صادرات ۱۴ میلیون دلاری گروه خودروسازی سایپا/افزایش صادرات در ۱۴۰۱ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بازرگانی آنلاین به نقل از سایپا نیوز نوشت: صادرات خودرو و قطعات در هشت دستور صادر شده از سوی رئیس جمهور به خودروسازان عنوان شده است، بنابراین گروه خودروسازی سایپا برای تحقق اهداف صادراتی کشور در سال جاری با جدیت بیشتری به این موضوع پرداخته است. متعاقباً نگاهی دوگانه به بازارهای کشورهای همسایه در این زمینه وجود دارد.

بر این اساس ارزش کل قطعات خودرو و صادرات گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته 13 میلیون و 735 هزار و 223 دلار، ارزش تجمعی صادرات خودرو 8 میلیون و 239 هزار و 192 دلار و تعداد خودروهای صادراتی سایپا بوده است. این گروه نسبت به سال 1399 بیش از 40 درصد رشد داشته است.

تولید مالی خودرو با توجه به دوران مدیریت جدید گروه خودروسازی سایپا سریع شاهین در پی آن است که این گروه قصد دارد در زمینه صادرات محصولات نهایی و قطعات خودرو ارقام بالایی را به ثبت برساند، از این رو مذاکراتی را با کشورهای همسایه برای صادرات محصولات سیپا آغاز کرده است که می تواند شامل حضور هیأت مدیره ارشد در منطقه باشد. از نظر مالی خاص باشید ایلابوکای دموکراسی تاتارستان وی همچنین به توسعه مجتمع سایپا فدراسیون روسیه و همکاری با خودروسازان روسی اشاره کرد.

طبق برنامه Res تا سال 1401 این گروه از خودروسازان 650 هزار دستگاه تولید خواهند کرد، بنابراین با روند بالای تولید خودرو در چند ماه نخست امسال (حداقل 36 هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده شده است)، هدف افزایش تولید و افزایش است. صادرات

در حال حاضر 7 گروه از گروه خودروسازی سایپا در حوزه قطعات خودرو و صادرات خودرو فعال هستند که شامل سایپا، سایپا یدک، سر فرناسیزی و ایران رادیاتور می شود. مالیبلرینگ سایپا و سایپا آذربایجان ذکر شد.

سایپا از سال های گذشته یکی از صادرکنندگان برتر کشور بوده و تاکنون موفق به کسب 2 عنوان برتر صادراتی، 7 عنوان نمونه صادراتی در سطح کشور و 3 عنوان نمونه صادراتی در استان شده است. در سال 1400 صنعت خودرو به یکی از بهترین صادرکنندگان نمونه در استان تهران تبدیل شد.