تعطیلات چگونه بر سلامت روان تأثیر می‌گذارد؟

در دو سال گذشته به سختی میهمان ناخوانده، کوچک و سرسخت برای ما داشتیم. بیماری عروق کرونا ویروس قلب علاوه بر مختل کردن زندگی عادی و مختل کردن فعالیت های اجتماعی و اقتصادی، بر سلامت انسان تأثیر زیادی گذاشته است. از همان ابتدای ابتلا به این بیماری شاهد گسترش ترس، اضطراب و استرس در بین مردم بوده ایم. علاوه بر استرس ناشی از فشارهای جدید کرونا، آسیب های مفاصل، استراحت های نامنظم خواب، ناامنی شغلی و ساعات کاری بدون وقفه نیز می تواند رخ دهد. سلامت روان رکاملا مختل کننده است و منجر به استرس مزمن، اضطراب و افسردگی می شود.

به گفته علی آزادی، معاون سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، حدود 60 درصد افراد مبتلا به افسردگی، اضطراب و یکی از اختلالات روانی هستند، اما تعطیلات نورس فرصت خوبی برای کاهش اضطراب و اضطراب است. افسردگی. به دلیل بیماری عروق کرونا ویروس قلب و زندگی روزمره.

برخی از مردم فکر می کنند که فقط افراد مبتلا به بیماری روانی باید به سلامت روان توجه کنند. اما حقیقت این است که احساسات، افکار و نگرش های شما بر انرژی، بهره وری و سلامت کلی شما تأثیر می گذارد. سلامت روان، توانایی شما را برای مقابله با مشکلات روزمره و بحران‌ها و چالش‌های جدی‌تر تقویت می‌کند. بنابراین یکی از کارهایی که یک فرد می تواند برای کاهش استرس انجام دهد این است که مدتی از فعالیت های مربوط به کار مرخصی بگیرد، زمانی را برای استراحت اختصاص دهد و از تعطیلات به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

تعطیلات پر از پیچیدگی نه سرگرم کننده است و نه راحت

دکتر آزاد روانشناس بالینی و عضو هیئت علمی گفت: از نظر روانشناسان بر اساس مطالعات مختلف می توان گفت که تعطیلات، اوقات فراغت و اوقات فراغت عمده ترین موضوعاتی هستند که تاثیر بسیار مثبتی بر سلامت جسمی و روانی دارند. در دانشگاه. زهرا شایگان منش، ایرنا گفت: آنها انسان دارند. مطالعات متعدد نشان داده اند که تعطیلات منظم می تواند به زندگی سالم تر، طول عمر و سلامت روانی بهتر منجر شود. تعطیلات در کاهش افسردگی و اضطراب و بهبود عملکرد کاری و اجتماعی موثر است.

از تعطیلات غافل نشوید

شیگن منش با اشاره به افرادی که با موضوع تعطیلات، اوقات فراغت و اوقات فراغت مخالف هستند و افرادی که فکر می کنند تعطیلات اتلاف وقت و عقب ماندگی از کار است، گفت: اینها معمولاً طرح کمال و مانع عاطفی دارند. و اهداف با این حال، واقعیت این است که تعطیلات و فعالیت های اوقات فراغت برای سلامت جسمی و روحی مهم هستند. تعطیلات پر از پیچیدگی نه سرگرم کننده است و نه راحت. نادیده گرفتن تعطیلات در طولانی مدت می تواند منجر به مشکلاتی مانند خستگی، سوختگی، افسردگی و اضطراب شود. بنابراین تعطیلات و تفریح ​​را به یکی از مهمترین چیزهای زندگی تبدیل کنید.

سفر

شادترین کشورها، کشورهایی که بیشترین تعطیلات را دارند

اگر به کشورهایی مانند نروژ، دانمارک، سوئیس و سایر کشورهایی که در فهرست شادترین کشورهای جهان قرار دارند نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که تعطیلات در این کشورها بیش از هر کشور دیگری است. .، مانند تعطیلات آخر هفته دو روزه و ساعات کاری کوتاه. این کشورها ساعات کاری بسیار کوتاه تری دارند، اما بهره وری دارند، زیرا این کشورها بسیار بالاتر از ما هستند، زیرا تعطیلات آنها به گونه ای برنامه ریزی شده است که استانداردهای زندگی آنها بهبود یابد و از سلامت روانی بهتری برخوردار شوند. ساعت ها. انجام دادن. “

اثرات تعطیلات بر بدن

توجه بیشتر به جسم و روح یکی از مزایای فصل تعطیلات است: «شاید در روزهای هفته و هفته استراحت، خواب، تفریح ​​و ورزش کافی نداشته باشیم، اما در تعطیلات فرصت بازسازی جسمی و روحی را داریم. “

برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنید

این روانشناس بالینی در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلات برای جسم یا روح خوب است یا تعطیلات باید کیفیت خوبی داشته باشد، می گوید: درست است که ما به تعطیلات نیاز داریم، حتی اگر کیفیت پایینی داشته باشد، احساس بهتری خواهید داشت و در نهایت ذهن و بدن شما متعادل خواهد شد.”حتی اگر برنامه سفر خاصی برای کرونا نداشته باشید، مجبور نیستید کارهای عجیب و غریب انجام دهید، اما می توانید زمان خود را به بازی های خانوادگی سرگرم کننده، بیرون رفتن و تماشای فیلم های کمدی بگذرانید.”

به دلیل خستگی دیررس و افسردگی در تعطیلات

شایگان منش در پاسخ به این سوال که چرا در تعطیلات خسته و افسرده می شویم. وی تصریح کرد: مردم عموما دوست دارند در محیطی آرام و بدون استرس زندگی کنند که این امر آنها را برای تعطیلات آماده می کند، افسردگی ممکن است بعد از تعطیلات یا بعد از تعطیلات رخ دهد، به طور طبیعی بعد از تعطیلات احساس افسردگی و ناراحتی می کنیم، اما در در این موارد، چندین قدم وجود دارد که می‌توانیم برای پیشگیری از افسردگی بعد از تعطیلات انجام دهیم.”

افسردگی

چگونه سال نو را با انرژی شروع کنیم؟

با این حال، پایان تعطیلات به تنهایی می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود و شروع ماه مبارک رمضان بلافاصله پس از تعطیلات می تواند منجر به بازگشت به زندگی عادی شود، اما بهترین کاری که می توان انجام داد این است که خودتان این کار را انجام دهید. شایگان منش در پایان گفت. با انرژی برای آماده شدن برای ماه مبارک رمضان، دوری از اخبار بد، برنامه ریزی، انجام کارهای سرگرم کننده، کتاب خواندن، ورزش کردن، بخشیدن دیگران، رفع ابهامات، مثبت اندیشی، می توانیم شروع کنیم. برای بهبود روحی و جسمی.”

منبع: ایرنا