صنعتی‌سازی مسکن پیشران اقتصاد است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بر اساس طرح جامع مسکن که در خردادماه ۱۳۹۶ توسط وزارت راه و شهرسازی منتشر شد، پتانسیل مسکن در افق ۱۴۰۵ میلیون واحد در سال است، این در حالی است که مرکز آمار و بنیاد مسکن گزارش به طور متوسط ​​450 واحد در سال در مناطق شهری و روستایی. مسکن به دلیل عدم تعادل کاهش یافته است عرضه و تقاضا مسکن مدت انتظار صاحبخانه را بیش از 75 سال افزایش داده است.

حرکت صنعت ساختمان با هجوم شرکت های دانش بنیان پایه

امسال منویات مقام معظم رهبری معرفت آفرید پایه و یک کارفرما ایجاد کرد. در این میان، نگاهی دقیق به سهم مسکن در اقتصاد نشان می دهد که چرخه اقتصاد با رونق صنعت ساختمان در حال تغییر است. از این رو امیدوارم دولت باید توجه ویژه ای به صنعت ساختمان داشته باشد زیرا کشور همچنان در رکود است. نزدیک به بالا رفتن تولید به رشد اشتغال در کشور نگاه کنیم.

و رستم غازمی وزیر راه و شهرسازی در ماه های اخیر در باره وی به اهمیت استفاده از فناوری های نوین در بخش ساختمان اشاره کرد. او روشن کرد درحال حاضر طول عمر ساختمان ها در کشور 15 تا 20 سال است. هشت گذشت.

وزیر سابق راه و شهرسازی بارها از فناوری های جدید مسکن برای جبران عقب ماندگی آنها استفاده کرده است. قسمت تاکید کرد.

این در شرایطی است که مذاکرات با طرف های خارجی به ویژه چینی ها در حال انجام است انحراف همچنین روغن فن آوری این ساختمان توسط وزیر راه و شهرسازی ساخته شده است.

در این قاظمی در باره برخی می گویند وزارت راه و شهرسازی می خواهد چینی ها را برای مسکن به ایران بیاورد، اما ما می خواهیم فناوری صنعتی را وارد کشور کنیم و نه مهندس وارد کشور می شود و نه کارگر. ، “او گفت.

به دانش بنیان درونی اعتماد کنید

با توجه به نامگذاری امسال تولید و دانش پایه و اشتغال زایی یکی از حوزه های تولید دانش است پایه تلاش زیادی برای رفع عقب ماندگی و تولید دانش لازم است پایه و صنعتی شدن در بخش مسکن. در همین رابطه احمدرضا سرحدی زاده کارشناس اقتصاد مسکن در گفتگو با خبرنگار آنلاین در خصوص نقش خود صحبت کرد. دانش عمومی در توسعه اقتصاد مسکن اظهار داشت: این دنیاست دانش عمومی منجر به توسعه نظام اقتصادی می شود. کار حجمی دیگر به اقتصاد کمک نمی کند، بلکه تولید مواد تکنولوژیکی با ارزش بالا است. و بیشتر سمت دانش پایه اگر خیس شود اقتصاد را از وضعیت فعلی خارج می کنیم.

وی ادامه داد: علم را باید در نظر داشت پایه از پایه های جامعه نمی آید، از دانشگاه ها می آید. این باید سیستم آموزشی دانشگاه های ما باشد فنی از تمرکز فقط دانش در برابر عملی بودن تولید دانش را عمل محور کنید پایه برسیم. اتفاقی که در تمام شرکت های بزرگ دنیا رخ می دهد دادن و شرکت هایی با فن آوری آنها مانند ایرباس با دانشگاه های پلی تکنیک قرارداد دارند و در زمان تحصیل دانشجو با وضعیت تولید آشنا هستند.

صنعتی شدن مسکن اشتغال را تسهیل می کند

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به استفاده از فناوری های نوین در صنعت ساختمان، گفت: خانه ما سنتی و با دانش است. پایه در حوزه مسکن باید دو موضوع را در دستور کار قرار دهیم، یکی استفاده است مواد . فن آوری ساخت و ساز و استفاده از روش های دیگر فن آوری در خط مقدم ساخت و ساز.

سرحدی زاده گفت: از دنیا آجر همچنین از بلوک سیمانی استفاده نکنید، بلکه از قطعات پیش ساخته و مواد مدرنی که برای صنعتی سازی استفاده می شود، استفاده کنید برج 30 طبقه تا چند ماه دیگر ساخته می شود در حالی که ساخت و ساز به همین صورت است برج در ایران سال ها طول می کشد.

وی گفت: امروزه مواد مدرن از محصولات پتروشیمی ساخته می شود فن آوری در کشور ما، بخش پتروشیمی وجود دارد، اما روش ساخت نیز وجود دارد . ما سنتی هستیم

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسکن موتور محرک اقتصاد است، گفت: مسکن می تواند. در این مورد با صنعت ارتباط برقرار کنید، محرک اقتصاد باشید، اما درحال حاضر رشد تولید منجر به رشد صنایع عمده ما نشده است. در چند دهه گذشته میلیاردها دلار در بخش ساخت و ساز سرمایه گذاری شده است، در حالی که نیروی محرکه اقتصاد صنعت است، نه ساخت و ساز.

وی ادامه داد: اگر صنعت باشد مسیر می تواند مسکن را صنعتی کند، اما پیشرفت تنها در صورتی می تواند حاصل شود که همه منابع ما در بخش مسکن سنتی ادغام شود. فنی نخواهیم داشت.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهور مبنی بر تخریب ویلاهای جنگلی و جلوگیری از ساخت و ساز در کنار منابع آبی و زیست محیطی، گفت: اگر روش های سنتی ساخت و ساز ادامه پیدا کند، جنگل ها و منابع زیرزمینی ما از بین می رود. در مورد صنعت ساختمان هم همینطور است استخدام شده است اما در عین حال باید اقتصاد پویایی داشته باشیم که صنعتی شدن را تحریک کند و قدرت خرید مردم را افزایش دهد. ما حتی می توانیم مواد بسازیم.». صادرات “تک” ساختمان.

این گزارش علاوه بر مشکل افزایش اشتغال با شروع ساخت و سازهای صنعتی، به آن مشکل نیز پرداخته است دانش عمومی به کاهش قیمت ها کمک می کند انجام شده سازندگان باید قدرت خرید خانه برای خانه دار شدن مردم را داشته باشند راحت تر برای خانه دار شدن سال ها منتظر نمانید.