با بهترین متخصص ایمپلنت آشنا شوید

برای انجام هر کاری نیاز است نزد بهترین و حرفه ای ترین فرد در آن زمینه رفت تا بهترین و مطلوب ترین نتایج را به دست اورد. اگر شما نیز دندان های خود را از دست داده اید و ایمپلنت دندان را برای جایگزین کردن آن انتخاب کرده اید توصیه می کنیم برای دریافت بهترین نتیجه به بهترین متخصص ایمپلنت در رشت مراجعه کنید.

بهتر است از یاد نبرید که مراجعه کردن به یک فرد متخصص و متبحر نتیجه ای قابل قبول و با کیفیت را در برخواهد داشت. به خصوص که دندان ها یکی از مهم ترین عضو صورت و بدن هستند که علاوه بر زیبایی در سلامت بدن نیز نقش بسیار موثری دارند. با این مقاله همراه باشید تا با ویژگی های بهترین دکتر و فوق تخصص ایمپلنت دندان و هزینه ایمپلنت دندان آشنا شوید و بر اساس آن ها بهترین دندانپزشک را برای ایمپلنت گذاری دندان خود انتخاب کنید.

اهمیت انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان

جراحی کاشت دندان یکی از روش های کاملا تخصصی و پیچیده می باشد که به  تجربه و مهارت بسیار زیادی نیاز دارد. طبق گفته های دکتر باقری نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت گذاری به نوع روش کاشت و وضعیت استخوان فک متقاضی بستگی دارد. در این عمل جراحی خطرات و عوارض جانبی کوچک و بزرگی وجود دارد که تنها انتخاب یک متخصص خوب و مجرب می تواند از وقوع آن ها جلوگیری کند. یک متخصص خوب و مجرب می تواند با معاینه بیمار خود به خوبی تشخیص دهد که ایا استخوان فک بیمار ضعیف است یا خیر ؟ آیا نیاز به پیوند استخوان فک دارد یا خیر؟ تا بهترین طرح درمان ممکن را برای بیمار تجویز کند.

در صورتی که شما متخصص و دندانپزشک مجرب و متبحری را برای انجام روش کاشت دندان خود انتخاب نکرده باشید این احتمال وجود دارد که در زمان انجام این کار مشکلاتی نظیر آسیب دیدگی استخوان فک ، آسیب به سایر دندان ها و غیره به وجود آید. بهترین متخصص ایمپلنت دندان به خوبی از آسیب های عصبی در بروز درد های شدید در دیگر دندان ها ، لثه و لب بیمار آگاه است و با توجه به آن فرایند ایمپلنت گذاری را انجام می دهد.

زمانی که شما برای کاشت دندان های از دست رفته خود به سراغ بهترین و متبحر ترین جراح ایمپلنت در ولنجک یا دیگر مناطق شمالی تهران می روید ، قطعا مشکلات کمتری برای شما رخ خواهد دارد. طبق گفته های بیماران کاشت ایمپلنت در نزد چنین اشخاصی موفقیت آمیز بوده و نتایج مطلوبی را به همراه دارد و تنها درصد بسیار کمی از افراد هستند که به دلیل وقوع یک حادثه یا رعایت نکردن نکات مراقبتی ، بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی با مشکل رو به رو می شوند و از پروسه درمان خود نتیجه ای قابل قبول دریافت نمی کنند.

نقش یک دکتر کاشت دندان خوب

اغلب اوقات ، ترس از مشورت کردن با یک دندانپزشک یا متخصص ایمپلنت گذاری ، افراد را از اقدام برای کاشت دندان باز می دارد. اما در صورتی که شما با بهترین و مجرب ترین جراح و متخصص ایمپلنت دندان مشورت نمایید ، توضیحات او را در رابطه با روند جراحی ، نکات مراقبتی و مزایای آن بشنوید متوجه خواهید شد که ترس و استرس شما بی دلیل و اشتباه بوده و مشاوره اشتباه چقدر می تواند به شما لطمه بزند.

از آنجایی که فرایند ایمپلنت گذاری به سطح بالایی از تجربیات ، مهارت و تخصص نیاز دارد ، انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان در ولنجک تهران یا دیگر شهر های ایران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. برای اینکه مطمئن شوید پس از کاشت دندان به هیچ نوع عارضه ای دچار نمی شوید یا اینکه شما کاندید مناسبی برای انجام ایمپلنت هستید بهتر است با یک متخصص کاشت دندان صحبت کنید.

چه زمانی به یک دکتر کاشت دندان خوب مراجعه کنیم؟

لازم است بدایند که برای کاشت ایمپلنت محدودیت خاص وجود ندارد اما اگر شما از شرایط زیر برخوردار هستید می توانید با مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت دندان خیلی آسوده و راحت اقدام به درمان کنید:

  • چنانچه یک یا چند دندان خود را از دست داده اید و نبودن این دندان ها باعث ناراحتی و کاهش اعتماد به نفش شما شده است. انتخاب یک دکتر متخصص و مجرب می تواند به خوبی زیبایی و کارایی دندان های شما را بازگرداند.
  • اگر استخوان فک سالمی دارید و آثاری از بیماری های لثه یا پوسیدگی در آن دیده نمی شود.

در نهایت می توانیم بگویم شما زمانی می توانید به یک متخصص و دندانپزشک خوب و مجرب در تهران یا دیگر شهر های ایران مراجعه کنید که بافت دهان سالم و عاری از هر نوع بیماری داشته باشید.

بهترین متخصص ایمپلنت دندان کیست؟

جراح و متخصص کاشت دندان کسی نیست که تنها اخرین مرحله کاشت دندان یعنی ساخت و قرار دهی روکش دائمی بر روی ایمپلنت را انجام دهد. بلکه این فرد باید در کار تمامی مراحل کار خود از تخصص ، تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد. این سه مرحله شامل انجام معاینات فک و دندان پیش از جراحی ، مراحل کاشت دندان و مرحله بررسی و برطرف کردن مشکلات مربوط به ایمپلنت دندان می باشد.

طبق گفته های دکتر محمد رضا باقری بهترین دکتر ایمپلنت دندان در تهران منطقه ولنجک ، در صورتی که کاشت دندان را یک پزشک مجرب و متبحر بر عهده بگیرد ، با مشکلاتی مثل آسیب دیدگی استخوان فک و سایر دندان ها و رگ های خونی رو به رو نخواهید شد. ناتوان بودن برخی از پزشکان و جراحان فک و صورت در پروسه کاشت دندان باعث بروز مشکلات متعدد و جبران ناپذیر می شود. همانطور که در متن فوق نیز اشاره شد آسیب های عصبی می توانند موجب بروز درد شدید در سایر دندان ها ، لثه و حتی لب و چانه نیز شوند.

از طرفی دیگر ممکن است در صورت کاشت نادرست دندان و ناتوان بودن جراح مشکلات سینوسی نیز به وجود آید. زمانی که بهترین جراح ایمپلنت دندان پایه های ایمپلنت یا همان پیچ ها را در فک بالا قرار می دهد ، باید به حفره های سینوسی نیز توجه داشته باشد چرا که در صورت بی توجهی و نارکارآمد بودن بهترین متخصص ایمپلنت دندان ممکن است باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شود.

دوره های آموزشی گذرانده شده برای یک ایمپلنتولوژیست

زمانی که یک دندانپزشک عمومی به دنبال به دست آوردن تخصص در هر زمینه ای باشد ، نیاز دارد تا دوره های آموزشی خاصی را طی کند. پشت سر گذاشتن دوره های آموزشی تخصصی در هر زمینه باعث می شود تا جایگاه علمی پزشک ارتقا پیدا کند و او را به متخصص ماهر تر و با تجربه تر تبدیل کند. این موضوع برای بهترین متخصص ایمپلنت دندان در ولنجک ، شمال تهران یا دیگر مناطق کشور پهناورمان نیز کاملا صادق بوده و می تواند او را به جایگاه های بالاتری برساند. از طرفی دیگر باعث می شود تا بیماران با اطمینان کامل به پزشک خود مراجعه کنند. دندانپزشکانی که قرار است در این حوزه فعالیت کنند لازم است در ابتدا در دوره های آموزشی جراحی فک و دندان و صورت شرکت نمایند.

پس از گذراندن این دوره نیاز است تا آموزش های لازم را در دوره های کاشت دندان ببینند. این افراد در نهایت به سراغ دوره های پایانی و تکمیلی کاشت دندان رفته تا بتوانند به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای فعالیت خود را در این زمینه شروع کنند. نکته مهم و قابل توجهی که وجود دارد این است که یک متخصص ایمپلنت خوب و مجرب در تهران یا دیگر شهر های ایران ، میزان آموزش و تجربه او بسیار بالا می باشد. برای رسیدن به تخصص ایمپلنتولوژیست و دریافت مدرک آن ، چیزی حدود 400 ساعت یا حتی بیشتر لازم است که در کنار هم می توان باید حداقل 5 سال تجربه کاری در زمینه دندانپزشکی عمومی ، پیش نیاز های ورود به دوره های تخصصی و غیره می باشد. یک دندانپزشک عمومی برای این که تخصص خود را در زمینه کاشت دندان به دست آورد نیاز دارد تا این مراحل را طی کند.

 ویژگی های بهترین دکتر و متخصص ایمپلنت دندان

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که بر چه اساسی یک جراح و فوق تخصص ایمپلنت دندان به عنوان بهترین و متبحر ترین دندان پزشک تعیین می شود. اینکه بهترین دندانپزشک یا بهترین متخصص ایمپلنت دندان چه کسی است و چه ویژگی های باید داشته باشد از نظر هر شخصی متفاوت می باشد. به عنوان مثال ممکن است یکی از اعضای خانواده شما مانند خواهر یا برادرتان بگوید بهترین دکتر در زمینه کاشت دندان در ولنجک و شمال تهران کسی است که تا کنون عمل های جراحی بسیار زیادی را انجام داده است ، یا اینکه چنین شخصی باید هزینه های گزافی را از بیماران خود دریافت کند. اما با این وجود ویژگی های وجود دارد که در بهترین متخصصان جراحی ایمپلنت دندان وجود دارد و از نظر همه یکسان می باشد.

·         داشتن تجربه و دانش علمی بالا

برخورداری از تجربه و دانش علمی بالا از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های یک دندانپزشک متخصص در زمینه کاشت دندان می باشد. از آنجایی که ایمپلنت فرایندی پیچیده و دشوار است به دقت و مهارت بسیار زیادی نیاز دارد. دندانپزشک باید در زمان بروز مشکل به سرعت تصمیم بگیرد و راه حل مناسبی را ارائه دهد. تا پس از جراحی مشکلی برای شما به وجود نیاید.

·         مهارت بالا در انجام امور مربوطه

یک دندانپزشک متخصص و مجرب در تهران و ولنجنک باید از مهارت بسیار بالایی برخوردار باشد ، به عنوان مثال او باید در سوراخ کردن فک برای قرار دهی پایه های ایمپلنت به خوبی مهارت داشته باشد ، چرا که امکان دارد در صورت یک بی دقتی کوچک اعصاب ناحیه مورد نظر آسیب ببیند و بیمار دچار بی حسی در ناحیه فک و دندان ها نشود. در برخی از موارد نیز برای دندان های جلویی فک این امکان وجود دارد که راه ورودی به حفره های بینی باز شود و برای افراد مشکلات جبران ناپذیری را به وجود آورد.

از دیگر ویژگی های بهترین متخصص ایمپلنت دندان در شمال تهران و ولنجک ، استفاده از تجهیزات پیشرفته و برند های مرغوب ایمپلنت می باشد. دلیل اصلی گران بودن هزینه کاشت دندان استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت می باشد. اما بهتر است قبل از هرچیزی میزان تبحر و تجربه دندانپزشک خود را بررسی کنید.

بهتر است که بدانید یک دندانپزشک که دوره های تخصصی جراحی فک و دهان را گذرانده است می تواند پروسه کاشت را برای شما انجام دهد. از همین رو در اولین قدم بهتر است از تخصص و تحصیلات پزشک آگاهی پیدا کرد و بر اساس آن به انتخاب بپردازید. نکته دیگری که باید در این زمینه به ان دقت کنید و آن را مد نظر قرار دهید این است که پزشک در چه دانشگاهی مشغول به تحصیل بوده است. مسلما هر چه سطح علمی دانشگاه بالاتر باشد ، کیفیت نتایج درمان و همچنین کاشت و جراحی انجام شده بالا تر می رود. بهتر است بدانید معتبر بودن دانشگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که دانشگاه های معتبر در داخل و خارج از ایران همواره به دانشجویان خود بهترین و جدید ترین اطلاعات را اموزش می دهند و تلاش می کنند تا بار علمی و تجربه ای پزشک افزایش پیدا کند.

در فعالیت های دندانپزشکی تجربه بالای پزشک اهمیت بسیار زیادی دارد. از همین رو بهتر است حتما در سابقه پزشکی و کاری او را بررسی کنید و از درصد موقیت های او در کاشت دندان های قبلی مطلع گردید. ممکن است از خود بپرسید چگونه این اطلاعات را کسب کنیم باید در این خصوص به شما بگویم که مشورت کردن با مراجعه کنندگان قبلی پزشک و گفتگو با کسانی که با پزشک انتخابی آشنایی دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.

برای انجام این کار نیز شما می توانید به صورت حضوری به بهترین متخصص ایمپلنت دندان مورد نظر خود در ولنجک ، شمال تهران یا دیگر مناطق ایران مراجعه کنید و در کلینیک او با حاضران جمع صحبت نمایید یا نمونه کار های او را در فضای مجازی و همچنین رضایت مندی بیماران را در این فضا مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید تا به بهترین نتایج دست پیدا کنید. نمونه کار های پزشک نیز یا بررسی سوابق پزشکی او در این خصوص می توانند به شما کمک کننده باشند.

اگر پروسه کاشت دندان را تحت نظر بهترین متخصص ایمپلنت دندان انجام دهیم چه مزایایی به دنبال دارد؟

برای اینکه از روند درمانی نام برده شده با بالاترین کیفیت به بهترین نتایج دست پیدا کنیم لازم است تا درمان را توسط یک پزشک حاذق  ، مجرب و متبحر انجام دهیم. در چنین شرایطی از جمله مزایایی که می تواند برای شما به وجود آید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما می توانید به نتایجی با ظاهر طبیعی ، بدون قابلیت جا به جایی دست پیدا کنید.
  • تمیز کردن دندان ها به صورت طبیعی قابل انجام بوده و نیازی به در آوردن آن ها نیست.
  • این تکنیک به دندان های سالم مجاور خود صدمه ای وارد نمی کند و آن ها را تکان نمی دهد.
  • بهترین و مناسب ترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته که غذا خوردن فرد را آسان خواهد کرد و باعث افزایش زیبایی دهان و دندان نیز می شود.

تفاوت های کاری و وظایف یک دندانپزشک با ایمپلنتولوژیست

حال که به طور کلی با ایمپلنتولوژیست یا همان متخصص ایمپلنت دندان و ویژگی های او آشنا شده اید لازم است تا تفاوت کار میان این فرد را با یک دندانپزشک بدانید. به طور کلی شما لازم است تا هر 6 ماه یک بار برای بررسی سلامت دهان و دندان خود به یک دندانپزشک مجرب و متبحر مراجعه کنید تا از میزان سلامتی دندان های خود اطلاع کامل داشته باشید. این کار معمولا زیر نظر دندانپزشکان عمومی انجام می پذیرد و تشخیص نوع بیماری ها و راهکار های درمانی مناسب را در پیش می گیرند. پس از تشخیص نوع بیماری و ارائه بهترین راهکار درمانی لازم است تا این دندانپزشکان بیمار خود را به بهترین متخصص ایمپلنت دندان در ولنجک و شمال تهران ارجاع دهند تا با تخصص و کیفیت درمانی بالا تری پروسه درمان صورت پذیرد.

در برخی از شرایط ممکن است خود دندانپزشک در یک زمینه تخصص داشته باشد و بتواند تا درمان انتخاب شده را به بهترین نحوه ممکن ارائه دهد. در شرایطی دیگر نیز این امکان وجود دارد تا نیاز به ارجاع به دیگر همکاران داشته باشد. کاشت انواع ایمپلنت یکی از این تخصص ها است که متخصص این زمینه را ایمپلنتولوژیست نامیده می شود. افراد بیمار با مراجعه کردن به این متخصصان می توانند درمان دقیق تر ، کامل تر و با کیفیت تری داشته باشند و در آخر نتایجی مطلوب و ایده آل کسب کنند. متخصصانی که در حوزه دندانپزشکی فعالیت می کنند ممکن است در چند زمینه مختلفی نیز تخصص داشته باشند.

سوالاتی که باید از متخصص ایمپلنت دندان خود بپرسید؟

برای اینکه اطمینان پیدا کنید که دندانپزشکی را که انتخاب کرده اید از تخصص ، مهارت و تجربه بالایی برخوردار است و به نوعی بهترین متخصص در زمینه مورد نظر است می توانید سوالاتی را از او بپرسید. حتی برخی از سوالات درمانی خود را در رابطه با پروسه کاشت دندان و طرح درمان خود از پزشکتان سوال کنید. از جمله سوالاتی که می توان از ایمپلنتولوژیست پرسید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان سابقه کاری متخصص کاشت دندان و کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان
  • ایمپلنتولوژیست انتخابی شما در طول سال برای چه تعداد بیمار کاشت دندان انجام می دهد و سالانه چند واحد ایمپلنت کار می کند.
  • تجهیزات و وسایلی که برای انجام پروسه درمان به کار می برد تا چه حد به روز می باشند.
  • میزان رضایت مراجعه کنندگان به بهترین متخصص ایمپلنت دندان در ولنجک و شمال تهران یا کلینیک چقدر است.
  • برای بیمارانی که به او مراجعه می کنند چه مدت زمان اختصاص می دهد.
  • پروسه درمانی که برای شما مناسب است چه چیزی است.
  • اقداماتی که بعد از درمان باید انجام دهید چیست و چه تاثیری بر روی نتایج دارند.
  • آیا ایمپلنتولوژیست شما قادر به جراحی های دشوار تر برای انجام پروسه کاشت دندان مانند پیوند استخوان یا سینوس لیفت می باشد یا خیر.
  • قیمت نهایی پروسه و شرایط پرداخت و موارد از این دست قبیل دیگر

 Dr Michael Zybutz منبع