فشار یک پارامتر اساسی در نظر گرفته می شود

فشار یک پارامتر اساسی در نظر گرفته می شود زیرا در بسیاری از کاربردهای فرآیندی مانند فشار تفاضلی، جریان، مساحت، چگالی و غیره استفاده می شود. ترانسمیترهای فشار ABB به اندازه گیری تمام این فشارها کمک می کنند.

فشار یک پارامتر مهم در نظر گرفته می شود زیرا در بسیاری از کاربردها استفاده می شود: فشار، جریان، مساحت، چگالی و غیره. فرستنده فشار ABB به اندازه گیری تمام این فشارها کمک می کند. این محصول را از نمایندگی ABB خریداری کنید.

فشار دیفرانسیل

فشار دیفرانسیل تفاوت بین مقدار اسمی و فشار اسمی است. از طرف دیگر، فشار مطلق را می توان به عنوان فشار دیفرانسیل، خلاء مطلق یا صفر مطلق به عنوان فشار مرجع در نظر گرفت. فشار اندازه گیری شده را می توان به عنوان فشار دیفرانسیل در نظر گرفت، زیرا فشار مرجع در فرستنده فشار ABB اتمسفر است.

فرستنده فشار فعلی ABB

یکی از کاربردهای رایج سنسور فشار دیفرانسیل اندازه گیری جریان است. عنصر والد دارای یک مرز داخلی است. این امر سطح مقطع لوله را که از طریق آن فرآیند انجام می شود محدود می کند. این محدودیت سرعت سیال را هنگام عبور از محدودیت افزایش می دهد. بنابراین، سیال مستقیماً بالای محدودیت دارای انرژی جنبشی (سرعت) کمتری نسبت به سیال مستقیماً زیر محدودیت است.

این افزایش انرژی جنبشی عبوری از این مانع با کاهش متناظر انرژی پتانسیل (تنش استاتیک) متعادل می شود. دریچه هایی که در دو طرف مانع قرار می گیرند به دلیل افت انرژی پتانسیل سیال فرستنده فشار ABB اختلاف فشار ثابتی را مشاهده می کنند.

فرستنده فشار ABB فشار دیفرانسیل پایین یا پایین دست را تشخیص می دهد. این اختلاف فشار معمولاً بسیار کوچک است، معمولاً از 1 psi تا 750 psi (0.24 تا 186 کیلو پاسکال) بسته به دبی و سرعت جریان. نمای کلی از اندازه گیری های مختلف جریان فشار در شکل 2 نشان داده شده است.

اندازه گیری سطح با ترانسمیتر فشار ABB

اندازه گیری سطح مایع را می توان با استفاده از ترانسمیتر فشار ABB که یکی از پرکاربردترین محصولات صنعتی است، ترانسمیترهای نوع دیفرانسیل یا مانومتر انجام داد. معمولاً مشخص می شود که مخزن در برابر جو باز است یا بسته.

مخزن باز

اندازه گیری سطح مایع یک مخزن باز نشان می دهد که مخزن به اتمسفر باز است. در استفاده از مخزن؛ تغییرات فشار هوا بر فشار سیال فرآیند در مخزن تأثیر می گذارد. در این کاربرد اندازه گیری محدوده، فرستنده ABB فشار زیر اتمسفر را اندازه گیری می کند و اثر فشار اتمسفر را بر روی آب مخزن خنثی می کند. بالای فرستنده به مخزن متصل است، بنابراین سطح واقعی مایع در مخزن را اندازه گیری می کند.

فرستنده فشار مخزن بسته ABB

مخزن بسته جایی است که مخزن یا کانتینر از جو جدا می شود. هنگامی که سیال فرآیند مخزن را پر یا خالی می کند، فشار داخل مخزن می تواند از مثبت به خلاء برسد. این تغییر در فشار داخلی مخزن، اگر جبران نشود، مستقیماً بر سطح مایع اندازه گیری شده توسط سنسور فشار ABB تأثیر می گذارد. لوله کشی از پایین سنسور فشار دیفرانسیل ABB به بالای مخزن این کار را آسان می کند.

ترانسمیتر فشار کرونا

فشار با استفاده از فرستنده‌های فشار Krone اندازه‌گیری می‌شود که معمولاً از دو بخش اصلی تشکیل شده است: یک عنصر حسگر که در تماس مستقیم یا غیرمستقیم با فرآیند است و یک بسته الکترونیکی ثانویه که خروجی عنصر حسگر را به یک سیگنال انتقال استاندارد تبدیل می‌کند. .

در مرکز فرستنده فشار کرونا سنسوری وجود دارد که سیگنال های الکتریکی کوچکی را در پاسخ به نیروی اعمال شده به واحد شنوایی تولید می کند. قانون پاسکال بیان می کند که وقتی فشار خارجی به سیال محصور در حالت سکون وارد می شود، فشار در هر نقطه از سیال به میزان فشار خارجی افزایش می یابد.

عنصر اولیه به گونه ای به لوله کشی فرآیند متصل می شود که فشار فرآیند به دیافراگم(های) فرستنده فشار تاج جداسازی اعمال می شود. طبق قانون پاسکال، سیال شارژ داخل عنصر اولیه به فشاری برابر با فشار وارد شده به دیافراگم(های) جداسازی می رسد. مایع شارژ به صورت هیدرولیکی این فشار را به سنسور منتقل می کند که به نوبه خود سیگنال خروجی مربوطه را تولید می کند.

طراحی فرستنده فشار کرونا

طراحی اول به کاربر اجازه می دهد تا جریان فرستنده فشار کرونا را ساده کند و به طور مکانیکی از سنسور در برابر آسیب جریان های بیش از حد مانند فشار محافظت می کند. فیلتر دوم فرستنده فشار Krone سیگنال سنسور را تقویت، تقویت و تبدیل به سیگنال خروجی 4-20mA dc می کند. الکترونیک ثانویه بسیار پیچیده است و وظایف زیادی را انجام می دهد. سنسور قبل از تبدیل به سیگنال 20-4MA تغییرات در فرآیند و شرایط محیطی را جبران می کند.

به عنوان مثال، خطاهای اندازه گیری ناخواسته را به دلیل اثرات دما کاهش می دهد و خروجی بسیار پایداری برای فرستنده فشار Krone فراهم می کند. وسایل الکترونیکی همچنین به کاربر این امکان را می دهد که فرستنده فشار کرونا را برای فشارهای ورودی متعدد تنظیم کند. به عنوان مثال، یک فرستنده فشار کرونا را می توان برای آزمایش نسخه های فرستنده فشار Corona مناسب برای همان کاربرد کالیبره کرد. علاوه بر این، الکترونیک ثانویه به کاربر این امکان را می دهد که برای اندازه گیری کاربردهای خاص (به عنوان مثال ارتفاع/میرایی) به خروجی فرستنده وابسته باشد.

قطعات الکترونیکی ثانویه در محفظه ای در داخل فرستنده فشار کرونا قرار دارند که به طور کامل روی عنصر اولیه نصب شده است. این کیس برای مونتاژ کارخانه مناسب است. این کیس به محافظت از دستگاه های الکترونیکی در برابر تأثیرات و تغییرات محیطی کمک می کند. محفظه همچنین پایان مناسبی را برای سیم های حسگر که از عنصر اصلی و سیم کشی میدان می آیند فراهم می کند.