آموزش حل مشکل روشن نشدن وای فای و بلوتوث i9500

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که برای اتصال با وای فای، با مشکل مواجه شده باشید. عوامل زیادی می‌توانند باعث روشن نشدن وای فای گوشی برندهای مختلف شوند که در این مطلب به صورت کامل به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

علت روشن نشدن وای فای گوشی سامسونگ

در ، می‌توان با روش‌های زیر، مشکل وصل نشدن وای فای گوشی را برطرف کرد:

  • معمولا با ریستارت کردن موبایل، این مشکل برطرف می‌شود؛ پس اول از همه موبایل خود را ریستارت کنید.
  • حالت Power Saving باتری را بررسی کنید و در صورت فعال بودن غیرفعال کنید. می‌توانید از این مسیر این کار را انجام دهید:
  • حالت Power Saving وای فای را از این مسیر بررسی و در صورت فعال بودن، غیرفعال کنید.
  • حالت هواپیما را فعال و غیرفعال کنید.

همه شبکه‌های وای فای از قبل سیو شده را حذف کنید و مجددا جستجو کنید.

تنظیمات شبکه را از این مسیر ریست کنید:

  • Smart Network Switch ویژگی‌ای است که در صورت اتصال ناپایدار اینترنت، اتصال را بین وای فای و دیتای گوشی جابجا می‌کند. این حالت را از این مسیر بررسی و در صورت فعال بودن، غیرفعال کنید:
  • برخی اپلیکیشن‌ها ممکن است، باعث اختلال در وای فای موبایل شما و روشن نشدن وای فای گوشی شما شده باشند. برای این مشکل موبایل خود را در حالت Safe Mode بوت کنید. برای این کار موبایل خود را خاموش کنید. دکمه پاور و کاهش صدا را هم‌زمان فشار دهید و نگه دارید و وقتی لوگوی سامسونگ را مشاهده کردید، فقط دکمه پاور را رها کنید، Safe Mode برای شما فعال می‌شود. اکنون برنامه‌های پیش فرض را مشاهده می‌کنید. برای خارج شدن، دکمه پاور را 6 ثانیه نگه دارید. وقتی موبایل شما روشن شد وای فای را فعال کنید و اگر وصل شد، یعنی یکی از اپلیکیشن‌های شما مشکل ایجاد کرده است. اپلیکیشن‌هایی که اخیرا نصب کرده‌اید را بررسی کنید و هرکدام که مشکوک هستند را حذف کنید.
  • به عنوان آخرین راه‌حل، موبایل خود را Reset Factory کنید. می‌توانید از این مسیر این کار را انجام دهید (حتما قبل از انجام این کار از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید):

علت روشن نشدن وای فای گوشی شیائومی

در به دلایل مختلفی ممکن است وای فای روشن نشود که موارد زیر علت روشن نشدن وای فای گوشی شیائومی است:

  • اگر بلوتوث شما روشن است، خاموش کنید؛ زیرا گاهی بلوتوث باعث ایجاد اختلال در وای فای می‌شود.
  • گوشی خود را ریستارت کنید و مجددا بررسی کنید که آیا وای فای به درستی عمل می‌کند یا خیر.
  • حالت هواپیما رو روشن و سپس خاموش کنید.
  • حالت Battery Saver را غیرفعال کنید. برای این کار به تنظیمات و سپس قسمت باتری مراجعه کنید.
  • همه شبکه‌های وای فای از قبل سیو شده را حذف کنید و مجددا جستجو کنید.
  • تنظیمات شبکه را از این مسیر ریست کنید:
  • از مسیر زیر قابلیت Wi-Fi Assistant را بررسی و در صورت فعال بودن، غیرفعال کنید:
  • گوشی خود را در حالت Safe mode بوت کنید. برای این کار ابتدا گوشی را خاموش کنید و سپس آن را روشن کنید. زمانی که لوگوی شیائومی، ردمی یا پوکو نمایش داده شد، دکمه کاهش صدا را فشار داده و تا بوت شدن کامل سیستم نگه دارید. در این حالت فقط برنامه‌های پیش فرض گوشی قابل دسترسی هستند و اگر مشکل وای فای به دلیل یک برنامه مخرب یا بدافزار باشد، متوجه این موضوع خواهید شد.
  • به عنوان آخرین راه حل موبایل خود را Reset Factory کنید. می‌توانید از این مسیر این کار را انجام دهید (حتما قبل از انجام این کار از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید):

علت روشن نشدن وای فای گوشی هوآوی

راه‌حل‌های روشن نشدن وای فای تقریبا شبیه به گوشی‌های سامسونگ و شیائومی هستند که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اگر بلوتوث شما روشن است، خاموش کنید؛ زیرا گاهی بلوتوث باعث ایجاد اختلال در وای فای می‌شود.
  • گوشی خود را ریستارت کنید و مجددا بررسی کنید که آیا وای فای به درستی عمل می‌کند یا خیر.
  • حالت هواپیما رو روشن و سپس خاموش کنید.
  • حالت Battery Saver را غیرفعال کنید.
  • به تنظیمات وارد شوید و از بخش Wi-Fi گزینه Wi-Fi+ را فعال کنید. این قابلیت باعث می‌شود تا مشکل پایدار نبودن اتصال به وای فای تا حد زیادی حل شود.
  • همه شبکه‌های وای فای از قبل سیو شده را حذف کنید و مجددا جستجو کنید.
  • تنظیمات شبکه را از مسیر زیر ریست کنید:
  • گوشی خود را در حالت Safe mode بوت کنید. برای انجام این کار، ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و سپس دکمه پاور و تنظیم صدای بالا را نگه دارید تا عبارت Safe mode را مشاهده کنید. به دلیل اینکه لمس صفحه نمایش در این مرحله کار نمی‌کند، از دکمه‌های تنظیم صدا برای جابجایی در صفحه و از دکمه پاور برای انتخاب استفاده کنید. در این حالت، فقط برنامه‌های پیش فرض گوشی قابل دسترسی هستند و اگر مشکل وای فای به دلیل یک برنامه مخرب یا بدافزار باشد، شما متوجه این موضوع خواهید شد.
  • به عنوان آخرین راه حل گوشی خود را Reset Factory کنید.

علت روشن نشدن وای فای گوشی آیفون

 یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های بازار هستند. در این بخش به بررسی مشکلات و دلایل وصل نشدن وای فای و راه‌حل‌های آن می‌پردازیم:

  • گوشی خود را ریستارت کنید و مجددا بررسی کنید که آیا وای فای به درستی عمل می‌کند یا خیر.
  • همه شبکه‌های وای فای از قبل سیو شده را حذف کنید و مجددا جستجو کنید.
  • به تنظیمات گوشی خود و سپس Wi-Fi بروید و گزینه Http Proxy را روی Auto Settings قرار بدهید.
  • تنظیمات شبکه را از مسیر زیر ریست کنید:
  • از مسیر زیر قابلیت Wi-Fi Assist را بررسی و در صورت فعال بودن، غیرفعال کنید:
  • گوشی خود را هارد ریست کنید. برای این کار، اگر ایفون ۸ یا بالاتر دارید، دکمه‌ افزایش صدا را فشار داده و سپس سریعا دکمه‌ کاهش صدا را فشار دهید و بعد از آن دکمه‌ پاور را نگه دارید تا لوگوی اپل روی صفحه نمایش داده شود. برای هارد ریست ایفون ۷ و ۷ پلاس، باید دکمه‌ کاهش صدا و همچنین پاور را هم‌زمان نگه دارید تا لوگوی اپل نمایش داده شود. در نهایت برای ایفون‌های 6S یا قدیمی‌تر باید دکمه‌ پاور و هوم را هم‌زمان نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.
  • به عنوان آخرین راه حل گوشی خود را Reset Factory کنید.

جمع‌ بندی

در این وبلاگ به یکی از رایج‌ترین اتفاقات گوشی‌های هوشمند یعنی عدم اتصال وای فای اشاره کردیم. اگر با انجام تمام این مراحل باز هم مشکل شما حل نشد، احتمالا سخت‌افزار گوشی شما به مشکل خورده است و حتما به یک تعمیرکار مراجعه کنید. یادآوری این نکته هم حائز اهمیت است که همیشه در ابتدای کار، گوشی خود را ریستارت کنید. با همین کار ساده در بسیاری از مواقع این مشکلاگر وای فای (WiFi) روی لپ تاپ کار نمی کند اما روی دیگر دستگاه های موجود متصل است، این مطلب مختص شما است. گاه ممکن است که برای بعضی از کاربران این مشکل به وجود بیاید که علل مختلفی دارد. امروز در انزل وب به آموزش راه های مختلف رفع مشکل متصل نشدن وای فای روی لپ تاپ در ویندوز خواهیم پرداخت.

دلیل و نحوه حل مشکل روشن نشدن وایرلس لپ تاپ در ویندوز ۱۰، ۸ و۷

رفع هم پیش تر در انزل وب آموزش داده شده است.

وای فای روی سایر دستگاه ها کار می کند اما روی لپ تاپ نه!

اولین و ساده ترین کار در هنگام غیر فعال شدن وایرلس لپ تاپ، ریستارت کردن یا روشن و خاموش مجدد مودم و لپ تاپ است. گاهی ممکن است مشکلاتی در مورد مسائل مربوط به اختصاص IP و.. پیش بیاید که با ریستارت کردن، آی پی تغییر و مشکل رفع می شود. پس اولین و ساده ترین کار ریستارت تجهیزات است.

استفاده از رفع کننده مشکل ویندوز در از کار افتادن وای فای لپ تاپ

اگر باز هم با روشن کردن وای فای موفق به اتصال با آن نشدید، از برنامه رفع مشکل ویندوز(Windows Troubleshooter) استفاده کنید. روی آیکون وای فای کلیک راست کنید، و گزینه عیب یابی را انتخاب کنید. دستور العمل ها را دنبال کنید تا مشکل روشن نشدن وایرلس لپ تاپ Dell ، HP.. تشخیص داده شود و یا رفع گردد. مشکل از هرچه که باشد، عیب یاب ویندوز با بررسی مجدد تمام جوانب، عیب های بخش مربوطه را پیدا میکند و لیست آن ها را به شما نمایش می دهد و درصورت امکان آن را رفع می نمایید، پس از انجام این کار غافل نشوید.

برای این آموزش را مطالعه نمایید.

تغییر آی پی جدید و فلاش کردن DNS در روشن نشدن وایرلس لپ تاپ

یکی از مشکلات شایع در این زمینه که پس روشن کردن وایرلس لپ تاپ هنوز امکان دسترسی به شبکه وجود ندارد است. آدرس سایت ها به صورت کد های آی پی تعیین می شوند که برای راحتی کاربران در پیدا کردن سایت مورد نظرشان به نام آن ها ترجمه می شوند. دی ان اس مسئول ترجمه کردن و متصل کرد این قسمت است و شما نام هر سایتی را جست و جو کنید، DNS آن را به آی پی آن سایت ترجمه و متصل می کنند. سایت ها و ترجمه های قبلی انجام شده برای افزایش سرعت در آینده برای باز کردن همان سایت، در حافظه دی ان اس ذخیره می شوند که گاهی اوقات با افزایش حجم ذخیره سازی ها ممکن است دچار قطعی ارتباط شوید که پاک کردن این حافظه در جهت رفع آن و روشن کردن وایرلس لپ تاپ لنوو و.. مفید می باشد.

تغییر نام وای فای (Wi-Fi)

یکی از علل غیر فعال شدن وایرلس لپ تاپ لنوو، دل و.. می تواند در این قسمت باشد! پس سعی کنید اول اگر نمایش نام SSID مخفی است، آن را ظاهر کنید و سپس نام آن را با استفاده از کاراکتر های مجاز تغییر دهید. گاهی با انجام این کار مشکل حل می شود و می توانید به وای فای وصل شوید که احتمالاً به خاطر وجود بعضی از کاراکتر ها در داخل نام وای فای باشد. برای انجام این کار به تنظیمات مودم بروید و طبق مدل مودم خود، اقدام به تغییر نام بکنید.

از مطالب کاربردی است که می توانید مطالعه کنید.

عوض کردن باند مودم برای روشن نشدن وای فای در ویندوز ۸

اگر شما از مودم های دوبانده (دو آنتنه) استفاده می کنید به جای انتخاب باند آن را روی ۵ GHz ، آن را تغییر و روی ۲٫۴ GHz ثبت نمایید. قطعاً باند ۵گیگاهرتزی در اکثر زمینه ها بهتر و سریعتر است اما در زمینه عبور از موانع و پشتیبانی از دستگاه های قدیمی ضعیف تر عمل می کند. پس خصوصاً اگر لپ تاپ شما قدیمی است باند را در تنظیمات مودم تغییر دهید و سعی کنید کانال های انتخابی همپوشانی نداشته باشند و از کانال های ۱،۶ یا ۱۱ استفاده کنید. تمامی این تغییرات قابل دسترس است. اما برای تغییر کانال ها می توانید از تنظیمات خود ویندوز هم استفاده کنید:

روی آداپتور خود راست کلیک و Properties را انتخاب کنید.

بر دکمه Configure کلیک کنید.

از منوی کشویی راست کانال های ۱، ۶ یا ۱۱ را انتخاب کنید.

تغییرات را تایید و اعمال کنید.

در صورتی که پس از انجام اینکار با آنتن دهی مودم مشکل دارید، ما مطالعه ۵ را به شما توصیه می کنیم.

تنظیمات برق دستگاه برای روشن نشدن وای فای لپ تاپ

لپ تاپ جزو ابزارهای قابل حمل می باشد بنابراین روی تنظیمات برق آن جهت بهترین بهره وری از باتری مانور زیادی انجام شده است. برای اطمینان از این که برای کاهش مصرف برق، باعث روشن نشدن وای فای در ویندوز ۷ باشد، باید این تنظیمات را چک کنید.

روی آیکون باتری راست کلیک کرده و Options Power را باز کنید.

اما اگر مشکلی در تنظیمات برق نبود و تنظیمات به شکل بالا بود، به مرحله های بعدی بروید.

درایور های شبکه را مجدد نصب نمایید.

درایور های شبکه نقش مهمی در ایجاد اتصال ما ایجاد می کنند. پس سعی کنید آن ها را دوباره حذف و نصب کنید یا آن ها را آپدیت کنید. خود ویندوز ۱۰ هم این کار را انجام می دهد ولی با ابزاری مانند این کار را ساده تر و در چند ثانیه انجام دهید.

با بلوتوث لپ تاپ هم دچار چنین مشکلاتی شدید؟ را بخوانید.

آنتی ویروس خود را موقتاً غیر فعال کنید.

اگر روی سیستم خود برنامه های ضد ویروس نصب کرده اید ممکن است مشکل از دلایل حفاظتی آنتی ویروس شما باشد، برای فهمیدن این مشکل آنتی ویروس را موقتا برای چند دقیقه کامل غیر فعال نمایید تا اگر متصل شدید، نسبت به بررسی و تغییر تنظیمات آنتی ویروس و اعتماد سازی آن نسبت به شبکه بپردازید. در غیر این صورت و اطمینان از کاردکرد درست آنتی ویروس به مراحل بعد بروید.

اقدام به غیرفعال کردن پروتکل IPv4 یا IPv6 کنید.

روی آداپتور کلیک راست و Properties را انتخاب نمایید.

IPv4 را غیر فعال کنید و بعد از اعمال و تایید تنظیمات اقدام به اتصال کنید و اگر متصل نشدید، IPv4 را فعال و IPv6 را غیر فعال و مجددا امتحان کنید تا شاید مشکل حل شود.

حل مشکل از کار افتادن وای فای لپ تاپ با گزینه های ریکاوری

در نهایت اگر با هیچ کدام از روش های بالا قادر به اتصال نبودید، احتمال دارد که مشکل از ویندوز شما باشد. گام نهایی که می توانید استفاده کنید و معمولاً در مشکلات غیر قابل حل به ذهن می رسد، بازگردانی به تنظیمات اولیه است. در ویندوز ۱۰ گزینه های بازیابی بهبود یافته ای نسبت به نسخه های قبلی قرار داده شده اند.

اگر قبلاً از ویندوز خود بکاپ گرفته اید، برای بازگردانی تنظیمات سیستم در ویندوز ۱۰ به بکاپ شما در نوار جست و جوی ویندوز، Recovery را جست و جو و باز کنید.

Open System Restore را باز کنید.

بکاپ ترجیحی خود را که در زمان هایی که وای فای کار می کرد گرفته اید را انتخاب کنید.

روی Next و سپس Finish کلیک کنید.

این روش کمی طول می کشد پس کمی صبر کنید.

در غیر این صورت، ویندوز ۱۰ را ریست کنید!

تنظیمات را باز کنید.

ریکاوری را انتخاب و Reset this PC را بزنید.

گزینه را انتخاب و اجرا کنید. با این کار ویندوز شما به حالت اولیه بعد از نصب ویندوز خواهد رفته و همانند نصب مجدد ویندوز عمل می کند پس دقت داشته باشید و از اطلاعات خود بکاپ داشته باشید تا آن ها را از دست ندهید. امیدواریم مشکل شما با این راه حل ها درست شده باشد.

توجه داشته باشید که روش های ذکر شده برای مشکلات نرم افزاری است و اگر با تمام روش های بالا مشکل شما حل نشد، به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری دارید و کارت شبکه و دیگر قسمت های مربوط آسیب دیده باشند و برای انجام تعمیرات یا تعویض قطعات معیوب، دستگاه را به تعمیر کنندگان مجاز بسپارید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب راه های حل مشکل عدم اتصال به وای فای در لپتاپ را آموزش دادیم. منتظر شنیدن تجربه شما در رفع مشکل خود هستیم و همچنین اگر نسبت به مطالب این آموزش پیشنهاد، انتقاد و یا ذکر نکات و روش هایی که در آموزش نیامده است، آن را در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دوره آموزش تعمیرات موبایل در بهترین و مجهزترین آموزشگاه تعمیرات موبایل زیر نظر اساتید مجرب با پشتیباتی رایگان، ویژه بازار کار انجام می شود