تغییرات یارانه‌ای مقدمه اصلاح اقتصاد ایران است

وزیر دارایی: تغییرات یارانه ها مقدمه ای برای اصلاح اقتصاد ایران است

وزیر دارایی گفت: با شروع کاهش ارزش ارز دامنه 4200 در برخی از کالاها، دولت وضعیت را ارزیابی کرده و برای اقدامات بعدی برنامه ریزی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آوای البرز؛ سید احسان خاندوزی در نشست شورای گفت‌وگوی بخش دولتی و خصوصی گفت: یکی از نیازهای کلیدی بخش خصوصی در سال‌های اخیر بازنگری در برخی سیاست‌ها و حذف نوسانات و نوسانات قیمتی و همچنین ارز ترجیحی است. “

وی گفت: آنچه در رابطه با حذف ارز ترجیحی رخ داده مقدمه ای برای اصلاحات اقتصادی در کشور است و پس از ارزیابی تغییرات، برنامه ریزی های لازم برای سایر موضوعات در ماه های آینده انجام خواهد شد.

وزیر دارایی با بیان اینکه ارز ترجیحی نان و دارو حذف نشده است، گفت: آنچه اتفاق افتاده بخشی از نیاز دولت، مجلس و بخش خصوصی است. البته شاید چنین طرح هایی بی نقص نباشند اما سعی می کنیم با اصلاح سیاست ها از مسیر اصلی خارج نشویم.

خاندوزی ادامه داد: در صورتی که اصلاح سیاست های یارانه ای کشور به اهداف خود نرسد، قطعا در برداشتن گام های بعدی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به سال‌هایی که اقتصاد ایران دچار تورم شدید بود، گفت: بخش مهمی از برنامه‌های اصلاحی دولت باید با حمایت بخش‌های مختلف و کارگران بخش خصوصی اجرایی شود. به همین دلیل است که جلسات شورای گفتگو بسیار مهم است.

وزیر دارایی افزود: هیأت وزیران لایحه دو جانبه معادل سازی استفاده از ارز بر مبنای حقوق گمرکی برای ماشین آلات و مواد اولیه کالاهای اساسی را تصویب کرده است که امیدواریم این موضوع به زودی اجرایی شود.

انتهای پیام/