قهوه برای درمان قند خون

مصرف قهوه برای دیابتی ها گاها مفید هست و گاها مضر اما مصرف قهوه همراه با

با توجه به سوالات متعدد مخاطبین در مورد اینکه قهوه برای دیابتی ها خوبه ؟ ویدئو زیر ضبط و منتشر شده است:

آیا قهوه برای دیابتی ها خوبه؟

دکتر لادن گیاهی متخصص تغذیه و رژیم درمانی پاسخ می‌دهد:

سلام می‌خواهم راجع به نوشیدنی محبوب خیلی هامون صحبت کنم و مصرفش برای افراد دیابتی، نوشیدنی که شاید اطلاعات خیلی ضد و نقیضی هم راجع به اون دریافت کرده باشیم، بله راجع به قهوه وقتی می‌خواهیم صحبت بکنیم و اثرات شفابخش و یا درمانیش، همیشه با اما و اگر های زیادی مواجه هستیم واقعیتش این هست که توی مطالعات علمی همینطوره یعنی یه سری مطالعات نشان می‌دهند که اصلاً در واقع قهوه نقش پیشگیری کننده از بیماری‌ های قلبی و دیابت و سرطان داره ولی یکسری از مطالعاتم نشان می‌دهند که نه مصرف بلند مدت قهوه می‌تونه اصلاً مقاومت به انسولین را تشدید کند و یا باعث افزایش سطح قند خون بشه، تکلیف چیه و اصلا چرا این همه اطلاعات ضد و نقیض ما دریافت می‌کنیم ؟

همچنین ببینید:

چند دلیل دارد این تناقض در اطلاعات یکی در واقع برمی‌گرده به تفاوت‌ های ژنتیکی افراد در متابولیسم در واقع بعضی از افراد هستند که کافئین رو خیلی آروم تر بدنشون متابولیزه می کنه و معمولا دیده میشه این افراد سطح قند خونشان بالاتره بعد از مصرف قهوه، ولی افرادی که متابولیسم قهوه درشان سریعتر اتفاق می‌افته کافئین و سریع‌تر متابولیزه می‌کنند، سطح کمتری از قند خون را بعد از مصرف دارند. این تفاوت تنها علت این همه اطلاعات ضد و نقیض در مورد قهوه نیست بلکه مطالعاتی که معمولا رو قهوه تمرکز می‌کنند، نشان می‌دهند دوز مصرف قهوه در این افراد متفاوت بوده و طول مدت قهوه متفاوت بوده و نکته مهم دیگری که از عادت های دیگه که همراه با مصرف قهوه وجود داره متفاوته و آنها هستش که تاثیر میزاره، مثلاً بستگی به این داره که شما چه شیری دارید به قهوه اضافه می‌کنید همراه اون چی می‌خورید از چه شیرین کننده‌ای استفاده می‌کنید.

پس اگر من و شما اطلاعات ضد و نقیض می‌شنویم واقعا به خاطر این است که این مطالعات با هم یکدست و یکسان نیستند که بخوایم ما ازشون یه چیز درست درمانی بکشیم بیرون و بگیم خب پس این حتما می‌تونه این اثر را داشته باشه یا نه.

اما یه نکته خیلی مهم و اون اینکه ما قهوه رو معادل کافیئن فقط نباید ببینیم، چرا؟ خیلی از این مطالعات که اثرات خوب مصرف قهوه را داره نشون میده بر کنترل سطح قند خون حتی از قهوه دکافئینه استفاده کردند و در واقع علت اصلی این چیه؟ علت این هستش که در قهوه ترکیبات پلی فنولی خیلی خوب وجود دارد که اینها آنتی اکسیدانن همینطور مقداری منیزیم و کروم وجود دارد که این دو تا ماده معدنی به افزایش فعالیت انسولین می‌تونن کمک کنند.

همچنین ببینید:

بنابراین اگر کافئین همین یه مقدار، اثرات نامطلوب داشته باشه بر مقاومت به انسولین، وجود کروم، پلی فنول ها و منیزیم می تواند در واقع این اثر را جبران کنه. آنچه که ما می‌توانیم از مجموع این تناقضاتی که در دنیا در ارتباط با مصرف قهوه هست بگیم اینه که مصرف ۳ فنجان قهوه به شرط اینکه در مورد فرد دیابتی همراه با شیر پر چرب نباشه همراه با شیرین کننده ها حتی شیرین‌ کننده‌ های مصنوعی نباشه می‌تونه بدون اشکال باشد و از اثرات شادابی بخشی و انرژی زایی قهوه استفاده کنند.

یه پیشنهاد خاص دارم برای شما که دیابت دارید و می‌خواهید قهوه استفاده کنید به قهوه تون کمی دارچین اضافه کنید و از شیر بادام و گاهی هم شیر نارگیل اگر چربی تون خیلی بالا نیست می‌تونید به جای شیر های لبنی استفاده بکنید، که می‌تونه اثرات مفیدتری برای شما مصرف شیر بادام به همراه دارچین و قهوه داشته باشه.

پودر قهوه سوپریم دکتر بیز مناسب ‌ترین و بهترین داروی گیاهی است که می‌تواند ریه را پاکسازی کند، قوای جسمی و جنسی را تقویت کرده، باعث کاهش وزن و جلوگیری از پیشرفت بیماری MS شود

انواع قهوه های گانودرما شرکت بیز با پایین ترین قیمت و تا 50٪ تخفیف خرید انواع محصولات دکتر بیز بصورت آنلاین و اینترنتی با امکان ارسال رایگان ارائه می دهد

فروشگاه دکتر بیز ارائه دهنده انواع محصولات دکتر بیز ارگانیک و طبیعی است که در تولید آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است لیست تمام قهوه موکا دکتر بیز و خرید مستقیم از شرکت بدون واسطه را می توانید در همین جا تجربه کنید جهت اطلاع از آدرس فروشگاه دکتر بیز کلیک کنید