احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، روز سه شنبه ۱۸ آبان ماه سال جاری دو خودروساز بزرگ کشور ایران، خودرو و سایپا مصوبه ۲۸ مهرماه کمیته هماهنگی روسای ارتش را تصویب کردند. وزارت . آنها به عنوان متولی جدید قیمت گذاری خودرو، قیمت برخی از محصولات خود را افزایش دادند تا از قیمت گذاری خارج شوند. در این راستا محصولات ایران خودرو 15 تا 19 درصد و محصولات سایپا حدود 15 تا 17 درصد افزایش داشته اند.

مدیران عامل هر دو شرکت اعلام کردند که برای ساماندهی بازار خودرو و فروش فوق العاده هفتگی رهن خودروهای فروخته شده (قبلاً خودروی فروخته شده تا یک سال رهن نمی شد) و با توجه به اصلاح قیمت، رهن. استرس داشت طرح های فروش فوق العاده خودروسازان دیگر شامل محدودیت نمی شود و عرضه خودرو افزایش می یابد. بنابراین مردم منتظر تغییر هستند.

با این حال رئیس جمهور روز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه در خصوص افزایش قیمت خودرو صحبت کرد. . وی به خودروسازان دستور بازگشت به قیمت قبلی را داد و اعلام کرد که قیمت جدید خودرو پس از بررسی دقیق اعلام می شود.

این امر نه تنها به وعده های خودروسازان مبنی بر فروش فوق العاده هفتگی عمل نکرد، بلکه منجر به فروپاشی عمیق تر بازار خودرو شد. بنابراین در حالی که تغییرات نرخ دلار همواره می تواند منجر به نوسانات قیمتی در بازار خودرو شود، طی دو هفته گذشته بازار خودرو دچار تلاطم شده است. گام آره و به اخبار مختلف پاسخی نداد.

امکان اعلام قیمت های جدید در این هفته

از سوی دیگر، به دلیل عدم شفافیت در این بخش، طی دو هفته گذشته اخبار ضد و نقیضی در مورد سیاست گذاری در صنعت خودرو و نحوه تعیین قیمت ها منتشر شد که در نهایت از سوی وزیر اعلام شد. . مشخص شد ستادی که با دولت جدید به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه می دهد، در پی حرکت قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار، جایگزین شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو شده است.

این بلاتکلیفی توسط مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، ۲۳ آبان ماه در جلسه پیگیری سازمان بورس و وزیر دارایی و همچنین در جلساتی با حضور وزیر اعلام شد. . رئیس جمهور تصمیم گرفت اصلاح قیمت خودرو را در ستاد کنترل بازار بررسی کند و به زودی نتیجه اعلام خواهد شد.

در همین راستا پیش بینی می شد قیمت جدید در آذرماه اعلام شود و تعرفه صنعت و بازار خودرو مشخص شود، اما در جلساتی که طی چند روز گذشته در ستاد برگزار شد، خروجی خاصی از خودرو وجود نداشت. . فقط وزیر . وی در دو جلسه گزارشی از بازار و تولید خودرو ارائه کرد.

با این حال پیگیری های آنلاین نشان می دهد در جلسه این هفته ستاد تنظیم بازار در روز چهارشنبه، احتمالا این شرکت به موضوع قیمت گذاری خودروهای داخلی رسیدگی کرده و نظر نهایی خود را در مورد بازنگری قیمت اعلام خواهد کرد.

پیش بینی می شود قیمت خودرو 10 درصد افزایش یابد

همچنین اخبار رسیده به خبرنگار آنلاین حاکی از مخالفت ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت قبلی است و به دنبال افزایش 10 درصدی قیمت خودرو است.

لازم به ذکر است که عدم شفافیت مسئولان دولتی در خصوص سیاست صنعت خودرو و بلاتکلیفی صنعت و بازار نه تنها منجر به ساماندهی بازار می شود بلکه زمینه بیشتر دلالان و افزایش زیان را فراهم می کند. سازندگان خودرو.