تولیدکنندگان لوازم خانگی تا اول تیر فرصت دارند

طبق تصمیم سازمان حمایت ، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: برنامه نظارت بر بازار لوازم خانگی تا روز شنبه 21 خرداد اجرا می شود ، اما آنهایی که در قیمت گنجانده نشده اند تا یکشنبه جریمه در نظر گرفته نمی شوند. آنها شانس انجام این کار را از اول ژوئیه دارند.

مرتضی میری در مصاحبه با آوای البرز ، با اشاره به ثبت 26 واحد از سیستم 124 و 700 مورد و تجهیزات ، اعلام کرد که با سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و تامین کنندگان و تولید کنندگان تجهیزات خانگی جلسه ای برگزار می کند.

در این جلسه برنامه نظارت بر بازار تجهیزات داخلی از روز شنبه 21 ژوئن اجرا می شود ، اما تا آن زمان به کسانی که قیمت خود را در سیستم گنجانده نشده اند به جریمه ها مراجعه نخواهند کرد و از اول ژوئیه خواهد بود. آنها یک فرصت دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: در حال حاضر قیمت 34 یا 35 واحد دیگر برای ورود به سیستم در نظر گرفته شده است. وی گفت: “پس از این تعداد واحد محدودی باقی مانده است و احتمالاً قیمت آن تا یکشنبه کاهش می یابد.” خواهد بود

میری همچنین از تشکیل کارگروه متشکل از لوازم خانگی سازمان حفاظت ، اتاق تجارت و وزارت سکوت برای نظارت بر بازار تجهیزات داخلی خبر داد و گفت: کار این گروه از امروز آغاز شده است.

وی گفت: “در جلسه امروز سازمان مشاوره مصرف کننده ، تولید کنندگان و تولید کنندگان ، پیشنهاد من این است که خریدار ضمانت محصولی را که فروشنده می فروشد ، پر کند تا هیچ کس دیگری نتواند آن را بفروشد. به عبارت دیگر ، مصرف کننده فقط می تواند کالا و کالاهای خانگی بخرد و دست بازرگانان نیز از بازار قطع شود.

آوای البرز می گوید: قیمت لوازم خانگی در هفته های اخیر عناوین اصلی را به خود اختصاص داده است و مشاهدات میدانی در بازار نشان می دهد که لوازم خانگی ایران امسال 25 تا 30 درصد افزایش یافته است و کالاهای خارجی نیز بطور عمده 100 درصد حمل و نقل می کنند. سرانجام ، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان روز گذشته اعلام کرد که در حال تجدید نظر در هزینه لوازم خانگی است؛ 20 درصد تلویزیون و 25 درصد لوازم خانگی مجاز به افزایش قیمت در مقایسه با فوریه سال گذشته هستند. تولید کنندگان تا پایان امروز باید قیمت را در سیستم 124 درج کنند که این استاندارد برای تست واحدهای اتحادیه است.

در پایان پیام