کار یک پرستار کودک چیست؟

آراستگی در هر سنی بسیار مهم است. اما والدین و فرزندان پیچیدگی ها و چالش های خاص خود را دارند. استخدام یک پرستار بچه باید قابل اعتماد و قابل اعتماد باشد. با توجه به کار والدین، تقاضا برای پرستار در سال های اخیر افزایش یافته است.

باید به گونه ای والدین را انتخاب کنید که با مهارت ها و عواطف کودک ارتباط خوبی داشته باشد و در این رابطه کودک رشد مناسبی را احساس کند، از سوی دیگر این فرد در همه جهات قابل اعتماد است. یک پرستار بچه باید وقت بگذارد و از افراد مورد اعتماد اطراف بپرسد. از یک طرف می توان گفت که پس از آزمایش، حتی در صورت توافق از ابتدا می توان قرارداد حقوقی کوتاه مدت را ادامه داد.

وظایف پرستاری کودکان، مسئولیت پرستاری

بسیاری از والدین شاغل به دنبال گزینه های مقرون به صرفه مراقبت از کودک هستند. آنها می توانند زمانی که از خانه دور هستند از فرزندان خود مراقبت کنند. گزینه دیگر علاوه بر مهدکودک، استفاده از مربی در منزل است. اما قبل از انتخاب این روش، برخی از والدین اغلب می پرسند: وظیفه پرستار چیست؟ دانستن پاسخ این سوال در حل مشکلات کودکان مهم است.

کار یک پرستار کودک در اول سفیر سلامت

ممکن است پاسخ های متفاوتی در رابطه با مسئولیت های پرستار داده شود، زیرا هر خانواده ممکن است انتظارات متفاوتی داشته باشد. با این حال، برخی وظایف در میان پرستاران اطفال رایج است که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

از ایمنی کودک اطمینان حاصل کنید

اولین و مهمترین وظیفه پرستاران اطمینان از ایمنی کودک است. پرستار بهداشت باید به والدین اطمینان دهد که مراقبت از کودک در خانه و خارج از خانه انجام می شود. والدین از او انتظار دارند که همیشه در کنار فرزندانشان باشد. بنابراین، هنگامی که یک پرستار ناهار یا حمام کودک را آماده می کند، مهم است که مطمئن شوید کودک در مکانی امن است.

حمام کردن و نظافت کودک

زمان حمام می تواند برای کانگوروها سرگرم کننده باشد. اما پرستاران کودک همیشه باید از روش های ایمنی عادی پیروی کنند. همیشه باید دمای آب را بررسی کنید و بدانید که چگونه کودکان را بدون آسیب رساندن به آنها بشویید.

بنر پرستار بچه

تعویض پوشک

یکی دیگر از بخش های مهم مسئولیت پرستار تمیز کردن سریع پوشک کودک در زمان کثیف شدن آن است.

آماده کردن شیشه شیر برای شیر

در پاسخ به این سوال که وظیفه پرستار چیست، باید گفت که یکی از وظایف ضروری پرستار معمولاً تهیه و تمیز کردن شیشه شیر با شیر است. شیشه شیر همیشه باید تمیز و ضدعفونی شود، بنابراین پرستار بچه باید این را بداند.

تهیه غذا و تنقلات

این مسئولیت اغلب به عهده پرستار اطفال است و می تواند چالش های خاص خود را ارائه دهد. پرستار باید از حساسیت های غذایی کودک آگاه باشد و از والدین بپرسد که چه غذاهایی ممنوع است.

وظایف یک پرستار اطفال، مسئولیت های یک پرستار

دارو دادن به کودک

تجویز دارو برای کودکان وظیفه مهم هر پرستار بچه است. داروها باید طبق دستورالعمل به کودکان داده شود و دستورالعمل دوز باید دقیقاً رعایت شود.

وقت خود را با کودک بگذرانید

پرستار کودک می تواند از اسباب بازی ها یا کاردستی های مختلف برای گذراندن وقت با کودک استفاده کند. بنابراین، تخصص یک پرستار این است که بداند چگونه با کودک وقت بگذراند.

انضباط کودک

در درجه اول وظیفه والدین تربیت فرزندانشان است. اما وقتی والدین دور باشند، این مسئولیت بر دوش پرستار بچه خواهد افتاد. لازم است پرستاران اطفال راهبردهای آموزشی مورد نظر خانواده را بیاموزند و تا حد امکان از آنها پیروی کنند تا بتوانند روش آموزشی پایداری برای کودکان باشند. این یکی از ویژگی های یک پرستار بچه خوب است.

در انجام تکالیف به کودک کمک کنید

این مسئولیت مربوط به مراقبت از کودک مدرسه ای است و ممکن است بخشی از توافق بین پرستار و والدین باشد. والدین می توانند از پرستار کودک بخواهند که قبل از اینکه کودک اجازه تماشای تلویزیون، بازی یا انجام سایر فعالیت ها را پیدا کند، تکالیف خود را به پایان رسانده است.

ارائه اطلاعات تماس مهم با والدین

این مسئولیت بر عهده دو طرف است. علاوه بر والدینی که باید همیشه حضور داشته باشند، پرستاران کودک نیز باید حضور داشته باشند. در این موارد باید علاوه بر شماره تلفن اعضای فامیل، شماره اورژانس را نیز به کودک آموزش داد.

نظافت اسباب بازی ها و زمین های بازی

اگر یک پرستار بچه مجبور است از چندین کودک مراقبت کند یا اگر کودک شما بیمار است، باید اسباب بازی ها و مکان های بازی را تمیز کنید. تمیز و مرتب نگه داشتن مکان های بازی از انتشار میکروب ها جلوگیری می کند.

بچه رفتن به مدرسه

اگر والدین کار کنند و نتوانند فرزندان خود را به مدرسه ببرند یا از مدرسه به خانه بیاورند، مسئولیت بر عهده پرستار است.

کودک را به موقع بخوابانید

این مسئولیت برای مراقبان دشوار است زیرا نوزادان همیشه در هنگام خواب همکاری نمی کنند. پرستار باید مطمئن شود که روال شبانه از جمله مسواک زدن، پوشیدن لباس خواب، خواندن داستان و غیره را رعایت می کند.

وظایف پرستار کودک

توانایی آرام کردن کودک عصبانی

برای پرستار کودک، مواقعی وجود دارد که کودک عصبانی و پرخاشگر می شود. بنابراین مراقب باید بداند که چگونه با پرستار رفتار کند تا در این مواقع آرامش خود را حفظ کند و رفتار پرستار در این مواقع بسیار مهم است.

لباسشویی و کارهای ساده خانه

والدین ممکن است از یک پرستار بچه بخواهند که کارهای خانه را انجام دهد، به خصوص زمانی که مادر بچه یا کودک نوپایی دارد، زیرا می تواند خانه را بسیار نامرتب کند! چنین کارهایی شامل شستن، تمیز کردن و بیرون آوردن اسباب بازی ها، مرتب کردن اتاق خواب کودک و تمیز کردن زمین بازی کودک است.

ملاقات قبلی با کودک

بسیار مهم است که دایه با کودک تحت مراقبت خود مطابقت داشته باشد و تنها راه شناخت این است که کودک را از قبل بشناسید. والدین اغلب منتظر می مانند تا یک پرستار جدید برای یک ملاقات کوتاه یا حتی یک دوره آزمایشی پولی بیاید تا ببینند اوضاع چگونه پیش می رود.

بنر پرستار بچه

زمان مناسب برای استخدام پرستار کودک چه زمانی است؟

بسیاری از خانواده ها به دلیل اینکه همیشه در خانه هستند قادر به نگهداری از کودکان و خردسالان هستند، اما همیشه اینطور نیست و گاهی اوقات افراد قادر به نگهداری از کودکان نیستند. دلایل اصلی استفاده از پرستار کودک:

فقط چند ساعت در روز در روزهای خاصی از سال، در موقعیت هایی مانند مهمانی و مسافرت

در شرایط غیر منتظره

در صورت بستری شدن در بیمارستان

تولد یک پرستار جدید

هنگام مراقبت از چند فرزند

در سایر روزهای هفته به مسائل شخصی رسیدگی کنید

مادر نیاز به استراحت و کاهش خستگی ناشی از مراقبت از نوزادان و پرستاران دارد

مراقبت از کودک در سفر و تعطیلات

نگهداری از کودکان در ساعات کاری والدین

مادر یار کیست؟

پرستار بچه شخصی است که به صورت پاره وقت یا تمام وقت برای کمک به والدین کودک در مدیریت کارهای خانه و مراقبت از کودک استخدام می شود. حتما این جمله را شنیده اید که می گویند: «مادر بودن یکی از سخت ترین شغل های دنیاست». بنابراین وقتی مادر می شوید، می توانید تعادل را در زندگی بین هزاران مسئولیت جدید و فشارهای مختلف از دست بدهید و در این شرایط احساس گم شدن کنید. خیلی به خودتان سخت نگیرید و بدانید که همه خانم ها گاهی برای رسیدگی به مسائل خانوادگی نیاز به کمک در اطراف خانه دارند.

گاهی اوقات نگران این هستید که به دلیل مشغله کاری نمی توانید از فرزندان خود و اوضاع خانه آنطور که دوست دارید مراقبت کنید. در این مورد، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که یک خانه دار برای کمک به نوزادان و کارهای خانه استخدام کنید.

مسئولیت های مراقبت از کودک در خانه

ویژگی های یک مادر مهربان

قابل اعتماد

کاپیتولاسیون

شما برای خودتان در خانه کار نمی کنید

وقت شناسی و پایبندی به برنامه تعیین شده توسط والدین

عدم اعتیاد به سیگار یا مواد مخدر

آرام و صبور

او دوست دارد در خانه از بچه ها مراقبت کند

مقید به دستورات و پیروی از قوانین والدین باشید

تجربه و آموزش عالی در کار کودکان

داشتن مدارک و گواهینامه های حرفه ای در این زمینه.

مسلط به مهارت های کمک های اولیه و گواهینامه

شرح وظایف مادر

خوب است با والدین کودک در مورد وظایف او صحبت کنید و با توجه به مسئولیت دایه میزان حقوق را تعیین کنید.

اغلب در خانواده های پرجمعیت حضور مادر حامی بیشتر احساس می شود. گاهی مادر بیرون از خانه کار می کند و وظایفی دارد و در چنین حالتی تمام مسئولیت خانه و فرزند بر دوش مادر است. اما اگر مادر در خانه باشد، می تواند کارهای دیگری انجام دهد و مددکار مادر در کارهای دیگر به او کمک می کند.

به عنوان مثال، پرستار کودک ممکن است از کودکان بزرگتر در زمانی که مادر در حال شیر دادن است مراقبت کند. فردی که پرستار کودک است با اسباب بازی های مناسب و معنادار به رشد ذهنی کودک کمک می کند، همچنین پرستاری که می داند چگونه برای کودکان درست غذا بخورد می تواند در تهیه یک غذای خانوادگی در آشپزخانه کمک کند یا مستقیماً مسئول تهیه آنها باشد.

برای بسیاری از مشاوران مادر که در دوره های آموزشی مراقبت از کودک شرکت می کنند، تجربه دوره فرزندپروری تجربه ارزشمندی است.

نگهداری از کودک گرفته شده است

دایه دوست نداشت

در مورد مزایای پرستار بچه، به یاد داشته باشید که والدینی که تجربه خوبی در مراقبت از کودک دارند، از تصمیم خود برای استخدام پرستار رضایت بیشتری دارند. با این کار از گذاشتن کودک نزد اقوام خود و بردن آنها به دانشگاه اجتناب می کنند. مزایای مراقبت از کودک در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

نوزاد را در خانه نگه دارید

مادران شاغلی که برای فرزندان خود پرستاری می گیرند، نگران آماده کردن آنها برای مهد کودک در صبح نیستند. وقتی پرستار بچه از او مراقبت می کند، در محیط خانه آشنا قرار می گیرد و می تواند طبق برنامه خودش بخوابد و غذا بخورد.

توجه ویژه

برخی از والدین می گویند که بهتر است فرزندشان به مهدکودک نرود و برای جلب توجه با کودکان دیگر رقابت کند. پرستاران فقط از نوزاد مراقبت می کنند و والدین از فرزندان خود مراقبت نمی کنند

تطبیق پذیری

رزرو پرستار کودک آسان‌تر از بردن کودکان به مهدکودک است زیرا مهدکودک‌ها در روزهای تعطیل باز نیستند و نگهداری از کودکان برای والدین شاغل دشوار است. والدین می توانند در مواقع اضطراری فرزند خود را نزد پرستار کودک بسپارند و در این مدت هزینه اضافی را به پرستار کودک بپردازند.

والدین زمان بیشتری برای بررسی برنامه های دیگر دارند

استخدام پرستار کودک برای فرزندتان به شما زمان بیشتری برای تمرکز روی کارتان می دهد و در نتیجه می توانید برنامه ریزی های بیشتری را در خارج از خانه انجام دهید. همچنین خلق و خو را بهبود می بخشد و شما را خوشحال می کند.

تمرکز بیشتر روی کار

اگر کار می کنید، یک پرستار خانه به شما این آرامش را می دهد که شخصی برای مراقبت از فرزند شما در خانه است تا بتوانید بیشتر روی مسئولیت های خود در محل کار تمرکز کنید.

یادگیری یک زبان جدید

اگر مراقب از فرهنگ دیگری است و به زبان دیگری صحبت می کند، مراقبت از این مراقب به کودک شما کمک می کند زبان جدیدی را یاد بگیرد و در معرض فرهنگ دیگری قرار گیرد.

وظایف پرستار بچه در خانه

معایب مراقبت از کودک

وقتی صحبت از مزایا و معایب فرزندآوری به میان می‌آید، فرزندپروری تا حد زیادی کنترل نشده است. به همین دلیل مهم است که فردی را که به او اعتماد دارید استخدام کنید. توجه داشته باشید که وقتی فرزندی را به فرزندی قبول می کنید، باید به دنبال فرزند دیگری باشید که می تواند اوضاع را پیچیده کند. در ادامه با کودک آزاری بیشتر آشنا می شوید.

هیچ گزینه پشتیبانی وجود ندارد

گاهی اخراج ناگهانی یک پرستار بچه برای والدین بسیار سخت است زیرا برنامه آنها را به هم می زند و مجبور می شوند در میان مشغله های کاری یک پرستار بچه جدید برای فرزندشان پیدا کنند. این مشکل می تواند شرایط سختی را برای والدین ایجاد کند به همین دلیل برخی از آنها از اولیای خود می خواهند که یک ماه قبل به آنها اطلاع دهند.

عدم تعامل اجتماعی کودک

زندگی اجتماعی کودک یکی دیگر از موارد بسیار مهم است. در مهد کودک چه چیزی آموزش داده می شود؟ مهدکودک و پیش دبستانی به طور طبیعی ارتباط روزانه بین کودکان و همسالانشان را فراهم می کند، اما مراقبت در خانه اینطور نیست. به همین دلیل مهد کودک بهتر از خانه است. به عنوان جبران، می توانید فرزندتان را در کلاس ها ثبت نام کنید یا پرستار بچه را تشویق کنید که او را به پیاده روی منظم ببرد تا با بچه های دیگر ارتباط برقرار کند.

هزینه های استخدام پرستار کودک

مراقبت از کودک می تواند گران ترین شکل مراقبت باشد. بنابراین قبل از استخدام پرستار، بهتر است شرایط و هزینه ها را به دقت بررسی کنید. گاهی اوقات ممکن است برای چند ساعت یک پرستار استخدام کنید که بسته به شرایط شما هزینه کمتری دارد.

کاغذ دیواری بابا

بررسی سوابق یک فرد قبل از استخدام یک پرستار بچه کار آسانی نیست. یک فرد سیگاری؛ ممکن است عادت های بدی مانند نوشیدن الکل وجود داشته باشد. تا زمانی که از یک مکان خاص نشان داده نشود، تشخیص آن آسان نیست. کودکان از افرادی که با آنها وقت می گذرانند بیشتر یاد می گیرند. بنابراین، اگر فردی با شخصیت بد را استخدام کنید، کودک آن ویژگی ها را از او یاد می گیرد، بنابراین مهم است که قبل از استخدام پرستار، شخصیت او را در نظر بگیرید.

وظایف ماما در منزل

ویژگی های پرستار اطفال

خانواده ها علاوه بر مسئولیت های مراقبین، باید ویژگی های مراقبین را نیز بشناسند تا افراد مناسب را برای مراقبت از فرزندان خود استخدام کنند. ماهیت کار مرکز مراقبت نیز مورد بحث قرار گرفته است.

شناخت خصوصیات کودک

یکی دیگر از وظایف مراقب، شناخت کامل عادات کودک و همچنین کارهای مختلف از جمله تهیه غذای کودک، استحمام، شستن لباس، خواباندن کودک و … است.

ایمن سازی پرستار اطفال

معاینه سلامت با شخصی که از کودک شما مراقبت می کند توصیه می شود. به خصوص اگر فرزند شما نوزاد باشد. کودکان خردسال باید در برابر بیماری های رایجی که برای کودکان خطرناک هستند مانند سیاه سرفه، دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، فلج اطفال، سرخک، اوریون و آبله مرغان واکسینه شوند. این اقدامات احتیاطی بسیار مهم است. زیرا کودکان سیستم دفاعی مناسبی در برابر بیماری ها ندارند.

قابل اعتماد

پرستار کودکی که از شرکت پرستاری استخدام می کنید باید همیشه مسئول و قابل اعتماد باشد. این رفتار شامل آمدن به موقع سر کار و انجام کلیه تعهدات توافق شده با والدین است. برای جلوگیری از مشکلات آینده، نوشتن یک قرارداد ایده خوبی است. قرارداد باید مواردی مانند تعریف مسئولیت ها و حقوق ارائه دهنده مراقبت در منزل را توضیح دهد.