بهترین زمان کاشت شمشاد + انواع شمشاد

گیاه شمشاد بومی شرق آسیا است و یک گونه آن در ایران به نام شمشاد خزر معروف است . انواع شمشاد گیاهانی مقاوم و بدون خزان هستند که به رنگ های مختلف وجود داردجهت خرید شمشاد نعنایی میتوانید به سایت ما مراجعه کنید و محصول مد نظر خود را به راحتی خریداری کنید .

ویژگی های شمشاد

انواع شمشاد در برابر گرما و سرما سازگاری دارد به همین دلیل این گیاه در اغلب آب و هوای کشور در فصل تابستان و زمستان می تواند مقاومت کند . این گیاه در فصل زمستان با برگ های بدون خزان خود طراوت و جلوه زیبایی در فضای بیرونی ایجاد می کند .

کاربردها ی شمشاد

از گیاه شمشاد برای ساخت دیوار سبز ، پرچین و در بلوار و خیابان ها استفاده می کنند . از چوب شمشاد برای ساخت آلات موسیقی مثل سه تار استفاده می شود . این گیاه را می توان هم در آپارتمان ها و هم در فضای باز نگهداری کرد .شمشاد به دلیل تنوع در برگ باعث شده گونه های مختلف زیادی به نام های ، ، رسمی یا ساقه طلایی ، نقره ای ، نعنایی سفید ، نعنایی سبز ، نعنایی زعفرانی ، نعنایی طلایی ، ژاپنی یا آکوبا ، توپی ، شمشاد ژاپنیکا یا پونیکا ، ورنیای طلایی ، ورنیای نقره ای ، ورنیای سبز ، فرانسوی یا مورد ابلق ، هی بی و جنگلی ,و … وجود دارد .

پرتقاضاترین شمشادها

ما قصد داریم انواع شمشاد هایی که طرفداران زیادی در فضاسازی فضای بیرونی یا آپارتمان ها دارند ، برای شما معرفی کنیم . معرفی شمشاد سبز یا پرتقالی ، معرفی شمشاد طلایی یا ابلق ، معرفی شمشاد نعنایی ، معرفی شمشاد ژاپنیکا یا ژاپونیکا ، شمشاد توپی سبز و شمشاد آکوبا ، شمشاد رسمی یا ساقه طلایی از پرتقاضا ترین شمشاد ها هستند .

 قیمت خرید و معرفی شمشاد طلایی یا ابلق

شمشاد طلایی یا ابلق برای ایجاد پرچین و دیوار سبز کاربرد دارد . شمشاد طلایی با اغلب آب و هوای کشور سازگار است و برای ایجاد پرچین و دیوار سبز از استفاده می شود .ترکیب شمشاد طلایی و شمشاد سبز برای ایجاد دیوار سبز نمای خاص و زیباتری در فضای سبز شما ایجاد می کنند .

The best time to plant boxwood + types of boxwood

روش نگهداری و نحوه ی تکثیر انواع شمشاد ها شبیه به هم است

نور

مورد نیاز شمشاد برای رشد بهتر به نور مستقیم خورشید احتیاج دارد . نور مستقیم خورشید علاوه بر رشد بهتر گیاه در حفظ رنگ برگ گیاه موثر است اگر شما شمشاد را در آپارتمان نگهداری می کنید آن را حتما در جای نور گیر قرار دهید . فضای کم نور باعث می شود رنگ برگ ها کم رنگ شود .

دما

دمای مناسب برای انواع شمشاد بر اساس شرایط اقلیمی معین می شود . دمای زیاد باعث سوختگی برگ های شمشاد می شود که با آبیاری مناسب و به موقع گیاه می توان از این مشکل جلوگیری کرد .

خاک

گیاه شمشاد به خاکی که زهکشی خوبی داشته باشد نیاز دارد . ترکیبی از خاک باغچه و خاک برگ و مقداری ماسه خاک خوبی برای شمشاد می تواند باشد . شمشاد در خاک قلیایی بهتر رشد می کند .

آبیاری

آبیاری شمشاد با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت است . بهتر است آبیاری زمانی که خاک کاملا خشک نشده انجام شود .

هرس

شمشاد گیاه هرس پذیر است و مطابق سلیقه خود می توانی آن ها را به صورت توپی یا برای دیوار چینی به صورت مکعب یا به شکل حیوانات هرس کنید . گاهی اوقات برای جلوگیری از پخش آفات در برگ های دیگر آن را هرس می کنند . برای ایجاد دیوار سبز بهتر است از قیچی بزرگ باغبانی استفاده کنید تا دیوار یکدست و منظم داشته باشید .

کوددهی

بهترین زمان کوددهی در فصل بهار و تابستان می باشد که می توانید از کود حیوانی یا کود شیمیایی استفاده کنید . کود شیمیایی با نسبت NPK 10-6-4 یعنی ده درصد نیتروژن، شش درصد فسفر و چهار درصد پتاسیم می توان استفاده کرد .

کاشت شمشاد

انواع شمشاد را می توانیم هم در آپارتمان و هم در فضای باز نگهداری کرد . اگر این گیاه را در آپارتمان نگهداری می کنید در جای پر نور خانه قرار دهید . در فضای باز نیز مکان پر نور را انتخاب کنید . اگر گیاه شمشاد را در کنار هم می کارید بهتر است شمشاد ها را در فاصله 50 تا 80 سانتی متری کنار هم بکارید .

بیماری و آفات انواع شمشاد

آفت به نام سفیدک پودری وجود دارد که روی برگ ها و ساقه های شمشاد دیده می شوند ، سفیدک پودری نوعی بیماری قارچی که در بعضی از گیاهان به وجود می آیند که با استفاده از قارچ کش از بین می روند این مواد را می توانید 2 تا 3 مرتبه به فاصله زمانی 10 تا 15 روز کنترل کنید . اگر نوک برگ ها خشک شدند دلیل آن کم آب دادن گیاه است .

دلیل قهوه ای شدن برگ ها

وقتی برگهای شمشاد قهوه ای گردید بدلیل کمبود پتاسیم است که می توان با اضافه کردن مقداری از آن در خاک از بین برد .اگر در فصل زمستان رنگ برگ های شمشاد به رنگ زرد یا نارنجی شدند دلیل آن کم گیاه در فصل تابستان است که با آب دادن در فصل تابستان به رنگ اصلی خود بر می گردد .

تکثیر گیاه شمشاد

انواع شمشاد از طریق قلمه تکثیر می یابد و بهترین زمان تکثیر از اواخر تابستان شروع و تا پایان نیمه دوم سال ادامه دارد . تولید کنندگانبرای انتخاب قلمه از شاخه هایی که یک ساله باشند استفاده می کنند. آن ها کار خود را اینگونه شرح می دهند ما با استفاده از یک قیچی باغبانی قلمه ای به طول 10 تا 20 سانتی متر به صورت اریب از گیاه مادر جدا می کنیم و بعد آن را در خاک ماسه ای فرو می کنیم . از هورمون ریشه زایی هم می توانید برای کمک به ریشه دار شدن شمشاد کمک کنید.

نکته مهم

که باید تولید کنندگان گیاه شمشاد به آن توجه کنند این هست که خاک ماسه حالت خشک دارد که اول قلمه را در خاک فرو کنید و بعد به خاک ماسه ای آب بدهید .

بونسای شمشاد

کدام نوع شمشاد برای بونسای کردن مناسب است ؟ برای بونسای کردن از هر نوع شمشاد می توان استفاده کرد ولی بیشتر از شمشاد توپی سبز و شمشاد ژاپونیکا و شمشاد نعنایی استفاده می کنند .شمشاد پیوندی یا شمشاد توپی پایه دار : برای پیوند شمشاد ، از پایه شمشاد سبز استفاده می کنند . شمشاد پیوندی طرح و جلوه ای متفاوت به گیاه شمشاد می دهد .

قیمت فروش شمشاد :

بر اساس اندازه گیاه و سن و سلامت گیاه متفاوت است . شمشاد را از طریق قلمه زدن تولید و تکثیر می کنند به همین دلیل
قیمت مناسب تری نسبت به گیاهانی که از طریق بذر تولید و تکثیر می شوند را دارد . اگر قصد دارید گیاه شمشاد را بعد خرید به زمین انتقال دهید حتما به توجه کنید .با تولید و پرورش شمشاد سبز ، شمشاد طلایی ، شمشاد ساقه طلایی به صورت عمده و با داشتن کارشناسان مجرب ، پاسخگوی مشتریان عزیز می باشد .

قیمت فروش شمشاد پیوندی :

با ایجاد پیوند زدن دو شمشاد بر روی یکدیگر ایجاد می شود که به مرور زمان شاخه و برگ های آن زیاد شده و با هرس کردن ، طرح و شکل مختلفی به آن ها داده می شود .شمشاد پیوندی بر اساس اندازه تک سر یا چند سر بودن و شکل آن قیمت های متفاوتی دارند که می توانید از شمشاد پیوندی ، فضای چشمگیر و خاصی در ایجاد فضای سبز زندگی فراهم کنید سایت خرید گل همراه شماست تا با اطمنیان خرید های خود را ثبت کنید .