بورس باز هم عقب نشست/ ۸۰ درصد نمادها در صف فروش قفل ماندند

بازار سرمایه هنوز راکد است. شاخص کل سهام در طول هفته مجدداً سقوط کرد. این هفته حدود 80 درصد نمادهای سهام در صف فروش بسته شدند. دامنه نوسانات نه تنها تاثیری در تصمیمات سازمان عدم تعادل در عدم تقارن نداشت ، بلکه تعداد صف های فروش را نیز بسیار افزایش داد.

هفته گذشته بازار سهام شاهد چهار روز قرمز و یک روز سبز بود. همانند دو ماه گذشته ، این هفته این شاخص کاهش یافته و جریان های نقدی واقعی ادامه داشته است. با این حال ، در روز سه شنبه ، اولین ورودی پول واقعی 1400 بود و امروز شاخص کل 18000 واحد رشد کرد. اما این وضعیت پایدار نبود و آخرین روز هفته با سقوط شاخص به پایان رسید.

شاخص کل سهام تحت تأثیر تولیدکنندگان شاخص

در هفته چهارم Forward 1400 ، شاخص کل 6500 واحد افت کرد و به یک میلیون و دویست و چهل و سه هزار واحد رسید. در این هفته ، شاخص کل به مدت 4 روز منفی بود و فقط یک روز برای افزایش تقاضا برای شاخص و نمادهای دولتی سبز بود.

بورس به شدت سقوط کرد / 80٪ علائم در فروش فروخته شده اند

بورس سهام فقط یک روز دوام آورد و در آخرین روز معاملات هفته ، دماسنج اصلی سالن شیشه قرمز دوباره به نمایش درآمد. در یک روز ، شاخص کل 18000 واحد افزایش یافت و 400 نماد قفل در خط فروش قرار گرفت. این نشان می دهد که رشد شاخص کل معیار مناسبی برای بورس نخواهد بود و سایر شاخص ها باید ارزیابی شوند.

بورس به شدت سقوط کرد / 80٪ علائم در فروش فروخته شده اند

رفتاری مشابه شاخص همگن با شاخص کل

مانند شاخص کل ، شاخص کل یکنواخت چهار روز منفی و تنها یک روز در شاخص کل به سر برد. اما شاخص وحدت کلی خیلی افت نمی کند زیرا بیشتر نشانه های بازار نمی توانند قیمت بسته شدن را پر کنند.

بورس به شدت سقوط کرد / 80٪ علائم در فروش فروخته شده اند

تشکیل صف فروش بیش از 70٪ از نمادهای بازار سرمایه نشان می دهد که شاخص وحدت کلی باید حدود 3٪ کاهش یابد. با این حال ، بورس سهام کوچک را به دلیل نوسانات ناهموار و شدت افت بازار سهام خریداری نکرد ، که شاخص کل این هفته تنها 0.6 درصد پایین آمد.

بازار سهام مجدداً سقوط کرد / 80٪ علائم در فروش فروخته شده اند

روز چهارشنبه ، ارزش این رتبه بندی نسبت به روز گذشته با 13 درصد افزایش به 3،570 میلیارد تن رسید. ارزش صف خرید با 58 درصد افت به 250 میلیارد دلار رسید.

چرا یک روز بورس مثبت شد؟

همانطور که انتظار می رفت ، واکنش احساسی سهامداران خرد در روز سه شنبه نسبت به طرحی برای تزریق 24000 میلیارد تومان به بورس سهام فقط یک روز به طول انجامید و یک روز پس از اعلام خبر ، بار دیگر کل بازار را پوشش داد. در واقع ، روزی که سهامداران خرد با 672 میلیارد ریال وارد بازار شدند ، به دلیل افزایش تقاضا برای سهام گروه های بزرگ ، شاخص کل سبز شد و بازار به طور کلی هیچ نشانه ای از تغییر جدی را نشان نداد.

برنامه سازمان بورس برای فروش 24000 میلیارد تومان اوراق قرضه برای پمپاژ پول به بورس انتقادات جدی را به همراه داشته و باید دید آیا این مبلغ می تواند وضعیت موجود در بورس را تغییر دهد یا ادامه یابد. در هفته های گذشته

فروشنده املاک و مستغلات و خریدار قانونی سهام

هفته گذشته ، تغییر مالکیت همچنان به نفع قانونی بود. روز سه شنبه ، 15 آوریل ، ساعت 1400 اولین هجوم پول واقعی و افراد حقیقی با 67 میلیارد تومان وارد بورس شد. در مجموع ، کل فروش افراد واقعی 1900 میلیارد تومان بیشتر از خریدهای آنها است.

بازار سهام مجدداً سقوط کرد / 80٪ علائم در فروش فروخته شده اند

در این هفته حدود 1900 میلیارد تومان پول از بورس خارج شد. به عبارت دیگر ، تقریباً همه صنایع جریان نقدینگی را مشاهده کردند و فقط دو گروه جریان نقدی را شاهد بودند. “واسطه های مالی و پولی” با 10 میلیارد تومان و “محصولات معدنی غیر فلزی” با 2 میلیارد تومان شاهد ورود پول واقعی بودند.

از سوی دیگر ، گروه های “بانک ها و م institutionsسسات اعتباری” با 508 میلیارد تومان ، “استخراج سنگ معدن فلزات” با 177 میلیارد تومان و “فرآورده های نفتی” به ترتیب با 146 میلیارد تومان ، در واقع بیشترین تغییر در مالکیت. ، به ترتیب.

اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا تصمیم اشتباه قبلی سازمان بورس اوراق بهادار بر اساس میزان نوسانات موجود در طرح فروش اوراق قرضه تزریق شده به بورس اوراق بهادار قابل اصلاح است؟ بسیاری از کارشناسان فروش این اوراق را راه حل چند روزه می دانند که تأثیر چندانی نخواهد داشت و فقط بدهی را به دولت آینده واگذار می کند.

223229