برای تزریق چربی صورت از کجا چربی میگیرن

انواع روش تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. بهترین روش تزریق چربی به صورت بستگی به شرایط و نیازهای هر بیمار و همچنین تجربه و تخصص پزشک معالج دارد. انتخاب روش مناسب برای تزریق چربی نیاز به ارزیابی دقیق از ساختار صورت، میزان حجم مورد نیاز، وضعیت پوست و نیازهای هر بیمار دارد. در تزریق چربی به صورت با بیهوشی موضعی چربی تصفیه‌شده از مناطق مختلف بدن برای تزریق به صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش به عنوان یک روش موضعی و کم تهاجمی برای ترمیم حجم و جوانی صورت استفاده می‌شود. اما در تزریق چربی به صورت با بیهوشی کلی بیمار به‌طورکلی بیهوش می‌شود و پس از ایجاد جراحی کوچک، چربی تصفیه‌شده به صورت تزریق می‌شود.

1-معمولا از چه جاهایی چربی برداشته می‌شود؟

معمولا از پهلوها یا هر قسمتی که چربی اضافه دارد مانند شکم ، قسمت خارجی ران و… می‌توان چربی را استخراج کرد.

2-مزایای تزریق چربی کدام است؟

احتمال واکنش‌های آلرژیک و ناسازگاری با بافت زیرین وجود ندارد – نتیجه معمولا طبیعی و ماندگار و ایمن است – این روش، روشی غیر تهاجمی با حداقل عوارض برای جوانسازی صورت است.

3-معایب تزریق چربی چیست؟

پروسه آماده سازی چربی قبل از تزریق، زمان بر بوده و همچنین ممکن است برای ماندگاری بیشتر و اصلاحات، به بیش از یک جلسه تزریق نیاز باشد بخصوص برای بزرگ کردن باسن یا سینه نیازمند جلسات متعددی از تزریق چربی هستیم. توصیه می‌شود برای انجام هر اقدام زیبایی، از جمله تزریق چربی به پزشک متبحر در آن زمینه مراجعه نمایید. کلینیک ما با استفاده از تجهیزات مدرن و کادری مجرب، آماده ارائه بهترین تزریق چربی به واژن  و ژل را به متقاضیان عزیز می‌باشد.

4-تزریق چربی برای چه کسانی مناسب است؟

در افرادی که از سلامتی برخوردار هستند – افرادی که چربی اضافی برای برداشت و تزریق به نواحی دیگر دارند. اگر شما بسیار لاغراندام هستید و همچنین چربی بسیار کمی در بدن دارید، نمی‌توانید عمل تزریق چربی را انجام دهید. باید دانست که برای تزریق چربی به سینه ، ران، پا، شکم و … به چربی بیشتری نیاز دارید چون می‌خواهید این اندام‌ها را بزرگ تر جلوه دهید. اما برای تزریق چربی به صورت به منظور بزرگتر جلوه دادن لب‌ها و گونه‌ها و … و یا از بین بردن چین و چروک‌های صورت، به چربی کمتری نیاز است.

5-چه کسانی از تزریق چربی منع می‌شوند؟

افراد دارای عفونت حاد در ناحیه صورت – افرادی که قوام و رنگ مناسب در پوست خود ندارند – کسانی که به بیماری مزمن زمینه‌ای دچار هستند – افراد دچار بیماری‌های بدخیم و دیابت های کنترل نشده مناسب تزریق چربی صورت نیستند.

6-مزایای تزریق چربی نسبت به روشهای دیگر جوانسازی چیست؟

نسبت به روشهایی مثل جراحی و تزریق ژل، کم خطرترین مطمئن‌ترین و ماندگارترین است.

7-آیا قبل یا بعد از تزریق چربی نیاز به پرهیز غذایی وجود دارد؟

پیش از عمل غذای سبک میل کنید. همچنین از مصرف غذاهایی که در تهیه آنها از سیر استفاده می‌شود و چای سبز، پیش و پس از عمل خودداری کنید. این مواد غذایی خونریزی و کبودی را افزایش خواهند داد

8-مراقبت‌های قبل از تزریق چربی کدام است؟

9-تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟

محل دهنده توسط پزشک و با ترجیح بیمار انتخاب می شود.
در شرایط کاملاً استریل بی حسی موضعی انجام می‌گیرد
در محلی که قرار است از آن چربی برداشته شود یک برش بسیار کوچک زده می‌شود و چربی از همان برش با یک وسیله مخصوص خارج می‌شود. وقتی به میزان کافی چربی برداشته شد جهت تزریق آماده سازی می‌شود که شامل سانتیریفیوژ کردن چربی جهت جدا کردن خون آبه و مایع اضافی می‌باشد.
تزریق در محل گیرنده بعد از پاک کردن کل ناحیه و تزریق بی‌حسی موضعی، توسط وسیله‌ای خاص انجام می‌شود که احتمال کبودی و آسیب رساندن به عروق و اعصاب به حداقل می‌رسد.

10-آیا برای تزریق چربی نیاز به بستری شدن در بیمارستان است؟

خیر این عمل به صورت سرپایی انجام می‌شود و نیاز به بستری شدن نیست.

11-آیا در حین تزریق چربی بیمار بیهوش است؟

خیر، تحت بی‌حسی موضعی یا تزریق داخل وریدی داروی خواب آور و آرام بخش انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی کامل ندارد.

12-برای کدام مناطق چربی تزریق می‌شود؟

رفع خط خنده – حجیم کردن لب‌ها – فرم دادن گونه‌ها – اصلاح و فرم دادن چانه – زاویه‌دار کردن صورت – رفع لاغری ناحیه شقیقه – جوانسازی و حجم دادن به دست‌ها – رفع گودی زیر چشم – رفع اسکار و فرو رفتگی‌های سایر قسمت‌ها – جوانسازی و – تزریق به سینه، باسن و واژن برای حجم بیشتر و شکل بهتر

13-مراقبت‌های بعد از تزریق چربی کدام است؟

در 48 ساعت ابتدایی بعد از تزریق چربی بهتر است از 2 بالشت برای خوابیدن استفاده شود.
حداقل 2 هفته بعد از تزریق چربی از انجام فعالیت سنگین و ورزشی خودداری شود.
48 ساعت بعد از انجام کار استحمام منعی ندارد.

14-عوارض تزریق چربی چیست؟

تورم و کبودی، امکان ایجاد عدم قرینه بودن محل تزریق، احساس درد و سوزش ناچیز در محل برداشت چربی و محل تزریق آن و همچنین ایجاد نامنظمی زیر پوست نواحی که چربی از آنها برداشته می‌شود از عوارض شایع تزریق چربی است.

15-دوران نقاهت پس از تزریق چربی چقدر است؟

زمان بهبودی چند روزی طول خواهد کشید که در این مدت تورم و کبودی وجود خواهد داشت. همچنین امکان سوزش اندک در محلی که برداشت چربی صورت گرفته محتمل خواهد بود.

تکنیک لیپوفیلینگ (Lipofilling)

در این روش، چربی از بخش‌های مختلف بدن شما استخراج شده و سپس پس از تصفیه، به زیر پوست تزریق می‌شود. این تکنیک به عنوان یک روش کم تهاجمی و طبیعی برای افزایش حجم و جوانی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تکنیک نانوفتینگ (Nanofat Grafting)

این تکنیک مشابه تکنیک لیپوفیلینگ است، با این تفاوت که چربی تصفیه‌شده به شکل نانوفتینگ به زیر پوست تزریق می‌شود. این روش به عنوان یک روش کم تهاجمی و مناسب برای ترمیم کوچک‌ترین نقاط ناهموار و خطوط صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوارض تزریق چربی به صورت

آیا می‌دانید تزریق چربی به صورت چه عوارضی دارد؟  تزریق چربی معمولا یک روش ایمن و موثر برای ترمیم حجم و جوانی پوست است، اما همانند هر روش جراحی یا تزریق دیگر، ممکن است عوارض مختصر یا طولانی مدت داشته باشد. برخی از عوارض ممکن پس از تزریق چربی عبارت‌اند از:

  • تورم و ورم: تورم و ورم از جمله عوارض شایع پس از تزریق چربی هستند که معمولا در محل تزریق ایجاد می‌شود و در اکثر مواقع بعد از چند روز بهبود پیدا می‌کند.
  • احتمال عفونت: همانند هر نوع جراحی دیگر، تزریق چربی نیز ممکن است موجب بروز عفونت در محل تزریق شود. برای کاهش احتمال عفونت،این فرآیند باید توسط یک پزشک مجرب و در محیط پزشکی تمیز و بهداشتی انجام شود.
  • نامتناسب شدن ظاهر صورت: گاهی اوقات ممکن است بخشی از چربی تزریق‌شده به صورت جذب نشود و نتیجه نهایی غیر همگن باشد. در این شرایط پزشک با جلسات متعدد به بهبود نتیجه تزریق چربی کمک می‌کند.
  • عوارض مربوط به بیهوشی: اگر تزریق چربی با بیهوشی کلی انجام شود، ممکن است فرد با عوارض مربوط به بیهوشی روبرو شود. این عوارض شامل تهوع، استفراغ، خوابیدن دشوار، تنگی نفس و تغییرات ضربان قلب هستند.