خبر مهم برای سهامداران/ دامنه نوسان تغییر می‌کند

به گزارش یک خبرگزاری شیر جابرانمجید عشقی در مراسم رونمایی از پایگاه داده های بازار سرمایه در جمع خبرنگاران گفت: برخی از شرکت ها سود خود را به شرکت سپرده گذاری مرکزی برای پرداخت سود به مشمولان سهام عدالت واریز نکرده اند اما سازمان بورس باید این کار را انجام دهد. از طریق این موضوع کار کنید و در کانال های مختلف دنبال کنید.

وی ادامه داد: بحث عدم پرداخت سود شرکت مخابرات مطرح است که این میزان سود زیاد نیست و تاثیر زیادی در میزان سود ندارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت در سال 1399 گفت: این سودها تا 21 اسفند به حساب مردم بود.

تغییر دامنه نوسان

عشقی درباره تغییر دامنه نوسان ادامه داد: پس از اتمام فرآیند تغییر دامنه نوسان، دامنه به تدریج باز می شود. این تصمیم در سال جدید اعلام خواهد شد.

بزرگی نوسان تغییر می کند

تاثیر مذاکرات بر بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تاثیر به نتیجه رسیدن مذاکرات سیاسی بر بازار سرمایه گفت: سیاست دولت در مورد نرخ ارز بر عهده بانک مرکزی است و سیاست اصلی آن ثبات نرخ ارز است.

عشقی ادامه داد: در حال حاضر نرخ ارز تثبیت شده و شرکت ها بر این اساس خرید و فروش می کنند.

پرداخت سود از طریق سجام

وی با اشاره به سود افراد در برخی شرکت ها گفت: در بودجه سال آینده سود از طریق سامانه سجام سرمایه گذاری می شود. در مرحله اول سود سال جاری از طریق سجام و در مرحله دوم سود سال گذشته از شرکت ها وصول و از طریق سجام پرداخت می شود. البته سهامداران باید در این سامانه ثبت نام کنند.

اولین آپدیت منتظر تغییرات جدید است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اصلاحیه اول گفت: سازمان بورس نمی تواند در مورد قیمت سهام اظهار نظر کند. قیمت سهام نیز غیرقابل پیش بینی است، اما شواهدی وجود دارد که این روند رو به بهبود است.

عشقی ادامه داد: تصمیماتی در خصوص مدیریت صندوق در هیئت دولت گرفته شده اما نهایی نشده است. اما تغییراتی در اساسنامه صندوق ایجاد می شود تا آن را به NAV نزدیک کند.

223227