فضای بازی و سرگرمی در مناطق جنوبی قزوین ایجاد ‌شود

به گزارش خبرگزاری آوای البرز از قزوین؛ قاسم اللهیاری، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در سمینار تخصصی «آشنایی با الزامات طراحی شهر دوستدار کودک» ضمن ابراز تاسف از خبر تلخ شهادت ۶۰۰کودک فلسطینی در غزه اظهار کرد: در هفته کودک به سر می بریم و خبر تلخ به شهادت رسیدن ۶۰۰کودک فلسطینی دل هر انسانی را به درد می‌آورد امیدواریم سرتاسر جهان هیچ جنگی نباشد و امنیت و رفاه اجتماعی که یکی از الزامات شهر دوستدار کودک است در جهان مهیا باشد.

او افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حوزه اجرا به برخی مصوبات و اسناد بالادستی توجهی نمی‌شود و لذا ضرورت دارد تا در این حوزه سخت‌گیری شود و با ترک فعل‌ها برخورد شود.

اللهیاری گفت: در تمامی پروژه‌های عمرانی، تفریحی و اقتصادی باید به پیوست و مولفه‌های مهم شهر دوستدار کودک توجه ویژه شود، به عنوان مثال در فضایی مانند نمایشگاه بین‌المللی، چرا مکانی ویژه نگهداری کودکان که بتواند ساعتی آنان را سرگرم کند، وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در شورای ششم در حوزه مادر و کودک سیاست‌گذاری‌های خوبی شکل گرفته است، توضیح داد: در برخی طراحی‌های فضای شهری بوستان‌ها و مراکز تفریحی تاکید شده که فضاهای ویژه مادران و کودکان طراحی شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین خواستار توجه به سرانه بازی و سرگرمی در شهر قزوین شد و اظهارکرد: سرانه سرگرمی از سرانه فضای سبز جداست و باید مدیریت شهری در این حوزه به دنبال سرمایه‌گذار باشد و در مناطق جنوبی شهر فضاهای بازی و سرگرمی ایجاد کند.

اللهیاری همچنین برلزوم باز طراحی بوستان‌ها و ایجاد فضای ایمن برای تردد مادران و کالسکه کودکان و افراد دارای معلولیت تاکید کرد و گفت: به نظرمی‌رسد در شهرسازی جدید توجهی به موارد مذکور نمی‌شود در حالی که در طراحی شاخص‌هایی برای تردد ایمن افراد در بوستان‌ها وجود دارد.

او در ادامه سخنانش به برخی اقدامات صورت گرفته دردوران شورای ششم از جمله جمع‌آوری اسباب‌بازی برای نقاط محروم و کم‌برخوردار، ایجاد فضای کارهای تیم،طرح اهدای کتاب به کودکان، احداث بوستان مادر و کودک، تجهیزبخشی از فرهنگسراها به فضای بازی کودک اشاراتی داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین از تغییر کارکرد فرهنگسرای درحال احداث مینودر به فرهنگسرای بازی و سرگرمی خبر داد و اظهارکرد: این فرهنگسرا با محوریت بازی و سرگرمی می‌باشد که حتی برای والدین کودکان نیز قابل استفاده است و کودکان می‌توانند در کنار پدر و مادر خود در یک فضای تفریحی و سرگرمی اوقات خود را بگذرانند.