ابریشم توییل چیست؟

مشخصات روسری ابریشم توییل یا روسری کجراه

این مدل روسری از جنس ابریشم می باشد که بافت پارچه به صورت راه های کج و مورب وجود دارد که ضخامت بیشتر و ایستایی بهتری بر روی سر دارد. جنس پارچه ابریشم به دلیل طبیعی بودن الیاف، ضد حساسیت و در عین لطیف و ظریف بودن بسیار مستحکم می باشد. پارچه ‌های توییل در گونه ‌های متنوع طراحی می ‌شوند. به طوری که نمی ‌توان گفت یک الگوی ثابت را در طراحی پارچه ‌های توییل مطرح است. اما در یک منظر کلی هر پارچه‌ ای که در نهایت بافتی در خطوط مورب داشته باشد، یک گونه پارچه توییل است. در الگوهای ساده  پارچه های روسری  از تار و پود های مستقیم استفاده می ‌شود. اما در طراحی الگوی توییل از تار و پود های مورب استفاده شده ‌است.

بافت توییل یکی از ایده‌ های کلاسیک است. تا جاییکه ریشه ‌های تاریخی چند هزار ساله دارد. اما ایده مدرن از پارچه‌های توییل مربوط به صنعت نساجی انگلیسی ‌ها می ‌شود. روسری توییل از شیک‌ ترین روسری‌ های مجلسی است. این مدل روسری‌ ها با آن بافت مورب ظاهر فوق ‌العاده لاکچری دارند. عمده خرید روسری توییل نیز برای استفاده در عموم مجالس و مهمانی‌ ها می ‌باشد. اگر چه روسری توییل با استفاده از الیاف اصیل ابریشمی کاملاً نرم و لطیف است، اما به لطف الگوی توییل دارای بافتی کاملاً متراکم می‌ باشد.

از این ‌رو به مانند الگوی روسری‌ های ابریشمی یک مدل لخت و کم‌ تراکم نیست. به همین دلیل و روسری ابریشم توییل با هم متفاوت است. تراکم روسری توییل آنچنان است که مناسب استفاده در فصل پاییز و زمستان هستند.روسری ‌های دست‌ دوز و کار شده همیشه از گونه مدل ‌های جذاب و ارزشمند بازار هستند.

 نکات مهم برای خرید شال و روسری ابریشم توییل

پارچه ابریشم یکی از مرغوب ترین پارچه ها در بازار می باشد به همین دلیل قیمت روسری ابریشم توییل از سایر روسری ها بیشتر می باشد. الگوی مورب بافت این روسری در مقابل نخ کش شدن مقاوم است. روسری توییل بافت متراکمی دارد و از روسری ابریشم معمولی ضخیم تر می باشد که گزینه ای مناسبی برای مجالس و استایل های رسمی در فصل سرما می باشد از این رو خرید روسری ابریشم توییل یا کجراه برای فصل تابستان گزینه ی خوبی نمی باشد این روسری ‌ها در عین لخت بودن به ‌خوبی روی سر برای پذیرش انواع حالت ‌های بستن قرار می‌ گیرند.

روسری توییل در مقابل ساییدگی نیز مقاوم است. بخشی از این مقاومت به ‌خاطر استفاده از الیاف گرانبهای ابریشمی است. به هر صورت بافت توییل گونه بافت خاصی است. این بافت مورب قابلیت بهتری در برخورد با سطح به نسبت از بافت‌ های ساده دارد.روسری توییل نیز برای استفاده در عموم مجالس و مناسب می ‌باشد. اگر چه روسری توییل با استفاده از الیاف اصیل ابریشمی کاملاً نرم و لطیف است، اما به لطف الگوی توییل دارای بافتی کاملاً متراکم می‌ باشد.

انواع روسری ابریشم توییل

روسری ابریشم توییل یا کجراه در قواره های مختلف قواره 140 و 120 و جدید ترین روسری ابریشم توییل در قواره 70 (مینی اسکارف) تولید می شود روسری ابریشم کجراه در طرح و مدل هیچ محدودیتی ندارد که با انواع استایل ها هماهنگ می شود، کاربرد اصلی این نوع روسری برای استفاده در مجالس واستایل های رسمی می باشد. اما با تغییر قواره روسری می ‌توانید از آنها در مجالس خودمانی ‌تر، دورهمی ‌های خانوادگی و یا یک مهمانی ساده استفاده کنید. در عین ‌حال بافت متراکم روسری، مناسب استفاده در تکمیل استایل روزمره بانوان است.

وییل (به انگلیسی twill) به نوعی بافت پارچه گفته می شود که در طرح نهایی خطوط مورب دیده می شود. بافت توییل به قدری پر کاربرد است که در کنار بافت ساتین و بافت ساده یکی از سه بافت اصلی تولید پارچه شمرده می شود. توییل نوع خاصی از الیاف پارچه نیست. این بافت الگویی مورب را بوجود می آورد به همین علت روسری توییل به روسری کجراه هم معروف هستند. پس به طور کلی هر روسری که می توانید خطوط مورب را در بافت آن مشاهده کنید یک روسری توییل است. اما در میان روسری های مختلف توییل بیشتر شناخته شده و به کیفیت و استحکام بالا معروف است. بافت کج راه موجب استحکام بیشتر پارچه در برابر ساییدگی می شود. در اینجا تصویری نزدیک از بافت یک را مشاهده می کنید.

خصوصیات روسری توییل تا حد زیادی به الیافی که در تولید پارچه آن به کار رفته مرتبط است. با این وجود نوع بافت کج راه این روسری ها موجب ویژگی های زیر می شود:

1- دوام و عمر بالا

2- کشش پایین روسری نسبت به بافت ساده و …

3- قابلیت حفظ گرما متوسط

4- قابلیت تنفس و عبور هوا از روسری در حد متوسط

5- ایستایی فوق العاده روسری روی سر

برجسته ترین خصوصیت روسری توییل عمر بالا و مقاومت زیاد پارچه در برابر ساییدگی است. این ویژگی بافت توییل موجب شده که از آن در تولید پارچه های جین شلواری که به استحکام بالایی نیاز دارند استفاده شود.

از کجا روسری توییل بخریم؟

برای یا (توییل) بهترین محل یک فروشگاه تخصصی شال و روسری می باشد. ما در فروشگاه اینترنتی میس رز تنوعی بی نظیر از انواع شال و روسری را برای شما فراهم کرده ایم. هیچ تصویری در فروشگاه میس رز ژورنالی و فتوشاپ شده نیست و همه تصاویر در واحد تولید محتوای میس رز تهیه می شوند. با این وجود اگر باز نیاز به تصویر و فیلمی نزدیک از روسری مورد نظرتان داشتید کافی است تا به پشتیبان فروشگاه در واتساپ یا اینستاگرام پیام بدهید.

آخرین روسری های شارژ شده در فروشگاه اینترنتی میس رز

ما در فروشگاه میس رز تمرکزمان را فقط روی شال و روسری گذاشته ایم. به این ترتیب شما می توانید تنوعی بی نظیر از هر جنس و رنگ شال که بخواهید در فروشگاه میس رز بیابید. ادعا می کنیم قیمت های فروشگاه میس رز پایین ترین قیمت های بازار شال و روسری است. همچنین کلیه فروش ها به صورت روزانه با پست پیشتاز برای مشتریان عزیز در سراسر ایران ارسال می شود. فروشگاه میس رز در شهر کاشان قرار دارد یعنی تقریبا در وسط نقشه ایران. در نتیجه از هر جای ایران که باشید 2 تا 4 روز کاری طول می کشد تا بسته تان به دست تان برسد.

9 ویژگی روسری ابریشم توییل یا کجراه

روسری ابریشم توییل یا کجراه، روسری‌هایی از جنس ابریشم با تراکم بیشتر و دارای الیاف طبیعی و بافت یکپارچه و بادوام هستند.

1- از خصوصیات این روسری‌ها می­ توان به مستحکم بودن، مقاومت بالا در برابر سابیدگی، لطیف و سبک بودن آنها اشاره کرد. (مستحکم بودن این روسری به دلیل بافت کجراه آن است ولی از آنجایی که جنس آن ابریشم است، همچنان لطیف و نرم هستند).

2- از آن جایی که این نوع از پارچه‌ها از کیفیت رنگ بالایی برخوردارند، اغلب شال و روسری‌های کجراه دارای تنوع طرح بالا و با کیفیت خوبی هستند. بیشتر این روسری‌ها مناسب مهمانی و مجالس و روزهای سرد پاییز و زمستان هستند.

3- روسری‌های ابریشم توییل بسته به طرح و مدل، در دو مدل دور دست‌دوز و دور ماشین دوز، در بازار موجود هستند.

4- روسری‌های ابریشم توییل در سایزهای مختلف و برای استفاده‌های گوناگون وجود دارند. در استفاده برای مهمانی و مجالس، هر چه سایز روسری بزرگ‌تر باشد، مناسب‌تر است. مگر در فصل گرما که بزرگی زیاد سبب آزار و اذیت شود. برای موارد استفاده دیگر از این روسری می‌توان از قواره‌های متوسط و کوچک و یا حتی دستمال سرهای ابریشم توییل استفاده کرد.

5- بافت روسری‌های ابریشم توییل دارای خطوط کجراه است. وجود این خطوط باعث می‌شود، روسری‌های ابریشم کجراه ایستایی بهتری بر روی سر داشته باشند. از طرفی این ایستایی باعث می‌شود بتوان آن را به راحتی با مدل‌های مختلف بست.

6- این مدل روسری‌ها معمولاً در فصول بهار، پاییز و زمستان کاربرد بیشتری دارند و در واقع در تابستان به علت گرما کمتر استفاده می‌شوند.

7- همان‌طور که گفته شد، هرچند روسری ابریشم توییل یا کجراه، دارای بافت مستحکم و با دوامی هستند، اما در هر صورت جنس آن‌ها ابریشم لطیف و سبک است، بنابراین برای افزایش طول عمر این روسری‌ها باید در نگهداری و مراقبت از آنها دقت کرد.

8- روسری‌های ابریشم کجراه به علت تنوع طرح و رنگ بالایی که دارند، در مکان‌های مختلف مانند مجالس، مهمانی و طرح‌های خلوت و اسپرت آن در محل کار و حتی خیابان هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

9- هر مدل از این روسری ها را با توجه به طرح و رنگ و سایزی که دارد با استایل خاص و در مکان مناسبی، میتوان پوشید. به عبارت دیگر اگر می خواهید استایلی که دارید به چشم بیاید باید در انتخاب این اکسسوری دقت کنید. در هنگام خرید برای انتخاب طرح و رنگ به نکات زیادی باید مانند رنگ پوست، دیگر اجزای استایل و غیره باید توجه کرد.

منبع : amazon.in