الگو اولیه شومیز را چگونه طراحی کنیم؟

دوخت شومیز(الگوی اولیه شومیز زنانه). واژه شومیز یک کلمه فرانسوی است که به زبان ساده بلوز زنانه یا همان پیراهن مردانه جلو باز است.

اصول اولیه طراحی را یاد بگیرید

به نقل از فروشگاه اینترنتی لباس کهن شاپ .برخی از افراد گمان می‌کنند که چون نقاشی و طراحی بلد نیستند، نمی‌توانند از پس این کار بر بیایند. اما نکته ی بسیار مهم در شروع طراحی مانتو این است که اصلا لازم نیست شما به صورت حرفه ای نقاشی بلد باشید. برای شروع، می‌توانید از کتاب ها یا کلاس های آنلاین نقاشی کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که در شروع کار، هیچ کس حرفه ای نبوده است و تنها با تمرین و تمرین می‌توانید از پس انجام این کار بربیایید پس نا امید نشوید و دست از تلاش برندارید. فراموش نکنید که روزانه حداقل نیم ساعت را به طراحی کردن اختصاص بدهید و فراموش نکنید که طراحی٬ زبان فشن است.

برای طراحی مانتو٬ کمی مهارت خیاطی هم ضروریست

خرید شومیز زنانه؛ شاید با خودتان بگویید که یاد گرفتن این همه مهارت جدید بسیار زمان بر است و احتمال این که موفق نشوید هم بالا باشد. اما به شما اطمینان می دهم که اگر تصمیم خود را گرفته اید، حتما موفق خواهید شد. یاد گرفتن خیاطی یکی از مراحل مهم و حائز اهمیت در فرایند طراحی مانتو است. چرا که این مهارت به شما این امکان را می دهد تا بتوانید واقع گرایانه تر ایده‌ها و خلاقیت خود را عملی و پیاده سازی کنید. هم چنین وقتی خیاطی بلد باشید، با جنس پارچه ها و خصوصیات و ویژگی های جزئی آن ها نیز در ارتباط خواهید بود. به همین دلیل به خوبی خواهید دانست که برای هر پارچه، چه مدلی مناسب‌تر خواهد بود. یکی دیگر از دلایل با اهمیت بودن خیاطی، این است که اگر در آینده قصد ادامه دادن و توسعه ی کار طراحی لباس را داشتید، با آگاهی بسیار بیشتری وارد بازار کار خواهید شد.

برای یادگیری خیاطی نیز می توانید از کلاس های آنلاین، آموزشگاه ها، کتاب ها و منابع موجود در اینترنت کمک بگیرید.

برای طراحی مانتو٬ اطلاعات خود راجع به فشن را بهروز نگه دارید

برای وارد شدن به یک زمینه، در ابتدای کار مطالعه و آگاهی داشتن از تمامی جنبه های آن بسیار حائز اهمیت است. اگر شما بخواهید به طور خاص یک مانتو طراحی کنید، باید بدانید مد روز دنیا درباره‌ی آن چه نظری دارد. به عبارتی حتی اگر شما خودتان را یک فرد بسیار خلاق هم بدانید، باز هم لازم است که قوانین بازی را بلد باشید.

برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. برای مثال شما باید طراحان به نام و ماهری که در این زمینه فعالیت می‌کنند را بشناسید، کارها و طراحی های آن ها را ببینید و مورد بررسی قرار دهید. این طراحان اتفاقات بزرگ را رقم می زنند و به عبارتی نبض دنیای فشن در دست آن هاست. هم چنین مطالعه ی دنیای فشن دیروز و امروز، به شما ایده می‌دهد و راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم که زیاد ببینید و زیاد بخوانید.

 

برای طراحی مانتو از ابزارها و تکنولوژیهای جدید کمک بگیرید

با گسترش تکنولوژی، ابزارهای جدید و به روز به تمامی زمینه ها ورود پیدا کرده اند و دنیای فشن نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از بهترین راه ها برای طراحی مانتو این است که ایده های خود را در نرم افزارهای مخصوص پیاده سازی کنید. این نرم افزارها به شما کمک می‌کنند تا طرح نهایی شما بی نقص و دقیق از آب درآید. هم چنین آشنایی با نرم افزارهایی از جمله Photoshop یک مزیت است که در بسیاری از زمینه های دیگر به کمک تان خواهد آمد.از ابزارها و تکنولوژی های جدید کمک بگیرید

برای طراحی مانتو باید بتوانید خوب الهام بگیرید

یکی از مراحل بسیار مهم در طراحی مانتو، الهام گرفتن است. الهام گرفتن به معنای خلق یک ایده در ذهن به کمک دیدن، خواندن یا شنیدن است. در این قدم باید منابعی که از آن ها الهام می‌گیرید را پیدا کنید. مثلا ممکن است برای شما طبیعت منبع الهام بسیار قوی ای به شمار بیاید. پس باید به طبیعت و جزییات آن توجه بیشتری داشته باشید و آن ها را در ایده پردازی و طراحی های خود وارد کنید.

به یاد داشته باشید که اگر قرار است که برای خودتان مانتو طراحی کنید باید به ویژگی های شخصیتی، استایل و بدن تان توجه کنید و اگر برای افراد دیگری طراحی می‌کنید، از خود بپرسید که مهم ترین ویژگی آن ها چیست و به طور کلی چه ویژگی هایی را دارا هستند.

یکی دیگر از روش هایی که می‌توانید در این مرحله انجام دهید این است که از ترندهای فشن در حال حاضر و گذشته ایده بگیرید و آن ها را باهم تلفیق کنید. آن ها را به سبک و سلیقه ی خودتان تغییر دهید تا در نهایت یک طرح منحصر به خودتان را خلق کنید.

برای طراحی مانتو پارچهها را بشناسید

شناخت پارچه‌ها و خصوصیات و ویژگی‌های آن‌ها، به شما در پیاده‌سازی طرح مانتوی مورد نظر کمک بسیار زیادی می‌کند. برای مثال اگر مانتویی که طراحی کرده‌اید حال رسمی‌تر و ایستاده‌ای دارد، باید بدانید چه نوع پارچه‌هایی برای این مدل بهتری هستند. با شناخت پارچه‌ها، خلاقیت و ایده پردازی شما برای طراحی مدل های متنوع تر نیز افزایش پیدا می‌کند. ممکن است در بعضی از مواقع با دیدن یک پارچه، طرح متناسب با آن نیز به ذهن تان خطور کند.

برای طراحی مانتو٬ باید به رنگها و الگوها توجه کنید

اگر از شما پرسیده شود که اولین چیزی که در یک ماتو قابل رویت است، چه چیزی‌ست، به احتمال بسیار زیاد پاسخ خواهید “رنگ”. رنگ‌ها نماد بسیاری از احساسات و جزییاتی هستند که یک طراح به گونه‌ای کاملا آگاهانه از آن‌ها استفاده می‌کند. در هنگام طراحی یک مانتو باید بدانید که می‌خواهید آن را در چه فصل، موقعیت و مکانی به تن کنید. سپس با توجه به تمام اطلاعاتی که در دست دارید، رنگ را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که آگاهی داشتن از تئوری رنگ‌ها هم کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد.

شناخت رنگ‌ها، آگاهی داشتن از کاربرد آن‌ها، آشنایی با طیف‌های رنگی، دانستن معنا و مفهوم رنگ ها و شناخت رنگ‌های متضاد و مکمل می تواند در دقیق‌تر شدن انتخاب‌تان موثر باشد.

به رنگ ها و الگوها توجه کنید

تا اینجا٬ اصول پایه‌ای طراحی مانتو را گوشزد کردیم٬ از اینجا به بعد به این سوال پاسخ می‌دهیم که چطور مانتو طراحی کنیم؟

اولین گام طراحی مانتو
پس از این که مراحل ذکر شده را پله پله انجام دادید، نوبت به طراحی مدل مورد نظرتان می‌رسد. در ابتدای امر احتمالا پیاده کردن طرحی که در ذهن‌تان است بر روی کاغذ کار آسانی نخواهد بود. اما باید صبر داشته باشید و تمرین بیشتری کنید. برای شروع، ابتدا یک طرح کلی از آن چه که مدنظرتان است را روی کاغذ و به کمک یک مداد بکشید و سپس به آن جزییات مدنظرتان را اضافه کنید. مثل مدل آستین ها، مدل یقه یا تزئیناتی مانند خرج‌کار پلیسه و مروارید دوزی.

رنگ آمیزی طرح اولیه٬ گام دوم طراحی مانتو

پس از این که کشیدن طرح اولیه ی مانتو به اتمام رسید، نوبت به رنگ آمیزی طرح می‌رسد. مداد رنگی ها معمولا رایج ترین ابزار برای انجام این کار محسوب می‌شوند. طرح تان را با رنگ هایی که قرار است به واقعیت بپیوندند رنگ کنید. اگر دقیقا همان رنگ ها را پیدا نکردید، از رنگ های نزدیک و مشابه استفاده کنید. هم چنین می‌توانید با مداد رنگی و در هنگام رنگ آمیزی، جزییات نهایی را به طرح اولیه اضافه کنید مانند پترن ها و مدل پارچه ی مدنظرتان. در آخر هم اگر قصد ایجاد تغییر دوباره ای را ندارید، با یک اسپری فیکساتور، طراحی خود را فیکس کنید تا رنگ ها پخش نشوند. البته انجام این کار کاملا اختیاری است و الزامی ندارد.

کشیدن الگوی طراحی مانتو

کم کم به مراحل نهایی فرایند طراحی مانتو نزدیک می‌شویم! در این مرحله باید بر اساس طرحی که در دست دارید، الگوی مانتو را بر روی کاغذ الگو پیاده سازی کنید. در این قسمت داشتن مهارت خیاطی بسیار به کمک شما می‌آید. اگر فکر می‌کنید که هنوز مهارت کافی را به دست نیاورده اید، بهتر است از یک خیاط ماهر کمک بگیرید تا الگوی شما دقیق و بدون خطا باشد.

به خاطر داشته باشید که برای کشیدن الگو به اندازه های دقیق احتیاج خواهید داشت پس کاملا دقت کنید گرفتار خطاهای محاسباتی نشوید چرا که منجر به دردسر خواهند شد و وقت زیادی از شما گرفته می‌شود.

بریدن و دوختن مطابق با الگوی آماده شده

پس از این که کشیدن الگوی مانتو به پایان رسید، نوبت آن فرا می‌رسد که الگو را روی پارچه قرار داده و برش بزنیم. این مرحله برای کسانی که تازه کار هستند ممکن است اندکی نفس گیر باشد اما به خود اعتماد داشته باشید و مطمئن باشید که نتیجه ی کارتان عالی خواهد شد. پس از این که مانتوی اولیه دوخته شد، آن را پرو کنید یا بر روی یک مانکن قرار دهید.سپس ایرادهای احتمالی آن را برطرف کنید. در این مرحله می‌توانید جزییات را مطابق سلیقه تان تغییر دهید. البته بهتر است این مرحله را ابتدا روی پارچه ی ارزان تری انجام دهید و اگر از نتیجه رضایت داشتید، آن را روی پارچه ی مورد نظرتان پیاده سازی کنید.

قبل از این که طرح را بر یک پارچه ی گران قیمت تر پیاده سازی کنید، از دقیق بودن اندازه ها و قابل اجرا بودن مدل تان اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که مهم ترین نکته در این مرحله اعتماد به نفس داشتن است.

پیادهسازی مانتو بر روی پارچهی نهایی

بالاخره پس از گذشتن از چند مرحله، نوبت پیاده سازی طرح مانتوی شما بر روی پارچه‌ی مورد علاقه و مناسب تان فرا رسیده. اگر برای اولین بار است که این کار را انجام می‌دهید به شما تبریک می‌گویم که تا این مرحله پیش آمده اید، به خودتان اطمینان داشته باشید و حتی اگر نتیجه مطابق میل تان نبود و دچار خطا و اشتباه شدید، اشکالی ندارد. همه ی طراحان مشهور و به نام جهان هم یک روزی آماتور بودند.

به یاد داشته باشید که اگر هنوز حرفه‌ای نشدید، مقدار بیشتری از پارچه را خریداری کنید تا اگر احیانا مشکلی ایجاد شد، جایگزین داشته باشید.

به خودتان زمان دهید تا مهارت‌های لازم را کسب کنید. از خطاها نا امید نشوید و از آن‌ها درس بگیرید. در برخی از موارد، بسیاری از ایده‌های نو در مواجهه با خطاها به ذهن خطور می‌کنند. به یاد داشته باشید که باید توانایی حل مشکل را داشته باشید تا اگر در هر مرحله ای از فرایند طراحی مانتو، مشکلی ایجاد شد بتوانید آن را برطرف نمایید.

نکات تکمیلی برای پرسش: چطور مانتو طراحی کنیم؟

اگر مانتوی طراحی شده توسط خودتان عالی از آب درآمد، به شما تبریک می‌گویم. شما می‌توانید کارتان را توسعه و گسترش دهید. دراین مسیر می‌توانید برند خودتان را تاسیس کنید و برای خودتان و به صورت مستقل فعالیت کنید یا این که به عنوان یک طراح با برندهای دیگر همکاری داشته باشید.

برای خودتان Portfolio بسازید. یعنی کارها و طراحی‌هایتان را در قالب عکس جمع آوری کنید و به صورت مستند نگه داری کنید. همه‌ی کمپانی‌ها و برند ها به طور معمول برای استخدام طراح، این مستندات را از شما تقاضا می‌کنند.

به یاد داشته باشید که این مسیر، یک مسیر بسیار طولانی و پر پیچ وخم است و تنها افرادی موفق خواهند شد که سختی‌های این مسیر را متحمل شوند و برای رسین به هدف‌شان بی وقفه تلاش کنند.

از هر چیزی در اطراف‌تان ایده بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا خلاقیت‌تان پرورش پیدا کند و در کارتان موفق شوید.

لینک : پرفروشترین شومیز زنانه سایت ebay