جزییات تازه درباره زمان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان/ حقوق چگونه ترمیم می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری قبارآنلاین، ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: 60 هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان اختصاص یافته و تلاش برای افزایش مستمری 30 درصد از مشمولان کمیته امداد و بهزیستی در حال انجام است.

او بیان کرد؛ جانبازان و جانبازان 25 درصد پایین که درآمد پایینی دارند با افزایش حقوق و مزایا مواجه خواهند شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد احکام شاغلان و بازنشستگان در این ماه قابل اصلاح نیست و از آذرماه حقوق آنلاین و آبان به حساب کارمندان و بازنشستگان واریز و حقوق افزایش می یابد.

در واقع حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ابتدای آبان ماه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: دولت اعلام کرد آنلاین ماه پرداخت می کنیم. می خواهم از شما تشکر کنم، یعنی قبل از تبدیل شدن به قانون، به همه مسئولیت می دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه عنوان کرده بود: نیازی به تصویب قانون نیست، بعد برج سقوط می کند و حقوق ماهانه آنلاین به حساب واریز می شود. آقای میرکاسمی به من گفت که ما این کار را می کنیم.

در مهرماه سال جاری مسعود میرکاسمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تاریخ افزایش حقوق کارکنان کشوری و لشکری ​​و بازنشستگان گفت: این موضوع با توجه به افزایش میزان افزایش از مهرماه اجرایی می شود.

بابک اوگاهی معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه کشور نیز اظهار داشت: از آنجایی که دولت تصمیم به اجرای این طرح دارد، مبلغ مناسبی برای حقوق ماهانه کارمندان و بازنشستگان اعمال می شود.

او قول داده بود که حقوق مهرماه را پرداخت کند و مابه التفاوت را در ماه های دیگر پس از قطعی شدن رقم دقیق در مجلس اعمال کند.

سید محمدرضا میرتاج الدین، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان معتقد است: نمی توان ادعا کرد که افزایش حقوق ناشی از ترمیم حقوق می تواند همه چیز را حل کند. مشکلات مردم در بخش مالی است، اما می تواند بخشی از حل این مشکلات باشد.

مشروح گزارش مربوطه را (اینجا) بخوانید.