«شیوع کرونا» عامل اصلی کاهش شدید صادرات ایران به ترکیه، چین و هند در 5 ماه نخست سال 2020/ افزایش صادرات نفتی فصل 27

خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا گفت: از زمان شیوع ویروس تاج ، واردات و صادرات ایران با چالشهای جدی روبرو بوده است و بسیاری از کشورهای همسایه مرزهای خود را بسته اند و بخشی از آنها را نیز بسته اند. این منجر به کاهش شدید صادرات کشور شد.

در همین زمان رونق تولید به عنوان شعار سال 1999 انتخاب شد. یکی از دلایل رونق تولید در کشور افزایش صادرات نفت و غیر نفتی است.

آمارها نشان می دهد که صادرات کالاهای مختلف در 5 ماه اول سال 2020 نسبت به مدت مشابه در سال 2019 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. آماری که توسط اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی منتشر شده است نشان می دهد که صادرات نفت ایران از 7.1 میلیون یورو در فصل 27 به 7.46 میلیون یورو در 5 ماه اول سال 2020 افزایش یافته است. در همین زمان ، صادرات کشور با 4.3 درصد از کل صادرات کالا کاهش یافته است ، که به نظر می رسد اجرای اجرای تک مرحله ای سیستم Intex است ، در حالی که صادرات نفت در فصل 27 افزایش یافته است.

در همین زمان ، صادرات به ترکیه در پنج ماه نخست سال 2020 1.87 درصد کاهش یافته است. دلیل اصلی این امر بسته شدن کامل مرزهای ترکیه و ایران در اواخر ماه مه 1999 بود.

هند و چین کاهش چشمگیر صادرات از ایران را نشان داده اند ، تأثیر زیاد فوران تاجی که بر رشد صادرات این کشور تأثیر می گذارد.

آماری که توسط اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی منتشر شده است

انتهای پیام / 4141