دیدنیهای طبیعت ساری

شهر ساری پرجمعیت ترین شهر استان مازندران با قدمتی 5000 ساله و مرکز استان مازندران است. اگر به فکر خرید بلیط هواپیما و سفر به ساری هستید، بد نیست بدانید که جدا از طبیعت زیبا و منحصر به فرد ساری؛ آثار تاریخی زیادی در این منطقه وجود دارد. آب و هوای ساری به دلیل مجاورت با کوه، جنگل و دریا معتدل است و در سفر به این شهر نباید جاذبه های گردشگری ساری را از دست داد.

دریاچه میانشه

دریاچه میانشه یکی از جاذبه های طبیعی ساری است که در 10 کیلومتری روستای چورت بین ساری و کیسار در استان مازندران ایران قرار دارد. بهتر است بدانید دریاچه میانشه در 350 کیلومتری تهران در جنگل های بکر روستای چورت با وسعتی در حدود 2.5 هکتار واقع شده است. جالب است که دریاچه میانشه در سال 1318 بر اثر زلزله و رانش زمین و مسدود شدن مسیر آب چشمه در کنار دریاچه شکل گرفت. شکل هندسی دریاچه میانشه بیضی شکل است و عمق آن بسته به میزان بارندگی فصلی تغییر می کند. برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید مسیر جالبی را از میان درختان سرسبز شمال طی کنید.

استخر غمگین

تالاب و چشمه صدوه از جاذبه‌های طبیعی ساری در جنوب استان مازندران، بین رشته‌کوه‌های مرتفع البرز که از غرب به شرق امتداد دارند، در جنوب شرقی ساری و در شمال سمنان، منطقه‌ای است که رطوبت و سرما در آن وجود دارد. . جنگل‌ها در کویر سمنان، سکونتگاه شهدز، خشک است. جالب است بدانید که تپه های شاهزاده پوشیده از جنگل است. در زیر جنگل ها، در دامنه کوه، زمین های کشاورزی و چشمه های درخشان وجود دارد.

تالاب ساراندون و بلاندون

تالاب های سراندون و بالندون از جاذبه های طبیعی ساری هستند که در مجاورت روستای سیدمحله قرار دارند. تالاب ساراندون و لالاندون از دو قسمت شمالی و جنوبی تشکیل شده است که قسمت شمالی آن سراندون و قسمت جنوبی آن بالندون نامیده می شود. بهتر است بدانید تالاب های سراندون و بالندون زیستگاه مناسبی برای پرندگان و مرغ های دریایی بی شماری است که به لطف آب شیرین آن در این منطقه زندگی می کنند. لازم به ذکر است که عمق تالاب به دلیل بارش در پاییز و زمستان بیشتر از بهار و تابستان است. علاوه بر این، کشاورزی در کنار تالاب رونق دارد.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز

از دیگر جاذبه های ساری پناهگاه حیات وحش دشت ناز است که در ۲۹ کیلومتری شمال ساری در جنگلی هموار و در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار قرار دارد. جالب است بدانید این منطقه زیستگاه و محل پرورش یک گوزن کمیاب است. گونه، گوزن زرد ایرانی. مرال (گوزن قرمز خزری)، شوکا، جنگلی و قرقاول از دیگر گونه های جانوری زیستگاه حیات وحش دشت ناز هستند. نکته جالب دیگر در مورد پناهگاه حیات وحش دشت ناز وجود بیش از 447 گونه گیاهی در این منطقه است. برای علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش باید بدانید که این منطقه در تمام طول سال به جز فصل زادآوری گوزن زرد (آب) با مجوز قابل بازدید است.

پناهگاه حیات وحش میانکالا

پناهگاه حیات وحش میانکالا یکی از جاذبه های طبیعی ساری است که در بین کشورهای حاشیه دریای خزر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جالب است بدانید تنها 60 کیلومتر در سواحل جنوبی دریای خزر وجود دارد که توسعه شهری و آلودگی در آن قابل مشاهده نیست. این 60 کیلومتر پناهگاه حیات وحش میانکاله است که همه شرایط از جمله منابع غذایی، آب و هوای معتدل را دارد. اگر به حیات وحش علاقه دارید، بد نیست بدانید که این پناهگاه هر ساله پذیرای پرندگان زیادی از سراسر دنیا به تالاب است.

دریاچه النندان

دریاچه الدانان با 17 هکتار وسعت یکی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی ساری است و با زیبایی خیره کننده ای در مسیر ساری – سمنان واقع شده است. دریاچه الندان طبیعتی منحصر به فرد و منحصر به فرد دارد. جالب است بدانید دریاچه الندان به هیچ رودخانه ای نمی ریزد و آب دریاچه فقط از طریق باران تامین می شود. توت در اطراف دریاچه الندان; بلوط انواع درختان توت و نامدا را می توانید ببینید. دریاچه آلاندا در هر فصلی از سال زیبایی منحصر به فرد و نفس گیر را ارائه می دهد. تفرجگاه ها و استراحتگاه هایی مانند قایق های موتوری و قایق های پدالی از جمله مناطق تفریحی دریاچه الندان هستند.

حمیدآباد

دریاچه حمیدآباد با منظره هنری طبیعی منحصربفرد یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ساری است که زیبایی خاص خود را در برابر چشمان بینندگان به نمایش گذاشته است. جالب است بدانید که تالاب حمیدآباد اصلی ترین محل یافتن نیلوفرهای تالاب زیبا و منحصر به فرد است. می توانید سوار قایق شوید و به آرامی نیلوفرهای زیبا را لمس کنید و بدون شک از زیبایی شگفت زده خواهید شد. همچنین پرندگان و دوزیستانی که در دریاچه حمیدآباد زندگی می کنند زیبایی منحصر به فردی را به وجود آورده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به گردشی تاپ مراجعه نمایید.