یک سایت خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک کسب و کار برای موفقیت باید روی برند خود سرمایه گذاری کند. در دنیای دیجیتال امروزی یکی از راه های تبدیل شدن به برند داشتن وب سایت و فعال بودن در فضای اینترنت است.

برای ساختن یک وب سایت خوب باید کارهایی انجام داد. اولین کاری که در این زمینه باید انجام دهید این است که یک نام اینترنتی خوب و جذاب انتخاب کنید. همچنین مطمئن شوید که علامت اینترنتی که انتخاب می کنید برای کسب و کار شما منطقی است یا خیر، باید واضح و خوانا نوشته شده باشد و کلمات ناآشنا در آن وجود نداشته باشد.

پس از خرید دامنه اکنون زمان انجام کار بزرگتر است، در این مقاله به 10 نکته بسیار مهم می پردازیم که اگر این نکات را در طراحی سایت رعایت کنید، مطمئن خواهید بود که وب سایت شما بینندگان را جذب خواهد کرد. و شما یک قدم به موفقیت نزدیکتر هستید.

1. داشتن نقشه راه منطقی و اساسی

البته وب سایت باید ظاهر خوبی داشته باشد. اما مهمتر از همه، شما باید بفهمید که چگونه می خواهید با وب سایت خود از ابتدا کار کنید. قبل از اینکه سرور خود را انتخاب کنید یا هر کد HTML بنویسید، باید بدانید که وب سایت شما از چه نقشه ها و نقشه هایی استفاده می کند. آیا تو نظری داری؟ تجربه کاربری برای کار با سایت و موتورهای جستجو مهم است. زیرا گوگل علاوه بر محتوا، ساختار صفحه رتبه بندی را نیز در نظر می گیرد.

از این رو، باید طرح مناسبی را انتخاب کنید که واضح و جذاب باشد. به طوری که بازدیدکنندگان وب سایت شما به راحتی با آنها ارتباط برقرار کرده و مفهوم وب سایت شما را درک کنند و شما بتوانید از رتبه گوگل صعود کنید.

2. تحویل اطلاعات تجاری دقیق و مرتبط

توسعه‌دهنده جاش فرانکل می‌گوید: «بدترین کاری که مردم انجام می‌دهند این است که سعی می‌کنند وب‌سایتی بسازند که دوست دارند، اما نه لزوماً وب‌سایتی که می‌خواهند». به عنوان مثال: به یک رستوران بروید، فرانکل می گوید: “همه انواع مختلف موسیقی، دکور و غذا را دوست دارند، اما چیزهایی مانند منو، اطلاعات تماس و مسیرها را تغییر می دهند.”

همه ما می دانیم که یک رستوران برای موفقیت باید منویی از غذاهای خود داشته باشد تا بتواند مهمانان خود را از غذاهای رستوران آگاه کند. هر نوع کسب و کاری که دارید، این همان چیزی است که نیاز دارید. این بدان معناست که شما باید اطلاعات کافی در مورد کسب و کار خود را در یک مکان داشته باشید تا از آن برای اطلاع رسانی به مشتریان و مخاطبان خود در مورد نوع کسب و کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در حال فروش محصولات است، باید تصاویر مناسب و با کیفیتی از تمام محصولات خود تهیه کنید. همچنین، اگر در صنعتی کار می کنید که خدمات خاصی را به مشتریان ارائه می دهد، به عنوان مثال: خدمات برنامه ریزی عروسی، باید تمام کارهای انجام شده را با جزئیات در وب سایت خود قرار دهید.

مثلا، یک صاحب حمام زیبا می تواند نظرات و پیشنهادات خود را برای مشتریان خود در سایت ارسال کند، زیرا طرفداران حمام جزئیات مربوط به کیفیت اتاق را دوست دارند. از این رو، با ارسال نظرات طرفداران در سایت می توانید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید. سایت خود را بر اساس نیازها و علایق مخاطبان خود سفارشی کنید تا همیشه به یک مخاطب منحصر به فرد دست پیدا کنید.

یک نکته مفید برای سایت شما این است که قبل از طراحی وب سایت خود، وب سایت رقبای خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه تولید و فروش لباس هستید، باید بهترین رقیب خود را در خط کسب و کار خود و سایت او پیدا کنید، همچنین دلایل موفقیت او را بررسی و بیابید، متوجه شوید که از چه سبک محتوایی استفاده کرده است. در سایتش که مخاطبانش را جذب کرد.

واربی ​​پارکر می گوید: کوتاه نباشید، گاهی اوقات یک یا دو جمله می تواند بسیار قدرتمند باشد. بسته به ماهیت کسب و کار خود، با ثبت اطلاعات مهم در سایت خود، در کار خود قوی تر و قوی تر خواهید شد.

3. اطلاعات تماس را ارائه دهید

البته ذخیره اطلاعات تماس در سایت یکی از مهمترین کارهایی است که باید صفحه مخصوص به خود را داشته باشد. میلز گفت: تا به حال چند بار از وب سایت یک شرکت بازدید کرده اید و به خودتان گفته اید که تماس با آن شرکت چقدر سخت بوده است؟ با این اوصاف، شما باید یک صفحه اختصاص داده شده به اطلاعات تماس در سایت خود قرار دهید و تمام اطلاعات مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن، تلفن همراه، در صورت نیاز، فرم تماس و یک لینک شبکه اجتماعی ویژه را به سایت قرار دهید. شغل شما. Section.for برای اینکه افراد به راحتی به اطلاعات تماس شما دسترسی داشته باشند. زیرا هیچ چیز ناامید کننده تر از عدم امکان تماس با یک تجارت نیست. زیرا هدف تمامی کسب و کارها از طراحی وب سایت افزایش تعامل خود با مشتریان خود است.

زمانی که می خواهید اطلاعات تماس و آدرس ایمیل خود را به شبکه اجتماعی سایت اضافه کنید، آن را به صورت تصویر در سایت قرار ندهید، باید قابل کلیک باشد تا با کلیک بر روی آیکون شبکه اجتماعی، مخاطبان گوش به راحتی نفوذ می کند صفحه مهم باشید و کارهای مهم انجام دهید.

امروزه تمامی گوشی های هوشمند این امکان را دارند که به لینک های تماس دسترسی پیدا کنند و با کلیک بر روی یک شماره مستقیماً تماس بگیرند. همچنین می توانید از اپلیکیشن گوگل استفاده کنید و آدرس جیمیل مورد نظر را وارد کنید تا کاربران با کلیک بر روی آدرس ایمیل مستقیما به صفحه پیام رسانی بروند.

4. داشتن رابط کاربری ساده و جذاب

نقشه بدون اختصار بی فایده است و سایت بدون استراتژی مشخص بی معنی و بی فایده است.

مطمئن شوید که از نام های صحیح و منطقی برای صفحات مختلف سایت خود استفاده می کنید. به عنوان مثال: با ما تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید (اطلاعات تماس موجود است)، درباره ما (اطلاعات مربوط به تاریخچه شرکت شما موجود است) و…

هنگام توسعه استراتژی وب سایت خود، باید دعوت به اقدام را در نظر بگیرید. این بدان معنی است که افراد دوست دارند آنچه را که در وب سایت شما مشاهده کنند، به راحتی می توانند در هر صفحه از سایت به صفحه مورد نظر خود هدایت شوند، سفارش دهند و به راحتی با مجموعه شما تعامل داشته باشند. به وب سایت خود دسترسی داشته باشید، به ایمیل خود دسترسی داشته باشید، خدمات خود، محصولات خود را مشاهده کنید و…

شما باید اهداف خود را به وضوح در وب سایت خود بیان کنید. فرانکل می گوید خود را به جای مخاطبان و مشتریان خود قرار دهید. به این فکر کنید که آنها از بازدید از سایت شما چه می خواهند. اهداف آنها چیست؟ به اهداف مشتری بالقوه خود فکر کنید.

به خصوص اگر تصمیم به فروش آنلاین در سایت خود دارید، باید رابط کاربری آن را در نظر بگیرید، زیرا یک سایت فروش آنلاین باید تمامی گزینه ها و اطلاعات را به صورت آنلاین به مشتری ارائه دهد. خرید و اعتماد مشتریان را از سایت شما آسان کنید.

5. حفاظت از وب سایت

شما باید به امنیت وب سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید، اگر فروش آنلاین دارید باید سعی کنید وب سایت خود را با گواهی ssl ایمن کنید. SSL ارتباطات بین شما و مشتریانتان را رمزگذاری می‌کند تا ترس شما و مخاطبانتان در مورد ثبت اطلاعات را از بین ببرد. از آنجایی که سرقت هویت در اینترنت بسیار رایج است، باید امنیت وب سایت خود را جدی بگیرید.

6. تعبیه لینک های رسانه های اجتماعی در سایت

توییتر، فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام، تلگرام، پینترست، گوگل پلاس، اپلیکیشن و غیره.

امروزه شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که برای توسعه و بهبود کسب و کار خود باید در آنها عضویت داشته باشید و اطلاعات آنها را در سایت خود قرار دهید. این کار در سئو سایت شما نیز بسیار موثر است. فعال بودن در شبکه های اجتماعی و نمایش لینک های ارتباطی آن ها در وب سایت باعث ارتقا و شناخته شدن برند شما می شود.

7. دسترسی از طریق موبایل

تلفن های همراه و تبلت های دیجیتال ترافیک سایت را افزایش می دهند. هنگامی که یک سایت از طریق دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی باشد، تعداد بازدیدکنندگان آن سایت افزایش می یابد.

اندی چو، مدیر بخش توسعه موبایل بینگ، گفت که 70 درصد از ترافیک سایت هر روز از دستگاه های تلفن همراه است. این بدان معناست که مردم اغلب از طریق تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی دارند. وقتی می خواهند بروند خرید، جایی بروند و … معمولا با موبایل این کار را انجام می دهند. چو گفت: اگر کسی با تلفن همراه خود رستورانی را جستجو کند، به احتمال زیاد یک ساعت بعد در آن رستوران غذا خواهد خورد. بنابراین، سایت شما باید در دستگاه های تلفن همراه هوشمند در دسترس باشد.

فرانکل می گوید: تا 2 سال پیش طراحی سایت برای کامپیوتر طراحی می شد، اما در حال حاضر وب سایت ها برای هر دستگاهی که به اینترنت متصل می شود طراحی می شود. اکنون تبلت ها، گوشی ها و لپ تاپ ها در اندازه های مختلف عرضه می شوند. پس چگونه می توان این کار را انجام داد؟

(طراحی ریسپانسیو) طراحی تعاملی: طراحی واکنش گرا یا تعاملی باعث می شود سایت شما در هر اندازه ای نمایش داده شود و با تمامی صفحه ها سازگار باشد.

می‌توانید کد HTML را وارد کنید تا نوار کناری وب‌سایت کشیده شود تا 20 درصد از عرض صفحه را اشغال کند و 80 درصد باقیمانده را در بدنه اصلی وب‌سایت باقی بگذارید. طرح‌بندی‌ها را می‌توان تنظیم کرد، تصاویر را می‌توان برای نمایش در دستگاه‌های بی‌شماری کوچک کرد. می توانید از Mobify و سایر ابزارهای موجود برای ایجاد نسخه موبایلی وب سایت خود استفاده کنید.

8. پاسخ به سوالات متداول

مردم معمولاً سؤالات زیادی دارند و از آنجایی که شما سؤالات مختلفی از مخاطبان خود از طریق ایمیل، نظرات وب سایت و رسانه های اجتماعی دریافت می کنید، آنها دوست دارند به سؤالات آنها پاسخ دهند. می توانید آنها را جمع آوری کنید و پاسخ های ساده و مختصر را در وب سایت خود نمایش دهید.

سوالات متداول عبارتند از: مواد مورد استفاده در محصولات، هزینه، پشتیبانی، هزینه های حمل و نقل و روش های حمل و نقل، تاریخچه شرکت و نام تجاری محصول.

9. تخصیص خوب و مناسب فضای میزبانی

می توانید فضای میزبانی اختصاصی برای خود تهیه کنید و هر ماه هزینه آن را پرداخت کنید. عدم وجود فضای میزبانی خوب می تواند از جهات مختلفی برای شما هزینه داشته باشد. یک سایت کند بسیار خسته کننده و خسته کننده می شود. هاست بد ترافیک وب سایت را کاهش می دهد و بر رتبه وب سایت تأثیر می گذارد.

10. چه چیزی را نباید در سایت خود قرار دهید

فراموش نکنید که قدرت در سادگی وجود دارد.

از قرار دادن این موارد در سایت خود اجتناب کنید:

موسیقی

فلش، تصاویر درخشان

هر چیزی که به طور خودکار در صفحه وب سایت شما باز می شود (به عنوان مثال: موسیقی یا ویدیو). اینها فقط سرعت سایت شما را کاهش می دهند.

سایر اطلاعات رسانه (این فقط زمان بارگذاری صفحه را کاهش می دهد.)

با رعایت این موارد می توانید یک وب سایت مناسب و موثر برای کسب و کار خود ایجاد کنید و به شکوفایی برند خود کمک کنید.

جمع بندی

اگر قصد طراحی سایت حرفه ای دارید ما به شما مراجعه به بهترین شرکت طراحی سایت را پیشنهاد میکنیم.