رییس سازمان بورس: به خریداران خارجی سهام اقامت ۵ ساله می‌دهیم

خبرگزاری آوای البرز گفت ، این خبر توسط رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ، محمد علی دهگان دهنوی ، در جلسه سخنگویان دولت اعلام شد که به دنبال سقوط شاخص بورس به صورت زنده از آوای البرز پخش شد. ماه ، 10 توصیه برای بهبود و تقویت روند بازار تقاضا در بورس اوراق بهادار نشان می دهد که این سه پیشنهاد توسط هیئت وزیران تصویب و نهایی شده است ، در حالی که هفت پیشنهاد دیگر قرار است در جلسه هماهنگی اقتصادی روسای ارتش تصویب شود. پس از تصویب دولت ، امیدواریم که سرانجام تصویب را بدست آوریم.

محمد علی دهگان دناوی اظهار داشت: یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی را به صندوق تثبیت بازار اختصاص دهید ، ممنوعیت استفاده از تسهیلات بانکی از سوی م institutionsسسات مالی بازار سرمایه را لغو کنید و از امروز اجازه 5 سال اقامت برای سرمایه گذاران خارجی را بدهید. در بازار سرمایه اجرایی شناخته شده است.

وی گفت: “یکی از این پیشنهادات این است که اولین خریداران پالایشگاه از دولت به دلیل افت شاخص بازار ضرر کردند. ما پیشنهاد می کنیم از سهام جایزه دولت تا حدی استفاده کنیم که این سهام از بین برود و واحدهای جدید از همان صندوق یا صندوق های تصفیه کننده ITF استفاده کنند. وی افزود: “سایر سازمانهای دولتی باید جایزه سهام خود را بدست آورند تا زیان خود را جبران كنند.

وی گفت: پیش از این شرکت های سرمایه گذاری از خرید تسهیلات بانکی برای خرید سهام منع شده بودند اما به دلیل تقاضای بازار توافق شد که ممنوعیت پذیرش تسهیلات برداشته شود و این شرکت ها می توانند از تسهیلات بانکی برای گسترش سرمایه گذاری خود استفاده کنند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: به خارجیانی که سهامشان را در بورس ایران خریداری می کنند باید اجازه اقامت پنج ساله داده شود بنابراین خارجی ها می توانند با خرید سهام اجازه اقامت پنج ساله بگیرند. بازار. ”

وی افزود: 7 پیشنهاد دیگر به شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارجاع شده است كه یكی از آنها قبلاً مصوبه ای داشتیم كه 80٪ درآمد حاصل از مالیات انتقال سهام سال 1400 را به صندوق های دولت وارد كرد. “پشتیبانی از بازار و بازار. پیشنهاد دوم تشویق شرکت های پذیرفته شده در بورس برای گسترش سرمایه گذاری خود در شرکت های پذیرفته شده در بورس بود تا در صورت صرف همان میزان سود سرمایه برای کسر مالیات ، سود شرکت ها کسر شود. علاوه بر این ، شرکتهایی که سهام شرکتهای تابعه خود را خریداری می کنند ، به منظور حمایت از بازار ، 50٪ از قیمت خرید سهام مذکور این شرکتها را به عنوان کسر مالیات یک ساله دریافت می کنند ، به عبارت دیگر ، شرکتهای بزرگ می توانند مالیات را به دولت به مدت یک سال آن را در اختیار آنها بگذارید و از پول این مالیات برای خرید سهام شرکتهای وابسته خود استفاده کنید.

دهگان دهنوي اظهار داشت: توصيه چهارم سازمان بورس اين است كه بانك ها ، م institutionsسسات مالي و اعتباري بخاطر علاقه به سرمايه گذاري و حمايت از بازار سرمايه و سهام خود بايد وارد بازار سرمايه شوند. پیش از این ، ماده 16 قانون رفع موانع شرکت های تولیدی خرید سهام را ممنوع و مجازات کرده بود ، اما پیشنهاد ما این بود که بانک ها در صورت خرید سهام از دارایی های مازاد خود ، به مدت سه سال از ماده 16 معاف شوند. و منابع بانکها برای حمایت از بازار سرمایه.

رئیس سازمان بورس در مورد اصلاحیه پنجم گفت: “با توجه به احتمال سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در بازارهای سرمایه خارجی ، با توجه به مقالات انجمن ، دولت می تواند صندوق توسعه ملی را در بازار سرمایه ایران نیز تصویب کند. “اگر کمیته هماهنگی موافقت کند ، می توانیم در بازار سرمایه ایران سرمایه گذاری کنیم.

دهگان دهنوی گفت: پرونده ششم پیشنهاد صندوق توسعه بازار برای انتشار اوراق با ضمانت دولت تا سقف 20 هزار میلیارد دلار و اجرای سیاست حمایت از بازار سرمایه است.

وی به هفتمین توصیه SEC به کمیته هماهنگی اقتصادی گفت: “کسانی که واحدهای سرمایه گذاری صندوق پالایش اول یا ITF های دولتی را خریداری کرده اند ، برخی از آنها به دلیل سقوط بازار ضرر کردند.” واحدهای سرمایه گذاری همان پالایشگاه یا واحد صندوق بعدی قرار بود ضررهای خود را به صورت سهام جایزه جبران کنند که برای توانمندسازی سرمایه گذاران برای جبران خسارات وارده به خریداران پالایشگاه معرفی شدند. اعتماد به دولت مورد تأیید هیئت وزیران.

ما امیدواریم که دولت بسته سیاست 3 + 7 را تصویب کرده و 7 پیشنهاد در کمیته هماهنگی اقتصادی تصویب شود و روزهای بهتری در انتظار سرمایه ایران باشد. با اجرای این توصیه ها به بازار عرضه کنید.

223223