تفاوت بین فرهنگ مردم قبرس و مردم ایران

قبرس شمالی قسمت شمالی جزیره قبرس، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. قسمت شمالی جزیره قبرس در جنوب ترکیه قرار دارد و تحت نفوذ این کشور است. همچنین آداب و رسوم فرهنگی قبرس شمالی شباهت زیادی به فرهنگ ترکی دارد و حتی مردم این منطقه به زبان ترکی صحبت می کنند.

در این میان، قسمت جنوبی جزیره قبرس (قبرس جنوبی) به شدت تحت تأثیر فرهنگ و زبان یونانی است. قبرس شمالی به دلیل داشتن آب و هوای گرم و مطبوع نزدیک به دریای مدیترانه، دانشگاه ها و اقتصاد رو به رشد، میزبان گردشگران و مهاجران زیادی است که اکثر آنها ایرانی هستند. اما مهم ترین نکته مهاجرت ایرانیان به قبرس شمالی شناخت آداب و رسوم و فرهنگ مردم قبرس شمالی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

زبان مردم قبرس شمالی

زبان ساکنان قبرس شمالی ترکی است. در واقع از سال 1974 که ارتش ترکیه در پاسخ به دولت یونان به شمال جزیره قبرس حمله کرد، این کشور به دو بخش قبرس شمالی (طرف ترک) و قبرس جنوبی (طرف یونانی) تقسیم شد. در مورد قبرس شمالی نیست، بنابراین، در این کشور، هر دو زبان یونانی و ترکی زبان رسمی جزیره قبرس هستند. در واقع زبان ترکی در قسمت شمالی جزیره قبرس بسیار رایج است. بنابراین می توان گفت که مردم قبرس شمالی ترک و مسلمان هستند اما برخی از آنها زبان های یونانی و دیگر زبان های اروپایی را نیز می دانند.

این خانواده در قبرس شمالی واقع شده اند

زمانی که یک ایرانی تصمیم می گیرد به همراه خانواده خود به قبرس شمالی https://euromy.info مهاجرت کند یا سفری طولانی به این کشور آغاز کند، مسئله وضعیت خانواده در قبرس شمالی بسیار مهم می شود. راستی والدین ایرانی می خواهند بدانند که آیا در قبرس هم مثل ایران به سالمندان احترام می گذارند یا نه؟! در پاسخ به این سوال، موقعیت خانواده در قبرس شمالی را می توان به صورت زیر بیان کرد:

در فرهنگ مردم قبرس و مردم ایران شهروندان قبرس شمالی مردمی خانواده دوست هستند

بیشتر جشن های محلی در قبرس شمالی به سبک خانوادگی برگزار می شود

مردم محلی در قبرس شمالی اغلب اوقات خود را با خانواده خود و در تعطیلات رسمی می گذرانند.

بزرگان در خانواده های قبرسی جایگاه بالایی دارند

از آنچه در مورد آداب و رسوم فرهنگ قبرس شمالی در رابطه با خانواده گفته شد، مشخص می شود که جایگاه والدین و اعضای خانواده در این نقطه از جهان محترم است. اما باید این را هم در نظر داشته باشیم که برخی از قوانین زندگی و فرهنگ جهانی بر مردم سراسر جهان از جمله مردم کشورمان تاثیر گذاشته است و این تاثیر بر فرهنگ و آداب و رسوم قبرس شمالی نیز دیده می شود!

فرهنگ انسانی در قبرس شمالی

آشنایی با فرهنگ مردم قبرس شمالی برای ایرانیان بسیار جذاب است. با آشنایی بیشتر با این فرهنگ، بهتر می توانند با آن سازگار شوند. با بیان فرهنگ قبرس شمالی می توان گفت:

مردم قبرس شمالی بسیار مهمان نواز هستند.

مردم قبرس شمالی برای مراسم و جشن های مختلف گرد هم می آیند و پس از آن جشن های مذهبی یا ملی برگزار می شود.

مردم قبرس شمالی برای تفریح ​​ارزش قائل هستند، بنابراین وقت خود را در فضای باز و بیشتر با خانواده می گذرانند.

قبرس شمالی کار اداری را به کار تخصصی ترجیح می دهند.

ساکنان قبرس شمالی نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار حساس هستند، بنابراین میزان تخلفات رانندگی در این کشور بسیار پایین است.

مردم قبرس شمالی علاقه ای به مشاوره ندارند. آنها به خصوص دوست ندارند در جمع به آنها توصیه شود. اگر با آنها این گونه رفتار شود، ممکن است با فردی که توصیه می کند رفتار دوستانه ای نداشته باشند.

قبرس شمالی از نیلوفرهای سفید برای مراسم عزاداری استفاده می کند. بنابراین مراقب باشید از این گل برای هیچ هدفی غیر از مراسم ختم استفاده نکنید!

قبرس شمالی رفتارهایی مانند صحبت کردن در جمع یا بلند خندیدن در حین غذا خوردن را رفتار مناسبی نمی دانند، پس باید مراقب چنین رفتاری در جمع باشید!

موارد فوق نکاتی در مورد فرهنگ قبرس شمالی است که دانستن آنها می تواند به شما در درک بهتر زندگی این کشور کمک کند. البته اگر مدتی با مردم این کشور زندگی کنید، به طور کامل از جزئیات مربوط به فرهنگ مردم قبرس شمالی مطلع خواهید شد.

مراسم ازدواج در فرهنگ مردم قبرس شمالی

فرهنگ ازدواج قبرس شمالی بسیار شبیه به فرهنگ ایران است. بنابراین ازدواج در قبرس شمالی یک رویداد زیبا و مقدس خانوادگی محسوب می شود. برای بیان آداب و رسوم قبرس شمالی در مورد ازدواج می توان گفت:

خانه عروس و داماد بیشتر توسط خانواده داماد تنظیم می شود. این تم شامل دکوراسیون داخلی، مبلمان و لوازم خانگی است.

در قبرس شمالی، مراسم عروسی به شیوه ای مفصل برگزار می شود. که حداقل 1000 نفر در این مراسم حضور خواهند داشت.

در بخشی از مراسم عروسی در قبرس شمالی مهمانان به عروس تبریک می گویند و هدایای پولی می دهند تا عروس و داماد بتوانند زندگی خود را با موفقیت شروع کنند.

در فرهنگ و آداب و رسوم قبرس شمالی، ازدواج، مانند خانواده، یک امر اصیل تلقی می شود و از احترام بالایی برخوردار است. علاوه بر این، مردم تمایل به شرکت در مراسم عروسی نیز دارند.

فرهنگ مردم قبرس شمالی

قبرس شمالی مانند هر نقطه دیگری از جهان آداب و رسوم خاص خود را دارد، مردمی که چنین آداب و رسومی را می شناسند. اما قبرس شمالی یک کشور اروپایی تحت تأثیر فرهنگ شرقی و غربی در کنار هم به حساب می آید. بنابراین، به طور کلی در مورد فرهنگ مردم قبرس شمالی، می توان موارد زیر را فهرست کرد:

اگرچه فرهنگ مردم قبرس شمالی متنوع است، اما بسیاری از مردم از نفوذ فرهنگ غرب در کشور خود استقبال کرده اند.

در قبرس شمالی جشن های مختلفی در طول سال به خصوص در تابستان برگزار می شود و بیشتر آنها جشن های بومی و محلی هستند. در این مهمانی ها مردم لباس های سنتی می پوشند و با رقص های سنتی که یکی از جاذبه های گردشگری قبرس است به تفریح ​​می پردازند.

مذهب در قبرس شمالی نقش کوچکی دارد. در واقع، مردم قبرس شمالی در انتخاب دین خود و احترام به نظرات دیگران آزادند.

طیف مذهبی مردم قبرس شمالی اعیاد مذهبی را در این کشور جشن می گیرند.

خوشبختانه آداب و رسوم قبرس شمالی باعث تعصب مردم این کشور نشد. در عوض با سفر یا مهاجرت به این کشور می توان به راحتی به آزادی انتخاب مردم این کشور پی برد. با توجه به اینکه چندین هزار سال در سطح زندگی قبرس شمالی وجود دارد، طبیعی است که اقوام مختلفی در آنجا حضور داشته باشند. اما این نشان از آگاهی بالای مردم این کشور است که به یکدیگر احترام می گذارند و محیط زندگی امن را تضمین کرده اند.

هنر و فرهنگ در قبرس شمالی

هویت و فرهنگ مردم قبرس شمالی به شدت مبتنی بر پیوندهای خانوادگی است. بنابراین زندگی این افراد بیشتر حول محور فعالیت های اجتماعی می چرخد. رقص، موسیقی، هنر و غذای محلی قبرس شمالی نیز بخشی جدایی ناپذیر از آداب و رسوم و سنت های مردم قبرس شمالی است. هنر این کشور نیز متاثر از هنر مردم ترک ترکیه است. بنابراین می توانید حال و هوای ترکیه را در سفر یا حرکت به قبرس شمالی تجربه کنید!