که در نگاه اول ممکن است اگر این ظروف را نشناسید یا کاربردشان را ندانید، همه را مشابه هم بدانید و به‌جای هم بکار ببرید. فلسفه استفاده از هر ظرف بر اساس است که در آن بکار برده می‌شود. نوع نوشیدنی، این‌که آیا نیاز به یخ دارد یا نه اینکه چه حجمی از مایع نوشیدنی در هر وعده باید صرف شود، همه جز نکاتی هستند که موقع انتخاب در نظر گرفته می‌شوند. با توجه به این نکات لیست تمام این سرد در مقاله بالا آورده شده است.

برچسب‌هامعرفی انواع و فرق بین آنها

کاپ (فنجان)، گلس (لیوان) و ماگ از جمله ظروفی هستند که برای نوشیدنی ها کاربرد دارند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر کدام از این ظروف برای نوشیدنی های مختلف کاربرد دارند. در این بخش از دنیای مد فرق بین کاپ (فنجان)، گلس (لیوان) و ماگ را برای شما خواهیم گفت.

glass (به معنی لیوان) است و به لیوان هایی گفته می شود که شیشه ای هستند و مخصوص نوشیدن آب و شربت و به طور کلی سرو انواع نوشیدنی های سرد است . این لیوان ها اندازه ها و شکل های مختلفی دارند ودسته دار یا بی دسته هستند . چند نمونه از انواع این لیوان ها را به شما معرفی می کنیم.

گلس یا لیوان شیشه ای از انواع ظروف نوشیدنی

معرفی چند نوع ظروف نوشیدنی گلس

ظرفی با پایه بلند و کاسه باریک است که بیش تر برای نوشیدنی های گازدار استفاده می شود و باریک بودن این ظرف سبب می شود روی یک سینی تعداد بیشتری جای بگیرد.

برای نوشیدنی های ساده و شفاف و نوشیدنی های گازدار از این لیوان ساده با قد بلند استفاده می شود.

از قدیمی ترین گیلاس های نوشیدنی سرد است که حجم بالایی از نوشیدنی در آن جای می گیرد.

جام از قدیمی ترین ظروف نوشیدنی

آشنایی با تفاوت های ظروف نوشیدنی گلس

این ظرف که گیلاس رشته ای بلند است برای نوشیدنی های لیکور و نوشیدنی های سنگین مناسب است و ظرفیت آن بین 1 تا 3 اونس است .

این ظرف که دارای ظرفیت 20 اونس است برای نوشیدنی های مخلوط با یخ مناسب است .

لیوان شیشه ای است که کاسه ی مخروطی و پایه ی بلندی دارد و برای سرو انواع نوشیدنی سرد مناسب است.

گیلاس کوکتل یا مارتینی ظروف نوشیدنی سرد

ظرفی با ظرفیت بالا است که از آن برای ترکیب نوشیدنی ها با یخ استفاده می شود.

لیوانی شیشه ای با قد کوتاه و دیواره های ضخیم است که برای نگهداری طولانی مدت یخ مناسب است.

ظروف نوشیدنی ماگ چیست؟

ماگ(mug) نوعی فنجان برای سرو انواع نوشیدنی های گرم است که حجم و گنجایش بالایی دارد و همچنین برای راحتی استفاده روی آن یک دسته تعبیه شده است. حجم یک ماگ معمولا 350 تا 500 میلی لیتر است که دو برابر یک فنجان چای است. طراحی ماگ کاملا غیر رسمی است و برای مهمانی رسمی نمی شود از آنها استفاده نمود زیرا به عنوان یک وسیله شخصی کاربرد دارد.

ماگ ها ظروف نوشیدنی های گرم

تاریخچه ظروف نوشیدنی ماگ

تاریچه پیدایش ماگ به حدود شش هزار سال قبل باز می گردد. آن زمان که هر یک از انسان های نخستین برای خود یک ماگ چوبی یا سفالی می ساخت. امروزه نیز ماگ از جنس های مختلف برای گروه خاصی از نوشیدنی ها تولید می شود.

انواع ظروف نوشیدنی ماگ ها

یکی از پرطرفدارترین و قدیمی ترین کالا ها در بازار ماگ سرامیکی است که از در آن برای ایجاد مقاومت بالا دربرابر حرارت و انجماد مواد پرسلن (مواد ظروف چینی) به کار رفته است. برای نوشیدن هر دو نوشیدنی سرد و گرم می توان از ماگ های سرامیکی استفاده نمود .

این ماگ ها برای نگهداری نوشیدنی در فریزر و یا برای گرم کردن در ماکرویو به این علت که مقاومت بالایی دارند و سرامیک آنها براثر دما تغییر شکل نمی دهد ، مناسبند. ماگ های سرامیکی می توانند دمای مورد نظر نوشیدنی را در مدت زمان مشخصی حفظ کنند.

ماگ سرامیکی از پرطرفدارترین ظروف نوشیدنی

این ماگ ها از جنس کریستال هستند و خالی از هر نوع نقش ونگاری می باشند و در برابر تغییر دما مقاومت کمتری دارند و به راحتی می شکنند. این ماگ ها برای گرم و یا سرد کردن نوشیدنی مناسب نیستند اما مثل ماگ سرامیکی، با گذشت زمان تغییر رنگ نمی دهند و دچار رسوب نمی شوند.

این ماگ ها که طرفداران کمی دارند از جنس جار پت پلاستیک ساخته شده اند و اصلی ترین ویژگی آنها وزن کم آنهاست که حمل و نقل را آسان می کند. به همین علت از ماگ های پلاستیکی بیشتر برای مسافرت استفاده می شود .

ماگ های چوبی قدمت بالایی دارند و دارای طراحی زیبایی هستند و طرفداران خاص خود را دارند . چنانچه در بخش دنیای مد نمناک گفته شده است نقاط ضعف ماگ های چوبی گرفتن بوی نامطبوع در گذر زمان است و اینکه این ماگ ها نمی توانند دمای نوشیدنی را به خوبی نگه دارند.

مزایا و معایب ماگ های چوبی

ماگ های فلزی از جنس فلز هستند و برای نوشیدنی های داغ اصلا مناسب نیست، زیرا گرمای نوشیدنی را به بدنه ماگ انتقال می دهند و بدنه به شدت داغ می شود. اکنون در بازار ماگ های فلزی وجود دارد که روکش پلاستیکی دارند که این روکش تا حدودی این مشکل را حل کرده است.

ظروف نوشیدنی کاپ چیست؟

Cup (به معنی فنجان) است که برای صرف چای و مناسب است. Cup از لیوان و ماگ کوچکتر است.

بطری پت چیست ؟

پلی اتیلن ترفتالات (PET یا PETE) گرفته شده از کلمات PolyEthylene Terephethalate می باشد و در دسته بندی پلیمرها با زنجیره طولانی و وابسته به خانواده ی پلی استر ها قرار می گیرد. مواد تولید PET عبارتند از: ترفتالیک اسید خالص و اتیلن گلایکول که هر دوی این ها از مواد خام نفتی مشتق می شوند. لازم است بدانید بطری پت ظاهر و شکلی شفاف، پلاستیکی و نیمه کریستالی دارد. در این مقاله قصد داریم که در مورد بطری پت صحبت کنیم.

این ماده، بیشتر برای تولید بطری اب معدنی و یا نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت این نوع از ماده با  دیگر مواد پلاستیکی، سازگار بودن آن با بدن انسان است.

بوییدن و لمس کردن وسایل تولید شده با این مواد برای انسان ها ضرری نداشته و از این رو از آن ها در بسته بندی ها به وفور استفاده می شود. ساخت بطری های پت نسبت به ساخت سایر محصولات آن رایج تر و متدوال تر است اما پت ها انواع مختلفی دارند که ما در ادامه انواع پت را بررسی می کنیم. در ایران از این پلیمر بیشتر برای ساخت و تولید انواع بطری  پت، نظیر قوطی آب معدنی استفاده می گردد.

خرید پت پلاستیک :

برای تهیه ی محصول مورد نظر خود با رویال پلاستیک در ارتباط باشید. بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را از ما بخواهید.

شما می توانید برای ثبت سفارش محصول مورد نظرتان با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.