علت تاخیر در واردات خودرو/ کار دست واردکنندگان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سیدرضا فاطمی امین در بخشی از فصل سوم برنامه میدون درباره آخرین وضعیت واردات خودرو گفت: هماهنگی هایی در خصوص واردات خودرو انجام شده و شرکت های واردکننده در حال انجام این کار هستند. ماه در حال حاضر

وزیر صامت افزود: تاخیر به این دلیل است که واردکننده باید مذاکره کند و معامله را ببندد. در این میان هیچ مانعی از جانب ما وجود ندارد.

وی درباره احیای واحدهای متوقف شده گفت: احیای واحدهای متوقف شده به پروژه ای مرتبط با معادن و صنایع تبدیل شده و تاکنون موفق به احیای 2000 واحد شده ایم.

وزیر صمت در خصوص حمایت کافی از واحدهای تولیدی و تعیین سطح اعتبارات گفت: این موضوع به نوعی درست است. در کشور تنوع کاربری، کسب و کار و منابع محدود داریم.

وی ادامه داد: این عدم تعادل را باید با کارهای خلاقانه جبران کنیم; مثلا در بحث منابع مالی 2 کار را با بانک مرکزی و وزارت دارایی شروع کردیم که یکی از این کارها تامین مالی زنجیره ای است که کارایی منابع مالی را افزایش داد. این کاری که از سال گذشته شروع شده باید تقویت شود.

فاطمی امین افزود: گام دوم جلوگیری از انحراف منابع مالی از تولید است تا هیچکس نتواند منابع بگیرد و به نام تولید در جای دیگری هزینه کند.

وی افزود: پاسخ کلیدی استفاده از روش هایی است که بتوان با همان منابع موجود واحدهای تولیدی را حمایت کرد.

وزیر سکوت وی درباره تکمیل سامانه معاملات نیز گفت: این کار گسترده آغاز شده و در حال مذاکره با تمامی واحدهای تولیدی هستیم تا تمامی تولیدات خود را ثبت کنند تا وضعیت تولید به صورت لحظه ای رصد شود.

فاطمی امین افزود: اکنون که ارتباط با گمرک برقرار شده است برای تکمیل این سامانه نیازمند دیتا هستیم.