تاکید اتحادیه اروپا بر حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم و اجرای اصلاحات اقتصادی

اتحادیه اروپا در مقابله با چالش های امنیتی و تروریسم خشونت آمیز در کنار نخست وزیر عراق مصطفی الکادیمی ایستاده است. ” مشارکت ما به اینجا ختم نمی شود. ما از عراق در برگزاری انتخابات آزاد و اجرای اصلاحات اقتصادی حمایت می کنیم. مهاجرت یکی از زمینه های اصلی همکاری ما است.

یک بمب اتومبیل در یک مرکز استخدام پلیس عراق در کیساک ، غرب بغداد منفجر شده بود. سرویس امنیتی عراق تأیید کرده است که بمب گذار کمی بعد از ظهر مقابل ایستگاه پلیس منفجر شده است. این سومین بمب گذاری در شهر صدر بغداد در سال جاری است. دو حمله قبلی در ژانویه و ژوئن انجام شده است. در حملات تروریستی روز دوشنبه حداقل 30 نفر کشته و حداقل 60 نفر زخمی شدند.

رئیس شورای اروپا نخست وزیر عراق را به اجرای توافق نامه دوجانبه برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراخوانده است.

در همین حال ، نخست وزیر عراق از طریق تماس های ویدیویی با رئیس پارلمان اروپا و مکالمات تلفنی با مخالفان یونانی و راه های توسعه روابط عراق و کشورهای اروپایی از جمله یونان گفتگو کرد.

به گزارش خاورمیانه ، مصطفی القاسیمی در مورد روابط عراق و اتحادیه اروپا ، راه های گسترش آن ، پرونده پناهندگان و پناهندگان عراقی و راه های بازگشت با چارلز مایکل در تماس بوده است. در برابر فساد و پولشویی.

نخست وزیر عراق ابراز خشم کرد که رویکرد عراق به روابط استراتژیک بهتر با کشورهای اروپایی ، سطح همکاری اقتصادی و تجاری با شرکت های بزرگ اروپایی را با استفاده از تجارب اروپایی در توسعه پس از جنگ و ایجاد الگویی برای توسعه ، گسترش داده است. پدر جنگ دوم متعهد است.

عراق امیدوار است كه اتحادیه اروپا از اصلاحات دولت در چارچوب “كتاب سفید” ، از جمله چالش های اقتصادی ، اقتصادی ، نهادی و عمده ناشی از بقای بسیاری از طرف های مبتلا به آن حمایت كند.

از سوی دیگر ، رئیس پارلمان اروپا تلاش های خود را برای توسعه روابط با عراق و ایجاد یک همکاری واقعی با آن ابراز می کند و پارلمان اروپا از انتخابات پیش رو در ماه اکتبر در عراق حمایت می کند.

وی با تمجید از نقش روزافزون عراق در منطقه گفت که عراق شریک اصلی پارلمان اروپا در منطقه است.

در همین حال ، کریاکوس متسوتاکیس القدیمی ، نخست وزیر یونان با تماس تلفنی حمله تروریستی دیروز عید قربان را در بغداد تبریک گفت و به عراق تسلیت گفت.

القاعده از دولت عراق خواسته است تا تعهدات خود را برای تقویت همکاری با یونان و همه کشورهای اروپایی در جهت منافع ملت های دوست و صلح تقویت کند.

القاسیمی نخست وزیر یونان برای هماهنگی بیشتر اقتصادی و همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف به یونان سفر کرده است.

القاعده از درخواست رقیب یونانی خود برای رفتن به عراق برای تقویت همکاری مشترک در چارچوب منافع عراق ، یونان و همه کشورهای منطقه استقبال کرده است.