دلایل خرابی مگنت کارتریج

در صورت خرابی مگنت چه کنیم؟

مگنت رولر از قطعات مهم پرینتر بوده که به دلیل خاصیت بالای الکتریکی به پخش منظم تونر روی درام کمک میکند همانطور که میدانید برای داشتن چاپگر خوب تمام قطعات داخلی و خارجی آن باید به درستی و هماهنگ عمل کنند جالب است بدانید هرچه پرینتر شما بزرگتر،مگنت رولر قویتر و بزرگتر. با تعویض کارتریج این قطعه نیز عوض شده، در ادامه به نحوه عملکرد مگنت رولر در چاپگر پرداخته، خرابی های رایج آن معرفی میگردد.

مگنت رولر چیست و چه کاربردی دارد؟

غلطک مگنت پرینتر که به عنوان مگنت رولر و غلطک دولوپر  شناخته میشود، مهمترین قطعه ی کارتریج بوده؛ نقش مهم در عملیات چاپ دارد نکته ی قابل ذکر اینکه مگنت رولر فقط در پرینتر های لیزری وجود دارد همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد، در چاپگرها یک مخزن رنگ وجود داشته که کارتریج نامیده میشود و درون ن قطعات مختلفی وجود داشت هکه هرکدام وظایف مخصوص  به خود را دارند.

غلطک مگنت پرینتر درست روی مخزن کارتریج قرار گرفته، اغلب وارد به شکل لوله ی فلزی بوده که یک شافت درون آن قرار دارد البته لازم به ذکر است شافت فلزی ممکناست در تمام مدل های چاپگر وجود نداشته باشد قبل گفتیم که مگنت خصیت آهنربایی داشته پس در صورت شکافت طولی این قطعه دو قطب مثبت و منفی آن مشخص میشود.

باید بدانید کارتریج پرینتر شامل یک مخزن اصلی و یک مخزن ضایعات تونر بوده که همانطورکه اشاره شد غلطک مگنت روی مخزن اصلی قرارگرفته، تونر را از آن خارج، به سمت درام هدایت میکند مانند قطعات دیگر چاپگر مگنت رولر هم انواع مختلفی داشته، در ادامه به آنها پرداخته میشود.

غلطک دولوپر تقریبا در تمام پرینترهای لیزری وجود داشته، فقط نوع و جنس آنها با یکدیگر متفاوت است در عمل عملکرد تمام این قطعات یکی است به عنوان مثال مگنت رولر به صورت یک لوله ی توخالی بوده؛مغزی یا شافت آهنربایی ندارد و از این جهت با چاپگرهای اچ پی و کانن متفاوت است.

ساختار غلطک دولوپر برخی از مدلهای پرینتر سامسونگ دقیقا مشابه چاپگرهای شرکت برادر و در آن ها شافت آهنربایی توسط پلاستیک فشرده پوشانده شده است  اما در پرینترهای اچ پی وکانن شافت آهنربایی داخل یک لوله ی فلزی قرار گرفته به واسطه ی یک چرخ دنده میچرخد .

دوطرف غلطک دولوپر بوش های پلاستیکی قرار گرفته که عملیات چرخش را آسان میکند همچنین به عنوان یک سطح عایق برای این قطعه عمل کرده، برخی اوقات خرابی بوش ها باعث ضعف در عملکرد مگنت رولر میشود از دیگر خرابی های رایج این قطعه میتوان به کثیف شدن، خط وخش افتادن و افت خاصیت مغناطیسی اشاره کرد لازم به ذکر است در صورت بروز هرکدام از این ایرادات باید قطعه در اسرع وقت تعویض گردد.

انجام کارهایی برای افزایش کارایی مگنت را سرویس کردن آن گویند برای انجام این کار میتوانید روشهای زیر را انجام دهید:

میتوانید قطعه را توسط پنبه و الکل تمیز کرده، این کار باعث بالا رفتن کارایی غلطک دولوپر شده همچنین اگر آلودگی سطح آن زیاد بود میتوانید به جای پنبه و الکل از تونر ضعیف استفاده نمایید به طور کلی تمیز کردن مگنت رولر تاثیر خوبی بر عملکرد آن میگذارد.

پایین بودن کیفیت برگه ی چاپی اولین و مهمترین نشانه ی خرابی مگنت بوده، البته تعمیرکاران علل مختلفی را برای خرابی مگنت رولر معرفی کرده اند برخی از این نشانه ها عبارتند از:

در صورت مشاهده ی هر کدام از مورد بالا سریعا نسبنت به (مگنت رولر) اقدام کنید.

کلام آخر اینکه تعمیر و تعویض مگنت رولر(غلک مگنت یا غلطک دولوپر) کاری بسیار حساس و نیازمند تخصص و دانش کافی بوده، برای انجام اینکارحتما از تکنیسین های متخصص راهنمایی و کمک بگیرید. همراهتان هستیم.

مگنت کارتریج که به مگنت رولر هم معروف است، یکی از قطعات پرینتر بوده که خاصیت الکتریکی بالایی دارد و کمک می‌کند تونر روی درام پخش شود. برای اینکه یک چاپگر به خوبی عمل کند باید قطعات داخلی و خارجی آن با هم هماهنگ باشند. هر چقدر پرینتر بزرگ‌تر باشد به همان اندازه مگنت رولر آن قوی‌تر و بزرگ‌تر است. مگنت رولر نقش مهمی در عمل چاپ کردن ایفا می‌کند. این مگنت‌ها لیزری هستند. چاپگرها دارای مخزن رنگ هستند که به آن کارتریج می‌گویند. برای می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

درون کارتریج، قطعات مختلفی وجود دارد که هر کدام وظیفه مخصوص به خود دارند که درست کار کردن آنها سبب می‌شود عملکرد کلی دستگاه به خوبی باشد. ما در این مطلب قصد داریم به علائمی که شما می‌توانید با توجه به آنها به سالم بودن یا پی ببرید بپردازیم؛ پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

عملکرد مگنت کارتریج چگونه است؟

، میله‌ای مغناطیسی بوده و قطعه‌ای است که در دستگاه کپی و پرینتر وجود دارد. این قطعه خاصیت آهن‌ربایی دارد ‌و شبیه به استوانه‌ مخروطی است که طول آن از قطرش بیشتر است. جنس برخی از آنها برنجی و برخی دیگر استیل یا پلاستیک بوده و وظیفه آنها جذب پودر ترنر به خود و سپس منتقل کردن آن به درام است. مگنت کارتریج دارای دو قطب آهن ربایی است که یک طرف آن قطب مثبت و طرف دیگر آن قطب منفی دارد.

در حقیقت کار مگنت، خالی کردن تونر از درون مخزن و انتقال آن به سطح است. به این ترتیب با جریان مغناطیسی پودر تونر را به درام منتقل می‌کنند. در این عمل مگنت و کارتریج سبب باردار شدن تونر می‌شوند. گاهی اوقات که عمل چاپ انجام نمی‌شود یا در چاپ شدن نقصی دیده شود یا کمرنگ چاپ شود، معمولا این قطعه خراب است.

تمام دارای غلتک‌های دولوپر هستند که در انواع مختلفی موجود بوده و جنس آنها با هم متفاوت است. کارتریج به دو نوع لیزری و جوهری تقسیم می‌شود که هر کدام از آنها ویژگی‌های مخصوص به خود دارند که در اینجا به معرفی این دو نوع کارتریج می‌پردازیم تا بهتر متوجه شوید.

کارتریج لیزری

این کارتریج در پرینتر لیزری مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل پودر جامد و غلیظی می‌شود که دارای خاصیت مغناطیسی است. در گذشته از اکسید و کربن برای این کارتریج استفاده می‌شد؛ اما اکنون از پلیمرهای خاصی بهره می‌گیرند تا چاپ باکیفیت‌تری داشته باشند. کارتریج مزبور نسبت به انواع دیگر به جز در مقابل گرما و رطوبت مقاومت بالایی دارد.

کار آن هم به این ترتیب است که پودر آن را با درام به مایع تبدیل می‌کنند و سپس با غلتک روی سطح کاغذ چاپ می‌کنند. کارتریج لیزری در دو نوع رنگی و مشکی وجود دارد که نوع رنگی آن دارای ۴ رنگ آبی، قرمز، زرد و مشکی بوده و در کارتریج مشکی، تنها رنگ مشکی دارد.

کارتریج جوهری:

در پرینترهای جوهری از کارتریجی استفاده می‌شود که به حالت مایع است و دارای نازل‌های ریزی بوده که جوهر به کاغذ منتقل می‌شود.

این نکته را باید خاطر نشان کنیم که هرزمان نیاز به داشتید می توانید به تخصص ما اعتماد کنید و کارتریج خود را به مجموعه ی hpsupport بسپارید.

مشکلات رایجی که در مگنت رولر پرینتر رخ می دهد

مشکلاتی که در مگنت رولر پرینتر به وجود می‌آید، اغلب به علت خش‌دار شدن پوشش آن یا متراکم بودن بیش از اندازه آن است. تراکم آن هم به علت وارد شدن فشار روی تونر به وسیله وایپر بلید است؛ چرا که برای پروسه چاپ باید ذرات تونر به وسیله وایپر بلید تحت فشار قرار گیرد. ما در اینجا به ذکر برخی از مشکلات رایج مگنت رولر می‌پردازیم که عبارتند از:

زمان تعویض مگنت کارتریج کی باید انجام شود؟

چنانچه مشکلاتی که در بالا به آن اشاره کردیم پیش بیاید زمان آن رسیده است که برای رفع مشکل اقدامی اساسی انجام دهید. شما باید ابتدا برای افزایش کارایی آن را سرویس کنید. شما می‌توانید با پنبه و الکل این قطعه را کاملا تمیز کنید و با این عمل کارایی غلطک دولوپر را بالا ببرید و اگر روی سطح آن آلودگی وجود دارد با این کار تمیز شود.

در صورتی که میزان آلودگی زیاد باشد می‌توانید از تونر ضعیف بهره ببرید همچنین چون در دو طرف غلطک دولوپر، بوش پلاستیکی وجود دارد که کار چرخش را آسان می‌کند اگر بوش‌ها خراب شوند یا خط و خشی ایجاد شوند یا عملکرد مغناطیسی آنها ضعیف شود عملکرد خوبی نخواهند داشت در این صورت باید این قطعه توسط فردی ماهر و متخصص تعویض شود.

سخن پایانی

مگنت رولر یا مگنت کارتریج قطعه مهمی در دستگاه‌های چاپگر و پرینتر است. در صورتی که این قطعه مشکلی پیدا کند، عملکرد دستگاه چاپ مختل می‌شود و چاپ به خوبی انجام نمی‌شود. از جمله علائمی که می‌توان پی برد این قطعه خراب شده است می‌توان به خطوط تیره و روشن روی کاغذ، کمرنگ چاپ شدن، وجود حفره‌های سفید در چاپ و چاپ شدن یک در میان اشاره کرد. برای رفع مشکل باید تعمیرکار حرفه‌ای که تجربه کافی در این زمینه دارد، اقدام به تعویض قطعه کند.

همانطور که میدانید شرکت های زیادی اقدام به فروش کارتریج  می کنند,اما مهمترین  چیزی که شما به عنوان مصرف کننده باید دقت بفرمایید این است که ,بدانید کدام یک از فروشندگان کارتریج به شما کارتریج خوب و با کیفیت میفروشد.یکی از موارد مهم در زمینه خرید کارتریج hp  این است که آیا کارتریج خریداری شده ,قابل شارژ است و یا یکبار مصرف؟نکته بعدی اینکه آیا فروشنده بعد از خرید شما به شما قابلیت دادن خدمات پس از فروش از جمله <<شارژ کارتریج و نیز تعمیرات پرینتر >>دارد یا خیر؟این نکاتی است که شما در هنگام خرید کارتریج باید به آن دقت بفرمایید.

حال مجموعه شرکت های ایران چاپگر بستری را برای فروش انواع کارتریج پرینتر با بهترین قیمت با حذف واسطه را برای شما ایجاد کرده است .تا به راحتی بتوانید بهترین و با کیفیت ترین کارتریج ها را در آن جا خریداری نمایید,و در کمتر از ۱ ساعت آن را تحویل گرفته ,و نیز در  زمان نیاز به شارژ کارتریج تنها با یک تماس از خدمات شارژ کارتریج پرینتر بهره بگیرید.شما میتوانید  برای خرید کارتریج کانن و سفارش انواع کارتریج پرینتر به لینک زیر مراجعه نمایید.