عوارض شنا در آب سرد

شنا در آب سرد از جمله فعالیت‌هایی است که بسیاری از متخصصین در حوزه پزشکی به آن اشاره کرده‌اند. به همین خاطر ما قصد داریم تا در این مقاله به شنا کردن در آب سرد و مزایا و معایب آن بپردازیم.

مزیت های شنا در آب سرد

شنا در آب سرد و یخ می‌تواند مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد، از جمله این مزایا می‌توان به این موارد اشاره کرد؛

شنا در آب سرد سبب بهبود گردش خون می شود

از آنجایی که هنگام شنا در آب سرد، رگ‌ها و مویرگ‌ها شستشو داده می‌شوند خون به سطح فشار وارد می‌‌کند. همین امر سبب گرم شدن بدن و بهبود گردش خون می‌شود. گردش خون منظم به طور مستقیم و غیر مستقیم در سلامت بدن موثر است.

شنا در آب سرد سیب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

شنا درون آب سرد تاثیر چشمگیری بر روی سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته، شنا در آب سرد سبب افزایش تعداد گلبول‌های سفید بدن می‌شود. همین افزایش گلبول‌های سفید سبب تقویت سیستم ایمنی در هنگام مواجه با خطر و بیماری می‌شود.

شنا در آب سرد سبب کاهش کالری و لاغری می شود

شنا در آب سرد سبب کاهش دمای شدید بدن می‌شود. در این هنگام بدن برای گرم نگه داشتن عضلات و اندام‌ها خون بیشتری را به سمت قلب پمپاژ می‌کند.

شنا در آب سرد سبب کاهش کالری و لاغری می شود

همین امر موجب می‌شود تا هنگام شنا درون آب بدن بیشتر کار کند و انرژی بیشتری را مصرف کند،‌ در نتیجه شنای مداوم درون آب سرد می‌تواند موجب لاغری و کاهش وزن شود.

شنا درون آب سرد سبب کاهش استرس می شود

شنا چه درون آب گرم و چه درون آب سرد تاثیر شگرفی بر روی کاهش استرس دارد. البته طبق مطالعات انجام شده شنا درون آب سرد تاثیر بیشتری در کاهش استرس و نا آرامی‌های جسمی و روحی دارد.

شنای آب سرد سبب افزایش میل جنسی می شود

طبق باوری نادرست شنای آب سرد نه تنها میل جنسی را کاهش نمی‌دهد، بلکه می‌تواند سبب افزایش این میل شود. علت این امر آن است که آب سرد تاثیر زیادی در تولید استروژن و تستوسترون دارد. به همین خاطر است که برای اشخاص با میل جنسی پایین و یا نابارور شنا در آب سرد توصیه می‌شود.

Complications of swimming in cold water

شنا در آب سرد سبب احساس شادی و نشاط می شود

شنا در آب سرد سبب فعال شدن آندروفین‌ها می‌شود. آندروفین موجب می‌شود تا در هنگام فعالیت، فرد حس شادی و نشاط پیدا کند.همچنین این فرایند می‌تواند در درمان افسردگی و رفع ناملایمات نیز موثر باشد. شنا در آب سرد در درمان درد نیز مفید عمل واقع می‌شود.

شنا در آب‌های سرد و شور سبب بهبود تنفس می شود

شنا درون آب‌های سرد و شور مانند دریا و دریاچه‌ می‌تواند سبب بهبود تنفس شود، چرا که آب‌های شور سبب پاک کردن سینوس‌ها و تقویت مژک‌ها می‌شود.

شنا در آب‌های سرد و شور مانند دریا سبب بهبود سلامت پوست می شود

شنا درون آب‌های سرد و شور می‌تواند سبب جذب مواد مغذی مانند سدیم،منیزیم، کلسیم، کلرید و سولفات شود. همین امر تاثیر بسیار زیادی در درمان مشکلات پوستی چون اگزما وپسوریازیس دارد.

از دیگر فوایدی که میتوان برای شنا در آب سرد عنوان کرد:

  • شنا در آب سرد سبب کاهش درد عضلات می‌شود.
  • شنای آب یخ سبب قدرت ذهنی و مدیتیشن می‌شود.
  • شنای آب سرد تاثیر مثبتی بر روی پوست، حفظ شادابی و سفید شدن آن دارد.
  • آب سرد می‌تواند برای درمان درد مزمن مفصل و آرتروز انتخاب شود.

تخفیف بلیط استخر ملوان

تخفیف بلیط استخر ملوان رشت فرصتی عالی برای لذت بردن از استخر با کسری از هزینه معمول است. این پیشنهاد برای مدت محدودی در دسترس است، بنابراین سریع عمل کنید و به خرید بلیط استخر ملوان قبل از تمام شدن آن‌ها بپردازید. در پایان، اگر به دنبال راهی سرگرم کننده و با طراوت برای غلبه بر گرما در رشت هستید، استخر ملوان بهترین مکان برای رفتن است.

معایب شنا در آب سرد

علیرغم تمامی فواید و مزیت‌هایی که برای شنا در آب سرد وجود دارد، این عمل می‌تواند همراه با معایبی نیز باشد.از جمله معایب شنا در آب یخ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

آب سرد می تواند سبب گرفتگی آنی عضلات شود

ورود ناگهانی به آب سرد می‌تواند سبب گرفتگی عضلات و درد بدن شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید به طور تدریجی وارد آب شد، همچنین بهتر است قبل از ورود به آب سرد با نرمش بدن خود را آماده کرد.

آب سرد می تواند سبب گرفتگی عضلات قلب شود

پرش در آب سرد و یا شنای طولانی درون آب سرد می‌تواند سبب گرفتگی عضلات قلب و یا ایست قلبی شود. به همین خاطر بهتر است اشخاصی که دچار بیماری قلبی و یا ضعف بدنی هستند از شنای در آب یخ خودداری کنند.

شنا در آب سرد می تواند سبب لرز یا کبودی بدن شود

اشخاصی که دچار ضعف بدن هستند یا درآب‌های بسیار سرد شنا می‌کنند، ممکن است با کبودی بدن به خصوص لب‌ها و لرز شدید مواجه شوند؛ به همین خاطر بهتر است پس از خروج از آب سرد فورا در فضایی گرم و معتدل قرار گرفت.

استخر بلطو ولنجک تهران

استخر بلطو ولنجک تهران یکی از بهترین استخرهای روباز تهران است که آبی بسیار شفاف و تمیز دارد. این استخر بزرگ حدود 1000 متر مساحت دارد و امکانات رفاه زیادی را در خود جای داده است. استخر بلوط ولنجک با عمق 80سانتی‌متری خود مناسب کسانی است که قصد شناکردن ندارند.

استخر پردیسان نور تهران

  • سانس آقایان استخر پردیسان نور ویژه ماه رمضان:همه روزه از ساعت 20 الی 2 بامداد
  • سانس بانوان استخر پردیسان نور تهران ویژه ماه رمضان:شنبه الی پنج شنبه 9 الی 15 و جمعه ها 9 الی 14
  • سانس ویژه بانوان از شنبه الی پنج شنبه از ساعت از ساعت 13:15 الی 15:00

شنا در آب سرد سیب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

شنا درون آب سرد تاثیر چشمگیری بر روی سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته، شنا در آب سرد سبب افزایش تعداد گلبول‌های سفید بدن می‌شود. همین افزایش گلبول‌های سفید سبب تقویت سیستم ایمنی در هنگام مواجه با خطر و بیماری می‌شود.