بررسی تفاوت سری های تلویزیون سونی

سونی برندی ژاپنی  و خوشنامی برای ایرانی ها می باشد که از دیر باز هر خانواده حداقل یکی از محصولات این شرکت را استفاده کرده اند. همیشه محصولات ساخت سونی بی چون و چرا دارای کیفیت فوق العاده ای بودند و با خرید آنها تا چندین و چند سال بدون هیچ گونه نقصی، کار می کردند. همین ویژگی حتی در جدیدترین  مدل های تلویزیون این شرکت نیز صدق می کند، براویا (BRAVIA) مارکی از محصولات صوتی و تصویری سونی است که مخفف جمله “Best Resolution Audio Visual Integrated Architecture” به معنی (بهترین وضوح و معماری یکپارچه صوتی و تصویری) است. یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به کمپانی عظیم سونی ، که برای تولید تلویزیون با برند خود استفاده می کند.

تلویزیون های براویا و قطعات آنها در کارخانه های سونی در مکزیک ، ژاپن و اسلواکی برای سایر کارخانه های مونتاژ تولید می شوند و همچنین در برزیل ، اسپانیا ، چین ، مالزی و اکوادور مونتاژ می شوند، که کار اصلی طراحی و توسعه در ژاپن انجام می گیرد. همانطور که مشاهده میکنید 2 عدد اول معرف اندازه صفحه نمایش یه اینچ می باشند.

نوع مدل های تلویزیون سونی

حرف بعد از آن نمایانگر رده و کلاس تلویزیون سونی می باشد.

R – تلویزیون های دارای قیمت و عملکرد پایین .

W – تلویزیون های میان رده.

S، X – تلویزیون های پرچمدار یا بالارده.

Z – تا سال 2017 ، این حرف به معنای پشتیبانی از تصاویر سه بعدی بود ، اما از سال 2019 این حرف به معنای وضوح صفحه 8k است.

    در این مدل حرف X موجود است که نشان دهنده رده بالابودن این تلویزیون است.

چگونه می توان فهمید تلویزیون سونی در چه سالی ساخته شده است

تلویزیون من چه سالی است؟ دانستن اینکه تلویزیون شما در چه سالی ساخته شده است کاملاً ساده است ، سالی که تلویزیون تولید شده است با حرف موجود در شماره مدل قابل شناسایی است. به عنوان مثال ، مدل تلویزیون XBR 75x950G که در بالا از آن حرف زده شد، حرف G به معنای، مدل تلویزیون 2019 است.

یک نوع شمارگذاری دیگر هم وجود دارد هرچند اختلاف دو روش تنها به جابجایی اعداد می رسد.

معنی شماره مدل های تلویزیون سونی در اروپا

KD – به این معنی است که این محصول تلویزیونی است که اخیراً طراحی شده است.

55 – اندازه صفحه نمایش در اینچ ، همچنین می تواند در طراحی مدل تلویزیون حذف شود

X ، R ، W ، S ، A ، Z – مربوط به کلاس تلویزیون است.

 

نمای کلی فعالیت سونی در چند سال اخیر

2019 سونی ، مانند سایر تولیدکنندگان تلویزیون ، یک تلویزیون با پشتیبانی از رزولوشن 8K منتشر کرد همراه با آن سیستم عامل و نرم افزارهای موجود در تلویزیون های خود را بروزآوری کرد.

2018 سونی تصمیم گرفت با خرید ماتریس های صفحه نمایش از LG ، آزمایشات خود را با تلویزیون های OLED ادامه دهد و در سال 2018 مدل جدیدی از تلویزیون موفق OLED A8F با اندازه صفحه نمایش 55 و 65 اینچ ارائه کرد.

2017 در سال 2017 ، SONY در مقایسه با تولیدکنندگان کره ای افت چشمگیری در فروش محصولات خود را تجربه کرد.

در سال 2016 برچسب گذاری تلویزیون ها برای اروپا تغییر کرد، که در بالا توضیح داده شد.

    در حال حاظر چندین سری از تلویزیون های سونی در بازار موجود می باشند که با استفاده از اطلاعات ارائه شده در قسمت های قبلی می توانید اعداد و ارقام هر مدل تلویزیون سونی را درک کنید.

در زیر چند مدل تلویزیون را با هم مرور میکنیم

65X9000 H = تلویزیون 65 اینچ بالارده (X) سری 9 و سال ساخت 2020(H)

55X7000G= تلویزیون 55 اینچ بالارده (X) سری 7 سال ساخت 2019 (G) …

60W800F= تلویزیون ماین رده (W) سری 8 سال ساخت 2018 (F)

کیفیت تصویر و ساخت تلویزیون های SONY

قدرت بخشیدن به واقعیت

در پشت هر پنل تلویزیون سونی، تعداد زیادی فناوری منحصر به فرد پردازش سیگنال و کنترل پنل وجود دارد که برای ایجاد تصویری حیرت انگیز ، قرار گرفته اند.

مهمترین بخش هر تلویزیون پردازنده تصویر آن می باشد.

در سری بالارده و پرچمدار سونی از پردازنده پیشرفته X1 Ultimate که به گفته خود چندین سال است که بر روی آن کار کرده است، استفاده میکند. از این پردازنده سونی در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد که 2 برابر قدرتمند تر از پردازنده نسل پیشین این شرکت به نام X1 Extreme است.

سونی ادعا می کند که X1 Ultimate برای پشتیبانی از حداکثر کارایی تصاویر با محتوای HDR  است و از یک صفحه نمایش 8K با نور پس زمینه تا حداکثر روشنایی 10،000 نیت پشتیبانی میکند (هر چند پنلی با این میزان روشنایی در حال حاظر در دسترس نیست). با مدیریت داده ها توسط پردازنده X1 Ultimate ، محتوا در همان لحظه تجزیه و تحلیل می شود تا کنتراست عالی، روشنایی اوج و رنگ های طبیعی در تلویزیون های OLED و LED را به نمایش بگذارد.

تلویزیون های سونی که از خانواده پردازنده های X1 مجهز هستند بهترین کیفیت و تصویر را دارند. همچنین این پردازنده با هوش مصنوعی خود و فناوری پردازش تصویر منحصر به فرد 4K X-Reality ™ PRO و یک پایگاه داده مخصوص، اطمینان حاصل می شود که هر صحنه پر از جزئیات بصورت واقعی باشد.

 فناوری Object-based HDR remaster

تا آنجا که می توانید به واقعیت نزدیک شوید، می توانید همه چیز نزدیک به زیبایی 4K HDR ببینید. شما می توانید خطوط کوه ها ، بافتهای پنهان روی گلها ، عمق ابرها و کنتراست و رنگ طبیعی را در تلویزیون هایی که از این فناوری استفاده میکنند مشاهده کنید.

پردازش پایگاه داده دوگانه (Dual database)

 یک پایگاه داده برای تمیز کردن تصویر و کاهش نویز روی صفحه استفاده می شود. مورد دیگر برای افزایش وضوح تصویر ، بهبود وضوح استفاده می شود. این دو پایگاه داده قدرتمند برای بهبود تصویر با هم کار می کنند و پیکسل ها را به صورت پویا ارتقا می بخشند. هر پایگاه داده دارای دهها هزار مرجع است که از تجربیات سونی در تولید محتوا برای تلویزیون و فیلم طی سالهای گذشته جمع اوری شده است.

تلویزیون های سونی در بخش صدا

شعار سونی، یک تصویر زیبا سزاوار صدای گیرا است. تلویزیون های سونی دارای فناوری های صوتی منحصر به فرد و پیشرفته ای هستند که شما را در قلب سرگرمی های جذاب قرار می دهند.

صدای چند بعدی و کاملاً جدید

با حالت Acoustic Surface Audio+ و بلندگوی مرکزی تلویزیون ، صدا مستقیماً از وسط صفحه نمایش همراه با محرک های لرزشی ابتکاری در پشت تلویزیون تولید تا جلوه های صوتی را ایجاد کند که با تصویر حرکت می کنند. علاوه بر این ، دو ساب ووفر قدرتمند ، یک جلوه فضایی را ارائه می دهند که امکان می دهد صدا از یک طرف اتاق به طرف دیگر منتقل شود.

صدایی برخاسته از صفحه نمایش ( Acoustic Surface Audio )

چهار بلندگوی روبرو که به صورت بهینه در بالا و پایین تلویزیون قرار گرفته اند ، صدا را از مرکز صفحه شبیه سازی می کنند تا تصاویر و صدا دقیقاً در یک راستا قرار بگیرند.

    چهار بلندگوی رو به جلو فقط برای سری Z9G / ZG9 اعمال شده است. تمام مدل های دیگر دارای Acoustic Multi-Audio دارای دو بلندگوی در روبرو هستند.

تثبیت کننده تویتر (tweeters)

قرار گرفتن دو توییتر در پشت تلویزیون برای ارتقای  سیستم صوتی.

    در تلویزیون علاوه بر بلندگوهای اصلی در تعدادی از مدل های اسپیکر مخصوص صدای بم به اسم (ووفر) و اسپیکر تولید صدای زیر (تویتر ) گنجانده می شوند

استفاده از فناوری ClearAudio+

مجموعه ای از فناوری های صوتی است که به طور خودکار صدای تلویزیون را برای تجربه واقعی تر و غوطه وری بیشتر، بدون توجه به آنچه تماشا می کنید، تنظیم می کند.

فناوری S-Force Front Surround PRO

بلندگوهای تلویزیون سونی دارای این فناوری تنها با استفاده از دو بلندگوی اصلی از یک زمینه صوتی سه بعدی تقلید می کند. بنابراین می توانید از صدای فراگیر 360 درجه برای تجربه ای کاملاً نشاط آور لذت ببرید.

    اکثر تلویزیون های سونی دارای خروجی صدا کم به نسبت رقبا هستند ولی کیفیت صدای بهتری دارند.

همانطور که ملاحظه می کنید تلویزیون های سونی سرشار از فناوری های منحصر به فرد هستند، این تلویزیون ها دارای بهترین دقت رنگ و کیفیت ساخت در بین برند های مختلف تلویزیون می باشند البته قیمت این تلویزیون ها هم کمی از رقبا بیشتر می باشد ما در مطلب بالا اشاره ای مختصر به تعدادی از فناوری های سونی در بخش تلویزیون انداختیم .

تلویزیون های بالارده از جمله X9500H – X9000H  و X8000H بیشتر این فناوری ها را که در این مطلب ذکر شده دارا هستند و لیست قیمت تلویزیون سونی به نسبت سایر رقبا مقرون به صرفه تر است. بقیه تلویزیون ها بسته به رده و قیمتی که عرضه می شود تعدادی از فناوری های ناب سونی را به همراه دارند.

 

معرفی بهترین تلویزیون های سونی 2020-2021

در دنیای تکنولوژی هر ساله محصولات جدید با کارایی‌های جدید و تکنولوژی‌های پیشرفته وارد عرصه تولید و بازار می‌شوند که نسبت به ورژن سال قبل برتری‌هایی دارند. تلویزیون‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. تلویزیون‌های سونی امکانات و کیفیت فوق العاده‌ای دارند. ما در این مطلب، جدیدترین و بهترین تلویزیون های سونی را خدمت شما معرفی می‌کنیم. پس اگر شما هم قصد خرید بهترین تلویزیون سونی را دارید این مطلب را از دست ندهید.

تلویزیون های سونی از لحاظ کیفیت در مدل‌های بالارده واقعا سرتر از سایر برند‌های دیگر هستند و از پردازنده‌های قوی (X1™Ultimate) در پردازش تصویر استفاده می‌کنند. نوع اسپیکرهای به کار رفته در این تلویزیون‌ها Acoustic Multi-Audio می‌باشد. برخلاف اکثر اسپیکرهای تلویزیون، تصاویر و صدا در هماهنگی کامل از سراسر صفحه نمایش پخش می‌شود و تجربه هیجان انگیزی را به وجود می‌آورد و ما فقط می توانیم در مورد کیفیت سونی بگوییم که واقعاً خارق العاده است.

1-      تلویزیون سونی X9500G

تلویزیون سونی X9500G یکی دیگر از بهترین تلویزیون‌ های سونی و تولید سال 2019 می باشد. این تلویزیون با طراحی زیبایی که دارد جلوه‌ای شیک به فضای اتاق می‌بخشد. در کنار کیفیت تصویر 4K با قابلیت هایی همچون Local Dimming و درخشندگی صفحه‌ نمایش TRILUMINOS از نمایش برنامه‌های خود با کیفیتی فوق العاده بهره مند شوید. موتور پردازشگر 4K X-Reality که یک موتور ارتقا دهنده هوشمند است محتوای با کیفیت کم را تا حد 4k ارتقاء می‌دهد.

قابلیت 4K HDR به میزان قابل توجهی به ارتقاء سطح کنتراست کمک خواهد کرد. قابلیت هوشمند این تلویزیون سونی با سیستم عامل اندروید به شما اجازه می دهد تا برنامه‌های مورد علاقه خودتان را نصب کنید و از تماشای تلویزیون نهایت لذت را ببرید. این تلویزیون دارای بلندگوهای Acoustic با توان 20 وات و همچنین پشتیبانی از قابلیت Dolby Atmos، کیفیت صدایی عالی را ارائه داده و شما را شگفت زده خواهد کرد.

از دیگر قابلیت‌های این تلویزیون می‌‌توان به اشتراک گذاری از طریق Chromecast ، جستجوی صوتی Google Assistant و درگاه‌های HDMI ، USB و LAN اشاره کرد. قیمت تلویزیون سونی X9500G نسبتا بالا است اما با توجه به امکانات و کیفیت بی نظیر ان ارزش خرید دارد. اگر این تلویزیون مورد پسند شما قرار گرفته می توانید با مراجعه به مطلب بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500G مراجعه نمایید.

2- تلویزیون سونی X8500G

تلویزیون سونی X8500G از جمله محصولات 2019 و بهترین تلویزیون سونی از سری 8 می‌باشد. این تلویزیون led با طراحی تخت و ظاهری زیبا جلوه‌ای خاص و مدرن به نشیمن شما می‌بخشد. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4k با پنل ips است. این تلویزیون با قابلیت 4K X-Reality™ PRO کیفیت را در محتواهای بی کیفیت بالا برده و با وضوح بهتری نمایش می‌دهد.

این تلویزیون مجهز به سیستم عامل اندروید است که مثل گوشی‌های هوشمند دارای فروشگاه است و شما می‌توانید برنامه‌های جذاب و سرگرم کننده مورد علاقه‌تان را نصب کنید. یکی از امکانات این سیستم عامل جستجوی صوتی است که استفاده از تلویزیون را برای شما راحت‌تر وسریع‌تر می‌کند.

بلندگوهای این تلویزیون با تکنولوژی Acoustic Surface، صدایی کاملاً همه جانبه و هماهنگ با تصویر ارائه می‌دهد و گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاق‌تان را بسیار لذت بخش‌تر می‌کند. قابلیت HDR، خروجی هدفون، گیرنده‌های DVB-T، DVB-T2، پورت‌های HDMI ، USB و همچنین قابلیت اتصال به موبایل از طریق Chromecast از دیگر امکانات این تلویزیون هستند. تلویزیون X8500G با X0500G از نظر ظاهری و کارایی تفاوت هایی و شباهت هایی دارند که همین باعث می شود تلویزیون X8500G در بین طرفداران از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد.

3- تلویزیون سونی X8000H

تلویزیون سونی X8000H یکی از جدیدترین تلویزیون های سونی در سال 2021-2021 سری 8 بوده که با نوآوری و ابتکاری جدید در قسمت پایه ها روانه بازار شده است؛ پنل IPS آن زاویه دید بالا را برای شما به ارمغان خواهد آورد که همراه با تأخیر در ورودی بسیار عالی می تواند X8000H  را به یکی از گزینه های انتخابی جهت گیمینگ تبدیل کند.

ضخامت، قاب و در کل نمای ظاهری آن نسبت به مدل های قبلی بسیار بهتر و زیباتر شده و همین دلیلی برای جذب کاربران به این سری از تلویزیون ها بوده است. نسخه 9 سیستم عامل اندروید آن نیز از رابط کاربری بهتر و سریع تری برخوردار بوده که می توانید به وسیله آن به طیف زیادی از برنامه و بازی ها دسترسی داشته باشید.

4- تلویزیون سونی X8000G

تلویزیون سونی X8000G با کیفیت تصویر 4K از بهترین تلویزیون های سونی و سری 8 است که در سال 2019 تولید شده است که با دیزاین خاص خود ظاهری لوکس به محیط شما می‌بخشد. این مدل با سیستم عامل اندروید امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می توانید تلویزیون را به ایینترنت وصل کرده و از ستور تلویزیون برنامه‌های دلخواهتان را نصب کرده و همچنین وب گردی کنید. قابلیت سرچ صوتی در این مدل می‌تواند کار را برای شما راحتتر و سریع تر کند. پشتیبانی از قابلیت HDR باعث میشود که این مدل تصاویری کاملا طبیعی و با دقت رنگ بالا را به نمایش بگذارد.

کیفیت صدای این تلویزیون با بلندگوهای 20 واتی و تکنولوژی Cinematic S-Force Front Surround صدایی کاملا فراگیر و سه بعدی را تولید می‌کنند که در نوع خود بی نظیر است. از دیگر مشخصات برجسته این تلویزیون می‌توان به قابلیت ارتقاء کیفیت تصویر 4K X-Reality™ PRO، قابلیت اتصال به موبایل، پورت های HDMI و USB، گیرنده‌های DVB-T، DVB-T2 و خروجی هدفون اشاره کرد.

5- تلویزیون سونی X7500H

تلویزیون سونی X7500h یکی دیگر از بهترین تلویزیون‌ های سونی 2020 و سری 7 است که دارای طراحی شیک و جذابی است. این تلویزیون با کیفیت تصویر 4K و پشتیبانی از قابلیت HDR، تصاویری کاملا طبیعی با رنگ های دقیق و کنتراست بالا را نمایش می‌دهد. همچنین موتور ارتقاء کیفیت تصویر 4K X-Reality™ PRO کیفیت محتوای بی کیفیت را تا حد 4K بالا می‌برد و تصاویری با وضوح بالاتر را ارائه می‌دهد.

بلندگوهای تلویزیون سونی از نوع Bass Reflex هستند که از دو کانال مجزا و با توان 20 وات، صدا را به گوش می‌رسانند. نوع فناوری به کار گرفته شده در بخش صدای تلویزیون سونی Cinematic S-Force Front Surround می‌باشد که آن هم به نوبه خود صدایی فراگیر و سه بعدی با وضوح بالا را ایجاد می‌کند.

این تلویزیون همچنین دارای امکاناتی همچون درگاه‌های ارتباطی HDMI و USB، ورودی RF و گیرنده‌های DVB-T DVB-T2 است. قیمت تلویزیون سونی X7000G پایین تر از مدل های دیگر است و انتخاب مناسبی برای کسانی است که می خواهند برند سونی را بگیرند و هزینه زیادی نمی توانند پرداخت کنند.

6- تلویزیون سونی X9500H

تلویزیون X9500H پس از تلویزیون های OLED بالاترین رتبه را در جدول رده بندی تلویزیون های 2019-2020 میان تلویزیون های LED سونی دارد. این تلویزیون با طراحی فوق العاده، کیفیت تصویر بی نظیر و امکانات هوشمند عالی جزو محبوب ترین تلویزیون های سونی است.

 تلویزیون X9500H با رزولوشن 4K عملکرد بی نظیری در نمایش محتوای HDR داشته و اوج روشنایی HDR و SDR آن فوق العاده است. پردازنده X1 و قابلیت 4K X-Reality™ PRO به ارتقای سطح کیفیت تصاویر در X9500H کمک بسزایی می کند. از دیگر ویژگی های مثبت این تلویزیون می توان به تأخیر در ورودی کم و سرعت پاسخگویی مناسب اشاره کرد.

سیستم عامل هوشمند اندروید امکانات بی نظیری همچون دسترسی نامحدود به انواع برنامه ها و پشتیبانی از دستیارهای صوتی را در تلویزیون برای کاربران فراهم می کند. در سیستم صوتی X9500H از 4 بلندگو برای پخش صدایی با قدرت 30 وات استفاده شده است. بلندگو های این تلویزیون از نوع Acoustic و X-Balanced Speaker هستند که صدا را به بهترین نحو در محیط اطراف پخش می کنند.

 مهم ترین پورت های ورودی در تلویزیون سونی X9500H شامل چهار پورت HDMI، دو پورت USB، خروجی صدای دیجیتال، IR In و LAN است که ارتباط با انواع دیوایس های خارجی را فراهم می کند. اگر در مورد این تلویزیون عالی کنجکاو شده اید و اطلاعات کامل تری از آن را می خواهید به شما توصیه می کنم حتماً مطلب “بررسی تخصصی تلویزیون سونی X9500H” را مطالعه کنید.

7- تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون X9000H از تلویزیون های بالارده سونی در سال 2020 می باشد. این تلویزیون زیبا امکانات و قابلیت های ویژه ای دارد که محبوبیت زیادی میان کاربران به ویژه گیمر ها کسب کرده است. رزولوشن 4K در پنل VA به همراه نسبت کنتراست فوق العاده باعث خلق تصاویری با کیفیت بی نظیر در این تلویزیون می شود.

استفاده از پردازنده X1 و فناوری 4K X-Reality™ PRO نیز در تلویزیون با افزایش کیفیت تصاویر همراه خواهد بود. زمان پاسخگویی و تأخیر در ورودی X9000H بسیار ناچیز است و به دلیل پشتیبانی از HDMI 2.1 و سرعت رفرش ریت 120 هرتز در لیست بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X قرار گرفته که خبر عالی برای دوست داران بازی های ویدئویی و گیمرهای حرفه ای خواهد بود.

از ویژگی های مثبت این تلویزیون وجود سیستم عامل اندروید است که رابط کاربری راحت و دسترسی نامحدود به دانلود برنامه و فیلم را برای کاربران فراهم می کند. تلویزیون سونی X9000H از 2 بلندگو با توان صوتی 20 وات استفاده کرده و به لطف پشتیبانی از Dolby Audio و Dolby Atmos کیفیت صدای عالی را در سیستم صوتی تلویزیون تضمین می کند.

پورت های HDMI، USB، پورت خروجی صدای دیجیتال، IR In و Composite از کاربردی ترین پورت های ورودی تلویزیون X9000H هستند. تلویزیون X9000H با X9500H از لحاظ ظاهری و امکانات بسیار شبیه به هم هستند که ممکن است باعث سردرگمی شما شوند. برای تفاوت های و شباهت های این دو تلویزیون به مطلب مقایسه تلویزیون X9500H با X9000H مراحعه کنید.

سخن پایانی

شرکت سونی در حال حاضر جزو بهترین برند تلویزیون در بازار محسوب می شود که بیشتر در تولید اندازه‌های بزرگ نمایشگر فعالیت می کند به همین دلیل در اندازه های کوچک (کمتر از 50 اینچ) گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود ندارد. معمولاً کیفیت تصویر تلویزیون‌های سونی متوسط به بالا است که نسبت به سایر برندهای دیگر بهتر هستند، با این وجود قیمت آن‌ها نیز کمی بالاتر است و اگر شما از لحاظ مالی مشکلی ندارید و می خواهید یک تلویزیون خوب داشته باشید ما تلویزیون‌های شرکت سونی را به شما پیشنهاد می کنیم.

خرید و قیمت تلویزیون های سونی

در این بخش می توانید قیمت تلویزیون های سونی را مشاهده و آن ها را بر اساس امکاناتی که دارند مقایسه و با خیال راحت اقدام به خرید نمایید. ما در این مقاله سعی بر این داریم که تمامی توضیحات تلویزیون های سونی اعم از تاریخچه این برند، انواع مدل های آن و … را به شما عزیزان معرفی نماییم. با ما همراه باشید…

تاریخچه برند سونی

شرکت سونی یک شرکت چند ملیتی ژاپنی است که در سال 1964 میلادی توسط دو شخص به نام های ایبوکا ماسارو و آکیو موریتا تاسیس و در زمینه تولید لوازم الکترونیکی، صنعت موسیقی و بازی های های ویدئویی و … فعالیت می نماید و دفتر مرکزی این برند در شهر میناتو، توکیو قرار دارد. در واقع می توان گفت این برند یکی از برترین تولید کنندگان تلویزیون از آن زمان تا به حال در سطح جهان به شمار می رود و جزء رقبای اصلی سامسونگ و ال جی محسوب می شود.

در سال 2004 شرکت S-LCD با همکاری سونی و سامسونگ تاسیس گردید و این همکاری باعث شد که سونی در تولید پنل های LCD پیشرفت بسیار زیادی داشته باشد. قابل ذکر است که سامسونگ در سال 2011 تمامی سهام سونی را خریداری و مالک شرکت جدید S-LCD شد که همین همکاری کوتاه مدت باعث گردید تا سونی پنل هایی با کیفیت و حرفه ای را برای خود تولید کند.

مزایا و معایب تلویزیون های سونی

از مزایای آن می توان به موارد ساخت و طراحی آن بر اساس تکنولوژی های روز دنیا و سیستم پر قدرت و دقت بالای تلویزیون های سونی نیز اشاره کرد. تنها عیبی هم که در تلویزیون های سونی وجود دارد  این است که با وجود اینکه این تلویزیون ها از سیستم عامل اندورید برخوردار هستند اما نسبت به سایر برندها سرعت کندتری دارند و عملا مستعد کاهش سرعت معمولی می باشند.

شناسایی تلویزیون های سونی بر اساس کد آن ها

برای شناخت مدل تلویزیون سونی باید کد قید شده روی محصول را بررسی نماییم. این کد همیشه با نام و مدل دستگاه نوشته می شود که در واقع گویای سال تولید و شماره مدل و موارد دیگر است. به عنون مثال تلویزیون هایی که با علامت KDL شناسایی می شوند بسیار زیبا و متناسب با بودجه های خاص هستند، در حالی که سایر مدل ها با علامت XBR آغاز می شوند.

در نهایت باید گفت که برای شناسایی کد  XBR به سه عدد آخر مدل توجه می کنیم و هرچه این عدد بالاتر باشد روی قیمت دستگاه تاثیر می گذارد و قیمت آن را بالا می برد. توجه داشته باشید که تمامی محصولات موجود در فروشگاه بانه تک دارای ضمانت نامه 100 درصدی معتبر به همراه اصالت کالا است که برای اطمینان بیشتر مشتری می تواند پس از خرید و تست در محل وجه کالا را پرداخت کند، هدف ما جلب رضایت مشتری با ارائه محصولات اصل و قیمت مناسب است که ماندگاری بالایی دارد.

برای مشاهده مدل های مختلف تلویزیون سونی به همراه قیمت تلویزیون سونی در ادامه مطلب همراه ما باشید..

معرفی بهترین مدل های تلویزیون سونی

تلویزیون سونی مدل 65A9G

در سال 2019 برند سونی تلویزیون های مدرن و شیک خود را رونمایی کرد که کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا از این مدل استقبال کردند به این علت که با وجود زیبایی منحصر به فرد، امکانات و ویژگی های فوق العاده ای دارد. تکنولوژی OLED،  صفحه نمایش 4K و موتور پردازشگر تصویر X1™ Ultimate باعث ایجاد تصاویر فوق العاده می شوند.

از قابلیت های صفحه نمایش آن می توان مواردی مانند  استاندارد تصویر HDR، قابلیت 4K X-Reality ™ PRO، قابلیت درخشندگی صفحه نمایش TRILUMINOS، پردازش پایگاه داده دوگانه و تجربه حرکات صاف با Motionflow ™ XR  را نام برد که عامل اصلی خلق تصاویر با کیفیت بالا هستند. بلندگوهای این مدل با بهره گیری از قابلیت Acoustic Surface Audio صدایی بسیار بلند و با وضوح بالا ایجاد می کند و از این نظر هیچ سخنی نمی گذارد باقی بماند.

سیستم عامل این دستگاه هوشمند، اندروید است و به راحتی می توان با بهره مندی از یوتیوب و اتصال نمودن دستگاه به اینترنت فیلم مورد علاقه خود را تماشا کرد. این مدل نیز از امکاناتی مانند برنامه Google Play، Chromecast، پورت USB و HDMI و همچنین امکان پنهان کردن کابل ها برخوردار می باشد. علاوه بر ظاهر زیبا و جذاب، امکان تلفیق صدا و تصویری که این مدل دارد باعث می شود تا فضای دلنشین سینما برای شما فراهم شود.

4K X-Reality™ PRO یک پردازنده  ارتقاء دهنده هوشمند محسوب می شود که  همه محتویات را ارتقاء و تصویرها را با رزولوشن بالاتری نشان می دهد. قابلیت 4K X-Reality™ PRO  باعث می شود که هر پیکسل نیز به صورت جداگانه تجزیه و تحلیل گردد. در واقع می توان گفت که این قابلیت در این مدل باعث اصلاح و بازسازی هر پیکسل از تصویر می شود و جزئیات را به صورت کامل نمایش می دهد.

به این معنی است که نقاطی که روشنایی خود را از دست داده اند اصلاح و تصویرهایی که رنگ طبیعی دارند و جزئیات آن ها زیاد است نمایش داده می شوند. موضوع جالبی که در این قابلیت وجود دارد این است که شما به راحتی می توانید تصاویر و یا فیلم هایی که با گوشی موبایل خود گرفته اید و یا هر فیلم و تصویر دیگری که رزولوشن پایینی دارند را به صورت 4K و با کیفیت بالاتری مشاهده کنید.

کیفیت تصویر در این تلویزیون ها یکی از مواردی است که این برند در تلویزیون های خود به آن اهمیت ویژه ای داده است. این مدل نیز قادر است تصاویری با کیفیت و روشنایی بالا ارائه دهد. فناوری در این مدل به نام فناوری پیکسل ها وجود دارد که با قابلیت نوردهی مستقل باعث ایجاد رنگ مشکی مطلق می شود به این صورت که هیچ نوری به اطراف نفوذ نمی کند.

پیکسل هایی که در صفحه نمایش تلویزیون وجود دارند به صورت جدا از هم کنترل می شوند که با توجه به این موضوع، کنتراست به مقدار کاملا استاندارد ارائه می شود و باعث ایجاد تصاویر روشن و چشمگیر می شود.  به بیان دیگر روشنایی در تکنولوژی OLED قدرت بسیار زیادی دارد و تلویزیون هایی که از این تکنولوژی برخوردار هستند تجربه جدیدی را برای بینندگان به وجود می آورد.

این تلویزیون نیز بلندگوهایی دارد که به فناوری Cinematic S-Force Front Surround تجهیز شده است. به این صورت عمل می کند که صداهای فراگیر و همه جانبه را نیز پخش می کند. در سیستم صوتی این مدل فناوری به نام Sound-from-Picture Reality ایجاد شده است که جهت هماهنگی صدا و تصویر مورد استفاده قرار می گیرد. این فناوری نیز باعث شده است که صدا و تصویر نیز با هم ترکیب شوند و از هر قسمتی از صفحه نمایش آن صدای برنامه ها را به طور کاملا همزمان می شنوید.

قابلیت ویژه دیگر به نام TRILUMINOS درخشندگی صفحه نمایش رنگ ها را به صورت واقعی به نمایش می گذارد. در واقع باید گفت که این قابلیت باعث می شود تصاویر، رنگ واقعی خود را نشان دهند. سیستم عامل این مدل نیز مانند مدل های دیگر از نوع اندروید است. این تلویزیون از نظر طراحی جزء لوکس ترین مدل های سونی محسوب می شود که در سایز های 55 و 65 عرضه بازار گردیده است و ضخامت کم و حاشیه بسیار نازک آن باعث جذابیت آن شده است.

تلویزیون سونی مدل  55X8500G

در حال حاضر برندهای بسیاری در زمینه تولید تلویزیون های هوشمند فعالیت دارند که می توان شرکت سونی را نیز معرفی کرد. اکثر تلویزیون های هوشمند تولید شده توسط برند سونی قابلیت های ویژه ای دارند که با قدرت می توانند با رقبای خود بجنگند و از لحاظ کیفیت آن ها را جزء برترین ها دانست. این مدل یکی از انواع تلویزیون های هوشمند برند سونی است که قابلیت های ویژه ای دارد و طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است.

از نظر طراحی و ظاهر این مدل حاشیه کمی دارد و در حال حاضر این ویژگی برای خریداران یک اولویت خاص محسوب می شود. سایز صفحه نمایش این مدل 55 اینچ است و علاوه بر طراحی خاص و جذاب و وضوح تصویر بالا توانایی نمایش فایل های ویدئویی را با کیفیت بالا نیز دارا می باشد.

این دستگاه می تواند کیفیتUltra HD-4K را با رزولوشن ارائه نماید. فناوری Dynamic Contrast Enhancer باعث طبیعی جلوه دادن تصاویر در حال نمایش می شود که دلیل آن بهبود کنتراست است. دراین مدل، استانداردهای صوتی به طور کامل رعایت شده است و بر اساس آزمایشات صورت گرفته با اطمینان می توان گفت که کیفیت صدای بسیار بالایی دارد.

قابل ذکر است که اگر طرفدار افزایش حجم و کیفیت صدا برای پخش دستگاه خود باشید می توانید به راحتی از اسپیکر های پخش صدا استفاده کنید. یکی از قابلیت های جالب و شگفت انگیزی که در این مدل وجود دارد این است که شما به صورت همزمان می توانید 3 پورت USB و 4 پورت HDMI را جهت اتصال دستگاه های دیگر مثل پخش کننده ها و یا کنسول های بازی مورد استفاده قرار داد.

تلویزیون سونی مدل 50W660G

این مدل یکی دیگر از محصولات تلویزیون هوشمند سونی است که از قابلیت پخش و مشاهده ویدئوهای یوتیوب برخوردار است. با توجه به داشتن صفحه نمایش تخت و با کیفیت تصویرFull HD این دستگاه قادر است بهترین و شفاف ترین تصاویر را ارائه نماید. سیستم صوتی در این مدل بلندگوهای قدرتمندی دارد که از قابلیت صوتی Cinematic S-Force Front Surround برخوردار است که علاوه بر این، فناوری پاک سازی صدا DSEE و Clear Audioرا جهت ایجاد بهترین صدا و کیفیت و بدون نویز در خود جای داده است.

سیستم صوتی این محصول دارای بلندگوهای قدرتمند و با قابلیت صوتی Cinematic S-Force Front Surround و فناوری پاک سازی صدا DSEE و Clear Audio می تواند بهترین صدا را با کیفیت عالی و بدون نویز ایجاد کند. این مدل علاوه بر کیفیت صدا و تصویری که دارد طراحی شیک و لوکسی نیز دارد که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

ضخامت باریک و لبه های تیز آن باعث شده است که بتوان از آن روی دیوار هم استفاده کرد و همچنین پایه هایی جهت ایستادن و مدیریت کابل دارد که مانع به هم ریختگی سیم ها در اطراف تلویزیون می شود. از نقاط قوت این مدل می توان اشاره به Full Hd بودن کیفیت تصاویر کرد که بهترین تصویر را با کیفیتی عالی به نمایش می گذارد.

قابلیت دیگر به نام  X-Reality PRO ما را وارد دنیایی پر از وضوح و هیجان انگیز می کند که با موتور قدرتمندی که در آن وجود دارد باعث می شود تصاویری با رزولوشن واقعی و بالا ارائه دهد. در واقع این موتور، باعث آنالیز تصاویر و طبیعی جلوه دادن رنگ ها می شود. سیستم صوت در این مدل نیز بدون نویز و شفاف می باشد که بلندگوهای قدرتمند در آن وجود دارد.

همچنین وجود فناوری Cinematic S-Force Front Surround در بخش صدای آن باعث ایجاد صدای فراگیر می شود و از هرکدام از بلندگوها صدای بسیار واضحی به گوش می خورد و با وجود فناوری پاک سازی صدا نیز صداهای غیر طبیعی از بین می روند تا صدای طبیعی و خالص به وجود آید.

نوع مرورگر در این مدل Opera می باشد که به راحتی می توان به صفحات اینترنت رفت و سرچ و دانلود را به آسانی انجام داد. با کمک نوار محتوا یا همان Content Bar در بخش هوشمند تلویزیون می توان هرچیزی مثل فیلم یا هر برنامه ای را پیدا کرد و با توجه به حافظه 16 گیگابایتی آن می توان محتواها را ذخیره کرد.