صف‌های طولانی مردم و وعده‌های مدام مسئولان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرنگار آنلاین می گوید در مورد کرونا ، مردم هرگز برای غذا صف نمی کشند. رئیس جمهور در سخنرانی خود در 13 فوریه ، دستاوردهای دولت را توصیف کرد. (در اینجا بیشتر بخوانید) برخی سو mis مدیریت ها و سهل انگاری ها اغلب مردم را به سمت ستون غذا سوق می دهند. درحال حاضر صف های طولانی برای خرید مرغ با نرخ دولتی نیز صحنه ای است که هر روز شاهد آن هستیم.

بر اساس این گزارش قیمت مرغ را در مغازه های مرغ فروشی در تهران و بسیاری از شهرها نشان می دهد ، به غیر از مراکز محدودی که دولت مرغ را به 20 هزار و 400 تومان پیشنهاد می دهد. درحال حاضر تومان بیش از 33،000 است؛ حتی اتحادیه های تولید کننده مرغ قیمت منصفانه مرغ را 25000 تومان اعلام می کنند.

با روی کار آمدن دولت حسن روحانی در سال 1992 ، قیمت مرغ برای هر کیلوگرم 6400 نشانه بود. این زمانی است که من طی دو سال گذشته مرغ بوده ام دلیل افزایش شدید قیمت گوشت قرمز جای گوشت قرمز را گرفته بود.

کمبود شدید عرضه مرغ در استانهای مختلف کشور و صف های طولانی در شرایط تاج!

برخی مخاطبان در همکاری خبرنگار آنلاین گفت: در برخی از استانهای کشور کاهش جدی در عرضه مرغ وجود دارد. وی گفت: عرضه مرغ در شهرهایی مانند کرمان ، آبادان ، شیراز و خوزستان به شدت کاهش یافته است. به گفته این مخاطبان ، کمبودهای عرضه در استان های کرمان و خوزستان بیشتر می شود.

مقامات دولتی بارها وعده داده اند كه قیمت مرغ را تا حد مصوب كاهش دهند ، در حالی كه قیمت این كالا به حد مصوب نرسیده است و انتظار می رود طی هفته های آینده روند افزایشی داشته باشد. قیمت مرغ هنوز هم بالا است

همچنین گزارش شده است که صف های طولانی برای خرید این محصول در استانهایی مانند آذربایجان غربی و کرمانشاه کم است. (جزئیات بیشتر را اینجا و اینجا بخوانید)

در عین حال مقامات دولتی بارها قول کاهش قیمت مرغ را تا حد مصوب داده اند و نه تنها قیمت این محصول به نرخ مصوب نرسیده بلکه در هفته های اخیر نیز در حال افزایش است.

در آوریل سال جاری ، مدیرعامل وقت شرکت پشتیبانی امور دام گفت: مردم نباید برای خرید گوشت و مرغ عجله کنند زیرا تا پایان سال افزایش می یابد. قیمت ما این منطقه را نداریم. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

وزیر جهاد قول می دهد قیمت مرغ را کاهش دهد. وقتی قیمت 18000 تومان بود!

قاسم خاوازی هنگامی که وزیر جهاد کشاورزی در تاریخ 30 ژوئیه 2016 به استان اردب سفر کرد ، وی اعلام کرد که قیمت مرغ کاهش می یابد.

خاوازی وی با بیان اینکه این وزارتخانه اجازه کمبود مرغ و گوشت در سفره را نخواهد داد ، گفت: “با افزایش تولید نهاده های دامی ، قیمت مرغ کاهش می یابد. صمت همچنین باید نظارت را افزایش دهد (در اینجا بیشتر بخوانید). وقتی وزیر جهاد کشاورزی این قول را داد متوسط ​​قیمت مرغ گرم در بازار حدود 4000 تومان بود.

مصرف زیاد شد

به دنبال افزایش قیمت این محصول طی چند روز آینده؛ این را مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در اوایل ماه مارس بیان کرد. مصرف مرغ در تهران از 1000 به 1200 تن در هفته از 1700 به 1800 تن رسیده است. قیمت از این هفته به نرخ مصوب می رسد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

رضا سالمی نیز روز گذشته اظهارنظر جدیدی کرد قول با توجه به هفته آینده برای کاهش قیمت مرغ. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)

بازار مرغ در خرده فروشی ها رها شده است

در همین حال ، وزارت جهاد کشاورزی حجم تولید مرغ را افزایش داده است کافی تجهیزات نظارت را سرزنش کنید غارت در همین رابطه ، مرتضی ریس ، معاون وزیر جهاد کشاورزی در مصاحبه ای افزود: “متأسفانه ، روش در قیمت گذاری محصولات دامی معضلی وجود دارد که بسیار اشتباه است. به عنوان مثال ، در محصولاتی مانند مرغ چرخ شده ، قیمت بازار بسیار متفاوت از قیمت مصوب است ، بنابراین اگر به فروشگاه ها نگاه کنیم ، قیمت برخی از قطعات مرغ تا دو و نیم برابر قیمت مصوب و محصول به اندازه یک کل خسارت کاربران

سود حاصل از این اختلاف قیمت قطعاً در جیب است شرکت تولید کننده این از بین نمی رود ، این نوع قیمت گذاری را ترک می کند یکی بودن بازار خرده فروشی مرغ و تخم مرغ نیز عدم کنترل در این بازار را نشان می دهد

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت مصوب طیور در پرورش طیور 14 هزار و 500 تومان و لاشه بسته بندی شده آن 20 هزار و 400 تومان است ولی در زمینه پارتیشن بندی شاهد قیمت های عجیبی هستیم.

تغییر اندازه: سود حاصل از این اختلاف قیمت قطعاً در جیب شما است شرکت تولید کننده این از بین نمی رود ، این نوع قیمت گذاری را ترک می کند یکی بودن بازار خرده فروشی مرغ و تخم مرغ و عدم کنترل این بازار را نشان می دهد (جزئیات بیشتر را در اینجا بخوانید)

اگر 130 میلیون مرغ وجود داشته باشد طراحی شده انجام شد ، هیچ کمبودی وجود ندارد!

در همین رابطه حبیب آزادالله نژاد در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اینکه قیمت اصلی و عرضه اصلی مرغداری ها افزایش نیافته است ، تهیه این محصول را 32000 تومان گران و سودآور خواند و از تجهیزات نظارتی خواستار معامله شدند قاطعانه با فروشندگان گران قیمت.

اگر 130 میلیون مرغ جوجه ریزی شده باشد ، از نظر تامین مرغ برای تأمین نیازهای کشور هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار 130 میلیون قطعه مرغ درخواست کرده است طراحی شده وی در بهمن ماه افزود: اگر این جوجه کشی مطابق با نیاز کشور انجام شده باشد ، از نظر عرضه مرغ هیچ گونه کاهشی حاصل نمی شود. طراحی شده تولید به وضعیت تولید مرغ مطابق با سیاست اطلاع رسانی است

قیمت یک کیلوگرم مرغ زنده آزادلا نژاد در صورت توزیع صد در صد به این ترتیب اضافه شده است درحال حاضر این کار را حدود 16000 تومان انجام داد و 23000 تومان آماده طبخ مرغ گرم اعلام كرد: “متأسفانه در هفته های اخیر تقاضای غلط در بازار افزایش یافته است و مردم بیش از نیاز مرغ خریداری می كنند.”

یک کارگر بخش خصوصی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدها توزیع قطعات مرغ را آغاز کرده اند اظهار داشت: “این مشکل قیمت ها را نیز افزایش داده است. از آنجا که حاشیه سود این واحدها بسیار زیاد است ، گاهی مرغ های دولتی نیز وارد این چرخه می شوند.

قیمت یک کیلوگرم مرغ زنده در صورت توزیع صد در صد به این ترتیب اضافه شده است درحال حاضر این کار حدود 16 هزار تومان انجام می شود و مرغ گرم با 23 هزار تومان آماده طبخ است. متأسفانه در هفته های اخیر تقاضای اشتباه در بازار افزایش یافته و مردم بیش از نیاز مرغ خریداری می کنند.

این فعال در بخش خصوصی همچنین ادامه داد که دلیل دیگر افزایش قیمت طیور عرضه سخاوتمندانه و عرضه شده توسط دولت است: این مشکل باعث افزایش سود می شود. جوی از زمان ترور و در توزیع صنفی توزیع شده است نظارت بر مرغ به واحدهای صنفی و از واحدهای صنفی به مشتریان عرضه نمی شود که چالش های زیادی را ایجاد کرده است.

آزادالله نژاد با اعلام متوسط ​​قیمت 18 هزار و 500 تومان در بازار اظهار داشت: با توجه به قیمت مرغ زنده ، قیمت مرغ گرم در بازار غیردولتی نباید بیش از 25 تا 26 هزار تومان باشد.

بنابراین واضح است که تا زمان تحویل مرغ به مصرف کننده نهایی ، این حلقه در چرخه تولید قابل مشاهده نیست. اوه چیزی وجود دارد که کل شبکه را نابود می کند و بهتر است مقامات به جای قول های مکرر و بی اثر ، مشکل را اعلام کرده و برای رفع آن اقدام کنند. زیرا تداوم این وضعیت در طول روزهای عید مشکل جدی ایجاد خواهد کرد و تشکیل این ستون های طولانی در ایالت تاج برای سلامت جامعه بسیار خطرناک است.

همچنین قابل ذکر است 3.5 میلیارد دلار از ابتدای امسال تا 7 مارس واحد پول اولویت واردات نهاده های دامی به کشور است ولی این یارانه روی میز نیامده است و مشخص نیست چه کسی از آن استفاده کرده است.